Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2010, 02:44
Verwijderd
Dit werkt heel motiverend om ook eens wat met balpen te proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 17:38
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Mooi hoor Oehoe!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:11
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik zit ook al met balpen te klooien, maar echt, hoe krijg je het voor elkaar Niet eerlijk zo mooi
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:41
Catch
Catch is offline
Het is echt prachtig wat je maakt!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 09:48
Verwijderd
Ik kan er met m'n hoofd niet bij hoe je dit voor elkaar krijgt. Erg knap
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 14:30
Verwijderd




AF! Nouja, al een week of drie, maar ik had een ban.

*rode panda naamzoek* Mag m'n schilderij van jou ook online?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:42
Verwijderd
Prima!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 07:31
Verwijderd
t lijken net fotos!!
echt heel knap, ik heb nog nooit iemand gezien die zo goed met balpen kon tekenen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 09:18
Verwijderd




Acryl op doek, 50 x 70 cm.
Mijn eerste schilderij sinds een half jaar, met Rode Panda als model.
Het voelt nog niet af, maar ik weet nog niet wat ik er verder mee wil. Ik vind het nu nog een te 'braaf' schilderij.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 14:34
Verwijderd
waar is oehoe
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 16:53
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


[afbeelding]


Acryl op doek, 50 x 70 cm.
Mijn eerste schilderij sinds een half jaar, met Rode Panda als model.
Het voelt nog niet af, maar ik weet nog niet wat ik er verder mee wil. Ik vind het nu nog een te 'braaf' schilderij.
Hoe lang heeft Rode Panda daarvoor stil moeten staan? Is de boiler leeg, zit ie daar onder zo'n lullige koudwaterstraal terwijl je net zijn hoofd afhebt...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang heeft Rode Panda daarvoor stil moeten staan? Is de boiler leeg, zit ie daar onder zo'n lullige koudwaterstraal terwijl je net zijn hoofd afhebt...
Foto's

Oehoe heeft haar account laten verwijderen en komt denk ik.. mja denk ik inderdaad niet meer terug.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 19:19
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Foto's

Oehoe heeft haar account laten verwijderen en komt denk ik.. mja denk ik inderdaad niet meer terug.
Ah.

Waarom komt ze niet meer terug? Op wiens werk moeten we dan kwijlen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 19:45
Verwijderd
Ecnelis en over een paar jaar dat van mij ;x
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 17:16
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Jammer dat je hier niet meer post Oehoe. Ik vind je werk erg goed en het werd ook nog eens steeds beter.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Ecnelis en over een paar jaar dat van mij ;x
Oke, maar waarom is Oehoe gestopt dan?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 19:26
Verwijderd




Beide acryl op doek, 50 x 70. Bij allebei zit er ook nog een oud schilderij onder en ze zijn nog niet af. Ik had geen zin in hoogdravende onderwerpen en ik heb bergen foto's van rode panda, dus wederom heb ik rode panda (en mezelf dan, op de bovenste) als voorbeeld genomen.
En de kleuren kloppen niet, want ik heb foto's gemaakt bij lamplicht en dat werkt voor geen meter.

Ik was weggegaan omdat ik minder tijd achter de computer wil doorbrengen en het topic me een beetje begon te vervelen. Maar het lukt me toch niet om me helemaal los te weken van dit forum, blijkt alweer.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 20:00
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Tof dat je hier weer post
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 20:19
Verwijderd
Norwood Ranger huhu

vereerd enzo

van plan om het vaker zo aan te pakken met "schouderslagen" of "elleboogslagen" hoe je het ook noemde?

Ik bel je morgenvroeg!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 13:14
Verwijderd
Ik vind die closeup van Panda echt SUPERvet.

