Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2011, 13:52
Verwijderd
Huh ow, kennelijk vergeten om ze te verkleinen. Sorry jongens. Als het heel irritant is zal ik ze vanavond even opnieuw uploaden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2011, 15:40
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Ze worden automatisch verkleind, pas als je er op klikt zijn ze enorm groot maar dat is goed

Wederom ongelooflijk mooi en knap gemaakt. Zo ziek hoeveel detail in de uitgewerkte pols zit! Keep up the good workkkk
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 20-12-2011, 18:45
Verwijderd
Wow. Hoe groot is de pols nu uiteindelijk geworden?

Mijn computer vindt het trouwens wel fijn als ze verkleind worden omdat ze heel traag laden, mr ik kan ze wel zien.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 09:33
Verwijderd
Zijn ze nu helemaal weg? Want gisteren kon ik ze nog bekijken, maar vandaag zijn je tekeningen nergens meer? Mijn laptop wil ze niet uplaoden, maar ik hoopte de gewone pc wel en nu zijn ze weg?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 10:16
Verwijderd
Opnieuw en dit keer verkleind! Nu zouden ze gewoon moeten werken.


(volledige tekening)


(close-up)


(close-up)


schetsboek











Oh ja wat de huidtekening betreft, die is ongeveer 46 x 24 cm.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 18:26
Verwijderd
Oh die laatste!!! Gaaf! Dat zou een idee van mij kunnen zijn, al zou ik het nooit zo mooi kunnen uitwerken.

En birdies <3.

Mooi!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 13:13
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind die naast het oog heel bijzonder
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:11
Verwijderd


Ongeveer 9 x 7,5 cm.

Zo, dat ging nog eens snel zeg, na het eindeloze geklooi met die vorige tekening! Voor het experiment is het goed dat ik het gedaan heb, maar ik realiseer me wel dat ik veel tijd heb verbruikt met die tekening en dat ik nu wat vaart erin wil hebben. Binnenkort dus meer werk(jes)/huidstudies te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:36
Verwijderd
Ik vind je schetsboek eigenlijk veel interessanter dan je uitgebreidere werk, als ik zo vrij mag zijn. Daar ben je actief aan het selecteren, simplificeren en vervormen in plaats van letterlijk alles over te nemen wat er is. Het laatste is knap en vergt een groot observatievermogen, maar 't is meer een kunstje. Het tweede vergt het maken van keuzes, waarbij dat observatievermogen een vakkundig gebruikt instrument wordt in plaats van, gewoon, een eigenschap die je hebt ontwikkeld. En hetzelfde gaat op voor de technische materiaalbeheersing die je hebt, trouwens.

Daarom vind ik het ook wel jammer dat je de scans van je schetsboek verkleind hebt. Misschien wil je ze nog eens onvergroot plaatsen, in een spoiler ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 01:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het niet zomaar een 'kunstje'. Dan impliceer je dat iedereen dat kan na hard leren. Ik denk dat er toch zeker wel een natuurlijke aanleg bij komt kijken wil je zo goed iets in beeld kunnen brengen. Sommige mensen kunnen tientallen jaren met balpen oefenen en nog niet zo goed worden.
Dergelijk tekentalent met zulk detail (en in balpen) vind ik dusdanig indrukwekkend dat ik enige vorm van kritiek daarover al gauw mierenneuken vind.

Die schetsen vind ik overigens ook wel boeiend, omdat die wat meer een 'kijkje achter de schermen' biedt.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind je schetsboek eigenlijk veel interessanter dan je uitgebreidere werk, als ik zo vrij mag zijn. Daar ben je actief aan het selecteren, simplificeren en vervormen in plaats van letterlijk alles over te nemen wat er is. Het laatste is knap en vergt een groot observatievermogen, maar 't is meer een kunstje. Het tweede vergt het maken van keuzes, waarbij dat observatievermogen een vakkundig gebruikt instrument wordt in plaats van, gewoon, een eigenschap die je hebt ontwikkeld. En hetzelfde gaat op voor de technische materiaalbeheersing die je hebt, trouwens.

Daarom vind ik het ook wel jammer dat je de scans van je schetsboek verkleind hebt. Misschien wil je ze nog eens onvergroot plaatsen, in een spoiler ofzo?
Ieder z'n mening.

