Oud 17-11-2004, 18:48
tigertje
tigertje is offline
Ik moet een werkstuk maken bij Kcv. Natuurlijk hoort daar een onderwerp bij. En die zijn meestal elk jaar hetzelfde Heeft iemand een origineel idee waar ook veel informatie over is?

Zelf had ik al de onderwerpen:
Het beeld op Spartacus door de jaren heen
Alexander de Grote
Griekse Mythologie(moet nog mythen uitzoeken)

Alvast Bedankt

ps het moet natuurlijk wel met kcv te maken hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 21:11
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Je zegt dat je origineel wilt zijn, toch wil je over Alexander en mythology spreken .

enkele onderwerpen:
Sparta
Thebe
Eleusis
Thucydides
Xenophon
...
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:34
Verwijderd
Ik heb ooit een werkstuk gemaakt over slavernij in de Griekse oudheid.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:53
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik heb voor KCV ooit het verhaal van Shrek vergeleken met een drama uit de oudheid (verhaallijn, karakters etc.), dat was leuk om te doen.

Als je origineel wilt zijn kun je ook gewoon kijken naar een ander deel van het klassiek behalve het Griekse en Romeinse. Het Perzische bijvoorbeeld, probeer uit te zoeken welke aspecten van de Perzische cultuur zijn overgenomen door Grieken en/of Romeinen of zelfs door ons nu! Het hele verschijnsel 'tuin' bijvoorbeeld is een perzische uitvinding. Een of andere maffe keizer vond het leuk om verschillende soorten plantjes en bloemetjes netjes gerangschikt te plaatsen in de tuin, hier komt ons woord "paradijs" vandaan, ik dacht dat het in het Perzisch iets betekende als "ommuurd wild".
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:55
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Nog een tip:

Kijk in de programmering van Discovery of ze dar misschien een KCV-achtig programma draaien i nde nabije toekomst, bekijk dat en maak er een werkstuk over. Dan is er al heel onderzoek gedaan voor jou, en een videobron in je bronnenlijst is een stuk mooier dan een hoop URLs.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:50
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Een aantal filosofen vergelijken met hun meningen over bepaalde thema's.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:14
Leshy
Avatar van Leshy
Leshy is offline
Citaat:
Keith schreef op 18-11-2004 @ 17:53 :
Een of andere maffe keizer vond het leuk om verschillende soorten plantjes en bloemetjes netjes gerangschikt te plaatsen in de tuin, hier komt ons woord "paradijs" vandaan, ik dacht dat het in het Perzisch iets betekende als "ommuurd wild".
Het was niet zozeer het netjes plaatsen van plantjes, als wel het aanleggen van grote, luxueuze jachtterreinen voor de koning om met zijn belangrijke gasten op (leeuwen)jacht te gaan

Het woord "paradijs" komt daar overigens inderdaad vanaf. In het Perzisch was het iets van "paradaida".
__________________
Vrees mijn signature en vrees http://www.leshy.net

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wat ik wel leuk vond: de verandering van Rome onder de fascisten. (met name de infrastructuur en architectuur enzo).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:46
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Mijn eind-PO heb ik over Marcus Aurelius gedaan. Ik heb ff zijn filosofische boeken gelezen (ta eis heauton, zoek op google naar meditations) en die een beetje samengevat. Daarna heb ik zijn ideeën vergeleken met de Bijbel Verder nog wat plaatjes van gebouwen en beelden die met hem te maken hebben. En basta, daar krijg je een 9 voor Mjah op mijn school stond kcv niet echt in de schijnwerpers, de leraar deed het niet echt serieus, iig niet zo serieus als in Forum staat. Toch vond ik het wel een aardig vak om te doen.

P.s. Ik heb wel die hele opbouw uit Forum gevolgd, voordat je gaat denken dat die 9 zomaar weggegeven is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:28
terror4life
Avatar van terror4life
terror4life is offline
ik heb ooit eens de hele mythe van Theseus en de minotaurus uitgelpluisd, wat kan ervan waar zijn. was erg leuk om te doen, ook een leuk verhaal.
__________________
omdat we engelen zonder vleugels geen engelen kunnen noemen, noemen we ze vrienden
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:15
Rensketje
Rensketje is offline
Wij deden het een keer over het huwelijk in de Klassieke Oudheid. Daar lees je meestal niet zo veel over en het is echt heel interessant. Er waren zoveel versch. soorten huwelijken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:28
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Homosexualiteit in de oudheid? Schijnt heel geaccepteerd te zijn geweest. Bovendien kun je het verhaal van Aristofanes over de drie soorten mensen als inleiding gebruiken (Symposion, Plato)
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Mocht je daarvoor kiezen, vergeet dan vooral Sappho niet
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:19
Verwijderd
- Invloed van de Griekse filosofen op de huidige maatschappij
- Huwelijk
- Positie van de vrouw
- Sofisten
- Klassieke elementen in moderne kunstwerken (toneel, literatuur, beeldhouwkunst)
- Staatsinrichting in oudheid

etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:21
forumpje
forumpje is offline
nou, bij ons doet mythen vergelijken het altijd goed!!!

maar ja dat is onze lerares.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:41
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
En intussen vraag ik me af of Lord Tiger al een onderwerp heeft verzonnen?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:51
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik heb vorig jaar 'Vrede' een oud Griekse komedie van Aristofanes bewerkt en verfilmd voor kcv. Hadden we ook 'n negen voor.

Was wel heel lol. Je kan natuurlijk ook gewoon 'n hele bekende tragedie nemen... 'Antigone' van Sophokles ofzo. Maar wij vonden dat je bij een onbekende komedie meer vrijheid had.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:22
tigertje
tigertje is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 04-12-2004 @ 12:41 :
En intussen vraag ik me af of Lord Tiger al een onderwerp heeft verzonnen?
inderdaad ik heb er al een gevonden. Het is toch spartacus geworden. Ik heb zelfs contact gehad met een docent op een universiteit over dit onderwerp!
Maar bedankt voor alle suggesties, misschien kan ik ze nog gebreuken voor mijn pws of zo, of voor grieks/latijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2004, 21:21
Pyriet
Avatar van Pyriet
Pyriet is offline
personen in mijn klas hebben de vergelijking toen en nu gemaakt aan de hand van onderwerpen als


- helden
- wiskunde
- architectuur
- TROY
- reizen (ikzelf)

hm..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kcv werkstuk
veer2110
2 12-11-2012 14:40
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 19:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Praktische Opdracht: tips, hulp?
Verwijderd
5 11-06-2005 21:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kcv onderwerp
Elssss!
7 30-10-2003 21:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Origineel onderwerp voor werkstuk over Rome/ Napels
Miss70's
1 07-02-2002 18:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kcv werkstuk
3 08-10-2001 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.