Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 19:15
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
'Als mijn fiets gestolen wordt, mag ik er eentje terugstelen'

Wat vind jij daarvan? Mag je een fiets stelen wanneer de jouwe gestolen is, of koop jij een fiets waarvan je weet dat die gestolen is? Of ga jij elke keer dat een fiets gestolen is netjes terug naar de fietsenwinkel om een nieuwe te kopen.

Persoonlijk vind ik het raar dat er zo gemakkelijk gedaan wordt over het stelen van fietsen. Ik sprak er laatst met een jongen uit mijn klas over, die zou wel even de stad in gaan om een fiets te gaan stelen, want hij was er ook wel een paar kwijtgeraakt. Het lijkt zo 'normaal' om maar een fiets te stelen als die van jou weg is. Ik snap dat niet. Misschien ben ik er te eerlijk voor, maar ik heb mijn beide fietsen (een in Leeuwarden om naar school te gaan vanaf het station) en eentje thuis gewoon bij de fietsenmaker gekocht en ik ben ook van plan een nieuwe te kopen bij de fietsenwinkel wanneer mijn fiets gestolen wordt. Ik ben meer voor het principe 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 19:18
Verwijderd
alleen als je een fiets jat van degene die de jouwe gejat heeft, misschien jat je je eigen fiets dan wel..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Nee dat vind ik niet. Dan ben je net zo slecht en crimineel als degene die dat bij jou heeft gedaan. En als iedereen dat doet, wordt het in de fietsenwereld nog meer een chaos dan nu.

Maar misschien als bij mij een paar achter elkaar m'n fiets wordt gestolen, dat ik dan wel zo gefrustreerd raak dat ik ook ga stelen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:19
the tourist
the tourist is offline
Nee.

ik heb geen zin om argumenten te geven
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:31
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Nee natuurlijk niet. De eigenaar van de fiets die jij zou jatten heeft zeer waarschijnlijk geen f*ck te maken met jouw gejatte fiets..
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:36
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Nee, k vind dat niet kunnen.
Dan ben je idd net zo slecht als degene die jouw fiets heeft gestolen, en als iedereen zo doet, kan je net zo goed gaan ruilen
Als het vaker gebeurt snap ik wel dat je geirriteerd bent,
maar toch..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:37
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Nee.

ik heb geen zin om argumenten te geven
Helemaal met je argumenten een!
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Nee dat vind ik niet. Dan ben je net zo slecht en crimineel als degene die dat bij jou heeft gedaan. En als iedereen dat doet, wordt het in de fietsenwereld nog meer een chaos dan nu.

Maar misschien als bij mij een paar achter elkaar m'n fiets wordt gestolen, dat ik dan wel zo gefrustreerd raak dat ik ook ga stelen.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Heb hier niets aan toe te voegen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:42
Canon the Brilarian
Avatar van Canon the Brilarian
Canon the Brilarian is offline
Nee. (Fack, ik ben geen echte student. :/ )


Wat gij niet wilt dat u geschiedt, bla bla bla.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:43
Lightlady
Lightlady is offline
Ja anders moet je naar huis lopen
__________________
Don't hate me becauze I'm beautiful, hate me becauze your boyfriend thinks that I am!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:47
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Dusse, als een fiets jatten als je eigen fiets is gejat mag dan mag ik ook iemand vermoorden omdat die persoon iemand heeft vermoord?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:52
Verwijderd
Ik steel alleen een fiets als ie al ergens tijden staat, bijv in de bosjes langs de weg. Gebeurt nl wel vaak in de buurt waar ik werk en zijn niet de meeste betrouwbare-niet-kapot-te-krijgen fietsen. Heb zelf wel een goede fiets, iig was ooit een gloednieuwe, maar als ik een fiets tegenkom die iedereen is vergeten, why not?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
heb ik het lef niet voor
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:05
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
Canon the Brilarian schreef:
Nee. (Fack, ik ben geen echte student. :/ )


Wat gij niet wilt dat u geschiedt, bla bla bla.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:10
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hangt ervan af welke fiets het was, en hoever het lopen is naar huis.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:17
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Neej, zo blijf je bezig..
Als iedereen zo denkt heb je een fiets nooit langer als 2 dagen
omdat iedereen zijn fiets wordt gejat
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:24
SuuS
Avatar van SuuS
SuuS is offline
mneej, ik denk niet dat ik dat durf
__________________
[ Laat de rologen rijk'lijk vloeien. ]
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:38
Verwijderd
Nou, om te beginnen, ik vindt niks. Wel vind ik het slecht om een fiets te pikken als de jouwe gestolen is. Dat is net zoiets als de mensen die jou slaan, later terug te pakken.

