Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2009, 15:08
Verwijderd
Hallo! Ik ben Natascha, een 16 jarig meisje wiens leven bestaat uit tekenen.
Hier zijn enkele van mijn werken die ik het afgelopen jaar heb gemaakt:


Kasteel in Frankrijk
Chinese inkt en bister
Referentiefoto gebruikt


Zelfportret
Houtskool
Spiegel gebruikt


Emilie Autumn
Negropotlood
Referentiefoto gebruikt


Zwarte roker
Acrylverf
referentiefoto gebruikt


Tsjechië
Pastels
Referentie foto gebruikt (op reis)


Schetsboek:

Gothic engel
potlood
referentiefoto's gebruikt


dreadgirl
potlood
fantasie gebruikt


Zelfportret
potlood
referentiefoto gebruikt


Winter
Aquarelpotloden
referentiefoto gebruikt



Voor meer http://www.artparadise.be en http://xnatje.deviant.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2009, 15:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
De roker is erg goed gelukt. Zeker omdat dat portret veel meer sfeer heeft dan die standaard portretjes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 17:56
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Je kunt erg goed (na)tekenen. Het eerste zelfportret en de roker vind ik het best, ze zijn sfeervol en laten zien dat je niet bang bent voor,eh, zwarte lijnen en contrast. Er zit diepte in en je hebt de anatomie van de hoofden goed getroffen. Je pastellandschap vind ik ook goed, mooie kleuren, maar eerder een ansichtkaart dan een kunstwerk.

Dreadgirl vind ik dan weer minder, de anatomie klopt niet (de mond is te 'recht' voor de positie van haar hoofd, de ogen zijn net poppenogen).

Maar ga zo door, je hebt talent. Van foto's natekenen is een goede oefening, als je ook naar werkelijkheid en uit je hoofd gaat oefenen merk je vanzelf welke onderdelen je nog niet zo goed kunt en die kun je dan weer oefenen door eindeloos te kijken.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:41
Verwijderd
Dat zelfportret met houtskool vind ik erg geslaagd! Komt ook enigszins doordat ik zelf voor geen zak met houtskool kan tekenen, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 17:46
Verwijderd
Ik vind de pasteltekening van vakantie het fijnst, geloof ik. Je durft kleuren te gebruiken en kan ook nog wat met die akelige krijtjes. Ik vind het sowieso allemaal goed, vooral het nagetekende (weinig origineels in de schetsboektekeningen, hoewel die natuurlijk ook niet slecht zijn). Nja behalve die winter misschien, gebruik van dat materiaal moet je misschien nog een beetje oefenen Maar zoals gezegd, je moet wel oppassen met foto's namaken dat het geen trucje wordt. Er zijn heel veel mensen die goed na kunnen tekenen/schilderen, wat voeg jij nu toe dat puur jóu is? Dat zie ik nog het meeste terug in het eerste zelfportret en die pasteltekening.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:42
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je hebt skills! Ik vind die van Tsjechië, die eerst en die roker het mooist. Misschien kan je wat meer oefenen met verschillende houdingen tekenen vanuit het echte leven en niet van foto's, en met sfeer en verschillende types enzo oefenen. Hoewel je dat zo te zien ook al doet, maar wat Freya zegt, dat foto's natekenen is technisch gezien wel heel knap maar het is wel weinig kunstzinnig.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 18:37
kaasislekker
Avatar van kaasislekker
kaasislekker is offline
ik vind ze allemaal egt heel mooi. vooral die zwarte roker en de tekening van dat kasteel. bij die zwarte roker heb je heel mooi de glimmingen op zijn gezicht getekend, erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 17:03
yeae
yeae is offline
leuk, je tekent heel "correct"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 17:36
yeae
yeae is offline
om te reageren op het natekenen.

ik vind dat je dat erg goed doet, van hieruit kun je je eigen creativiteit er in gooien. je kunt daarnaast op deze manier ook je technisch inzicht verbeteren en dat is naar mijn mening minstens zo belangrijk.

er zijn naar mijn mening juist weinig mensen met echt veel oog voor detail, terwijl ik die eigenschap bij jou wel terug zie in jouw tekeningen. twee belangrijke dingen: zien en tekenen. het zien heb je, in het tekenen kan je groeien. daarmee bedoel ik: je lijkt details goed te begrijpen, ook al kloppen je tekeningen niet exact. als je zo doorgaat met tekenen is dat echt iets heel goeds wat je kan ontwikkelen.

kan je dit op den duur ook uit je hoofd, en niet alleen vanuit foto's..

daarbij, een eigen stijl is leuk, maar vaak meer gericht op jezelf (en voor jezelf). het gevaar bij een eigen stijl ontwikkelen, waar veel mensen vaak op hameren, is dat je vaak weinig anders kunt dan deze door ontwikkelen en de ability om naar de waarheid te tekenen verloren gaat.

