Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2009, 17:35
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
ik vind al zeg ik het zelf dat als ik bezig ben met een tekening dat ik het dan redelijk goed kan.maar nu heb ik wel vaker het probleem dat ik niet weet wat ik moet tekenen.
maar nu zit ik echt helemaal vast ik weet echt niet wat ik moet tekenen.
kan iemand mij helpen.


ik teken vooral manga maar ik wil altijd wel iets anders proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2009, 17:42
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
ps: en als iemand nog iets weet waar ik inspiratie kan opdoen of leuke teken sites kan vinden graag
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 18:23
Verwijderd
ben jij toevallig elmar ipsbibs?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 18:43
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
nee sry
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:05
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
;'(( Manga meest inspiratieloze tekenstijl
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:25
Verwijderd
Citaat:
;'(( Manga meest inspiratieloze tekenstijl
so true! mijn buurjongetje wou graag tekenles van me, wel grappig.. en hij was al bezig met manga dus kreeg hij maar mooi als opdracht om verschillende stijlen te tekenen ipv die manga troep
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:44
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
Citaat:
so true! mijn buurjongetje wou graag tekenles van me, wel grappig.. en hij was al bezig met manga dus kreeg hij maar mooi als opdracht om verschillende stijlen te tekenen ipv die manga troep
maar ik zei al dat ik ook graag andere dingen wil proberen. dus als je ideen hebt graag
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 16:04
Verwijderd
dude gebruik je fantasie, teken wat niet-manga is en tadaa

en niet meteen gaan zeuren dat het niet perfect is etc etc, gewoon beginnen..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 16:28
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
thx je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 21:59
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Als je jezelf een andere stijl wilt aanmeten, kijk wat jij toffe stijlen vind en ga het na tekenen en zo zelf iets mee doen.
Een eigen stijl heb je niet in een keer, daar doe je jaren over.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:02
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
so true! mijn buurjongetje wou graag tekenles van me, wel grappig.. en hij was al bezig met manga dus kreeg hij maar mooi als opdracht om verschillende stijlen te tekenen ipv die manga troep
Hm ja het is heel makkelijk en je hebt snel iets wat er wel leuk uit ziet. Of je moet er echt in door gaan en je eigen ding mee kunnen doen en lekker doorgaan of gewoon stoppen.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:20
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
Citaat:
Als je jezelf een andere stijl wilt aanmeten, kijk wat jij toffe stijlen vind en ga het na tekenen en zo zelf iets mee doen.
Een eigen stijl heb je niet in een keer, daar doe je jaren over.
heb je misschien ook stijl suggesties die ik zou kunnen uitproberen ?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Als je jezelf een andere stijl wilt aanmeten, kijk wat jij toffe stijlen vind en ga het na tekenen en zo zelf iets mee doen.
Een eigen stijl heb je niet in een keer, daar doe je jaren over.
ik heb mezelf een beetje aangeleerd om juist niet naar ander mans werkjes te kijken,dan veel tekenen, des de meer er uit mezelf komt. Zo vind ik het orgineel voor mezelf, en sowieso m'n eigen stijl
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 15:18
Anika
Anika is offline
Ik haal meestal mijn inspiratie uit boeken, de omgeving of op sites zoals deviantart.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 15:47
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
ja devianart kende ik al vind ik een coole site
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 09:19
Verwijderd
als ik jou was zal ik eerst eens beginnen met tekenen naar de waarneming.
Er is zo veel te zien om je heen, waarom dat niet gebruiken!
Goed kijken en registreren. Kijken naar vorm, licht en schaduw, texturen, lijnen etc.
Daar leer je echt meer van dan een beetje stijlen na gaan tekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 11:09
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
;'(( Manga meest inspiratieloze tekenstijl
Dat zou dus betekenen dat (een groot deel van de) Japanse striptekenaars inspiratieloos werk maakt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 11:19
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Dat zou dus betekenen dat (een groot deel van de) Japanse striptekenaars inspiratieloos werk maakt.
Laat dat nu ook nog eens het geval zijn.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2009, 18:30
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
heb je misschien ook stijl suggesties die ik zou kunnen uitproberen ?
Ik weet niet wat jouw persoonlijke smaak is en waar je interesses liggen qua tekenstijlen.
probeer van alles uit en kijk wat je er zelf mee kan!

Citaat:
ik heb mezelf een beetje aangeleerd om juist niet naar ander mans werkjes te kijken,dan veel tekenen, des de meer er uit mezelf komt. Zo vind ik het orgineel voor mezelf, en sowieso m'n eigen stijl
Nja tuurlijk na een tijdje moet je dat ook niet meer doen. maar het is lastig om je eigen ding te maken zonder dat je andere dingen hebt geprobeerd.