Haha keigrappig, ik heb mijn moeder vroegah toen je nog die kleurige drukke dingen maakte wel eens wat van je werk laten zien en ze vond het altijd supergaaf. En nu liet ik dit zien, en ze vond het echt niks, en toen liet ik dat zelfportret-met-mismaaktheid zien, en toen zei ze echt geschokt "Waarom zou iemand dat maken "

Nou klinkt dat als een belediging, maar je raakt iemand dus wel écht, en dat is gaaf. (En ze vindt wel dat het superknap gemaakt is, hoor )
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 09:53
Verwijderd
Wat leuk om te lezen!
Het is altijd leuk om reacties los te maken bij mensen, al is het meestal niet iets wat ik bewust probeer. Ik hoor wel vaker van mensen dat ik werk maak dat je óf geweldig vindt, óf waar je niks van moet hebben. Eigenlijk vind ik dat een heel groot compliment, want niets is erger dan dingen maken die iedereen 'wel aardig' vindt en waar je niks op tegen kunt hebben.

Op het moment ben ik bezig met een nieuwe pentekening en nieuwe schilderijen zijn ook in aantocht, al ben ik daar nog niet aan begonnen. Maar de doeken en ideeën zijn er, dus het kan niet lang meer duren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Norwood Ranger huhu

vereerd enzo

van plan om het vaker zo aan te pakken met "schouderslagen" of "elleboogslagen" hoe je het ook noemde?

Ik bel je morgenvroeg!
Ja, dat ellebogenwerk bevalt me wel, zeker voor de afwisseling. Er gaat nog wel meer in die stijl volgen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 16:16
Verwijderd

Een vlugge Rode Panda, dezelfde foto als uitgangspunt gebruikt als bij het schilderij hierboven. Hij is niet af of zo, maar ik ga hem ook niet afmaken want het is op papier gedaan en schilderen op papier is niet tof.


Ennnnn nog een Rode Panda! Nouja, beginnetje.


En van dichtbij. Dat ene stukje lip is anders van kleur, omdat mijn pen leeg was en ik met een andere verder moest. Het was wel precies dezelfde soort pen, maar de kleur blauw was heel anders. Niet de bedoeling, maar als het af is zelden storend en soms zelfs mooier dan alles in één kleur.


Fragmentje van een tekening waar ik nog heel lang aan bezig ga zijn, als ik hem echt ga maken zoals ik hem in gedachten heb. Het moet dus een enorme vogelzwerm worden, waarschijnlijk op A0-formaat, vier keer zo groot als het vel waar ik nu op heb gewerkt.

Spoiler

Om een indruk te geven.


Ik wilde iets met een vlinder zonder vleugels oid maar het werd nogal suf en ik ga deze tekening dus niet afmaken.


Maar een docent wees me erop dat dit stukje wel erg interessant is en ik was het met hem eens. Waarschijnlijk ga ik dit nog op groot formaat en meer in detail uitwerken.


En tot slot nog deze schets.

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 16:43
Catch
Catch is offline
Oh wat kun jij geweldige dingen met een pen zeg. Ik vind het insect erg mooi in geheel trouwens.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 12:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ooit, als het geld niet meer zo ontzettend krap is, wil ik je nog eens benaderen voor één van jouw stukken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 19:58
Verwijderd
Ik vind je vlinder juist niet suf maar ontzéttend mooi.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:16
Verwijderd
Ik heb er geen woorden voor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 19:21
Verwijderd
Bedankt.



Nog iets waar ik aan bezig ben.

En ik denk dat ik binnenkort weer eens lekker pietepeuterig ga schilderen, want ik haalde vandaag een linnen doek tevoorschijn en toen kreeg ik zo de kriebels om er iets mee te gaan doen. <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 10:37
Verwijderd
doe je alles meteen met pen, of schets je eerst?
en wat voor pennen gebruik je dan?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 12:42
Verwijderd
Soms begin ik direct met pen, maar meestal maak ik eerst wel een voorzichtige opzet met potlood van wat ik wil maken. Omdat ik veel van foto's werk verdeel ik het vel vaak in een raster van vier à zes delen, zodat ik de afbeelding nauwkeuriger kan natekenen.
De pennen die ik gebruik zijn doodgewone balpennen. Maar als je het precies wilt weten, ze komen bij de Hema vandaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 07:15
Verwijderd
Long time no see!