Geldt je kritiek voor mijn meest recente werk of vind je in z'n algemeenheid het uitgebreidere werk minder boeiend?
De laatste tijd maak ik inderdaad tekeningen waarbij ik alles overneem, dit naar aanleiding van een docent die me erop wees dat ik altijd heel veel wit om mijn onderwerp heen heb zitten. Hij was benieuwd hoe het uit zou pakken als ik eens iets zou maken wat het hele beeld vult. Zodoende ben ik nu deze dingen aan het maken; of ik ermee doorga weet ik nog niet want ik heb me er nog geen mening over gevormd.
Van dat selecteren is natuurlijk niet helemaal waar. In mijn tekeningen, ook de meest recente waarbij ik letterlijk alles overneem, maak ik qua kadrering een heel specifieke keuze in wat ik weergeef en wat niet.
'kunstje' vind ik denigrerend klinken en impliceert ook dat ik iedere keer hetzelfde doe. Wat niet waar is, want zoals ik al zei is dit voor mij en experiment en bovendien ben ik nu voor het eerst op ware grootte aan het tekenen, wat tot nieuwe resultaten leidt (al komt dat laatste natuurlijk veel meer tot zijn recht wanneer je het werk in het echt ziet ipv op een beeldscherm, dat wel.)

Noedelhap: Weet ik niet, ik zit het me wel eens af te vragen en ik kan me voorstellen dat je het een willekeurige ander in theorie wel kunt leren. De techniek is eigenlijk niet zo moeilijk (al heb ik makkelijk praten). Wat wél moeilijk is, voor veel mensen althans en af en toe ook voor mij, is de grote hoeveelheid geduld die je ervoor op moet brengen. Tien uur bezig zijn aan een paar vierkante centimeter is bij mij tegenwoordig geen uitzondering. Ik vermoed dat dat een veel groter struikelblok is dan de techniek an sich.

Ben het met je eens wat de schetsen betreft; het lijkt me bij een tentoonstelling ook het leukste om alles bij elkaar te zien: schetsen, referentiemateriaal, de echte tekeningen. Voor mijzelf is het dan in elk geval veel meer een wereld/samenhangend geheel en kan me voorstellen dat zo'n 'kijkje achter de schermen' leuk is want ik hou daar bij andere mensen ook van.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:27
Verwijderd






Voor de geďnteresseerden ook een stukje opbouw van deze tekening.











---------------------------------------------------------

Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 22:57
Verwijderd
Weer een nieuwe. Nouja.. nieuw? In 2010 heb ik deze tekening ook gemaakt, alleen dit keer heb ik 'm op ware grootte getekend. Ik was benieuwd in hoeverre dit een ander resultaat zou opleveren.
En ik moet zeggen, ik hou er wel van. Je moet er zo lekker inkruipen vind ik, bij van die piepkleine tekeningen (al heb je dat effect zoals eerder gezegd natuurlijk veel meer wanneer je het werk in het echt ziet). Ik ga er in elk geval nog wel even op door.
Hierna wil ik graag iets met een wond doen, beschadigde huid in elk geval.






(volledige vel)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 22:58
Verwijderd
Oh ja die schetsen zal ik nog ff opnieuw online zetten. Maar niet nu want geen zin.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 11:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
mooi hoor!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 17:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind het vooral knap dat je hiervoor zoveel geduld hebt. Zijn er ook bepaalde kunstenaars die je erg inspirerend vindt?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 19:56
Verwijderd
Dank je! Hm, ik laat me geloof ik hoofdzakelijk inspireren door niet-kunst (natuur), maar er zijn natuurlijk wel kunstenaars wiens werk ik erg waardeer en aan wie ik me gerelateerd voel.

Zoals:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 16:07
Verwijderd



Misschien uitwerken.. ik weet nog niet.


Van de verhoudingen en de ribbenkast klopt niet al te veel, maar toch.. een hondenskelet.


Een knie-operatie. Ook misschien nog uitwerken.


Vandaag bezig geweest interessante stukjes huid op foto's uit tijdschriften af te tapen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 16:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Heb je expres sommige Latijnse benamingen van het hondenskelet weggelaten?
Spoiler


Maar mooi allemaal, het is weer eens iets anders .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 20:37
Verwijderd
Niet echt, sommige werden om onduidelijke redenen niet in het boek genoemd.
Shit, je hebt gelijk! Os parietale, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Niet echt, sommige werden om onduidelijke redenen niet in het boek genoemd.
Shit, je hebt gelijk! Os parietale, nietwaar?
Os pariëtale, ja. Het achterhoofdsbeen is os occipitale.

