Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 20:47
)Vampje(
)Vampje( is offline
Goed, iedereen kent het verhaal: vriend en ik uit elkaar, zien elkaar weer eens per week, doen dan paar uurtjes leuke dingen en gaan met elkaar naar bed. Hij beschrijft het als 'goede maatjes die van elkaar houden en gevoelens voor elkaar hebben'. Klinkt allemaal prima.

Nu is het zo dat ik wil weten waar ik voor sta. Blijft het zo nog een jaar doorgaan? Komen we ooit nog bij elkaar? Wat moeten we van elkaar verwachten? Hij kan me er geen antwoord op geven, hij vindt dat ik de dingen wat meer op me af moet laten komen. Prima, maar zo iemand ben ik niet.
Ik wil niet nog hoop voor niks hebben. Ik vind het te gek dat we elkaar weer zien, vind het heerlijk met hem en het gaat ook hartstikke goed.

Dat wil ik allemaal niet weggooien. Ik wil hem niks opdringen, helemaal niet, maar ik wil weten of er ooit verandering in komt. Wanneer maakt niet uit, als het er maar in zit.
Ik hou dit nog wel een paar maandjes vol, maar het is toch logisch dat dit mijn doel niet is?

Afgelopen weekend ben ik met een vriendin gaan stappen en heb ik een jongen ontmoet. Verder dan wat buikgefriemel zijn we niet gegaan, omdat ik me toch nog verbonden voel met mijn 'vriend' en hij ook niks met een ander doet. Maar hij vertrouwt het niet. Hij vindt ook dat die gast niet aan me had hoeven zitten en zo.

Wat moet ik dan? Zitten wachten tot hij zich ooit bedenkt? Ik wil onze relatie ooit weer voortzetten, dààrom deed ik verder niks met die jongen.

Mijn 'vriend' werkt 12 uur per dag, dus ik verwacht absoluut niet van hem dat 'ie door de week naar me toe komt, of we nou weer bij elkaar zijn of niet. Heb ik alle begrip voor. Maar ik wil hem over een tijdje wel een paar uurtjes meer zien in het weekend. Dat is toch niet zo gek?

Ik kan niet dag voor dag leven, ik zit er continu mee in m'n hoofd.. Wil globaal weten waar ik aan toe ben zonder te zeuren.

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 20:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 20:51
Verwijderd
Ik zou er echt niet tegen kunnen om geen hoogte van hem te kunnen krijgen..

Als hij zo oppervlakkig doet en zegt dattie niet weet of jullie ooit weer een relatie kunnen krijgen dan lijkt het alsof hij het niet wil.

Als hij je zegt dat hij het niet fijn vindt dat die jongen aan je zat dan lijkt het alsof jullie een relatie hebben en hij gewoon de normale 'bezitterigheid' heeft...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Inderdaad... Hij wil me voor zich alleen hebben, maar wel enkel en alleen wanneer en hoe hém dat uitkomt. Dat is niet eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:54
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Het is van hem niet eerlijk dat hij je niet vertrouwt met die jongen .. maar wel van je vraagt op hem te wachten en je tegelijkertijd op afstand houdt. Hij reguleert jullie relatie zo. Maar jou begrijp ik ook heel goed .. je wilt hem niet kwijt.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:56
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, daar hebben jullie gelijk in.
HIJ gaat elke dag fluitend door het leven, omdat alles gaat zoals hij dat wil, omdat ik altijd naar hem luister en me alles door hem laat zeggen, terwijl ik me de godganse dag druk maak om alles. Ik wou dat ik anders kon....
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:58
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Dat is precies wat ik bedoel ja .. hij heeft nergens last van, terwijl jij je rot voelt. Maar dat is blijkbaar wat je tegenover je relatie met hem moet stellen.
Als buitenstaander zou ik zeggen, kies voor jezelf en ga zelf verder .. maar ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn. Je gaat steeds meer voor lief nemen, om toch nog maar die paar uurtjes bij hem te kunnen zijn.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:01
GinnyPig
GinnyPig is offline
Eerste impressie is dat hij je nogal aan het lijntje houdt. Een echte relatie met je aangaan wil hij niet; hij noemt jullie gewoon 'goede maatjes'. Maar ondertussen spreek je een paar uur per week met hem af, doen jullie weer dingen samen en is rondscharrelen met een ander not-done.

Als je een paar maanden zo met hem doorgaat betekent dat dan ook dat jij niet bij een andere jongen zal gaan zoeken naar meer? En geldt dat ook voor hem?

Lijkt me niet dat zo'n relatie bepaald goed voor je is... Ik zou er in ieder geval niet tegen kunnen.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:02
)Vampje(
)Vampje( is offline
Lot: Inderdaad.

Het mooie is: ik ben dus stapelgek op hem, ik hou ontzettend veel van hem, maar die jongen van het uitgaan vond ik ook heel leuk. Ik doe er niks mee, omdat ik toch nog trouw wil zijn aan mijn vriend, en omdat ik het respectlooszou vinden als ik ineens met een ander zou zoenen, maar dan wil ik wél weten waar ik het voor doe.

Als mijn 'vriend' zegt: 'we komen ooit nog bij elkaar'; prima, dan wacht ik en blijf ik trouw, niks liever. Maar straks loop ik een leuke relatie met een ander mis en zegt mijn 'vriend': 'Oh, ik blijf toch liever vrijgezel'. Ik wil weten waar ik het voor doe.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:03
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Wat zegt hij hier eigenlijk over? Kan hij je beloven dat het over een tijdje anders wordt? Of doet hij dat niet .. want als hij je niets kan beloven, dan wacht je misschien voor niets en word je steeds ongelukkiger in deze situatie.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:04
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Aryáve schreef op 03-06-2003 @ 22:01:
.

