Oud 17-05-2005, 21:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Vorig jaar ben ik in havo 3 gedoubleerd, dit door privé-omstandigheden. Zo kwam ik dit jaar wederom in een havo 3 klas terecht. Aan het begin van het schooljaar ging alles erg voorspoedig; cijfers waren bovengemiddeld etc. Deze voorspoed was enkel maar van korte duur, daar ik eind september zeer ongelukkig ten val kwam met m'n paard, waardoor ik enkele maanden heb moeten revalideren. Hierdoor viel school tijdelijk in duigen.

Eenmaal weer terug, ging het wederom goed, maar staken psychische en faalangstige problemen de kop op. Hierdoor ben ik wederom enige tijd niet naar school geweest. Inmiddels gaat het weer stukken beter, maar de kans wordt zeer klein geacht dat ik mijn schooljaar nog kan redden, waardoor ik waarschijnlijk voor de 2de keer doubleer. Volgens mijn decaan zijn mijn enige opties na dit jaar nog de onderste lagen van het MBO (iets waar ik dus totaal niet terecht wil komen), maar hier ben ik zelf niet zo zeker van.

Wie kan hier enige duidelijkheid voor me scheppen?

Hoe liggen de mogelijkheden om alsnog m'n havo(diploma) te halen? Doormiddel van een thuisstudie? of hoe?Of zijn er nog verdere opties misschien?

Alvast bedankt, groetjes,
Kelz.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 22:00
Verwijderd
Geen nood, op kennisnet.nl las ik het volgende:

-------------------------------------------------------------------------
In sommige gevallen worden ouders gedwongen een andere school te kiezen. Er is bijvoorbeeld een maximum aan het blijven zitten. Over het VMBO mogen leerlingen maar 5 jaar doen. Als een leerling bijvoorbeeld in de onderbouw een jaar is blijven zitten en ook nog zakt voor het examen, dan mag de leerling het jaar niet nog eens overdoen. Deze leerling kan dan doorstromen naar het MBO, zonder diploma. Ook mag een leerling maar 5 jaar doen over de eerste drie klassen van de Havo en het VWO. Een enkele keer kan hiervoor vrijstelling worden verleend door de Onderwijsinspectie als een kind een heel jaar ziek is geweest of iets dergelijks. Verder hebben veel scholen de regel dat als een leerling twee maal blijft zitten in dezelfde klas, de leerling naar een andere school moet.
-------------------------------------------------------------------------

Je decaan heeft echt ongelijk. Jij bent een bijzonder geval en je verdient het om een bespreekgeval te zijn. Het is niet jouw schuld dat deze problemen je zijn overkomen en je moet daarom je school zonder zorgen af kunnen maken. En als je school hier anders over denkt dan ga je toch lekker naar een andere middelbare school?
Begin dan met een schone lei. Zorg dat je een balans vindt tussen schoolwerk en leuke dingen (zoek desnoods iets nieuws leuks of iemand die je bijles wil geven) en verheug je op de diploma uitreiking en je toekomstige studententijd.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
HvJ schreef op 17-05-2005 @ 22:22 :
Hoi,

Vorig jaar ben ik in havo 3 gedoubleerd, dit door privé-omstandigheden. Zo kwam ik dit jaar wederom in een havo 3 klas terecht. Aan het begin van het schooljaar ging alles erg voorspoedig; cijfers waren bovengemiddeld etc. Deze voorspoed was enkel maar van korte duur, daar ik eind september zeer ongelukkig ten val kwam met m'n paard, waardoor ik enkele maanden heb moeten revalideren. Hierdoor viel school tijdelijk in duigen.

Eenmaal weer terug, ging het wederom goed, maar staken psychische en faalangstige problemen de kop op. Hierdoor ben ik wederom enige tijd niet naar school geweest. Inmiddels gaat het weer stukken beter, maar de kans wordt zeer klein geacht dat ik mijn schooljaar nog kan redden, waardoor ik waarschijnlijk voor de 2de keer doubleer. Volgens mijn decaan zijn mijn enige opties na dit jaar nog de onderste lagen van het MBO (iets waar ik dus totaal niet terecht wil komen), maar hier ben ik zelf niet zo zeker van.