'An eye for an eye ends up making the whole world blind.'
- Ghandi
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2002, 20:38
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Paulaah schreef:
Neej, zo blijf je bezig..
Als iedereen zo denkt heb je een fiets nooit langer als 2 dagen
omdat iedereen zijn fiets wordt gejat
Dat wou ik nou net zeggen
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:40
CobainMeisje
Avatar van CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Vinnik onzin..haha dan kan iedereen elkaars fiets wel gaan stelen!
__________________
http://forum.scholieren.com/fotoboek/?id=189
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:42
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Nee, ik jat geen fiets terug, en nee, ik doe niet aan heling, want ik wil ook dat mijn (gestolen) fiets terug wordt gevonden en niet dat iemand 'm voor een prikkie meeneemt (ding van 544 euro was verdorie 16 dagen oud !)
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:44
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Nee..
ik vind van niet..
Je vindt het zelf al ontzettend kut dat je fiets gestolen is, en als je er dan zelf ook maar eentje "leent" dan kan je mooi wel weer naar huis fietsen ofzo, maar je doet dan dus hetzelfde bij iemand anders.. Zit die ook weer te balen.. stel je voor dat iedereen zo denkt, kunnen we net zo goed onze fiets niet meer op slot zetten en kan je er altijd ff eentje mee nemen..

Nee ik vind dat je dan precies hetzelfde doet bij een onschuldig iemand, alsof die persoon (van wie jij de fiets jat) er iets aan kan doen dat JOUW fiets gejat is...

Maar goed, anderzijds kan ik me de reactie wel goed voorstellen hoor! Want het is gewoon ontzettend balen, zeker als je nog een pokke eind te gaan heb..

Maar ik vind het gewoon angstaanjagend dat mensen zo gemakkelijk met de spullen van een ander omgaan!! Het kan niemand gewoon iets schelen dat je het spul van een ander jat.. In wat voor maatschappij leven wij nou eigenlijk!?!!?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:51
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Gothic schreef:
heb ik het lef niet voor
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:53
Sublime85
Sublime85 is offline
Ik heb wel es fietsen gejat..in mijn zwarte verleden maar zolang ik een fiets heb jat ik er geen...jat er nu nooit meer een...vroeger was dat spannend en soms was die van mij gejat en MOEST ik gewoon een nieuwe hebben en ik heb niet het geld om om de 2 maanden een nieuwe fiets te kopen....
Ik jatte wel altijd (de 4 keer dat ik een fiets gejat heb) een oude of ik ging er 1 kopen bij het kampje om de hoek maar volgens mij zijn die ook allemaal gejat. DUS het is een grote kringloop van gejatte oude fietsen (heb nooit superdurenieuwe fietsen gejat dat vond ik weer te lullig om iemand zijn maandloon af te pakken )

greetz
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 21:02
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Sublime85 schreef:
ik heb niet het geld om om de 2 maanden een nieuwe fiets te kopen....
En dus ook niet het geld voor een fatsoenlijk slot?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 21:02
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
terror koe schreef:
SJa... het is niet zo sociaal

Maar ik zou het nu nooit meer doen... denk ik
we zijn de enigste die echt toegeven.......en de enigste die zeggen dat ze het nooit meer zullen doen