Misschien is het een idee om hem subtiel voor het blok te zetten: je wilt duidelijkheid en voor die tijd gebeuren er geen rare dingen meer, dwz geen seks en andere 'relatiedingen'. Dit betekent niet dat hij direct moet kiezen, maar wel dat hij gedwongen wordt na te denken over de situatie. In ieder geval, doe er wat aan, want hier word je ook niet blij van, als ik je post zo lees (en jij verdient beter )
Dank je
Mja, hem voor het blok zetten roept weer zo veel verplichtingen op voor hem, en dat is juist waar hij zo'n hekel aan heeft.. Ik wil hem niet nog verder weg jagen..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
M|ST schreef op 03-06-2003 @ 22:03:
Wat zegt hij hier eigenlijk over? Kan hij je beloven dat het over een tijdje anders wordt? Of doet hij dat niet .. want als hij je niets kan beloven, dan wacht je misschien voor niets en word je steeds ongelukkiger in deze situatie.
Juist, dat is wara het om draait. Ik weet helemaal niks. Maar ik wil niet tegen hem aan zeuren..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:06
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 03-06-2003 @ 22:01:
Als je een paar maanden zo met hem doorgaat betekent dat dan ook dat jij niet bij een andere jongen zal gaan zoeken naar meer? En geldt dat ook voor hem?
Ja, dan zullen we elkaar 'trouw' blijven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:06
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Nee .. snap ik. Maar dan laat je je leven. Hij kan doen en laten wat hij wil en jij blijft maar afhankelijk ..

Wordt zowat een chat hier .. hopelijk spreken we elkaar ff snel op Msn.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:08
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
M|ST schreef op 03-06-2003 @ 22:06:
Nee .. snap ik. Maar dan laat je je leven. Hij kan doen en laten wat hij wil en jij blijft maar afhankelijk ..

Wordt zowat een chat hier .. hopelijk spreken we elkaar ff snel op Msn.
Mja, ik ga ook zo naar bed, barst van de hoofdpijn.

Kijk, eigenlijk ben ik blij dat hij me überhaupt weer elke week kan zien, dat waardeer ik heel erg.

Maar als hij niks meer voor me zou voelen, dan maakte het hem toch ook niet uit of ik wat met een ander zou doen? Hij heeft het er namelijk continu over.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:09
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 03-06-2003 @ 22:04:
Dank je
Mja, hem voor het blok zetten roept weer zo veel verplichtingen op voor hem, en dat is juist waar hij zo'n hekel aan heeft.. Ik wil hem niet nog verder weg jagen..
Je mag toch weten waar je zelf staat? Is toch duidelijk dat je terug achter een ietwat normale situatie/relatie verlangt. Als hij je die niet kan bieden, tsja, dan kun je niet veel doen denk ik?

Wat geeft hem het recht om te "genieten" van het soort relatie dat je nu onderhoudt met hem wanneer hij je gevoelens ontwijkt?
__________________
Comforting Your Confusion
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:09
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Aryáve schreef op 03-06-2003 @ 22:07:
Yer welcome.

Maar je wilt duidelijkheid en je bent ongelukkig in deze situatie, of je wordt iig ongelukkig, toch? Als jij niet 'achter hem aan loopt', om het maar even niet zo tactisch te zeggen, gaat hij misschien eens nadenken wat hij nu echt wil. Als jij gewillig blijft zijn en braaf op hem blijft wachten, is het te makkelijk voor m en gaat hij er ook niet over nadenken.
Daar zit wat in. Ik moet hem misschien eens heel lang met rust laten. Als ik dat kan, en dat betwijfel ik...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
flanger schreef op 03-06-2003 @ 22:09:
Je mag toch weten waar je zelf staat? Is toch duidelijk dat je terug achter een ietwat normale situatie/relatie verlangt. Als hij je die niet kan bieden, tsja, dan kun je niet veel doen denk ik?

Wat geeft hem het recht om te "genieten" van het soort relatie dat je nu onderhoudt met hem wanneer hij je gevoelens ontwijkt?
Nou ja, hij maakte het juist uit omdat hij geen verplichtingen meer wilde, mijn gezeur niet meer wilde. Als ik nu door blijf vragen over de situatie wil hij me straks helemaal niet meer..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:11
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 03-06-2003 @ 22:11:
Nou ja, hij maakte het juist uit omdat hij geen verplichtingen meer wilde, mijn gezeur niet meer wilde. Als ik nu door blijf vragen over de situatie wil hij me straks helemaal niet meer..
Hij wil nu toch ook niet wat jij wilt?
__________________
Comforting Your Confusion
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2003, 21:14
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
flanger schreef op 03-06-2003 @ 22:11:
Hij wil nu toch ook niet wat jij wilt?
Hoe bedoel je? Dat ik een relatie wil en hij nog niet? Dat is wel zo, omdat ik zooo vreselijk veranderd ben, ik ben niet meer het claimerige typje dat ik vroeger was, alleen als ik iets wil weten.

Citaat:
Aryáve schreef op 03-06-2003 @ 22:12:
Is ook moeilijk, en daar moet je ook verdomd sterk voor zijn.
Heel veel succes meis, hoop dat je er uit komt
Dank je voor de moeite hoor!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:14
Angeles
Angeles is offline
Ik ben het eens met de voorgaande reacties. Hij wil op dit moment geen echte relatie, dan moet hij daar ook de consequenties van dragen, namelijk dat hij niets te zeggen heeft over wat jij met andere jongens uitvreet.

