Oud 05-08-2011, 14:31
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
Ik ben een verschrikkelijke manga-fan en ben nu al een tijdje bezig zelf ook manga te tekenen. Laat maar eens weten wat jullie ervan vinden.







__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2011, 17:11
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
de eerste vind ik heel goed gelukt met die shaduwen,
nummer 4 is ook leuk, maar jammer dat hij zo stijf beweegt als je begrijpt wat ik bedoel,
ik vind ze wel echt allemaal wat hebben, maar het is zo jammer dat je ruitjespapier gebruikt....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 19:17
Verwijderd
Ach ja, die fase maken we allemaal door in onze tienertijd
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 19:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Nummer 3 ziet er nog best goed uit , maar probeer vooral te richten op houdingen van mensen. Dit kun je goed oefenen door veel naar mensen op straat te kijken en natekenen. Ook op internet kun je dat soort oefeningen vinden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 21:23
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ach ja, die fase maken we allemaal door in onze tienertijd
Nee.

Maar mooi dat dit topic er is, vergeten dat de nieuwe One Piece uit is!!1!1

__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 21:47
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Het zal eens niet, een 16-jarig meisje dat van manga houdt en massaal gaat natekenen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 22:18
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
Citaat:
Het zal eens niet, een 16-jarig meisje dat van manga houdt en massaal gaat natekenen
niet echt natekenen, enkel de eerste is nagetekend en dat is de eerste manga tekening die ik ooit gemaakt heb ;P
ik bouw mijn tekeningen op van binnen uit eerst het skelet daarna de huid en dan de kleren.
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 19:34
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Hm wat manga betreft:

Je hebt kindermanga en goede manga


__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 09:18
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Misschien is dit wat:



Ik heb het zelf ook gekocht. Alleen nog maar gelezen maar het ziet er heel goed uit met mooie voorbeelden (stap voor stap uitgelegd, verschillende perspectieven) en beschrijvingen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 11:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Misschien is dit wat:

[afbeelding]


Ik heb het zelf ook gekocht. Alleen nog maar gelezen maar het ziet er heel goed uit met mooie voorbeelden (stap voor stap uitgelegd, verschillende perspectieven) en beschrijvingen.
Lol, dat lettertype op de cover, Hobo Std. Medium. Word je ook mee doodgegooid tegenwoordig. Net zo berucht lelijk als het Comic Sans lettertype
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 14:32
TgCdN
Avatar van TgCdN
TgCdN is offline
De eerste en derde zien er goed uit hoor. Door welke Manga/ Anime laat je je inspireren?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Misschien is dit wat:

[afbeelding]


Ik heb het zelf ook gekocht. Alleen nog maar gelezen maar het ziet er heel goed uit met mooie voorbeelden (stap voor stap uitgelegd, verschillende perspectieven) en beschrijvingen.
Al die mangaboeken zijn een beetje het tekenequivalent van die dieetpillen en fitnessapparaten die je op TellSell ziet. Ze bestaan alleen omdat er veel vraag is naar een snelle, gemakkelijke manier om iets te bereiken. Die manier bestaat niet, maar dat maakt niet uit, want als je gewoon zegt van wel dan zijn er genoeg mensen die je alsnog graag hun geld willen geven.

Hier is hoe zo'n 'manga voor beginners'-boek zou gaan als het je daadwerkelijk zou helpen met goed manga leren tekenen:

1) Teken elke dag naar observatie.
2) Houd dit een paar jaar vol.
3) Als je comfortabel alles kunt tekenen wat je wil kun je beginnen met het verbuigen van de werkelijkheid in een bepaalde stijl. Bijvoorbeeld manga. Omdat de stilering gebaseerd is op een bedachtzaam aanpassen van de werkelijkheid en niet op simpele truukjes zal het eindresultaat er goed uitzien.
4) Kusjes, mensen die daadwerkelijk kunnen tekenen.

Maar ja, dat verkoopt niet zo goed. Net zoals boeken met de zin 'Afvallen doe je door gezonder te eten en meer te bewegen, dat is serieus het enige wat je moet weten dus kom van de bank af, luie zak die je er bent' ook minder goed zouden verkopen dan de Shake Weight.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:09
Verwijderd
Als je ooit naar een kunstacademie wilt, kunstacademies hebben voornamelijk een hekel aan manga.
Ik zeg het alleen maar even ik weet niet of je ambities hebt om daar naar toe te gaan, maar dan weet je dat
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:52
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Als je ooit naar een kunstacademie wilt, kunstacademies hebben voornamelijk een hekel aan manga.
Ik zeg het alleen maar even ik weet niet of je ambities hebt om daar naar toe te gaan, maar dan weet je dat
Meuh ik weet nog niet of ik iets met kunst ga doen. Misschien. Ik twijfel.
Ik wilde het gewoon graag uitproberen en dit leek me een heel leuk boek. Dus verpest de lol ervan nog maar niet, laat me maar gewoon nog even denken dat het me erg leuk lijkt en verder niks.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Meuh ik weet nog niet of ik iets met kunst ga doen. Misschien. Ik twijfel.
Ik wilde het gewoon graag uitproberen en dit leek me een heel leuk boek. Dus verpest de lol ervan nog maar niet, laat me maar gewoon nog even denken dat het me erg leuk lijkt en verder niks.
Ik wilde je alleen behoeden hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 16:46
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik wilde je alleen behoeden hoor.
Ja dat weet ik wel.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 22:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Kwam tijdens het opruimen nog oude manga tekeningen tegen van toen ik een jaar of 14 was.