En hier de rest, als je die wilt weten:

Spoiler
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 20:41
Verwijderd
Dank je.
Van dat sesambeen weet ik niet, ik heb het gewoon zo overgenomen uit een encyclopedie dus nam aan dat het juist is?
Maar misschien kunnen we dit beter in pm's bespreken om offtopicheid tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 10:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Offtopic: Oops, sorry
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 02:17
Verwijderd
Ik denk telkens dat ik hier al op gereageerd heb, maar dan blijkt dat ik het heb uitgesteld tot een moment waarop ik er meer aandacht voor zou hebben.

Citaat:
Ieder z'n mening.

Geldt je kritiek voor mijn meest recente werk of vind je in z'n algemeenheid het uitgebreidere werk minder boeiend?
De laatste tijd maak ik inderdaad tekeningen waarbij ik alles overneem, dit naar aanleiding van een docent die me erop wees dat ik altijd heel veel wit om mijn onderwerp heen heb zitten. Hij was benieuwd hoe het uit zou pakken als ik eens iets zou maken wat het hele beeld vult. Zodoende ben ik nu deze dingen aan het maken; of ik ermee doorga weet ik nog niet want ik heb me er nog geen mening over gevormd.
Van dat selecteren is natuurlijk niet helemaal waar. In mijn tekeningen, ook de meest recente waarbij ik letterlijk alles overneem, maak ik qua kadrering een heel specifieke keuze in wat ik weergeef en wat niet.
'kunstje' vind ik denigrerend klinken en impliceert ook dat ik iedere keer hetzelfde doe. Wat niet waar is, want zoals ik al zei is dit voor mij en experiment en bovendien ben ik nu voor het eerst op ware grootte aan het tekenen, wat tot nieuwe resultaten leidt (al komt dat laatste natuurlijk veel meer tot zijn recht wanneer je het werk in het echt ziet ipv op een beeldscherm, dat wel.)
Met 'kunstje' bedoel ik niets denigrerends, integendeel. Ik had ook 'vaardigheid' kunnen zeggen, of 'kunde'. Je techniek is uitmuntend, je materiaalbeheersing en je gevoel voor toon ook, het geduld dat ervoor nodig is is bewonderenswaardig, etc. Maar je lijkt net een bijzonder vaardige pianist die niet kan, wil of durft te componeren. Nu hoeft dat ook niet per se, maar persoonlijk vind ik dat wel jammer. Juist omdat je zo vaardig bent, dan vind ik het zonde dat je - naar mijn maatstaven, dus daar hoef je 't uiteraard niet mee eens te zijn - relatief weinig eigens in je werk legt. Misschien wel in je onderwerpkeuze, of in je voorkeur voor dat methodologische, maar dat zijn allemaal dingen die in jouzelf leven, niet in het werk zelf. Dat je wel eigen inbreng hebt in de kadreding.. Tja.

Citaat:
Ik vind het niet zomaar een 'kunstje'. Dan impliceer je dat iedereen dat kan na hard leren.
Ja, omdat dat ook zo ís. Technische vaardigheid is te leren. Het benodigde geduld en de liefde voor 't vak dan weer niet, en talent speelt natuurlijk wel een rol in hoe snel je iets leert en in hoe boeiend je uiteindelijke werk wordt, maar puur de techniek is een kwestie van oefenen. Zoals Norwood zelf ook zei, trouwens.

Citaat:
Dergelijk tekentalent met zulk detail (en in balpen) vind ik dusdanig indrukwekkend dat ik enige vorm van kritiek daarover al gauw mierenneuken vind.
Het medium is irrelevant, of het nou balpen, olieverf of mspaint is. Het een is wat lastiger of praktischer dan 't andere, maar uiteindelijk draait het om degene die 't medium hanteert, niet om het materiaal zelf. En kritiek moet te allen tijde kunnen, vind ik. Daar kun je alleen maar beter van worden, en als je 't nergens op vindt slaan dan schuif je het net zo makkelijk aan de kant. Het is juist kwalijk om in een omgeving te zitten waarin je geen kritiek en alleen maar lof krijgt, dan stagneer je.