Wie kan hier enige duidelijkheid voor me scheppen?

Hoe liggen de mogelijkheden om alsnog m'n havo(diploma) te halen? Doormiddel van een thuisstudie? of hoe?Of zijn er nog verdere opties misschien?

Alvast bedankt, groetjes,
Kelz.
Wat **SoMeOne zegt klopt sowieso. Daarnaast raad ik je thuisstudie niet aan. Ik doe het zelf, het is te doen.. maar doe het alleen als er echt geen andere mogelijkheden meer zijn. Het is echt de manier om te zorgen dat je nooit meer een diploma haalt. Kijk eerst of het met school te bespreken is.. en anders of het met een andere school te bespreken is. Er zijn meer mensen die last hebben van faalangst, ook in die mate. Daar hoort een school mee om te kunnen gaan.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:22
Verwijderd
1. Je kunt naar een andere middelbare school en daar je havo afmaken.

2. Je kunt naar de vavo op het ROC bij jou in de buurt. Volgens mij doet je vriend zoiets, toch?

3. Je kunt vragen of je een bespreekgeval bent, maar onthou wel dat je veel gemist hebt dit jaar en volgend jaar dus dubbelhard moet werken.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
@: **SoMeOne & grl: Dank jullie wel.

Ik vind het erg vreemd allemaal, zegmaar gerust dat ik het spoor bijster ben. Inmiddels ben ik bezig met een intensieve therapie bij een psychotherapeut om zo mijn faalangst en overige kwaaltjes onder controle te krijgen, hierdoor gaat het dus ookal een steeds iets beter. Ik ben dit jaar in zijn geheel ongeveer 3 maanden afwezig geweest, wat mij op een 1 of andere manier te 'weinig' lijkt, voor een recht op vrijstelling, maar het valt natuurlijk zeer zeker te proberen, ik heb namelijk geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Mijn moeder en ik hebben al herhaaldelijk contact gehad met mijn huidige school, in de hoop dat ze eens iets zouden veranderen aan deze situatie (wat tot op heden, inmiddels 3 maanden later, nog steeds niet is gebeurd). Ik heb nu nog zo'n 3 á 4 weken les, en dat is te weinig om mijn 9 tekorten (voornamelijk opgelopen door nog niet ingehaald werk) nog weg te werken. Docenten werken inmiddels ook niet meer mee, en laten me letterlijk zwemmen in de zooi: "Dat zoek je zelf maar uit" - "Nou, ik zie het niet zo zitten jou nog een kans te bieden, want je bent zo vaak afwezig", hun reactie vind ik niet meer dan logisch.. maar ik wil én kan inmiddels zo graag, dat botst dus aardig. Ze beloven zoveel, maar doen zo weinig.

De directeur van mijn huidige school had beloofd telefonisch contact op te nemen met mijn moeder (dit was dinsdag 10 mei), herhaaldelijk hebben we mailtjes gestuurd maar tot op heden nog steeds niets gehoord. Bar slecht.

Iemand enig idee hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? School weigerd mee te werken, dus van hen hoef ik het niet langer te hebben... Waar moet ik zijn? Met wie moet/kan ik contact opnemen?

Gezien het feit dat het einde van het schooljaar nabij is, heeft het dan nog nut contact op te nemen met een andere middelbare school?

