Oud 08-12-2015, 20:19
Menneermelle
Menneermelle is offline
Ik ben melle, ik beoefen Free fight en krav maga. iedereen heeft het wel eens gehad, een opstootje met iemand die ruzie zoekt en aandacht wil, of iemand net iets teveel zelfvertrouwen heeft. Hoe ik ze noem: "Kickboxertjes". de mensen die hun sport super vinden en die aandacht willen door te vechten. Hoe pak je dit aan? Het meest belangrijkste is, afstand. als je dicht op hem gaat staan en je jezelf een beetje groot gaat maken, is extreem dom. hij hoeft alleen maar naar je gezicht te gaan slaan en je ligt al op de grond. of misschien heeft hij wel een mes op zak, je weet het maar nooit... afstand is het belangrijkste. een veilige afstand is ongeveer de lengte van het persoon wat je recht voor je hebt staan. zo kan hij je niet raken zonder eerst op je af te stappen. het tweede ding, is focus. focus je goed, op elke beweging die je tegenstander maakt. als hij naar voren stapt om een trap uit te delen, moet nu juist, zo dicht mogelijk op je belager staan. hoe dichterbij je staat, des te minder hard het aankomt. wat er meestal dan gebeurt, is dat zijn arm of been nog steeds in de lucht zit. en die kunnen dan eigenlijk niks meer. al jouw armen en benen zijn nog ongeschonden. vanuit zo dicht bij, kun je een aanval doen, hierbij zou judo of jiu-jitsu heel erg helpen. het laatste, is dat je niet gelijk in een vechthouding moet gaan staan als je de afstand hebt opgezocht. zo ziet je belager gelijk je verdediging en kan hij inschatten waar je het minste kans hebt die klappen of trappen te incasseren. 90% is natuurlijk altijd op het hoofd. daarom moet je wel je handen en armen zo dicht mogelijk bij je hoofd houden. bijvoorbeeld je armen gekruist, of bedenk maar iets. maar laat je armen niet hangen. ookal heb je armen maar iets omhoog, een aantal centimeter, dit kan je een laffe knock out besparen. Als je het is gelukt om jezelf veilig te stellen, wordt het wachten geblazen. een goede school, laat zo iemand schorsen en hevig straffen. wat jij deed, was zelfverdediging. Maar, wat het aller belangrijkst is, laat je niet opfokken. probeer rustig te blijven en negeer hem e.v.t. als je je uit de tent laat lokken, wordt adrenaline opgewekt en kun je op een gegeven moment door het razende gaan. je slaat harder, en schopt harder, maar dan doe je alleen maar kickbox na, en iemand die een beetje slim kan nadenken, slaat jouw dan ook zo op de grond en dan hang jij bij de schoolleiding.

Laatst gewijzigd op 08-12-2015 om 20:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2015, 01:10
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Nja ik woon in een dorp, ver van de grote steden. Ik zou in eerste geval rustig blijven en niet laten opfokken. In gesprek gaan met die gene en op rustige toon en er achter komen waarom die boos is. Mocht ik de kans zien om hem af te leiden van de boosheid door een goed geplaatste grap of te praten over een interesse van de persoon werkt ook welleens. Mocht het uit de hand lopen, schakel ik hulp in. Ik ben student medewerker maarschappelijke zorg en kom welleens conflictsituaties tegen. Daar pas ik deze methode toe en voor mij gevoel werkt het zonder moeite. Maar goed als iemand mij echt iets aan doen, probeer ik zo snel mogelijk uit de situatie te komen, zonder iets terug te doen. Want als ik iets terug doe krijg je meer een actie/reactie effect. Ik hoop dat je hier aan iets hebt. Wat ik heb gelezen van je zijn wel goede tips voor mensen die onzeker zijn, maar kan net zo goed voor iedereen een tip zijn. Op me opleiding heb ik geleerd over rots en water, klinkt heel vaag ik weer maar komt hier op neer. Een rots zoals de naam zegt, zoekt meer conflicten op en water laat het meer overzich heen komen en bedenkt een oplossing. Voor mijn opleiding moet ik nog meer rots worden, want water dat kan ik al, zodat ik beide eigenschappen laat ik zo noemen kan toepassen. Rots en rots gaat niet goed samen want dat botst. Water en water stroomt langs elkaar heen. Daarom is het beste dat je een beetje van beide bent dat je problemen/conflicten aanpakt en kunt oplossen. Even kort door de bocht gezegd. Misschien op internet is meer over rots en water te vinden, ik krijg het in elk geval bij gym, onderwerp weerbaarheids lessen. Ik zie dat je in elk geval dat je werk van heb gemaakt om duidelijk te informeren wat je het beste kunt doen bij conflicten, zitten goede tips in en mijn verhaal is een kleine aansluiting daarop