Jullie 'relatie' is op dit moment gewoon helemaal uit balans. Hij heeft de touwtjes volledig in handen en jij hebt maar te volgen. Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat hij de situatie wil veranderen. Waarom zou hij? Voor hem is het nu toch allemaal prima? Hij heeft totaal geen verplichtingen naar jou toe, kan gaan en staan waar hij wil, hij weet dat jij toch wel op komt draven als hij zin in je heeft, hij weet dat jij hem toch wel trouw blijft als hij dat van je vraagt, maar van hem hoef jij niets te verwachten. Geen duidelijkheid, niets. Hij hoeft zich alleen maar iedere keer te beroepen op het feit dat hij heeft gezegd dat hij geen relatie met je wil.
Nee, voor hém is dit de ideale situatie. Geen plichten, alleen maar rechten. Geen lasten, alleen maar lusten. Verwacht dus niet dat hij iets anders wil dan dit, dat zit er gewoon niet echt in.

Als ik het allemaal zo lees dan zou ik toch maar wat stappen gaan ondernemen om je een beetje van hem los te maken, want nogmaals, wat je met hem hebt is helemaal uit evenwicht.

Probeer wat minder afhankelijk van hem te worden en wat meer op jezelf te vertrouwen. Plan je eigen leven, is daarin een plekje voor hem? Okee, prima. Had je net iets leukers te doen die dag? Helaas pindakaas. Kom je een leuke jongen tegen? Jammer voor hem. Zo gaat dat als je geen relatie met iemand hebt.

Als je het echt niet meer aankunt, die onzekerheid, kun je er denk ik beter gewoon een punt achterzetten. Ik zeg dat niet snel, maar nogmaals, ik denk niet dat hij iets wil veranderen aan de situatie, voor hem is het allemaal nogal makkelijk, en onzekerheid is slopend. Dan kun je het beter eventjes heel moeilijk hebben, maar dat je leven over een tijdje weer gewoon stabiel is en jij opnieuw kunt beginnen. Een situatie als deze is echt niets gedaan.

Heel veel sterkte met alles.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:16
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Angeles neemt me de woorden uit de mond, is precies hoe ik erover denk
__________________
Comforting Your Confusion
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:18
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-06-2003 @ 22:14:
Ik ben het eens met de voorgaande reacties. Hij wil op dit moment geen echte relatie, dan moet hij daar ook de consequenties van dragen, namelijk dat hij niets te zeggen heeft over wat jij met andere jongens uitvreet.

Jullie 'relatie' is op dit moment gewoon helemaal uit balans. Hij heeft de touwtjes volledig in handen en jij hebt maar te volgen. Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat hij de situatie wil veranderen. Waarom zou hij? Voor hem is het nu toch allemaal prima? Hij heeft totaal geen verplichtingen naar jou toe, kan gaan en staan waar hij wil, hij weet dat jij toch wel op komt draven als hij zin in je heeft, hij weet dat jij hem toch wel trouw blijft als hij dat van je vraagt, maar van hem hoef jij niets te verwachten. Geen duidelijkheid, niets. Hij hoeft zich alleen maar iedere keer te beroepen op het feit dat hij heeft gezegd dat hij geen relatie met je wil.
Nee, voor hém is dit de ideale situatie. Geen plichten, alleen maar rechten. Geen lasten, alleen maar lusten. Verwacht dus niet dat hij iets anders wil dan dit, dat zit er gewoon niet echt in.

Als ik het allemaal zo lees dan zou ik toch maar wat stappen gaan ondernemen om je een beetje van hem los te maken, want nogmaals, wat je met hem hebt is helemaal uit evenwicht.

Probeer wat minder afhankelijk van hem te worden en wat meer op jezelf te vertrouwen. Plan je eigen leven, is daarin een plekje voor hem? Okee, prima. Had je net iets leukers te doen die dag? Helaas pindakaas. Kom je een leuke jongen tegen? Jammer voor hem. Zo gaat dat als je geen relatie met iemand hebt.

Als je het echt niet meer aankunt, die onzekerheid, kun je er denk ik beter gewoon een punt achterzetten. Ik zeg dat niet snel, maar nogmaals, ik denk niet dat hij iets wil veranderen aan de situatie, voor hem is het allemaal nogal makkelijk, en onzekerheid is slopend. Dan kun je het beter eventjes heel moeilijk hebben, maar dat je leven over een tijdje weer gewoon stabiel is en jij opnieuw kunt beginnen. Een situatie als deze is echt niets gedaan.

Heel veel sterkte met alles.
Ik weet het, maar ik wil hem niet kwijt. Enerzijds voel ik me ontzettend klote door alle onzekerheid, anderzijds ben ik blij dat ik hem toch af en toe zie.. Ik kan gewoon niet zonder hem, dat heb ik nooit gekund, al 2 jaar lang niet.

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:22
Angeles
Angeles is offline
Oh ja, en nog wat. Over dat je in het verleden zo claimerig bent geweest, daar moet je je al helemaal niet schuldig over voelen. Voor mijn gevoel heeft hij lekker op jouw schuldgevoel ingewerkt en maakt hij daar nu grof misbruik van. Wat denk je nu zelf, dat hij echt een trauma heeft opgelopen omdat jij hem een poosje wat te veel hebt geclaimd?

Welnee!

Juist door dat claimerige weet hij dat je heel onzeker bent en bang om hem kwijt te raken, de manier waarop hij nu met je omgaat maakt dat alleen maar erger. Hij zit dat gewoon uit te buiten en dat moet je niet toelaten.

Je hoeft nergens voor te boeten, je hebt niets gedaan om dit te verdienen.

Ik heb het in een ander topic van je al gezegd. Je verdient een gewone, volwaardige relatie, als het niet met hem is, dan wel met een andere jongen, je hoeft geen genoegen te nemen met iets halfslachtigs, je bent te goed om de kruimels op te ruimen.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
En dan nog iets: stel dat ik tegen hem zeg dat ik gewoon doe wat ik wil met andere heren, dan zegt hij: 'Prima, maar kom dan niet meer bij mij aan'. Hij heeft zoveel macht, alleen doordat ik zoveel van hem hou..