De laatste tijd ben ik niet in een maak-bui geweest, dus ik zal gewoon de dingen laten zien die ik zoal in mijn schetsboek zet.





































Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 09:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wederom jaloersmakend mooi
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 19:35
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Wederom jaloersmakend mooi
Daar sluit ik me bij aan.

In je studies zit ook veel meer 'lucht', wat ik in je schilderijen miste.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 20:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh je hebt het white nose syndrom uitgewerkt . Bijna niemand weet daarvan, wat bijzonder <3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 20:41
Verwijderd
Ja, ik las erover in National Geographic Magazine en ik vond het zoiets poëtisch hebben, qua beeld dan.

En dank jullie wel!

Het spijt me, maar ik ga nu trouwens wel meteen weer, want ik zit in een periode waarin ik echt geen forum-afleiding kan gebruiken. Maar ik kom terug, dat kan ik toch niet laten.

Tot over een tijdje dus. Dan heb ik weer echt werk om te laten zien.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 15:00
Verwijderd

Balpen, 50 x 65 cm.
Geen idee hoe en of ik ermee verder wil. Ik ben benieuwd wat jullier er uit kunnen halen. Voor mijzelf als maker is het beeld natuurlijk altijd heel duidelijk, maar vrij veel mensen die ik deze tekening heb laten zien konden er geen wijs uit worden. Ik wacht af.


Balpen, 50 x 65 cm.
Zelfde verhaal, geen idee hoe verder. Dat heb ik vaak de laatste tijd, dat ik halverwege tot de ontdekking kom dat mijn oorspronkelijke idee voor de tekening toch niet zo spannend is, en dan blijf ik op een soort 'afslag' stil staan, twijfelend welk pad te nemen. Zulke tekeningen leg ik maar opzij tot ik er een bestemming voor weet. Misschien uiteindelijk wel geen enkele en zijn ze gewoon 'af' zoals ze nu zijn.


Balpen, 50 x 65 cm.
Dit is er een die in het echt veel beter tot zijn recht komt dan op foto, moet ik er wel bij zeggen. Het is een interpretatie van het white nose syndrome waarvan ik eerder wat in schetsen heb laten zien. Deze tekening is wél af, mocht je het je afvragen.


En dit is een fragment van mijn meeste recente tekening waar ik momenteel aan bezig ben. Wederom balpen en op a2-formaat.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 15:17
Verwijderd
Die 3e is erg nice.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 15:19
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik zie in de bovenste twee vogels? En prachtig!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 15:42
Verwijderd
de derde van onder af gezien zou ik zo laten, ik weet niet of je het kwetsend vind als ik het zeg maar t lijkt wel of die een soort verband om zijn gezicht heeft dus ik had eerst niet eens in de gaten dat het nog niet af was maar dacht dat het zo hoorde
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 18:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[afbeelding]

Balpen, 50 x 65 cm.
Geen idee hoe en of ik ermee verder wil. Ik ben benieuwd wat jullier er uit kunnen halen. Voor mijzelf als maker is het beeld natuurlijk altijd heel duidelijk, maar vrij veel mensen die ik deze tekening heb laten zien konden er geen wijs uit worden. Ik wacht af.
Duidelijk vogels. Maar dat komt misschien omdat je voorgaande schetsen ook vogels waren...Hmnee, ik zou er sowieso wel vogels in herkennen.