je hebt mensen die absoluut niet naar de waarheid kunnen tekenen, maar wel een eigen stijl hebben. je hebt ook mensen die naar de waarheid kunnen tekenen én een eigen stijl hebben. twee belangrijke verschillen waarbij ik voor het laatste echt respect heb, en voor het eerste wat minder. maar goed.

ik vind dit absoluut niet weinig kunstzinnig. keep goin'
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 22:38
Meisje.
Avatar van Meisje.
Meisje. is offline
Om even te reageren op yeae:

Natekenen heeft weinig/niets met kunstzinnigheid te maken. Naar mijn mening is het de basis.
Van daaruit ga je zelf dingen ontwikkelen. Kunstzinnigheid zit 'm namelijk in creativiteit en vernieuwend beeld, niet in bestaande beelden (namaken).
Dus of je nou naar de waarheid tekent of niet, het gaat er om wát je ermee doet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 12:15
Verwijderd
Citaat:
om te reageren op het natekenen.

ik vind dat je dat erg goed doet, van hieruit kun je je eigen creativiteit er in gooien. je kunt daarnaast op deze manier ook je technisch inzicht verbeteren en dat is naar mijn mening minstens zo belangrijk.

er zijn naar mijn mening juist weinig mensen met echt veel oog voor detail, terwijl ik die eigenschap bij jou wel terug zie in jouw tekeningen. twee belangrijke dingen: zien en tekenen. het zien heb je, in het tekenen kan je groeien. daarmee bedoel ik: je lijkt details goed te begrijpen, ook al kloppen je tekeningen niet exact. als je zo doorgaat met tekenen is dat echt iets heel goeds wat je kan ontwikkelen.

kan je dit op den duur ook uit je hoofd, en niet alleen vanuit foto's..

daarbij, een eigen stijl is leuk, maar vaak meer gericht op jezelf (en voor jezelf). het gevaar bij een eigen stijl ontwikkelen, waar veel mensen vaak op hameren, is dat je vaak weinig anders kunt dan deze door ontwikkelen en de ability om naar de waarheid te tekenen verloren gaat.

je hebt mensen die absoluut niet naar de waarheid kunnen tekenen, maar wel een eigen stijl hebben. je hebt ook mensen die naar de waarheid kunnen tekenen én een eigen stijl hebben. twee belangrijke verschillen waarbij ik voor het laatste echt respect heb, en voor het eerste wat minder. maar goed.

ik vind dit absoluut niet weinig kunstzinnig. keep goin'
Wat stel jij je in hemelsnaam voor bij een eigen stijl? Een soort striptekenstijl ofzo? Alsof mensen die realistisch schilderen niet ook een eigen stijl kunnen hebben.... ja want een Rembrandt is zo onherkenbaar! Er zit een groot verschil tussen ergens je eigen hand in terug kunnen zien en 'niet naar de waarheid kunnen tekenen'.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Alsof mensen die realistisch schilderen niet ook een eigen stijl kunnen hebben....
Ik moet even verbeteren: dat beweert ze niet. Ze zegt alleen dat het gevaar van een eigen stijl ontwikkelen kan betekenen dat het 'tekenen naar waarheid' verloren kan gaan en dat ze mensen die beiden kunnen, méér respecteert dan mensen die een eigen stijl hebben maar niét naar waarheid kunnen tekenen.

Verder ben ik het trouwens niet eens met yeae, want ik denk niet dat de vaardigheid om 'naar waarheid tekenen' verloren gaat naarmate je een eigen stijl ontwikkelt. (In dien verstande dat je al naar waarheid kon tekenen voordat je een uitgesproken eigen stijl had, want meestal gaat dat toch al hand in hand.)
Daarnaast hecht ik niet zoveel waarde aan het waarheidsgetrouwe als de stijl al geweldig is. Bottom line is dat het werk iets moet vertellen of uitstralen.

OT:
Over het werk dat hier gepost is (ik zou zweren dat ik al eerder in dit topic had gereageerd, maargoed):
Kasteel en Tsjechie vind ik het interessantst. Het valt me op dat de nagetekende portretten mooi zijn (waar je referentiefoto's voor gebruikt), maar zodra je uit eigen fantasie iets tekent, klopt het anatomisch niet meer (zie Dreadgirl: te grote ogen, scheve mond, dikke neus, enorm achterhoofd). "Winter" vind ik ook niet mooi.

Laatst gewijzigd op 29-03-2009 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:15
Verwijderd
Ik bedoelde dat het een niet het ander uitsluit. Alsof een eigen stijl los staat van realistisch tekenen. Als het goed is, doe je ook realistisch tekenen/schilderen in je eigen stijl. Wat mij betreft is er dus geen sprake van 'beide', een eigen stijl hebben is niet een trucje of iets dergelijks dat je aan en uit zet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde dat het een niet het ander uitsluit. Alsof een eigen stijl los staat van realistisch tekenen. Als het goed is, doe je ook realistisch tekenen/schilderen in je eigen stijl. Wat mij betreft is er dus geen sprake van 'beide', een eigen stijl hebben is niet een trucje of iets dergelijks dat je aan en uit zet.
Ja klopt, alles is op zich al 'eigen stijl', realistisch of niet.