Citaat:
[afbeelding]

Misschien uitwerken.. ik weet nog niet.
Dit vind ik mooi.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 11:53
Verwijderd
Ik dacht ook dat ik hier al op had gereageerd, maar blijkbaar niet?

Ik snap wat je bedoelt, Para, en dat stoort me vaak mateloos bij veel kunstenaars, maar bij Oehoe's werk heb ik dat niet. Als ze vanaf nu nooit meer iets anders zou doen, dan zou het een kunstje worden. Maar de afgelopen jaren heb ik haar zoveel zien uitproberen en veranderen, dat ze volgens mij niet stagneert maar eerder bezig is met het uitdiepen van zowel een manier van werken als een bepaalde thematiek. Het is subtieler dan de grote stappen die er gezet werden tussen die kleurige, drukke dingen die ze als tiener maakte en nu, maar het gebeurt wel degelijk. Onderzoek hoeft niet altijd in de breedte plaats te vinden, hč.

En dan moet ik er dus bij vermelden dat (foto)realisme me eigenlijk altijd verveelt, dus het is niet alsof ik een zwak heb voor deze manier van werken oid.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 11:55
Verwijderd
Dat neemt trouwens niet weg dat ik het leuk zou vinden om weer werk in kleur van je te zien, Oehoe!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 20:47
Verwijderd




































Nieuw werk, onderste foto is tot hoe ver ik vandaag gekomen ben. Eerste deel van een tweeluik.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Ik denk telkens dat ik hier al op gereageerd heb, maar dan blijkt dat ik het heb uitgesteld tot een moment waarop ik er meer aandacht voor zou hebben.

Met 'kunstje' bedoel ik niets denigrerends, integendeel. Ik had ook 'vaardigheid' kunnen zeggen, of 'kunde'. Je techniek is uitmuntend, je materiaalbeheersing en je gevoel voor toon ook, het geduld dat ervoor nodig is is bewonderenswaardig, etc. Maar je lijkt net een bijzonder vaardige pianist die niet kan, wil of durft te componeren. Nu hoeft dat ook niet per se, maar persoonlijk vind ik dat wel jammer. Juist omdat je zo vaardig bent, dan vind ik het zonde dat je - naar mijn maatstaven, dus daar hoef je 't uiteraard niet mee eens te zijn - relatief weinig eigens in je werk legt. Misschien wel in je onderwerpkeuze, of in je voorkeur voor dat methodologische, maar dat zijn allemaal dingen die in jouzelf leven, niet in het werk zelf. Dat je wel eigen inbreng hebt in de kadreding.. Tja.

Ja, omdat dat ook zo ís. Technische vaardigheid is te leren. Het benodigde geduld en de liefde voor 't vak dan weer niet, en talent speelt natuurlijk wel een rol in hoe snel je iets leert en in hoe boeiend je uiteindelijke werk wordt, maar puur de techniek is een kwestie van oefenen. Zoals Norwood zelf ook zei, trouwens.

Het medium is irrelevant, of het nou balpen, olieverf of mspaint is. Het een is wat lastiger of praktischer dan 't andere, maar uiteindelijk draait het om degene die 't medium hanteert, niet om het materiaal zelf. En kritiek moet te allen tijde kunnen, vind ik. Daar kun je alleen maar beter van worden, en als je 't nergens op vindt slaan dan schuif je het net zo makkelijk aan de kant. Het is juist kwalijk om in een omgeving te zitten waarin je geen kritiek en alleen maar lof krijgt, dan stagneer je.

Dit vind ik mooi.
Sorry, ik was vergeten dat ik hier nog op zou reageren. Doe ik binnenkort.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART opdrachten #001
Verwijderd
109 19-09-2010 12:46
De Kantine Saainesthesie #1018
Verwijderd
500 23-06-2010 09:59
De Kantine Het feest is voorbij, dit is het 51e topic. Wat saai zeg.
Verwijderd
500 30-10-2007 17:43
Verhalen & Gedichten Wedstrijdidee: Beste DoP-gedicht
Reynaert
44 05-11-2006 22:59
Flora & Fauna Nh (Natuur Historie)
snarl
27 03-08-2003 16:11
Lifestyle Zwolle meeting. (deel 2)
Black Sugar
310 21-12-2002 03:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.