Ik wil hem echt nooit meer uit m'n leven hebben, al is het nog zo vreselijk moeilijk af en toe. De momenten waarop ik wél bij hem ben, zijn de mooiste momenten uit mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:26
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-06-2003 @ 22:22:
Oh ja, en nog wat. Over dat je in het verleden zo claimerig bent geweest, daar moet je je al helemaal niet schuldig over voelen. Voor mijn gevoel heeft hij lekker op jouw schuldgevoel ingewerkt en maakt hij daar nu grof misbruik van. Wat denk je nu zelf, dat hij echt een trauma heeft opgelopen omdat jij hem een poosje wat te veel hebt geclaimd?

Welnee!

Juist door dat claimerige weet hij dat je heel onzeker bent en bang om hem kwijt te raken, de manier waarop hij nu met je omgaat maakt dat alleen maar erger. Hij zit dat gewoon uit te buiten en dat moet je niet toelaten.

Je hoeft nergens voor te boeten, je hebt niets gedaan om dit te verdienen.

Ik heb het in een ander topic van je al gezegd. Je verdient een gewone, volwaardige relatie, als het niet met hem is, dan wel met een andere jongen, je hoeft geen genoegen te nemen met iets halfslachtigs, je bent te goed om de kruimels op te ruimen.
Eigenlijk heb je gewoon gelijk, maar ik ben zo vreselijk gek op hem dat ik hem niet uit m'n leven wil hebben. Hij kan ook ontzettend lief zijn, hij doet in principe alles voor me.. En het is toch een goed teken dat 'ie jaloers is?

Ik hoop dat je dit leest Ludo, en dat je beseft dat je de belangrijkste persoon in mijn leven bent. Ik wil niet tegen je zeuren, maar probeer me een heel klein beetje te begrijpen... Ik begrijp jou ook.

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 21:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 21:29
Angeles
Angeles is offline
Geloof me. Als een jongen zoveel macht over je heeft dan klopt er iets niet. Dan is er iets niet okee.

Jij zet je leventje nu in de pauzestand, maar de tijd gaat gewoon door. Straks heeft hij er genoeg van en dan kom jij erachter dat je jaren hebt verspild aan wachten en zenuwlijden. Geloof me, daar ben je veel en veel te jong voor. Je zou nu juist lol moeten maken en je niet zitten opvreten om de grillen van een ex.

Mensen verspillen vaak de mooiste jaren van hun leven alleen aan wachten. Tevergeefs wachten.

Nogmaals, hij laat jou in feite door het stof kruipen door iets wat eigenlijk puur en alleen voortkomt uit onzekerheid. Hij doet het voorkomen alsof hij zwaar getroffen is door jouw geclaim en niet meer op een normale manier een relatie met je kan hebben omdat hij het zogenaamd niet aan kan, maar daar geloof ik dus geen zak van. Dan was hij allang kilometers ver weg geweest en had je hem nooit meer gezien.

Ik kan me echt heel kwaad maken om dit soort fratsen, eerlijk gezegd. En echt, laat geen jaren van je leven verzieken hierdoor. Ik meen het. Het is zo zonde.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:30
Angeles
Angeles is offline
Van mij mag Ludo dit ook lezen, ja.

Sorry, maar ik kan me hier echt verdrietig om maken, dat een jonge meid zo in de puree moet zitten om een ex-vriend.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:37
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Angeles schreef op 03-06-2003 @ 22:29:
Geloof me. Als een jongen zoveel macht over je heeft dan klopt er iets niet. Dan is er iets niet okee.

Jij zet je leventje nu in de pauzestand, maar de tijd gaat gewoon door. Straks heeft hij er genoeg van en dan kom jij erachter dat je jaren hebt verspild aan wachten en zenuwlijden. Geloof me, daar ben je veel en veel te jong voor. Je zou nu juist lol moeten maken en je niet zitten opvreten om de grillen van een ex.

Mensen verspillen vaak de mooiste jaren van hun leven alleen aan wachten. Tevergeefs wachten.

Nogmaals, hij laat jou in feite door het stof kruipen door iets wat eigenlijk puur en alleen voortkomt uit onzekerheid. Hij doet het voorkomen alsof hij zwaar getroffen is door jouw geclaim en niet meer op een normale manier een relatie met je kan hebben omdat hij het zogenaamd niet aan kan, maar daar geloof ik dus geen zak van. Dan was hij allang kilometers ver weg geweest en had je hem nooit meer gezien.

Ik kan me echt heel kwaad maken om dit soort fratsen, eerlijk gezegd. En echt, laat geen jaren van je leven verzieken hierdoor. Ik meen het. Het is zo zonde.
Echt heel erg lief van je, maar ik probeer écht al eeuwen om mijn eigen leventje te leiden, hem wat meer naar de achtergrond te verplaatsen en gewoon te genieten.

Zo was het ook met dat uitgaan en die gast. Ik vond het echt heerlijk om met hem te praten en af en toe aangeraakt te worden, het was een leuke avond. Toen merkte ik dat ik toch heel veel plezier kan hebben zonder Ludo en dat ik weer kan genieten van het vrijgezellenbestaan en het flirten. Ik heb zowat de avond van m'n leven gehad.

Maar als ik Ludo dan weer heb gezien, staan mijn gedachten weer 100% naar hem en doet de rest me weinig meer. Dan wil ik niks liever dan bij hem zijn. Dan ben ik bang dat hij me niet meer wilt doordat een ander me versierde.