Greetz
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 21:04
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Neu, vind ik niet, is mijn recht toch niet?
En als anderen iets slechts gaan doen, moet jij dat ook maar gaan doen? Nee dus. Ondanks dat dat wat anderen doen wel in het nadeel van jou is.
Ik zou nie een fiets terug stelen. Ik heb toch een oud wrak en genoeg geld op mijn rekening, dan koop ik wel ff een nieuwe en in de tussentijd pak ik die van mijn pa, die fiets toch nooit en dat heb ik de laatste tijd vaker gedaan toen mijn fiets stuk was.
Een vriend van me doet het wel heeft-ie al 6 keer gedaan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:18
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
nee
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:21
heldin
heldin is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:47
Tangaslip Jongentje
Avatar van Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Jazeker wel. Mijn MTB werd eens gestolen, toen zag ik verderop een andere fiets staan die niet op slot stond,, mooi van mij dus. En dat ding was dus echt nooit meer waard dan mijn MTB.
__________________
NEC is linker RIJ-TJE
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:56
poecilotheria
poecilotheria is offline
hmmm nee in principe niet, maar als ik snachts een enkele kilometers van huis verwijderd ben met mijn zatte kop en mijn fiets is gejat dan weet ik toch zeker dat ik met een fiets naar huis ga!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:01
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tangaslip Jongentje schreef:
Jazeker wel. Mijn MTB werd eens gestolen, toen zag ik verderop een andere fiets staan die niet op slot stond,, mooi van mij dus. En dat ding was dus echt nooit meer waard dan mijn MTB.
en...? Je hebt dus nu een fiets gestolen die van een oude dame die van haar bijstand moet rondkomen van wie de mobiliteit afhangt van haar fiets kunnen stelen (we houde nhet flauw en op het gevoel spelend). Jij bent nog jong en omdat jij nu toevallig een dure MTB (wtf dat ook wezen moge) hebt geeft jou dat het recht die fiets te jatten? Dat vind ik meer dan zielig (niet voor die dame, meer voor jezelf).

Als je fiets wordt gejat en je steelt een andere heb je per definitie niet het recht om te zeuren dat je fiets gejat is. Als je dat wel doet ben je hypocriet. Je bent immers net zo fout als de persoon die jouw fiets gestolen.

Denk anders zo na: zou je het iemand vergeven als hij jouw fiets zou stelen als de zijne net gestolen is? Als het antwoord nee is blijf je met je poten van iemand anders eigendom af (dat moet je trouwens sowieso doen, maar dat heet opvoeding). Als het antwoord ja is bedenk je dan dat er ook mensen zijn die nee geantwoord hebben op die vraag, maar als het antwoord ja is ben je toch te sociaal om een fiets te jatten.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:09
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Tampert schreef:
en...? Je hebt dus nu een fiets gestolen die van een oude dame die van haar bijstand moet rondkomen van wie de mobiliteit afhangt van haar fiets kunnen stelen (we houde nhet flauw en op het gevoel spelend). Jij bent nog jong en omdat jij nu toevallig een dure MTB (wtf dat ook wezen moge) hebt geeft jou dat het recht die fiets te jatten? Dat vind ik meer dan zielig (niet voor die dame, meer voor jezelf).

Als je fiets wordt gejat en je steelt een andere heb je per definitie niet het recht om te zeuren dat je fiets gejat is. Als je dat wel doet ben je hypocriet. Je bent immers net zo fout als de persoon die jouw fiets gestolen.