Wederom alvast bedankt.
Kelz.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Als school niet mee wil werken... echt niet mee wil werken dus .. moet je naar een andere school op zoek gaan. Maar laat je niet zomaar wegsturen hoor.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ zuster: Klopt! Maar volgens mijn decaan was dit wederom geen mogelijkheid, omdat ik hier volgens hem toch echt mijn overgangsrapport naar H4 moet hebben Zodat ik bij het ROC havo 4/5 af kan ronden. Hier heb ik mij verder dus ook niet meer in verdiept, en destijds vanuit gaande dat mijn decaan wist waarover hij het had.. maar dat blijkt nu achteraf dus niet het geval te zijn.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
HvJ, soms geeft de school onjuiste informatie. Het is vaak verstandig om altijd even zelf te checken. (kan ik je uit ervaring vertellen )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 22:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
grl schreef op 17-05-2005 @ 23:34 :
Als school niet mee wil werken... echt niet mee wil werken dus .. moet je naar een andere school op zoek gaan. Maar laat je niet zomaar wegsturen hoor.
Ik laat me zeker niet wegsturen, al krijg ik het idee dat ze maar wat blij zijn wanneer ze me weg hebben gewerkt; alles wat zeikt is immers overbodig. Wat betreft school ben ik inmiddels nogal zwart-wit geworden, heb er de afgelopen jaren enorm veel gezeik mee gehad en ik kan het niet uitstaan dat een persoonlijke behandeling volgens hen niet mogelijk is. Het enigste dat ik wil is gewoon krijgen waar ik recht op heb, maar heb totaal geen idee van waar ik dan moet zijn etc.

Ik ga morgen even naar een andere school hier in de buurt bellen, verhaal even voordoen en kijken wat hun dan te vertellen hebben.

Groetjes.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 07:11
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Ik heb dit zelf ook meegemaakt, alleen waren de omstandigheden een beetje anders. Ik zat op 4VWO en kon dat jaar door familieomstandigheden niet afmaken, ben toen verhuisd naar een andere stad en dus een nieuwe school. Ik werd echter ziek en kon 4VWO weer niet afmaken, toen begonnen de problemen dus... Omdat ik geen overgangsbewijs had van 4 naar 5VWO werd ik niet toegelaten op het ROC in Maastricht. In mijn woonplaats kon ik echter wel instromen in 4HAVO. Het is een stapje terug, maar wel veel fijner: ik zit nu in de klas met mensen die even oud zijn of soms iets ouder, er is veel aandacht voor je, leraren nemen echt de moeite en als je problemen hebt of ergens blijft steken is er altijd wel een oplossing te vinden. En volgend jaar kan ik alsnog versneld mijn VWO-diploma halen!

Ik weet dat er bij ons op school een soort instroommogelijkheid is voor mensen zonder diploma, het is een schakeljaar tussen de middelbare school en het MBO. Veel mensen die dit jaar met goed gevolg hebben afgelegd kunnen dan in 4HAVO instromen, het is een omweg maar uiteindelijk kom je toch waar je wilt zijn! En misschien is het ook wel goed om eventjes onder je niveau te werken, eerst wennen aan het weer naar school gaan, toetsen maken etc. en ondertussen heb je waarschijnlijk tijd zat om aan je faalangst te werken!

Dus informeer zeker even bij een ROC in de buurt! Succes met alles!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ lady lazarus: Dankjewel, ga ik zeker doen.

Nadat mijn moeder vandaag wederom herhaaldelijk gebeld en gemaild heeft, hebben ze van mijn huidige school dan eindelijk eens de moeite genomen even terug te bellen zoals eerder was beloofd. We gaan in de loop van deze week wederom rond te tafel, om alle opties nog eens te bespreken. Wel vertelde de directeur dat mijn mentrix inmiddels hele verhalen aan diverse docenten en aan hem heeft gedaan, waarin ze meerdere uitspraken deed over dat zij van mening is dat IK mijn afspraken niet na ben gekomen. Volgens diezelfde directeur heeft dit gedurende mijn afwezigheid afgelopen week behoorlijk wat roet in het eten gegooit, omdat het merendeel van de docenten klaarblijkelijk niet langer in staat is zelf conclusies te trekken.