Ik ben niet sterk genoeg om hem te laten gaan, dat weet ik uit ervaring..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:20
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik weet niet of je nog wat aan mijn reactie heb,

Als je met zulke problemen zit, dan moet je gewoon eerlijk zijn. En vragen hoe het nou zit, en anders bij jezelf denken van; ik ga verder, want dit verdien ik niet of zoiets
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:36
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Misschien, en ik wil je niet laten schrikken, heb je wel wat hulp nodig om jezelf weer lief te gaan vinden. Een vertrouwenspersoon, luister-lijn, whatever.

Want 1 ding weet ik heel zeker - het is niet goed om je levensgeluk op die manier aan een ander persoon op te hangen. Jij bent, met jouzelf, een compleet persoon. En als je dat kan geloven, kan je ook weer een gezonde, evenwichtige relatie hebben met een ander.

Iets wat je op dit moment zeker niet hebt, en ik ben het met Angeles eens dat je ex het prima heeft in de huidige situatie en waarschijnlijk niet zal willen veranderen.

Kan je je dan echt niet kwaad maken over de situatie? Ik namelijk wel, en ik heb alleen dit topic gelezen. Je geeft hem alle macht. Je laat toe dat hij je met handen en voeten gebonden houd, en ondertussen laat je hem gebruik maken van je. Je mag de kruimels oplikken als hij even zin in je heeft.

Maak je alsjeblieft los. Jij kan meer aan dan je zelf denkt, en jij KAN weer een compleet persoon worden in je eentje, ook al zal je misschien wat hulp nodig hebben. Dan zal het verdomme maar een paar maanden pijn doen. Gooi je op je studie, je werk of hobby - en uiteindelijk kom je er doorheen, en ik weet heel zeker dat je je dan opgelucht zal voelen. Van de huidige situatie word je ook niet gelukkig, zeker omdat ik niet denk dat die gaat veranderen.

Kom op meid, neem je lot weet in eigen handen. Dat vrouwen in de jaren '50 op deze manier van hun partner afhankelijk waren is 1 ding, maar jij bent 18, en het is 2003, en jij hebt niemand anders nodig om een volwaardig persoon te zijn
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 00:55
Angeles
Angeles is offline
Dark Angel verwoordt het heel goed.

Ik wilde nog even ingaan op wat je zei over die jaloezie en of dat een goed teken is.

Wat zijn motivatie daarvoor is, is op dit moment niet zo heel belangrijk. Wat wel belangrijk is, is het feit dat jullie relatie onevenwichtig is, jou van streek maakt en dat het er niet inzit dat daar op korte termijn verandering in komt. Die jaloezie van hem maakt het geheel eigenlijk nog onevenwichtiger, het maakt dat hij de teugels nog net iets strakker in handen heeft. Jij geeft om hem, je wil hem geen pijn doen, dus je zult je bij alles wat je doet afvragen of het hem kwetst en je zult nog meer aan hem denken en nog minder aan jezelf.

Ga niet peinzen over indirecte hints of wat hij misschien wel ergens mee bedoelt. Dat doet er voor jou nu even niet toe. Dat is belangrijk in een gelijkwaardige relatie waarin partners zich openstellen voor elkaar.

Het gaat er in dit geval om wat hij laat zien, hoe hij zich naar jou toe gedraagt en wat dat met jou doet. Voor zover ik dat kan beoordelen is dat niet veel goeds en daarom is het tijd voor jou om het heft in eigen handen te nemen en verandering te brengen in deze situatie.

Wat je ook beslist, zó kun je niet doorgaan. Je moet zelf je grenzen aangeven, jij bent degene die uit deze situatie kan stappen. Hij zal het niet voor je veranderen, dat moet jij doen, en als dat zonder hem moet dan moet dat maar.

Stel je voor dat je nog jaren zo door moet, wat is er dan nog van je over? Een zielig hoopje mens?

ZONDE!!!

Heel veel sterkte, ik begrijp best dat het moeilijk is. Ik heb ook dat soort gevoelens gehad en ik snap dat je iemand niet zomaar uit je leven schrapt, maar soms moet je even aan jezelf denken om verder te kunnen, nu sta je vast.

Dus kom op.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 06:55
Vevay
Als hij jou niet eens duidelijkheid wil geven over de situatie, hoe kan hij dan van jou eisen [of eerder verwachten] dat je niets met andere jongens doet?
Hij zegt zelf dat jullie alleen maar maatjes zijn, dus eigenlijk zou jij gewoon moeten kunnen doen wat jij zelf wilt, en al helemaal als hij je geen duidelijkheid wil geven.

En zoals heel veel mensen in dit topic al zeggen; jij kunt eigenlijk ook niet je hele leven blijven wachten tot hij een keer tijd voor je wil maken.
Een relatie [o.i.d] moet van twee kanten komen, en niet alleen van een kant [jouw kant in dit geval], daar ga je langzaamaan aan onderdoor.


Ik weet dat het heel moeilijk is om je los te maken van iemand waar je van houdt, maar je zult het misschien toch maar moeten proberen, al is het alleen maar om hem te laten zien dat jij niet volledig afhankelijk van hem bent. Want dat voelt hij waarschijnlijk. Als jij alsmaar naar hem toe blijft komen die paar uurtjes in het weekend, weet hij dat je toch altijd wel tijd voor hem maakt.
Misschien zou je een keer tegen hem kunnen zeggen dat je deze keer niet komt, omdat je dingen voor jezelf te doen hebt. Dat maakt niet uit wat, al ga je de hele dag op je bed liggen, het gaat erom dat hij weet dat jij een onafhankelijke vrouw bent en heel goed voor jezelf kan zorgen.
Het volgende weekend zal hij [als hij een beetje nadenkend is] vragen wat je dat weekend ervoor hebt gedaan, dan kun je zeggen dat je lekker allerlei dingen voor jezelf hebt gedaan, lekker in je uppie.
Als hij dan boos wordt of een nare opmerking maakt, zou jij een opmerking kunnen maken in de trant van "Je bent toch mijn vriend niet? of hoe zit het nou?" Zoiets dergelijks. Misschien kun je hem op die manier duidelijk maken dat je duidelijkheid wilt.