Denk anders zo na: zou je het iemand vergeven als hij jouw fiets zou stelen als de zijne net gestolen is? Als het antwoord nee is blijf je met je poten van iemand anders eigendom af (dat moet je trouwens sowieso doen, maar dat heet opvoeding). Als het antwoord ja is bedenk je dan dat er ook mensen zijn die nee geantwoord hebben op die vraag, maar als het antwoord ja is ben je toch te sociaal om een fiets te jatten.
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen kan ik m'n geld wel beter besteden dan aan een fiets uit te geven.
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:40
Piccola
Piccola is offline
Nee natuurlijk niet! Waar slaat dat dan weer op?!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:46
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
hmmm nee in principe niet, maar als ik snachts een enkele kilometers van huis verwijderd ben met mijn zatte kop en mijn fiets is gejat dan weet ik toch zeker dat ik met een fiets naar huis ga!
same here
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:49
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Een fiets is toch zeker geen eigendom meer tegenwoordig, wie er eentje koopt is gek. Laat die dingen gewoon voor collectief gebruik rondslingeren!
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2002, 15:40
Verwijderd
ja tuurlijk, en als jij in elkaar geslagen wordt mag je ook een willekeurig iemand in elkaar slaan...niet meer dan logisch toch?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:07
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
'Als mijn fiets gestolen wordt, mag ik er eentje terugstelen'
Als mijn kat wordt doodgereden, mag ik een andere kat doodrijden...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:18
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
ik heb 20 fietsen gehad in mijn leven en ze zijn allemaal gestolen (en ja ik zet ze altijd vast) ik koop nu gewoon feitsen van junks voor 5 euro, ik zie ze toch weer over een paar maanden met mijn fiets rondlopen. urban recycling
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:13
Tangaslip Jongentje
Avatar van Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Citaat:
Tampert schreef:
BLAAAT!!
Is gewoon domme schuld van ouwe vrouw dat ze dr fiets niet op slot had gezet. En het was trouwens een herenfiets. En wat zou jij, als je iets van 10km van huis bent, je net van je zuurverdiende centjes gekochte MTB is geraust, en je zit al zo krap bij kas, je bent dus ziedent en van slag dat je stukgeknipte slot daar op de grond ligt.... Dan komt het gewoon goed uit dat er nog een fiets staat (niet op slot) waarmee je naar de politiebureau kan gaan.
En anders was die fiets vast en zeker door iemand anders meegenomen.
Ik weet wel bijna zeker dat jij in zo'n situatie ook echt niet gaat denken aan dat een ouwe stationsfiets ook wel eens van een oude dame kan zijn met bijstandsuitkering.
__________________
NEC is linker RIJ-TJE
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:15
Tangaslip Jongentje
Avatar van Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Citaat:
NERD schreef:
Als mijn kat wordt doodgereden, mag ik een andere kat doodrijden...
dat is appels met peren vergelijken.
__________________
NEC is linker RIJ-TJE
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:48
mar87
mar87 is offline
Nee, kan die ander d'r wat aan doen dat JOUW fiets is gestolen, nee dus. Je mag gewoon niet stelen. En als jouw fiets gestolen is, klote, maar dat betekent niet dat je maar een andere fiets moet jatten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:57
piripiri
Avatar van piripiri
piripiri is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
'Als mijn fiets gestolen wordt, mag ik er eentje terugstelen'

Wat vind jij daarvan? Mag je een fiets stelen wanneer de jouwe gestolen is, of koop jij een fiets waarvan je weet dat die gestolen is? Of ga jij elke keer dat een fiets gestolen is netjes terug naar de fietsenwinkel om een nieuwe te kopen.

Persoonlijk vind ik het raar dat er zo gemakkelijk gedaan wordt over het stelen van fietsen. Ik sprak er laatst met een jongen uit mijn klas over, die zou wel even de stad in gaan om een fiets te gaan stelen, want hij was er ook wel een paar kwijtgeraakt. Het lijkt zo 'normaal' om maar een fiets te stelen als die van jou weg is. Ik snap dat niet. Misschien ben ik er te eerlijk voor, maar ik heb mijn beide fietsen (een in Leeuwarden om naar school te gaan vanaf het station) en eentje thuis gewoon bij de fietsenmaker gekocht en ik ben ook van plan een nieuwe te kopen bij de fietsenwinkel wanneer mijn fiets gestolen wordt. Ik ben meer voor het principe 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'.

hey kom je uit leeuwarden??

even ontopic....

ik kan me toch wel een klein beetje voorstellen dat als je fiets echt al super vaak gejat is.. je op een gegeven moment zoiets hebt van... ja daaaaag.. ik jat er gewoon een terug..

