Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2011, 20:58
Verwijderd
Of 10 uur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2011, 21:26
Verwijderd
Schaduwen kun je ook door te arceren in verschillende richtingen. Ik heb daar een mooi voorbeeld van maar dat ligt bij mijn ouders. Wij moesten blokjes met verschillende tonen invullen en dat steeds donkerder.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 19:53
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanx 4 tipping!!
En ik heb de komende weken veel meer tijd om te tekenen dus dan zal ik nog eens vaker wat spullen en dingen uit boeken na gaan tekenen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:54
Verwijderd
Als je niet zo goed weet hoe je goed moet kijken, maak dan voor je begint met echt na te tekenen een aantal blindtekeningen. Door gewoon naar het object dat je natekent te kijken, en te tekenen zonder op je papier te kijken. Dan krijg je aan het begin allerlei rare krabbeltjes maar je gaat er wel goed van kijken!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:54
Verwijderd
En ik zou niet uit boeken natekenen. Teken de dingen om je heen, je bank, je huisdier, je familie, je goudvis.. en probeer dan echt te tekenen wat je ziet, niet wat je denkt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:22
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanks 4 tipping, ik zal dat blindtekenen eens gaan proberen!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 10:04
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline

eerste probeersel met mn nieuwe tekentablet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 11:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 17:03
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline

Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:28
Verwijderd
Leuk die boom,mist alleen diepte.Maar volgens mij is dat gewoon je tekenstijl
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Op het eerste gezicht zag ik er geen boom in, maar een schorpioen met een bruine staart met dingetjes eraan.

Het was voor mij in ieder geval niet echt duidelijk dat dat zwarte een schaduw moest voorstellen. Misschien ook doordat een schaduw dáár zou moeten betekenen dat je ergens linksachter de boom de lichtbron moest zien (en een vrij felle en scherpe) en die ontbreekt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:40
Verwijderd
oh
Is dat zwarte schaduw?
Ik dacht wortels...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:42
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, wát het ook is, het is in ieder geval niet héél duidelijk. Ik vind het trouwens niet op wortels lijken, een wortelstructuur is heel anders (aan alle kanten van de boom en niet helemaal boven de grond, nou ja, bij mangrovebomen misschien nog wel, maar niet bij zo'n boom ).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:43
Verwijderd
Maar het is iig wel apart en zeker niet saai om naar te kijken!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 20:47
Verwijderd
Ik vind je ideeën altijd wel leuk, maar je uitwerking laat altijd te wensen over (niet dat dat bij mij zoveel beter is).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 08:48
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Bedankt voor de reacties!
Het was inderdaad bedoeld als een schaduw, maar ik vind m zelf ook niet echt zo geslaagd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 15:32
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline


en nog wat fotografie:

Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 18:41
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik vind je ideeën altijd wel leuk, maar je uitwerking laat altijd te wensen over (niet dat dat bij mij zoveel beter is).
Eens.

Die vind ik gaaf. Maar, waarom heb je dat 'City love' erbij? Dat vind ik echt ontzettend storend. Het voegt imo ook helemaal niks toe.

Citaat:
en nog wat fotografie:
[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste vind ik mooi. Maar de tweede vooral heel saai. Hij mist een beetje een onderwerp en interessantie, ofzo.
__________________
And now, no.1: The Larch.

Laatst gewijzigd op 21-10-2011 om 19:49. Reden: even tegoei gemaakt
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 19:49
Verwijderd
Zo moeilijk is het niet om foto's te draaien!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 19:53
Verwijderd
City love doet me denken aan een werk van mij:

Blokwork:

We moesten iets met vierkantjes en rechthoeken doen en dan met verschillende materialen en steeds meer ingezoomd werken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2011, 12:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dat wolkje heb ik weggehaald, ik was er zelf ook niet echt kapot van...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 00:43
GMAC06
Avatar van GMAC06
GMAC06 is offline
Leuke werkjes, ik begon ook met schilderen toen ik 15 jaar was.
Zijn dat nou echt driehoekige schildersdoekjes, nooit gezien waar heb je die gekocht?

Fotos kan je gewoon draaien in Windows photo viewer ja, en dan slaat hij het direct goed op ^^