Succes
Kusje
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:29
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Het is erg moeilijk om je van hem los te maken, je geeft heel veel om hem en hebt nog steeds de hoop dat het weer iets wordt..
Maar als hij je geen duidelijkheid kan of wil geven zou ik toch eens voor mezelf gaan kiezen..
Als je zo achter hem aan blijft lopen en braaf doet wat hij van je verlangt dan zal hij het zo nog aan tijd aan houden.. hij krijgt dan het idee dat jij het ook allemaal prima vindt zo en gaat dan weer lekker fluitend verder.

Je zei dat je niet als een zeur over wilde komen op hem, dus dat je eigenlijk liever ook niet blijft vragen hoe het nu zit, maar vraag het eens voor een laatste keer aan hem, en zeg dat je een duidelijk antwoord wilt, geen misschien, maar ''ja het wordt weer wat tussen ons'' of ''nee ik zie er geen toekomst in''

Je moet je een beetje los zien te maken van hem anders wordt je alleen maar afhankelijker van hem.. straks zegt hij na een paar maanden dat het toch niks meer wordt en hij er genoeg van heeft, en daar sta jij dan..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:52
)Vampje(
)Vampje( is offline
Heel erg bedankt allemaal.

Nou, het is dus niet zozeer het geval dat ik dingen alleen wil doen, al zou dat wel het beste zijn, maar ik wil wél vrij zijn in mijn doen en laten met een eventuele andere jongen. Natuurlijk ga ik niet van de een naar de ander rennen en me weer door iedereen laten gebruiken, maar als ik een avondje wil knuffelen/friemelen met een leuk iemand tijdens het uitgaan, dan doe ik dat dus gewoon. Want die jongen was leuk, en het kan me niet schelen wat mijn 'vriend' daarvan vindt.

Nee, als zo'n jongen me wil aanraken en ik wil het zelf ook, dan zeg ik: 'Nee, sorry, dat gaat niet'. 'Oh, waarom niet?' 'Nou, mijn ex wil me voor zich alleen hebben, ik mag jou niet aanraken'. De groeten.

Hij moet alleen zélf niet met andere meiden aankomen, want dat is niet eerlijk. Hij heeft me altijd gezegd dat 'ie dat niet wil, hij weet dat het me pijn doet omdat IK met hem samen wil zijn, dus dat kan hij niet maken. IK daarentegen heb geen reden om iedereen af te slaan. Hij wil toch geen relatie met me? Nou dan!

Hij heeft pas iets over andere mannen te zeggen als hij daadwerkelijk met me samen is. En dat is nu niet zo. So there.

Als hij niet wil dat ik met andere knullen praat of ze aanraak, moet hij een relatie met me aangaan. Dàn kijk ik niet meer naar anderen. Nu is hij ook mijn nummer 1, maar er is meer op de wereld.

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:11
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
IK zou het gewoon een beteje aan hem opdringen dat het echt belangrijk voor je is om te weten hoe het nou precies zit..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:46
Verwijderd
geen enkel dag is zeker....

maar als je t wil weten gewoon vragen iets anders zit er niet op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2003, 20:41
Zwegel
Avatar van Zwegel
Zwegel is offline
Its nice to be in the picture!!!

Maar mensjes toch, je kennen echt maar de helft van het verhaal!! Er wordt effe vergeten dat ik Vampiria uit een put van misbruik heb gehaald en daardoor een beschermende rol in haar leven ben gaan spelen en dat doe ik nog steeds, die jongens die haar leven voor een groot deel hebben verwoest zullen het werkelijk niet in hun hoofd moeten halen om nog een vinger aan haar te leggen!!

Dus daarom vind ik dat ze niet zomaar met elke wildvreemde kerel moet gaan aanpappen en zich al op de eerste avond in een uur tijd aan haar laat zitten, ze is dan nml. echt weer heel dom bezig naar mijn mening, omdat ze dan al heel snel in haar oude patroontje terug valt...

Natuurlijk is flirten niet verkeerd, maar ik ken haar nml. heel goed en ik weet dat het niet bij flirten blijft op een avond, misschien nu wel, maar dat duurt dan ook niet lang meer...ze is veel te goedgelovig en dat doet haar de das om...

Het enigste wat ik probeer is haar wat verstand bij te brengen over hoe kerels in elkaar steken, maar dat wilt nog steeds niet echt lukken, want keer op keer blijft ze dezelfde fouten maken...

Misschien dat ik daarom een soort van macht over haar wil hebben...niet zozeer dat ik wil bepalen wat zij allemaal wel en niet mag/kan doen, maar puur om haar een beetje voor haar eigen fouten te beschermen...

Neem nou het voorbeeld aan onze medeforummer 'blackwater_park', waar ze nogal snel mee het nest in dook, daar heb ik haar toen ook voor gewaarschuwt dat het een grote flop zou worden, maar nee hoor ze gaat haar gangetje gewoon en laat zich weer 'naaien', met het gevolg dat ze daar nu weer een deuk in haar eigenwaarde mee heeft opgelopen, terwijl het gewoon eigenlijk door haar eigen stomme fouten komt..

En dat wil ik dus niet keer op keer laten gebeuren, snappen jullie het een beetje...