t hoort natuurlijk niet zo, maar je moet toch wat als arme student.. (slecht argument.. weet ik.. maar zo gaat t in de wereld van tegenwoordig)
__________________
blablabla enzovoort
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 07:21
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
neej, je hoort toch gewoon van iemand anders eigendommen af te blijven...
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 09:48
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik heb dat wel eens gedaan ja.. Mijn fiets was gejat, ik had er keihard eentje nodig, en ik had geen rooie cent. Stom , ik weet het, maarja..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 10:11
JediJoel
Avatar van JediJoel
JediJoel is offline
Al1 als je weet dat diegene jouw fiets gejat had. Maar dan kun je natuurlijk ook zn ass kicken.
__________________
Mithhuanion; Poet and Writer
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 10:15
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee, als dat zou mogen zou iedereen het doen en ik vind het al erg genoeg dát er fietsen gestolen worden.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:06
Mara
Mara is offline
Nee. Dan verlaag je je gewoon tot het niveau van degene die jou fiets heeft gestolen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:14
Gonzo
Avatar van Gonzo
Gonzo is offline
Ik verafschuw fietsen. Ik heb er geen en ik doe me al helemaal geen moeite er een te jatten.
__________________
"Stampen, Beukûh & kjoe-dance komen niet voor in mijn woordenboek"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:45
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tangaslip Jongentje schreef:
Is gewoon domme schuld van ouwe vrouw dat ze dr fiets niet op slot had gezet.
wat maakt dat nou weer uit? "ik mag een fiets stelen, want hij staat niet op slot"... Lekker argument. Je mag iets stelen als het niet op slot staat. Het is überhaupt belachelijk dat je je medemens niet eens genoeg kunt vertrouwen om je fiets gewoon neer te kunnen zetten???

Citaat:

En het was trouwens een herenfiets. En wat zou jij, als je iets van 10km van huis bent, je net van je zuurverdiende centjes gekochte MTB is geraust, en je zit al zo krap bij kas, je bent dus ziedent en van slag dat je stukgeknipte slot daar op de grond ligt.... Dan komt het gewoon goed uit dat er nog een fiets staat (niet op slot) waarmee je naar de politiebureau kan gaan.
ik zeg ook neit dat het niet begrrijpelijk is. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand net thuiskomt en zijn vrouw, waarvoor hij net van zijn zuurverdiende centjes een trouwring heeft gekocht, in bed aantreft met een ander die ander met een kandelaar de hersens inslaat. Ik keur het alleen af. Je kunt in een kwade bui veel foute dingen doen, dat hoef je mij niet te vertellen, het gaat erom of dat goed is of niet dat het gebeurt. Het stelen van een fiets omdat toevallig jouw fiets is gestolen omdat je nou toevallig naar het politiebureau moet iss gewoon fout, punt uit, daar hoeft geen aan te pas te komen. Wat je ook aandraagt, het maakt jou nooit beter dan de persoon die jouw fiets gejat heeft. Jij jat punt uit, wat je redenen daar ook voor zijn! De persoon die jouw fiets gejat heeft is gewoon fout bezig geweest, jij ook.


Citaat:
En anders was die fiets vast en zeker door iemand anders meegenomen.
als Claus niet uit zichzelf was doodgegaan had iemand anders hem wel vermoord . Dit is een drogreden. Waarom zou juist JIJ degene zijn die diefiets meeneeemt. Wat maakt jou belangrijker dan een ander? Wie ben jij om t beslissen of die fiets mag worden gejat of niet? Je hebt gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven en als je dat doet ben je gigantisch asociaal. Door dit soort mensen wordt de gehele "jeugd van tegenwoordig" gedemoniseerd!

Citaat:

Ik weet wel bijna zeker dat jij in zo'n situatie ook echt niet gaat denken aan dat een ouwe stationsfiets ook wel eens van een oude dame kan zijn met bijstandsuitkering.
daar verschillen de meningen over... Ik denk er inderdaad niet bij na omdat ik het nooit in mijn kop zou durven te halen iemand anders fiets te stelen. Dan maar roodstaan op mijn rekening en een taxi betalen. Als je MTB gejat is heb je gewoon vette pech (en het is zeker niet leuk) maar je moet ook niet overdrijven...


trouwens... erg sportief dat je mijn uitgetypte argumentatie overneemt als BLAAT terwijl jij de meest nutteloze blaat psot (blijkbaaar mogen we elkaar er in dit topic ervan beschuldigen dat we blaten dus ik doe dat dan ook maar even )
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.