Oud 06-11-2004, 16:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Maandag heb ik een toest Frans woorden. Het zijn er zo'n 350. Nou ken ik ongeveer 300 woorden. Maar die ander 50 krijg ik er echt niet meer bij. Ze lijken niet op het engels, duits, nederlands, kan geen ezelsbruggetjes vinden. Nu zitten ik ze erin te stampen, maar veel helpt het niet...

Wie heeft een goede tip die laatsten er nog in te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 16:50
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Proberen om ezelsbruggetjes te vinden kan helpen. Ook al bedenk je heel vergezochte dingen, je bent ermee bezig en op die manier blijft het misschien hangen. vooral eigelijk het ermee bezig zijn en erover nadenken kan helpen.
Je kan ook de woordjes eindeloos blijven herhalen, opschrijven, opzeggen of zo iets.

Succes ermee!
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:01
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik denk dat ik ze zo vaak ga opschrijven dat ik in m'n slaap nog onzichtbaar de woorden met m'n hand aan het schrijven ben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:01
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
ezelbruggetjes zijn gewoon fantastisch. Ik bedenk de belachelijkste dingen soms, maar onthouden doe ik ze!!
misschien herken je er namen in, of steden, of iets vergezocht
enige nadeel, soms krijgt ge midden tijdens de overhoring zo'n domme grijns op uw gezicht door die ezelsbruggetjes (omdat ze soms zoooo belachelijk zijn)
veel succes!
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 10:18
whereeveryouare
Avatar van whereeveryouare
whereeveryouare is offline
met de computer leren kan ook. Je hebt van die speciale overhoorprogramma's. Die gebruik ik altijd. Van al het schrijven krijg je zo'n lamme hand.
__________________
...:::Whereeveryouareiamwithyou4ever:::...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 10:52
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Ga naar onzin en laat ze daar ezelsbruggetjes voor de woorden bedenken, heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
songeur schreef op 07-11-2004 @ 11:52 :
Ga naar onzin en laat ze daar ezelsbruggetjes voor de woorden bedenken, heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima
Haha! Dank je voor de tip.

Moet nog 20 woorden, krijg ze er echt niet in.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:01
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik onthoud gewoon alles door ernaar te kijken. Kheb een fotografisch geheugen zegt men. Niet dat dat veel helpt hier, zo'n ding is denk niet te koop
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 06-11-2004 @ 21:01 :
ezelbruggetjes zijn gewoon fantastisch. Ik bedenk de belachelijkste dingen soms, maar onthouden doe ik ze!!
misschien herken je er namen in, of steden, of iets vergezocht
enige nadeel, soms krijgt ge midden tijdens de overhoring zo'n domme grijns op uw gezicht door die ezelsbruggetjes (omdat ze soms zoooo belachelijk zijn)
veel succes!
hehe *herkenning*

Bij Frans moest ik een keer augmenter onthouden, wat toenemen betekent. 'aug' kan je uitspreken als 'auch', wat 'ook' in het duits is. Als je iets 'ook' hebt, dan is dat gene 2x aanwezig. Als het voorheen 1x aanwezig was en nu 2x, dan is het dus toegenomen. Tadaaaa
Ik had altijd van dat soort verhaaltjes waarbij niemand begreep dat ik die verhaaltjes wél kon onthouden, maar simpele woordjes niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:16
Stephan1234
Stephan1234 is offline
ik kan wel kijken of ik er ezelsbruggetjes erbij kan vinden
ik weet niet of het mag,hier je woordjes neerzetten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb 'm al gehad... Ging redelijk. Ik denk een 5... Vond het echt moeilijk. Maar de volgende keer ga ik echt ezelsbruggetjes bedenken, op tijd! Ik had er een paar en die hielpen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:39
zonnestoeltje
Avatar van zonnestoeltje
zonnestoeltje is offline
dit programma moet je ff downloaden en je moet t zelf invoeren, maar bij mij helpt t prima! je moet alleen niej alle woordjes tegelijk doen dertig per keer of zow en dan na t oefenen de foute woordjes opslaan. en die foute wat vaker herhalen dan degene die je al wel wist
http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html
__________________
werk alsof je t geld niet nodig hebt, dans alsof niemand kijkt, heb lief alsof je nog nooit gekwetst bent
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:50
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 18:01 :
Ik onthoud gewoon alles door ernaar te kijken. Kheb een fotografisch geheugen zegt men. Niet dat dat veel helpt hier, zo'n ding is denk niet te koop
Yummie. Ikke ook.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:30
Guiid0w
Avatar van Guiid0w
Guiid0w is offline
Ik heb ook een fotografisch geheugen kijk er paar keer naar en weet het. Maar een goede optie is om ze eens in het dagelijks leven zomaar te zeggen tegen vrienden of familie. Ik neem een VB: He mam daar buiten loopt een promoneur (=wandelaar)

Na dit soort rare dialogen met vrienden etc. herriner je ze opeens weer als je op je stoel zit in de les
__________________
Tja..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
zonnestoeltje schreef op 15-11-2004 @ 17:39 :
dit programma moet je ff downloaden en je moet t zelf invoeren, maar bij mij helpt t prima! je moet alleen niej alle woordjes tegelijk doen dertig per keer of zow en dan na t oefenen de foute woordjes opslaan. en die foute wat vaker herhalen dan degene die je al wel wist
http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html
Die heb ik ja! Die was ik vergeten! Voor de volgende keer.

Ik had trouwens een 5,5. Gelukkig net voldoende, nu sta ik een 5,9 voor frans. Pff... ben opzich best trots, aangezien ik de teksten en de woorden er moeilijk vond.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 21:08
MH
Avatar van MH
MH is offline
Er is trouwens een programma, Ergane (weet zo even het adres niet op het web), waarmee je jezelf kunt overhoren. Hoe je zelf lijsten invoert, weet ik niet, ik deed alleen vanuit het woordenboek dat erbij geleverd was.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:23
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 07-11-2004 @ 15:02 :
Haha! Dank je voor de tip.

Moet nog 20 woorden, krijg ze er echt niet in.
je hebt er dus al 30 die je er 'absoluut niet inkreeg' er wel ingekregen
way to go!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 21:56
Verwijderd
Even een upje, een maandje moet kunnen. Misschien heeft TS er in de toekomst nog iets aan, over andere mensen natuurlijk.

Ik heb zelf ook altijd dat programma Overhoor gebruikt, maar nu heb ik een nieuw programma ontdekt, dat ook erg fijn is; Teach2000 (www.teach2000.nl ). 't Is gratis en je kan er ook vrij veel lijsten bij downloaden via de site. Ik vind het vooral erg handig omdat ik het ook voor Japans kan gebruiken (Overhoor kon die tekens niet weergeven).

Aanrader
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2004, 15:21
ali_anoniem
ali_anoniem is offline
schrijf ze op een blaadje en ga jezelf overhoren.
1 streepje ervoor als je het 1x goed hebt
een kruisje maken als je het 2x goed hebt en dan ken je die vort.
succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Bijles frans geven
vosje16
5 19-10-2008 18:18
De Kantine Wat heb jij vandaag nog op het programma?
forumfreakie
464 21-03-2006 15:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen dyslecties, hoe woordjes/gramatieka leren
strigoii
27 11-11-2005 14:05
Algemene schoolzaken Hoe frans en engels ophalen??
Dark Red
47 17-04-2005 23:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Klote frans en duits
FreakXL
10 01-01-2003 16:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse en Duitse rijtjes leren
Breg
1 12-12-2001 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.