Het enige wat ik de afgelopen 3 maanden (de tijd dat ik nu weer op school zit) niet ben nagekomen is een wiskunde toets, van de docent in kwestie moest ik deze op donderdag inhalen terwijl hij op de hoogte was van het feit dat dit voor mij niet mogelijk was. Ook had ik diezelfde donderdag een spreekbeurt voor nederlands, ondanks dat het voor mij al meer dan 2,5 jaar geleden is dat ik een spreekbeurt heb gehouden (ivm faalangst) was ik toch van plan deze keer daadwerkelijk voor de klas te gaan staan. Omdat ik me toen weer eens verslapen heb (bijwerkingen van medicatie), en ik net te laat was om nog toe te worden gelaten in de les.. hebben ze om die reden een 1 opgeschreven. Hiervoor heb ik een briefje ingeleverd met de nodige uitleg. Niet zozeer om van die 1 af te komen, maar om onnodige 'rare verhalen' te vermijden. Hierop kreeg ik een behoorlijk nietszegde, ietswat pijnlijke reactie terug; erop neerkomend dat faalangstige kinderen zoals mij altijd falen en dit ook altijd zullen blijven doen, ze vond me ronduit irritant.

Anyway, er zijn mij nu meerdere opties aangeboden:
- Ik krijg de mogelijkheid VMBO-T4 te doen, zodat ik daarna óf naar havo kan óf een MBO opleiding kan starten.
- Ik ga verder middels een thuisstudie, en rechtsstreeks door naar een havo-diploma, dit kosten mij als het goed is/gaat geen jaren meer.
- Ik begin dit jaar alsnog in de onderste lagen van het MBO; helpende welzijn, om vervolgens spw te gaan doen, en verder op te klimmen, middels sph en dergelijke. Hiermee lever ik 2 jaar in
- Of ik schijn volgens mijn huidige school middels volwassenonderwijs (ongeacht of ik mijn overgangsrapport heb of niet ) via het ROC in havo 4 te kunnen starten. Weet iemand hier misschien meer van?

Genoeg opties, nu nog kijken wat de beste keuze is.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:51
Verwijderd
Als ze je in deze omstandigheden aan je lot overlaten zou ik sowieso naar een school gaan die je beter begrijpt.
Bovendien, ik neem aan dat MBO noch zelfstudie iets is wat je wilt. Bovendien duurt het dan nog vrij lang voor je eindelijk je Havo dipoma kan halen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:54
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik voor de vavo-optie gaan. Thuisstudie is, zoals grl al zei, enorm zwaar en echt niet aan te raden als het anders kan. MBO lijkt me frustrerend voor je, omdat je zo ver onder je niveau werkt. Havo is óók onder je niveau, maar waarschijnlijk is dat minder frustrerend en misschien zelfs motiverend (i.v.m. je faalangst).

Kijk, je kunt wel eisen dat je op deze school kunt blijven en dat staan ze je misschien ook wel toe, maar vergeet niet dat je dan nog minstens twee jaar op een school zit waar er geen aandacht is voor je problemen en waarmee de samenwerking behoorlijk verstoord is. Mijn ervaring is dat docenten op de vavo meer begrip op kunnen brengen voor leerlingen met 'een achtergrond', zoals ze dat hier zo netjes zeggen.

Bel eens met het ROC en vraag of ze je toelaten zonder overgangsbewijs.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik wil hoe dan ook niet langer op deze school blijven. Eigelijk wilde ik hier na het afronden van m'n brugklas al weg, maargoed ouders werken ook lang niet altijd mee aan je nieuwe ideetjes.

Een thuisstudie had in 1e instantie mijn voorkeur, maar het lijkt me inderdaad erg zwaar en ik ben bang voor het eventueel 'vastlopen'. Ik hou de optie open, voor het geval dat het inderdaad écht niet anders kan.