Vriendelijke groet, de 'EX', Ludo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Daar zit ook wat in ja..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:47
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Wat moet ze dan, zich door jou laten naaien, terwijl jij haar lekker aan het lijntje houdt??
Ik vind dat jij een beetje een raar soort macht over haar hebt eerlijk gezegd..

Prima dat je haar wilt beschermen, maar jij maakt dan toch zelf ook misbruik van haar..? Jij gaat ook met haar naar bed terwijl jullie niks hebben.. ben jij dan ook een van haar fouten??

Jullie achtergrond verder ken ik niet, en wat ik schrijf basseer ik enkel op wat ik hier lees..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:49
Zwegel
Avatar van Zwegel
Zwegel is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 21:47:
Wat moet ze dan, zich door jou laten naaien, terwijl jij haar lekker aan het lijntje houdt??
Ik vind dat jij een beetje een raar soort macht over haar hebt eerlijk gezegd..


Jullie achtergrond verder ken ik niet, en wat ik schrijf basseer ik enkel op wat ik hier lees..
Kan je niet lezen??? Ik heb het net omschreven waarom ik die 'macht' gebruik!!!! En ja, ze laat zich door mij 'naaien', is maar hoe je het bekijkt
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:55
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Zwegel schreef op 04-06-2003 @ 21:49:
Kan je niet lezen??? Ik heb het net omschreven waarom ik die 'macht' gebruik!!!! En ja, ze laat zich door mij 'naaien', is maar hoe je het bekijkt
en of ik kan lezen.. ik lees dat jij haar probeert te helpen door die macht te gebruiken.. maar als je haar wil helpen, waarom ga jij zelf dan ook met haar naar bed, dat vind ik raar ja.. want ik denk niet dat je haar daarmee helpt!

Ik vind wat jij doet geen helpen, maar misbruik maken van iemand.. je weet dat zij gek op je is en jij houdt haar lekker aan het lijntje; wel de lusten niet de lasten..

Prima dat je haar wil beschermen tegen jongens die misbruik van haar willen maken (en het is erg kortzichtig om ervanuit te gaan dat elke jongen dat doet) maar dan vind ik ook dat je haar tegen jezelf moet beschermen..

Als ik me vergis, sorry, maar leg het me eens duidelijk uit dan...?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:00
Zwegel
Avatar van Zwegel
Zwegel is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 21:55:
en of ik kan lezen.. ik lees dat jij haar probeert te helpen door die macht te gebruiken.. maar als je haar wil helpen, waarom ga jij zelf dan ook met haar naar bed, dat vind ik raar ja.. want ik denk niet dat je haar daarmee helpt!

Ik vind wat jij doet geen helpen, maar misbruik maken van iemand.. je weet dat zij gek op je is en jij houdt haar lekker aan het lijntje; wel de lusten niet de lasten..

Prima dat je haar wil beschermen tegen jongens die misbruik van haar willen maken (en het is erg kortzichtig om ervanuit te gaan dat elke jongen dat doet) maar dan vind ik ook dat je haar tegen jezelf moet beschermen..

Als ik me vergis, sorry, maar leg het me eens duidelijk uit dan...?
Nou, ik kan je vertellen dat IK niet met haar naar bed wilde, nadat de relatie verbroken was, dus het is niet van mij afgekomen, maar zij wilde hetzelf graag, omdat het vertrouwt aanvoelt, we hebben notabene een relatie van bijna 2 jaar gehad...en vanwege de sexuele behoeftes is het beter om dan met iemand naar bed te gaan waar het fijn mee is en je weet wat je aan elkaar hebt, dan zomaar je weer door iedere vreemde vent te laten naaien, en ze is dan ook nog zo dom dat ze het dan weer onveilig doet. PUNT
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:04
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Zwegel schreef op 04-06-2003 @ 22:00:
PUNT
tja ik weet natuurlijk niet hoe het precies is gegaan tussen jullie en hoe het nu allemaal zit..
maar kun jij haar geen zekerheid geven? dat is duidelijk waar ze behoefte aan heeft, ze wil weten waar ze aan toe is met jou..

Ik blijf het overigens nog steeds vreemd vinden, maar ik denk dat het verder iets is wat jullie samen maar moeten uitwerken.. Ik kan mijn mening wel blijven verkondigen maar daar schieten jullie niets mee op.. Jullie weten zelf het beste hoe de vork in de steel zit...

persoonlijk zou ik zeggen; stop ermee, wat jullie samen doen.. laat ieder zn eigen weg gaan..
@Zwegel; jij kunt haar misschien best waarschuwen voor jongens, maar niet iedere jongen is slecht, of heeft slechte bedoelingen.. En zij is er uiteindelijk toch zelf bij, en als ze echt met de verkeerde jongens rondhangt komt ze daar vanzelf ook wel achter denk ik, jij kunt niet eeuwig haar blijven ''beschermen'' ze moet toch eens voor zichzelf leren zorgen..?

@Vampiria; ik denk dat jij beter afstand kunt nemen van Zwegel (as in; iig geen seks), hij kan je blijkbaar niet de zekerheid geven die jij nodig hebt, en ik denk niet dat je gelukkiger zult worden van de seks met hem.. kijk verder naar andere jongens..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, laten we de schuld maar bij mij leggen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:18
Angeles
Angeles is offline
@Zwegel, ik ben niet in de positie om aan jouw goede bedoelingen te twijfelen, daar niet van. Ik vraag me alleen af of jij nu wel dé persoon bent om haar te beschermen. Wat PardonMe ook bedoelt met 'tegen zichzelf beschermen': zij wil met jou naar bed, maar bedenk ook, zij is de 'zwakkere' in jullie relatie. Als je met haar naar bed gaat geef je haar valse hoop, bind je haar aan je op een manier die haar van streek maakt. Waarom ga je er dan in mee?

