Oud 16-05-2003, 23:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
5e Monitor racisme en extreem rechts
Anne Frank Stichting,2003

Het onderzoeksproject 'Monitor racisme en extreem rechts' brengt ontwikkelingen op het terrein van racisme, rassendiscriminatie en extreem rechts in kaart. De Anne Frank Stichting voert het onderzoek uit in samenwerking met de Universiteit Leiden.

De terroristische aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 hebben schadelijke gevolgen gehad voor de betrekkingen tussen allochtonen en autochtonen in Nederland. Het tolerantieklimaat is in de jaren 2001 en 2002 verslechterd. Dit blijkt uit de vijfde rapportage van de Monitor racisme en extreem-rechts, uitgebracht door de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden.

Zoals in eerdere rapportages is het onderzoek gericht op racistisch en extreem-rechts geweld, extreem-rechtse formaties, klachten over racisme en discriminatie, afhandeling van discriminatiefeiten door het Openbaar Ministerie en rassendiscriminatie op diverse maatschappelijke terreinen. In de vijfde rapportage is tevens aandacht besteed aan het racistische en extreem-rechtse gehalte van de 'LPF/Leefbaarstroming'.

De monitor is bedoeld voor onderzoekers en voor hen die zich beroepshalve bezighouden met uitingen van racisme, rassendiscriminatie en extreem rechts.

http://www.justitie.nl/Images/11_19990.pdf

Zeer interessant document voor wie meer wil weten over Nederlands extreem-rechts.
Betrouwbaar: gepubliceerd door de Anne Frank Stichting, de Universiteit Leiden (departement Bestuurskunde), i.s.m. het Ministerie van Justitie.
Dus geen linkse propaganda, mocht BARON met zo'n verhaal komen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2003 om 23:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 23:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Een ander document:
http://www.cidi.nl/dossiers/an/rapport2001.html
De Nederlandse versie van het door CIDI samengestelde Antisemitisme rapport 2001 en voorlopig overzicht 2002
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:07
Verwijderd
Om dat te constateren hoef ik geen rapport te lezen, ik zie en hoor het in het dagelijks leven vaak genoeg. Er hangt een onaangename sfeer in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:08
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-05-2003 @ 23:07:
Om dat te constateren hoef ik geen rapport te lezen, ik zie en hoor het in het dagelijks leven vaak genoeg. Er hangt een onaangename sfeer in Nederland.
Mee eens, k wil emigreren naar Cuba
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-05-2003 @ 23:07:
Om dat te constateren hoef ik geen rapport te lezen, ik zie en hoor het in het dagelijks leven vaak genoeg. Er hangt een onaangename sfeer in Nederland.
Het geeft je wat meer achtergrond-informatie...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-05-2003 @ 23:26:
Het geeft je wat meer achtergrond-informatie...
Ik ga het morgen wel lezen, nu ga ik slapen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
De CIDI kun je ook echt nog serieus nemen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:11
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Altijd is het maar weer terrorisme, antesemitisme, racisme, extreem rechts enzovoort.

Kunnen we het niet eens een keer over iets anders hebben? De laatste tijd zie ik jou alleen maar hierover posten Fleet Admiral. Niet dat ik jouw wil aandringen er mee te stoppen, maar misschien is wat variatie goed.

Over de topic: JAMMER dat er nog zoveel racisme en extreem rechts is.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 22:22
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
WESTSIDE!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Taakstraf voor handelaar extreem-rechtse cd's
dystopia
41 03-06-2002 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.