Opzich wil ik voor dat ene jaartje best onder m'n niveau werken (VMBO-t), ik heb het hier gister ook met mijn broer overgehad welke door omstandigheden (welliswaar 9 jaar geleden) ook een stap terug moest doen, onze verhalen zijn aardig vergelijkbaar en eigelijk hebben we beide altijd ónder het eigelijke niveau gewerkt; hij moest eigelijk naar het gymnasium ik naar het vwo.. wederom door omstandigheden de soep ingelopen. Hij denkt dat het geen kwaad zou kunnen wanneer ik dat ene jaartje VMBO-T doe, omdat de stof dan in verhouding erg makkelijk is (naar zijn ervaring), waardoor ik hoogstwaarschijnlijk ook meer tijd zou kunnen besteden aan mijn therapieën, wat kan werken aan mijn zelfvertrouwen, en gelegenheid krijg mijn faalangst beter onder controle te houden.

Als ik via het ROC gewoon door zou kunnen stromen naar havo 4, ongeacht of ik mijn overgangsrapport heb of niet, ligt hier denk ik toch mijn voorkeur. Ik zal vanmiddag eens gaan bellen, want ik ben erg benieuwd.

Wederom bedankt allemaal,
groetjes, Kelz.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 18-05-2005 @ 11:14 :
Hij denkt dat het geen kwaad zou kunnen wanneer ik dat ene jaartje VMBO-T doe, omdat de stof dan in verhouding erg makkelijk is (naar zijn ervaring), waardoor ik hoogstwaarschijnlijk ook meer tijd zou kunnen besteden aan mijn therapieën, wat kan werken aan mijn zelfvertrouwen, en gelegenheid krijg mijn faalangst beter onder controle te houden.
Je hebt een verstandige broer. (Al zou ik wel uitkijken met (te) simpel denken over vmbo...ik ken een meisje dat gymnasiumadvies had, maar zelf voor driejarig vmbo koos (ivm haar vervolgopleiding), daar het eerste jaar niet haalde en vervolgens gewoon vierjarig vmbo kon gaan doen...)

Ik zou erg goed nadenken of je wel echt gewoon naar 4 havo wilt. Je mist waarschijnlijk toch een heleboel kennis, waardoor 4 havo waarschijnlijk heel zwaar gaat worden. En als je daarbij dan ook nog therapieën hebt en al die andere dingen...ik denk dat het dan een enorm zwaar jaar gaat worden ed... Lijkt me toch wel iets om (heel) goed over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 11:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hey leonoor,

Ik denk over alles goed na, want ik hecht er veel waarde aan dat ik iets kies wat ik ook daadwerkelijk waar kan maken, hoelang ik erover doe om bij mijn uiteindelijk doel te komen doet dan niet eens zo heel erg terzake. Als het me maar lukt, zonder al teveel gezeik deze keer. Het liefst wil ik uiteindelijk gewoon een HBO opleiding doen, en mits natuurlijk nog mogelijk op de manier Havo-->HBO. Simpelweg omdat er maar weinig MBO opleidingen zijn die me echt aanspreken, en als ik daar dan voor kies.. zit ik er wel weer voor een paar jaar aan vast, lukt me dat? Onbeantwoordbare vraag, het enige dat ik wel weet is dat ik iets wil kiezen waar ik volledig achter sta. Misschien heb je wel gelijk wat betreft havo 4, hoewel ik wel 2x havo 3 heb gedaan heb ik geen idee in hoeverre mijn kennis tekort zal schieten wanneer ik me aan een verdere havo-opleiding waag. Wel weet ik dat alles wat ik bij vrienden/vriendinnen zie vrij simpel vind (help hun vaak met huiswerkopgaves etc. hun doen alle havo/vwo) Maargoed ik denk niet dat, dat heel erg veelzeggend is, je werkt dan immers niet 'voor jezelf' maar voor een ander, iets wat voor mij veel minder stressvol is --> ik maak me niet druk --> geen last van faalangst --> Prestaties zijn gewoon goed.

Ik denk dat de combinatie VMBO-T + faalangst, het komende jaar misschien nog de beste optie is. Ik probeer over alles in iedergeval zoveel mogelijk te weten te komen in de hoop bij het juiste te eindigen. Bedankt voor je reactie in iedergeval!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 12:02
Verwijderd
Voor ik het vergeet: VMBO-T kun je ook op de vavo doen.