Citaat:
Dat zou dus betekenen dat (een groot deel van de) Japanse striptekenaars inspiratieloos werk maakt.
Ja.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 23:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ik heb mezelf een beetje aangeleerd om juist niet naar ander mans werkjes te kijken,dan veel tekenen, des de meer er uit mezelf komt. Zo vind ik het orgineel voor mezelf, en sowieso m'n eigen stijl
Onbewust wordt je toch wel beïnvloed door andere stijlen. Dat merk ik bij mij op school ook. Vaak zie je dat bepaalde kernmerken van stijlen toch weer bij andere terugkomen.

Mijn eigen tekenstijl is trouwens geïnspireerd door CN tekenfilms, maar ik vind het ook leuk om andere stijlen te proberen. Het is een beetje afhankelijk van het onderwerp. Daarom is het ook zo fijn om meerdere stijlen te proberen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 07:04
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
ik weet niet of ik nu iets heel doms zeg maar ja,
ik vond met houtskool tekenen wel leuk en mooi eruit zien.
dat deed mijn oma altijd maar ik denk dat ik het tekenen van mijn oma heb doorgekregen misschien vind ik nog wel wat tekeningen van haar (want ze is helaas overleden)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 08:47
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Citaat:
;'(( Manga meest inspiratieloze tekenstijl
Daar ben ik het zo mee oneens.
Je kunt er juist veel inpiratie uit op doen,
ik teken ook wel eens manga, maar niet vaak.
Met manga kun je vele kanten op hoor,
tenminste ik wel.
Maar meestal gebruik gewoon mijn eigen teken-stijl,
omdat ik dat veel leuker vind.
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:54
Verwijderd
Citaat:
;'(( Manga meest inspiratieloze tekenstijl
Dat zeg je alleen maar omdat je teveel slecht nagetekende 15-jarige-meisjes-manga hebt gezien. Op zich bevat manga ook veel verschillende stijlen en kan 'the real deal' best inspirerend zijn. Manga heeft ook een rijke geschiedenis trouwens, startend vanaf 1890 ergens. Dus als je even wat verder kijkt dan de 'moderne' manga als Pokémon en Sailormoon, fanart en dat soort rommel, zou je nog best eens de stijl kunnen gaan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:25
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Dat zeg je alleen maar omdat je teveel slecht nagetekende 15-jarige-meisjes-manga hebt gezien. Op zich bevat manga ook veel verschillende stijlen en kan 'the real deal' best inspirerend zijn. Manga heeft ook een rijke geschiedenis trouwens, startend vanaf 1890 ergens. Dus als je even wat verder kijkt dan de 'moderne' manga als Pokémon en Sailormoon, fanart en dat soort rommel, zou je nog best eens de stijl kunnen gaan waarderen.
Ik kijk heus wel wat verder hoor en nee, ik kan er niet mijn inspiratie uit halen

Citaat:
Daar ben ik het zo mee oneens.
Je kunt er juist veel inpiratie uit op doen,
ik teken ook wel eens manga, maar niet vaak.
Met manga kun je vele kanten op hoor,
tenminste ik wel.
Maar meestal gebruik gewoon mijn eigen teken-stijl,
omdat ik dat veel leuker vind.
ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet!
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik kijk heus wel wat verder hoor en nee, ik kan er niet mijn inspiratie uit halen
Dat jij het niet inspirerend vindt, betekent het nog niet dat het gelijk rommel is. Persoonlijk vind ik sommige Japanse strips, illustraties en animaties wel inspirerend. Tenminste, voor mijn eigen werk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2009, 18:11
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Dat kan natuurlijk maar dit is niet het topic om daar verder op in te gaan.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 18:48
oli4tjeo
oli4tjeo is offline
Citaat:
Dat kan natuurlijk maar dit is niet het topic om daar verder op in te gaan.
je hebt gelijk maar het maakt niet uit, er mag hier gerust over gediscuseerd worden maar het moet niet alleen hier over gaan ik moet van dit topic zelf ook wel een beetje baat hebben
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 08:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Zoals ik tegen iedereen zeg die van comic-styles af wilt:

begin als volgt:
Teken los 20 neuzen, 20 ogen, 20 handen, 20 oren, armen, benen, planten, dieren.