Nja, ik denk dus dat yeae wat anders verstaat onder 'eigen stijl', waardoor ze dat scheidt van 'waarheidsgetrouw tekenen'. Zoals Picasso zowel kubistische en surrealistische schilderijen enerzijds en waarheidsgetrouwere schilderijen anderzijds maakte. Zijn waarheidsgetrouwere werk is minder identificeerbaar als een Picasso dan zijn kubistische werk. Maarja, yeae moet zelf maar even uitleggen hoe ze dat bedoelt.

Laatst gewijzigd op 29-03-2009 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 17:15
-.-Monique-.-
Avatar van -.-Monique-.-
-.-Monique-.- is offline
wow mooi
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 18:07
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Super! Ik vind die tekening van het kasteel wel wat hebben
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 21:47
Verwijderd
Ok, om wat dingen uit te klaren ga ik nu efkes wa zeggen
Over al da gezeik over stijl:
Ik denk dat iedereen een eigen stijl heeft in tekenen. Iedereen zet zijn lijnen anders, geeft een ander karakter aan zijn tekeningen (bvb licht werken, of donker, grove lijnen of eerder fijne die een bepaalde sfeer creeren enzovoort)
commics zijn ook een stijl op zich, maar dat heeft dan weer minder met realistisch tekenen te maken.

over die Dreadgirl dat niet realistisch is.
Ik teken vaak realistisch om zo de techniek onder de knie te krijgen om uit het hoofd te tekenen.

En over het niet kunstzinnig zijn.
Wat ga je zeggen van oude schilders van vroeger die altijd realistisch tekenden? waren die dan niet kunstzinnig? Ik denk dat kunst gaat om iets mooi te creeren. Idd, er moet een betekenis achterzitten. Maar in mijn ogen zijn zo van die kunstwerken van een streep alier en een streep alginder niet echt kunst. Sorry maar ik zie daar gewoon niets in.
Ieder zijn mening, niet.
Ik teken nog altijd na van afbeeldingen, maar probeer af en toe dingen te veranderen enzo.
Ja ik ben gewoon een realistische tekenaar. En ieder zijn stjil. En als jullie dit niet onder kunst kunnen qualificeren, oke, dan accepteer ik dat. Dat is gewoon smaak, en hoe je het begrip kunst opvat

Ik heb nog veel getekend de laatste tijd.
Enkele werken die ik ingescand heb:

Fijn stiftje
foto gebruikt
Ik weet begot niet wat aanvangen met de achtergrond. Ik ben bang om het om zeep tehelpen
Over deze ben ik best tevreden omdat het een hele uitdaging was om al die krullen te tekenen (die niet echt hetzelfde zijn zoals op de foto wegens foutjes)


referentiefoto gebruikt
viltstift. Wou eens iets nieuws proberen


Deze was voor een wedstrijd op deviant. Het thema was good vs evil.
hiervoor heb ik geen foto gebruik. Al bij al valt het nog mee vind ik. maar hij is niet zo populair bij de anderen
Het naakte meisje staat voor onschuld. Ze draagt geen kleding, ze heeft niets te verbergen. Die beestjes en het onweder op de achtergrond staan voor het slechte. De bloemen proberen dan weer de wereld op te fleuren.
Zoals gekend in onze wereld zijn het de goede mensen die het eerst worden getroffen door het kwade.
Er zijn kriminelen die nooit gepakt worden, zij hebben het geluk. Of ze kunnen het goed uitleggen waardoor ze vrij worden gepleit. Of zoals die gevangenen die werden vrijgelaten door een procedurefout.
En een goede mens, die is het slachtoffer van die kriminieel. Mensen die het goed voorhebben met anderen hebben het vaak zwaar te verduren. Ze dragen altijd andermans gevoelens mee, omdat ze willen helpen enzo.
Eigenlijk is het zo dat het kwaad meestal het goede overwint. Er zijn zoveel problemen in de wereld.

Voor de rest heb nik nog veel schetsen gemaakt, ook vanuit het echte leven enzo. Maar ik heb echt geen zin om die allemaal in te scannen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Mijn Tekeningen
Nandje
51 14-08-2006 15:15
ARTistiek Mijn tekeningetjes
Mirruh
6 19-11-2004 17:21
ARTistiek Mijn Tekeningen
Mearive
7 11-11-2004 20:15
ARTistiek Mijn tekeningen
FaerieTale
25 20-03-2004 06:42
ARTistiek [tekening]Een paar van mijn tekeningetjes...
HDP'er
13 05-12-2003 17:53
ARTistiek Mijn papa (verhaal)
Eend
7 21-03-2002 22:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.