Succes met kiezen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 18:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ zuster: Ja daar kwam ik vandaag al achter toen ik wat aan het rondbellen was, bedankt!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2005, 19:06
Verwijderd
Ik vond het ook niet lijken als of je er niet goed over na dacht ed. Om eerlijk te zijn vind ik juist dat je er erg goed over na lijkt te denken (voor zo ver je dat natuurlijk op basis van zo'n topic kunt beoordelen).

Als je vmbo doet, kun je daarna havo doen en dan hbo. Ben je wel een jaar langer bezig (en als je nog een keer 3 havo moet doen, dan maakt het geen verschil), maar dan heb je nu wel een jaar de tijd om naast school andere dingen op orde te krijgen.

Succes iig en goed dat je zo aan het zoeken bent naar alle mogelijke opties.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:07
MB
Avatar van MB
MB is offline
- Ik krijg de mogelijkheid VMBO-T4 te doen, zodat ik daarna óf naar havo kan óf een MBO opleiding kan starten.


DOEN! Lijkt me de enigste goede optie hier, dan kan je evt een MBO opleiding doen en dan een verkorte HBO of je kan dan naar 4HAVO.

Maar als je dit jaar weer blijft zitten, kun je de HAVO volgens mij niet in 2 jaar afmaken... Dus een jaar vertraging heb je dan sowieso
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oke, ik ben eruit.
Ik doe een stap terug en begin in het examenjaar vmbo-tl via de vavo. Nu enkel nog bij de juiste school terecht komen, die ook nog een klein beetje te doen is kwa afstand. We gaan het weer proberen, en ik moet zeggen; ik heb er best zin in. Hopen dat dit jaar eindelijk weer eens wat moois gaat brengen, en dat de mensen een beetje te doen zijn, en ik het gewoonweg naar m'n zin zal hebben. Geen idee wat ik kan verwachten, maar ik denk wel dat het goed komt.

Bedankt allemaal,
Groetjes, kelz.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:52
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
HvJ schreef op 19-05-2005 @ 15:18 :
Oke, ik ben eruit.
Ik doe een stap terug en begin in het examenjaar vmbo-tl via de vavo. Nu enkel nog bij de juiste school terecht komen, die ook nog een klein beetje te doen is kwa afstand. We gaan het weer proberen, en ik moet zeggen; ik heb er best zin in. Hopen dat dit jaar eindelijk weer eens wat moois gaat brengen, en dat de mensen een beetje te doen zijn, en ik het gewoonweg naar m'n zin zal hebben. Geen idee wat ik kan verwachten, maar ik denk wel dat het goed komt.
Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt. Het is beter om een stapje terug te doen en daarna steeds stapjes vooruit, dan misschien wel weer opnieuw vast te lopen en teleurstellingen te verwerken krijg. Op de VAVO zijn veel mensen met verschillende achtergronden, ik heb zelf een hele leuke klas waarin de mensen elkaar echt in hun waarde laten. Ze zijn over het algemeen ook wat ouder en iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen: zo snel mogelijk een diploma krijgen. Dus maak je niet te druk het zal allemaal wel los lopen. In ieder geval veel succes!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Danku zeer
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 00:47
Verwijderd
Thuisstudie is niet alleen moeilijk omdat je er veel discipline voor nodig hebt en niemand je wijst op wat je goed of fout doet. Je mist ook gewoon een stukje sociaal contact. Je zit namelijk de hele dag thuis terwijl anderen wel gewoon naar school gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken tijdelijk stoppen met studie mogelijk?
Jocelyna01234
1 28-10-2010 15:30
Studeren Wat zijn de mogelijkheden om engels te leren in het buitenland?
fib
4 20-11-2008 17:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mogelijk aanslag op Balkenende voorkomen
Gatara
61 07-03-2004 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie Als beide mogelijke keuzes waarheid worden, wat is (de waarde van) een keuze dan?
John Sickbock
4 25-09-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.