Jeroen.
__________________
+Viva La Art+
www.jeroensteen.nl
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 10:05
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Die driehoekige schildersdoeken hebben ze soms als actie bij de lidl. niet echt geweldig goede kwaliteit maar zeker beter dan die van de action ofzo.
En thanx voor je compliment!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 16:27
Verwijderd
Ik denk eigenlijk, Duckdonkey, dat je niet goed genoeg kíjkt nog. Naar de werkelijkheid, maar ook naar wat andere kunstenaars allemaal hebben gedaan (en hoe je hun technieken kunt jatten). Ik denk dat je moet proberen om alles wat je ziet veel meer te analyseren. Dat is vooral gemakkelijk bij kunstwerken, denk ik, maar het kan ook gerust als je naar een boom kijkt bijvoorbeeld. Wat valt je op? Welke kleuren zijn er gebruikt? Waar op het vlak zijn objecten geplaatst? En waaróm? Wat zou er gebeuren als die dingen ergens anders hadden gestaan? Of helemaal weggehaald waren? Op welke manier zijn objecten uitgebeeld? Uit welke kleuren bestaat een schaduw? Gebruikt de kunstenaar lijnen of vlakken? Waarom? Etcetera, etcetera, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 19:36
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Freyja, bedankt voor je goede raad!
Ik zal er eens op letten gewoon als ik buiten loop en niets te doen heb ofzo, naar een museum ga ik eigenlijk zelden en als ik dat al doe dan zijn het van die musea als het graphic design museum in breda dus echt kunst kijken wordt lastig...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 21:08
Verwijderd
Moet je gewoon eens doen, dan! Sleep Joyce mee, ga naar het Rijksmuseum, het Stedelijk, het Van Abbe; sowieso heeft elke grote stad minstens één kunstmuseum. 't Is superleuk, goeie input, en kost echt niet veel, helemaal niet als je een museumjaarkaart hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 21:56
Verwijderd
En zoals Freyja en anderen al eerder hebben gezegd, teken meer naar waarneming!
Ik denk namelijk dat je daar op dit moment het meeste van kunt leren. Het is zeker nuttig om ook eens te kijken naar de kunstwerken in musea etc, maar ik zou oppassen dat je de werken te veel na gaat maken. Op dit moment denk ik echt dat veel tekenen naar waarneming het beste voor jouw ontwikkeling zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 14:53
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb van die matroesjka poppen gekocht, die ik op wil gaan schuren en dan opnieuw ga beschilderen, maar welke verf kan ik daar het beste voor gebruiken want het is hout, kan dat gewoon met acrylverf of is er andere(goedkope!!)verf die makkelijker werkt?

Ik zal trouwens als ik tijd heb weer eens wat werk posten, want ik heb nog 3 collage-achtige werken liggen van school.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 21:08
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ben trouwens ook nog opzoek naar een goed boek over anatomietekenen, met het liefst vooral veel voorbeelden erin.
Ben al bij de slegte, v&d, boekenvoordeel en dat soort winkels geweest maar telkens is het meer tekst van voorbeelden...
iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 21:10
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij vinden de reacties boven je (en ook weer die dáárboven, ergens) dat je het best naar échte dingen kan tekenen. Dus zonder boek. Ik kan je beloven dat het eigenlijk één en al voorbeeld zonder tekst is!

Doet me er trouwens aan denken dat ik mijn handentekending nogal verwaarloos. Maar dat zou je bijvoorbeeld ook kunnen doen: vijftig handen tekenen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 07:15
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Em, das nog niet eens zo'n gek idee, ik denk dat ik maar mee ga doen met de forumrage van het handentekenen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:32
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Schoolopdracht:
We moesten voor kunstvakken twee collage achtige werken maken, we moesten in elk geval de afbeeldingen uit tijdschriften halen en er moest op elk werk een tekst komen uit een tijdschrift, waar je dan weer die afbeelding op aan ging passen.
Het was een beetje een wazige opdracht, maar we hebben in de les voorbeelden gehad van werken uit eerdere jaren dus zijn dit mijn resultaten:
(ik had tijd over, vandaar de derde)
Spoiler


Dit was de volgende schoolopdracht, we moesten een afbeelding kiezen, een gat in een vel papier knippen en op die manier een soort van close-up tekenen met de vakjestechniek.
Spoiler


En nog een werk wat ik grotendeels bij tekenles heb gemaakt, geinspireerd op een foto van graffiti. Hier was het ook niet echt mijn bedoeling om de gezichten zo echt mogelijk te laten lijken.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 16:23
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
resultaat toelatingsopdracht sintlucas



Ik heb zelf gelukkig wel een goed gevoel overgehouden aan het gesprek, en de mensen waar ik dat gesprek mee had stonden ook duidelijk positief tegenover mij, dus dat is wel fijn!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 17:13
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
nog meer uitsnijwerk,


Btw, ondertussen nog steeds niks van SintLucas gehoord, een vriendin van me is wel aangenomen maar die heeft 2 weken eerder toelating gedaan en bij haar heeft het precies 4 weken geduurd, dus dat wil zeggen dat ik als het goed is a.s. vrijdag de uitslag krijg.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle wat voor kleur nagellak heb jij nou op?
darkfairy
198 11-04-2018 11:40
ARTistiek Wat wil je kwijt #1
Verwijderd
478 15-03-2014 17:31
Lifestyle Help! Nikon 55-200 lens?
Verwijderd
3 18-08-2013 13:43
Films, TV & Radio Wie is de Mol 2012
Verwijderd
408 12-03-2012 15:13
ARTistiek Art-wedstrijd Bovenkamer: UITSLAG
Verwijderd
7 03-11-2011 20:35
Software & Hardware Sinterklaas surprise maken (schoolproject)
devil1983
4 27-10-2011 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.