Citaat:
[afbeelding]

Balpen, 50 x 65 cm.
Dit is er een die in het echt veel beter tot zijn recht komt dan op foto, moet ik er wel bij zeggen. Het is een interpretatie van het white nose syndrome waarvan ik eerder wat in schetsen heb laten zien. Deze tekening is wél af, mocht je het je afvragen.
White nose syndrome? De betreffende schetsen heb ik ws. gemist, maar deze snap ik dus niet
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Duidelijk vogels. Maar dat komt misschien omdat je voorgaande schetsen ook vogels waren...Hmnee, ik zou er sowieso wel vogels in herkennen.



White nose syndrome? De betreffende schetsen heb ik ws. gemist, maar deze snap ik dus niet
Mja, die vogels vind ik zelf ook overduidelijk, maar echt veel mensen zien het niet.
White nose syndrome is een dodelijk virus onder vleermuizen waarbij vanaf de neus witte schimmels gaan groeien. Zie derde afbeelding in mijn op één na vorige post met foto's.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 13:26
Verwijderd
Ik zie echt totaal geen vogels in die eerste, ook niet nu ik weet dat het vogels moeten zijn. Hoe zitten ze dan?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ik zie echt totaal geen vogels in die eerste, ook niet nu ik weet dat het vogels moeten zijn. Hoe zitten ze dan?
Dit. Helaas heeft Norwood Ranger weer een maandban
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik zie echt totaal geen vogels in die eerste, ook niet nu ik weet dat het vogels moeten zijn. Hoe zitten ze dan?
Citaat:
Dit. Helaas heeft Norwood Ranger weer een maandban
Het zijn twee snavels in close up, de ene snavel pikt voedsel uit de andere snavel.

In de post daarvoor zijn ook al enkele schetsen van snavels.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 18:24
Verwijderd
het zal wel aan mn beeldscherm liggen maar ik zie daar alleen n grote witte vlek met een blauwe wazige rand, en geloof me t is niet zo dat ik nergens iets in wil zien maar ik zie gewoon totaal geen blauwe lijnen in t midden...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 18:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
ga je die bevalling nog verder uitwerken?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Het zijn twee snavels in close up, de ene snavel pikt voedsel uit de andere snavel.

In de post daarvoor zijn ook al enkele schetsen van snavels.
Ik zal wel beeldblind zijn ofzo, ik zie het niet...
Citaat:
het zal wel aan mn beeldscherm liggen maar ik zie daar alleen n grote witte vlek met een blauwe wazige rand, en geloof me t is niet zo dat ik nergens iets in wil zien maar ik zie gewoon totaal geen blauwe lijnen in t midden...
Jij hebt het over de derde tekening volgens mij, wij hebben het over de eerste.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:06
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Mja, die vogels vind ik zelf ook overduidelijk, maar echt veel mensen zien het niet.
White nose syndrome is een dodelijk virus onder vleermuizen waarbij vanaf de neus witte schimmels gaan groeien. Zie derde afbeelding in mijn op één na vorige post met foto's.
Ik zag er ook wel twee vogels in, maar ik begrijp - denk ik - ook waar de verwarring vandaan komt. Die rechter/onderste vogel lijkt niet echt op een vogel. Iig, veel minder dan de eerste. Hij vooral aan de bovenkant zo hoekig. Misschien is dat het?

Je werk is heel erg mooi.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:42
Verwijderd
Hee! nu zit ik op een andere computer en zie ik het meteen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART opdrachten #001
Verwijderd
109 19-09-2010 11:46
De Kantine Saainesthesie #1018
Verwijderd
500 23-06-2010 08:59
De Kantine Het feest is voorbij, dit is het 51e topic. Wat saai zeg.
Verwijderd
500 30-10-2007 16:43
Verhalen & Gedichten Wedstrijdidee: Beste DoP-gedicht
Reynaert
44 05-11-2006 21:59
Flora & Fauna Nh (Natuur Historie)
snarl
27 03-08-2003 15:11
Lifestyle Zwolle meeting. (deel 2)
Black Sugar
310 21-12-2002 02:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.