en ga daarna die individuele zaken proberen te combineren in een goed geheel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 08:32
Verwijderd
Kijk even rond bij andere mensen op dit forum en bekijk hun werk, probeer van elke forumer die hier mooie dingen heeft gepost, iets te maken waarvan jij denkt dat het in hun stijl past!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 20:44
Verwijderd
ga vanuit real life tekenen 10 schetsen per dag! morgen wil ik de eerste 10 zien!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 21:17
Jorrit.
Avatar van Jorrit.
Jorrit. is offline
Als ik wil tekenen weet ik ook nooit hoe ik moet beginne of wat ik wil tekenen maar dan begin ik gewoon met een lijn en laat ik mijn hand gewoon wat kribbelen en meestal zie ik daar dan iets in en teken ik zo verder.
Wat ik ook altijd doe is met muziek tekenen, dat heeft ook een onbewuste werking op je tekening en de muziek geeft je echt een kick vind ik, maar dat hangt af van je genre.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 00:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Of gewoon een onderwerp kiezen en dat dan gaan tekenen. Je moet toch wel ergens interesses in hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 23:58
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Waarom hate iedereen op manga? xD
Vind het gewoon mooi om te zien, zo subtiel mogelijk, mooie verhoudingen en dan je eigen draai eraan geven. Hele elegante stijl.
En je kan er ook echt veel mee. Ik ben het er wel mee eens dat het een beetje nutteloos is als je alleen maar in dezelfde standaard stijl alleen maar hetzelfde tekent maar het is niet zo beperkt hoor :3 je kan het ook goed combineren met andere stijlen.
Ik oefen alles, realisme, manga, etc en je moet het gewoon goed combineren tot je een eigen stijl hebt.
Ok nutteloze post.
Als je niet weet wat je moet tekenen kijk gewoon eens om je heen, ik heb bijvoorbeeld nu recht voor me een roze-varken spaarpot staan, nou dan begin je daarmee. Of bekijk je oude tekeningen eens allemaal. (Laatst oude stapels papier gesorteerd om op te ruimen, krijg je echt een inspiratie-boost van). Of oude schriften van school ofzo? xD staat altijd vol onafgemaakte ideeën~
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Waarom hate iedereen op manga? xD
Vind het gewoon mooi om te zien, zo subtiel mogelijk, mooie verhoudingen en dan je eigen draai eraan geven. Hele elegante stijl.
En je kan er ook echt veel mee. Ik ben het er wel mee eens dat het een beetje nutteloos is als je alleen maar in dezelfde standaard stijl alleen maar hetzelfde tekent maar het is niet zo beperkt hoor :3 je kan het ook goed combineren met andere stijlen.
Ik oefen alles, realisme, manga, etc en je moet het gewoon goed combineren tot je een eigen stijl hebt.
Ok nutteloze post.
Als je niet weet wat je moet tekenen kijk gewoon eens om je heen, ik heb bijvoorbeeld nu recht voor me een roze-varken spaarpot staan, nou dan begin je daarmee. Of bekijk je oude tekeningen eens allemaal. (Laatst oude stapels papier gesorteerd om op te ruimen, krijg je echt een inspiratie-boost van). Of oude schriften van school ofzo? xD staat altijd vol onafgemaakte ideeën~
je bent bezig om realisme, manga, etc te leren? Wat is je etc? ":3"
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 00:57
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
semi-realisme, cartoon, en dingen waar ik geen naam voor weet. (van die fantasie-dingen enzo ook)
Van alles en nog wat gewoon.
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 10:20
Verwijderd
Citaat:
semi-realisme, cartoon, en dingen waar ik geen naam voor weet. (van die fantasie-dingen enzo ook)
Van alles en nog wat gewoon.
daar ben ik wel nieuwscherig na
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2009, 14:06
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Citaat:
daar ben ik wel nieuwscherig na
Heb nog niks ervan op mijn dA gezet iig.
Zal binnenkort wel wat in mn topic posten.
het is niet mijn sterkste punt trouwens, dus verwacht geen geweldige kunstwerken ofzo. (Weet niet waarom je dat zou moeten verwachten ook xD)

Maar weer even ontopic nu? : D

Kijk ook even op Deviantart.com (ken je vast al wel maar ik zeg het toch maar).
Kan je heel veel inspiratie van opdoen.
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [tekeningen] commentaar aub
JaJ
8 09-04-2004 20:20
ARTistiek Wat geschets [tekeningen]
Stoetel
10 28-10-2003 14:44
ARTistiek [(na)tekening]
paranoid
15 19-08-2003 12:50
ARTistiek Heartache [tekening]
Qimm
17 18-07-2003 17:16
ARTistiek tekeningen
timpie
11 14-07-2003 18:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Leren jullie wat bij tekenen??
D@mien
8 02-02-2002 21:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.