Je merkt toch dat ze het er moeilijk mee heeft, dat haar hele leven op dit moment beheerst wordt door een vraag om zekerheid die jij haar niet kunt geven? Nogmaals, je bedoelt het vast goed, maar ze wordt hier alleen maar onrustig van. Ze maakt zichzelf gek. Jij bent op dit moment haar bron van onrust en verdriet, je kunt haar dus niet beschermen, hoe graag je dat ook zou willen, en ook met jou slapen is voor haar een bron van verwarring en verdriet.

Vampiria, verder zie ik niet in waarom jij überhaupt per se met iemand naar bed zou moeten gaan. Kun je niet een poosje zonder? Je bent achttien, je hebt nog heel wat tijd voor je om met jongens te vrijen, niet met jongens die misbruik van je maken, ook niet met jongens met wie je alleen maar vrijt omdat het vertrouwd is, maar die je verder geen zekerheid kunnen bieden, maar jongens die je alles kunnen geven. Zekerheid en vertrouwdheid.

Er is niets mis met een tijdje op jezelf aangewezen zijn. Je hoeft niet altijd een vriend te hebben.

Laat het los, that's it.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:21
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Angeles schreef op 04-06-2003 @ 22:18:
*verhaal van Angeles*
precies

(waarom weten andere mensen het toch altijd zo veel makkelijker te verwoorden dan ik?)
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:29
)Vampje(
)Vampje( is offline
Dat we nog seks hebben heeft me geen hoop. Maar de lieve dingen die hij voor me doet, daaraan zie ik dat hij om me geeft.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:36
Zwegel
Avatar van Zwegel
Zwegel is offline
Citaat:
Angeles schreef op 04-06-2003 @ 22:18:

Vampiria, verder zie ik niet in waarom jij überhaupt per se met iemand naar bed zou moeten gaan. Kun je niet een poosje zonder? Je bent achttien, je hebt nog heel wat tijd voor je om met jongens te vrijen, niet met jongens die misbruik van je maken, ook niet met jongens met wie je alleen maar vrijt omdat het vertrouwd is, maar die je verder geen zekerheid kunnen bieden, maar jongens die je alles kunnen geven. Zekerheid en vertrouwdheid.

Er is niets mis met een tijdje op jezelf aangewezen zijn. Je hoeft niet altijd een vriend te hebben.

Laat het los, that's it. [/B]
Juist, dit is precies wat ik haar continu probeer duidelijk te maken, als ik zou weten dat ze dit kon, zou ik voor 100% mijn 'macht' van haar aftrekken, maar zij is op een of andere manier verslaafd aan aandacht en al is dat dan door met jongens naar bed te gaan.. ik weet het ook allemaal niet meer, wat ik er mee aan moet, kan slecht iedere kerel die naar haar kijkt van haar af houden omdat ik bang ben dat ze weer bezeikt wordt en zichzelf steeds meer omlaag haalt...I'm lost in this game of romance and abuse...I really don't know what to do...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:39
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 04-06-2003 @ 22:29:
Dat we nog seks hebben heeft me geen hoop. Maar de lieve dingen die hij voor me doet, daaraan zie ik dat hij om me geeft.
Wat het dan ook is. Er is iets in zijn gedrag dat jou hoop geeft, hoop die niet gegrond blijkt te zijn en dat alles bij elkaar maakt jou van streek.

Kun jij daar binnen deze situatie verandering in brengen? Zekerheid kun je jezelf niet geven, dat moet van buitenaf komen. Kun je dan bijvoorbeeld stoppen met hoop putten uit de dingen die hij voor je doet?

Als het antwoord nee is, dan is er maar één manier om jouw rotgevoel te stoppen en dat is uit deze situatie stappen. De enige invloed die je hebt op je leven is op je eigen keuzes. Jij kunt er niet voor zorgen dat hij weer een relatie met je wil of jou geeft wat je wil. Je kunt alleen zelf besluiten dat je zo niet verder wil.

Het is niet zo dat ik je iets wil opdringen of wil aanpraten en dat geldt denk ik ook voor PardonMe en voor alle anderen die hier hebben gereageerd, maar voor jou is dit duidelijk geen afgesloten hoofdstuk.

Wij kunnen geen van allen een toverformule neerzetten waardoor jij krijgt wat je wil. Wij kunnen daar niet voor zorgen, of zeggen hoe jij daarvoor kunt zorgen.

Jij vraagt om advies en dit is alles wat er gezegd kan worden: doet de situatie je pijn, zet de situatie dan stop?

Jij wil dat niet horen, je bent er niet aan toe om uit de situatie te stappen. Heel begrijpelijk, daar niet van, maar besef wel dat het de enige uitweg is. Niemand hier kan met een toverstafje zwaaien en zorgen dat jij je relatie in oude vorm weer terug krijgt. Dat is heel spijtig, maar dat is nou eenmaal zo. Ik denk dat alles wat er te zeggen valt nu wel is gezegd.

Neem gewoon alle tijd die je nodig hebt en denk overal goed over na, maar verlies in geen geval jezelf uit het oog.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:42
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nou ja, in elk geval bedankt, maar het contact met hem wil ik niet verbreken. Het is misschien onverstandig, maar ik wil op een andere manier proberen mezelf weer terug te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #165
Heksjuh
487 24-09-2011 16:40
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? topic #65
x-spekkie-x
499 08-07-2007 15:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Seksualiteit Het wordt beetje saai
Ivo1986
26 24-06-2004 13:44
Liefde & Relatie ik weet het echt niet meer, het wordt zo vaag
nirvana
5 09-06-2004 18:07
Psychologie suicide
Verwijderd
54 05-07-2003 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.