Citaat:
Als je ooit naar een kunstacademie wilt, kunstacademies hebben voornamelijk een hekel aan manga.
Ik zeg het alleen maar even ik weet niet of je ambities hebt om daar naar toe te gaan, maar dan weet je dat
Manga tekenen alleen vanwege het manga zelf is niet de bedoeling, maar als het bij het idee hoort en je bent er erg goed in, waarom dan niet. En dan niet die standaard manga, maar zoals het goede voorbeeld wat Mc Kauw gaf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:21
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
WOW, haha het is hier een beetje in een chattopic verandert lol XP

om maar bij het onderwerp te blijven even iets nieuws
een klein stripje dat ik had getekend
(Aargh, handen krijg er stress van het goede is dat ik beter ben geworden met kleren =D)
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2011, 15:25
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Nou als ik begonnen ben, en wat meer kan -want ik heb nu dus weinig tijd ervoor- dan zal ik ook eens wat posten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:07
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
Yay, zeker doen manga bekijken is al even leuk als het zelf tekenen =D
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:15
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Yay, zeker doen manga bekijken is al even leuk als het zelf tekenen =D
Haha ja. Er zijn ook stripboeken van. Maar waar vind je die? (engels is geen probleem)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook stripboeken van.
;d;;d;D
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:50
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
Citaat:
Haha ja. Er zijn ook stripboeken van. Maar waar vind je die? (engels is geen probleem)
ik heb lees ze altijd op

www.mangareader.net

of

www.mangahere.com

OF

www.mangafox.com

mangareader en mangahere raad ik je sterk aan, als je dan mangas zoekt via een bepaald thema (vb romance of horror ofz) kan je ook altijd de cover van die manga te zien krijgen. dat heb je niet bij mangafox.
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:53
Verwijderd


@Vice&Badmutsje: Heel veel studenten bij ons hebben een manga-fase gehad, en daar is weinig mis mee. Het gaat er gewoon om dat je open staat om meer te leren, en niet alleen in het typische mangastijltje wilt werken dat je al kúnt. Want dan heb je op een kunstacademie niks te zoeken - dat kun je dan immers al.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:27
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:

@Vice&Badmutsje: Heel veel studenten bij ons hebben een manga-fase gehad, en daar is weinig mis mee. Het gaat er gewoon om dat je open staat om meer te leren, en niet alleen in het typische mangastijltje wilt werken dat je al kúnt. Want dan heb je op een kunstacademie niks te zoeken - dat kun je dan immers al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2011, 17:30
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
@firefairy, ik doelde eigenlijk op iets tastbaars. Iets échts, en wat ook echt GOED (niet dat er echt een goed bestaat, maar je snapt wat ik bedoel) gemaakt/getekend is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 20:12
Verwijderd
http://www.boekenfestijn.com/

Daar hebben ze een gigantische tafel vol manga voor een paar euro. Je zou ook anime kunnen kijken. En boekhandels kunnen vast wel manga bestellen.

Oh ja en Edelweiss: Manga is de stripversie. Anime de geanimeerde versie. Zeggen dat er van manga stripboeken zijn, is zeggen dat er van stripboeken ook stripboeken zijn. Iets meer verdiepen voor je dingen roept.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:


@Vice&Badmutsje: Heel veel studenten bij ons hebben een manga-fase gehad, en daar is weinig mis mee. Het gaat er gewoon om dat je open staat om meer te leren, en niet alleen in het typische mangastijltje wilt werken dat je al kúnt. Want dan heb je op een kunstacademie niks te zoeken - dat kun je dan immers al.
Dat is nou juist mijn punt. Sta open voor nieuwe dingen en kies bewust voor een bepaalde stijl die bij dat onderwerp past. Overigens was mijn ervaring wel dat bepaalde stijlen vaak bij meerdere studenten terugkwamen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 07:28
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
http://www.boekenfestijn.com/

Daar hebben ze een gigantische tafel vol manga voor een paar euro. Je zou ook anime kunnen kijken. En boekhandels kunnen vast wel manga bestellen.

Oh ja en Edelweiss: Manga is de stripversie. Anime de geanimeerde versie. Zeggen dat er van manga stripboeken zijn, is zeggen dat er van stripboeken ook stripboeken zijn. Iets meer verdiepen voor je dingen roept.
O oke dankjewel.