Laatst gewijzigd op 24-12-2015 om 01:20.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 01:19
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Gewoon kopstoot op zn neus

Klaar.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 25-12-2015, 02:10
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
het tweede ding, is focus. focus je goed, op elke beweging die je tegenstander maakt. als hij naar voren stapt om een trap uit te delen, moet nu juist, zo dicht mogelijk op je belager staan. hoe dichterbij je staat, des te minder hard het aankomt. wat er meestal dan gebeurt, is dat zijn arm of been nog steeds in de lucht zit. en die kunnen dan eigenlijk niks meer. al jouw armen en benen zijn nog ongeschonden. vanuit zo dicht bij, kun je een aanval doen, hierbij zou judo of jiu-jitsu heel erg helpen.
Ik wil niet vervelend zijn en dit klinkt allemaal heel leuk op papier, maar als je geen ervaring hebt in vechtsporten kun je beter de andere kant op rennen dan een poging doen een aanval te weren en terug te komen.
Sporten beoefen je, de theorie is bijzonder weinig waard zonder de ervaring. Wat mij hierover vooral opvalt is dat mensen met de 'kennis' te zelfverzekerd worden, angst is soms helemaal niet zo'n slechte eigenschap.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 21:45
Menneermelle
Menneermelle is offline
Ik snap deze dingen van zegmaar t wegrennen, en rots en water (heb rots en water zelf ook wel eems gedaan), alleen deze 'tip' zou ik indd pas toepassen als je geen kant op kunt. Dat er al een rokende 2 meter kerel voor je staat en je nergens heen kunt omdat zijn 'vrienden' dan bijvoorbeeld achter je staan zodat je niet weg kunt komen en wordt gedwongen. Dan zou praten of wegrennen niet meer helpen lijkt me. Maar, die dingen zou ik natuurlijk niet proberen. Zoiets uitpraten, Of wegrennen. Nooit geschoten is altijd mis 😉.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 16:49
ektegangster
Avatar van ektegangster
ektegangster is offline
Ja ik snap die rots water verhaal wel maar soms ontstaat er toch een rots en rots situatie. En dan moet je jezelf inderdaad kunnen verdedigen. Ik beoefen zelf ook vechtsporten en 1 dit is erg belangrijk als je gaat vechten maar niet voor die KO wilt gaan: de afstand (die ook al werd benoemt). Als je dit namelijk hebt word er door niet ervaren vechters al snel een arm op je nek geslagen en word je gewurgd om dit te voorkomen bestaat er een goede makkelijke techniek.
Die noemen ze in de Karate wereld de Mae geri. Dit is een voorwaartse trap die is bedoelt om recht vooruit op de solar plexus (een zwakke plek) de planten.

Deze techniek creëert afstand en is ook een techniek die je in je spijkerbroek kan doen.
Je kan dit ook super makkelijk googlen voor een betere uitleg en combinaties hiermee.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 19:48
Fool_
Fool_ is offline
En dat is nogmaals een techniek waarbij je ongeoefend op je plaat gaat, aangezien je tegenstander gewoon je been verder omhoog gooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.