Ja dat weet ik van de stripboeken, ik had het niet echt goed verwoord
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 15:05
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Zo. Intussen al een aantal tekeningen gemaakt. Nu nog een kabel zoeken om ze op de computer (en hierop) te zetten
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 10:06
Verwijderd
Citaat:
WOW, haha het is hier een beetje in een chattopic verandert lol XP

om maar bij het onderwerp te blijven even iets nieuws
een klein stripje dat ik had getekend
(Aargh, handen krijg er stress van het goede is dat ik beter ben geworden met kleren =D)
[afbeelding]
Tip bij het laatste plaatje: doe zelf eens de positie van haar armen en handen na. Dat voelt bij dit plaatje erg onnatuurlijk, het is geen fijne manier gefrustreerd om een vuist te ballen met je onderarm naar buiten gericht en de vuist boven je schouder. Logischer zou zijn als haar elleboog naar buiten stond en haar onderarm weer wat naar binnen, zodat de vuist ongeveer op borsthoogte is. Als je een houding wil tekenen, kan het helpen om die houding eerst voor de spiegel aan te nemen om te zien hoe het eruit ziet.
Als je iemand tekent die boos is, is het niet handig om diegene zonder ogen te tekenen tenzij je daar een heel goede reden voor hebt (bv. in het vorige plaatje had diegene ook geen ogen), want juist met de positie van de ogen kun je goed laten zien hoe boos iemand is.
En het kindje heeft een probleem met haar kruisbanden, anders kan ze niet in die houding zitten met haar benen. Dat kan, die mensen heb je ook. Maar ik denk niet dat het je bedoeling was.

@ Paranoide: niet iedereen tekent Manga met als doel om een goede Mangakunstenaar te worden, ik denk dat het er vaker om gaat om gewoon wat leuks te doen hebben na school, en daarvoor kan een boek met trucjes best genoeg zijn.

Laatst gewijzigd op 23-09-2011 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 20:04
Verwijderd
iemand die ik ken kan dat ook goed tekenen. Zelf heb ik 2jaar geleden een boek ervan gekocht en wat na getekent maar dat was meer in anime stijl.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 10:49
Verwijderd
Citaat:
iemand die ik ken kan dat ook goed tekenen. Zelf heb ik 2jaar geleden een boek ervan gekocht en wat na getekent maar dat was meer in anime stijl.
En wat is het verschil tussen manga en anime dan, buiten dat het ene geanimeerd is?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 14:52
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Kleur
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Kleur
Wijsneus ^^
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 22:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Manga en anime zijn sowieso geen stijlen. Het zijn gewoon de Japanse woorden voor strip en animatie. Daarbinnen heb je net zoveel variatie als in het Westen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2011, 23:57
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
En wat is het verschil tussen manga en anime dan, buiten dat het ene geanimeerd is?
Strip en tekenfilm.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 10:08
Shebaa
Avatar van Shebaa
Shebaa is offline
Het is een begin. Ziet er leuk uit ^^. Volgende keer misschien meer details adden?
__________________
It's seems like dreaming, moving in the dance
The last embrace you'll ever know, The violence of romance
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Strip en tekenfilm.
Wel duh. Het ging mij om dat Chicka Little het had over iemand die manga tekent, maar dat ze zelf meer anime tekent. Dus vandaar mijn vraag, wat is het verschil, buiten dat het ene geanimeerd is.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 13:39
DiederikV
DiederikV is offline
Citaat:
Wel duh. Het ging mij om dat Chicka Little het had over iemand die manga tekent, maar dat ze zelf meer anime tekent. Dus vandaar mijn vraag, wat is het verschil, buiten dat het ene geanimeerd is.
Voor de rest geen verschil.
__________________
GL HF
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 19:12
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Zo. Intussen al een aantal tekeningen gemaakt. Nu nog een kabel zoeken om ze op de computer (en hierop) te zetten
Nee, ik heb nú pas een écht een aantal tekeningen gemaakt.
Ik zal het binnenkort postten. (denk ik, als ik het niet weer uitstel)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 19:14
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ze zijn trouwens wel van een voorbeeld
Maar ik heb nog niet genoeg ervaring om het zo zelf te tekenen, dus ik wil nog wat gaan oefenen enzo voordat ik zelf een tekening zonder voorbeeld maak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten seinen manga
onizuka-
3 10-11-2015 21:55
Verhalen & Gedichten eigen manga
Littledemon
5 30-12-2010 15:13
Films, TV & Radio De manga Fruits Basket
Lucipher
2 10-07-2006 18:28
ARTistiek eerste Manga in gekleurd met fotosoep!
--GETUPKIDS--
26 01-12-2005 10:18
ARTistiek [tekening] Manga meisje
firelizzard
32 27-07-2004 10:10
Films, TV & Radio Nederland wil manga op tv!!!!
Rembo
12 03-03-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.