Oud 01-01-2016, 22:09
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Ik kan er maar niet over uit dat als ik op een willekeurige dag, zeg donderdag, vraag wat iemand die middag/avond doet zo'n beetje alle leeftijdgenoten en vrienden van mij antwoorden met; 'Niks, beetje op de bank zitten/gamen/series kijken'.

Nu zou je kunnen zeggen dat ik het als tiener relatief druk heb, ik zit nog op de middelbare school, in het examenjaar. Maar school gaat me allemaal goed af, haal alles met twee vingers in m'n neus, heb extra vakken op een hoger niveau en nog verveel ik me doordeweeks helemaal kapot.

Als ik kijk naar waar mijn tijd allemaal aan op gaat komt het op het volgende neer;

Krachttraining in de sportschool (4-5x per week)
Hardlopen, buiten, tot 3 keer in de week.
Huiswerk uiteraard; elke dag misschien een uurtje.
Werken, alleen zaterdag. Van 8:00 tot 18:00

Verder ga ik elke vrijdag/zaterdag (vaak ook zondag nog) avond uit/drink ik een biertje met wat vrienden.

Ik heb ongeveer zo'n 30 lesuren in de week, 5 dagen. De rest van de tijd vul ik op met het hierboven genoemde + het 'Niksen, beetje op de bank zitten/gamen/series kijken'

Maar dat laatste zou ik graag willen vervangen met iets anders, ik ben nog jong en zou dus prima iets moeten vinden waar ik mijn tijd aan kan besteden, het liefst iets nuttigs. Voornamelijk omdat het 'niksen' m'n neus uit komt.
Iemand die goede suggesties heeft? Heb eraan gedacht om nog een baantje te nemen, gewoon omdat. Ik wil het liefst iets actiefs doen, Reddit/Tweakers/4Chan lezen of iets anders passief is dus niet echt een optie.

Heb ook aardig wat 'MOOC's' gevolgd over van alles en nog wat. Dat was aardig nuttig, kan ondertussen aardig onderweg met verschillende programmeertalen en ik heb nog wat andere kleine cursussen gevolgd.

Hoop dat jullie me er een beetje mee kunnen helpen. De enigste dag dat ik me serieus niet echt verveel is de zaterdag, omdat ik daar dan helemaal geen tijd voor heb. Als ik thuis kom van me werk douche ik, kleed ik me aan, eet wat en ga vervolgens uit. De rest van m'n week is altijd zo saai
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2016, 22:11
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Nieuwe mensen ontmoeten lijkt me ook tof . Het is niet zo dat bijna geen vrienden heb, in tegendeel zelfs. Maar ik verveel me gewoon zo ontzettend snel.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:31
Verwijderd
Misschien kun je kijken of er een of ander clubje is waar je bij wil. Een sportvereniging ofzo, of een muziekclub om een instrument te leren. Als het je leuk lijkt kun je ook zelf proberen een bepaald instrument te bespelen. Ik heb mezelf in mijn vrije tijd gitaar leren spelen wat me inmiddels redelijk lukt.
Ook zou je idd kunnen kijken voor een extra bijbaantje, bijv vakkenvullen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 00:17
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Jij bent graag bezig, wat in zo lees, ik ook alleen op andere manier. Ik ben bezig door tijd voor mijzelf te creeëren door bijvoorbeeld te gamen.

Maar goed, wat ik zo lees doe je heel veel individuele sporten/hobbies. Misschien is het voor jou iets om op donderdag avond met vriend(en) elkaar te zitten en dan samen game, film kijken, hardlopen, whatever.

Dit lijkt mij voor jou het beste om je sociale kant te ontwikkelen. Dit zou jou wasschijnlijk wel goed af gaan maar als nog.

Mocht je zoeken naar een grotere uitdaging, wordt assistent trainer bij de plaatselijke hardloopverening.

Mocht je excellent zijn kwa niveau op bepaalde vakken, kun je misschien huiswerk begeleider worden voor kinderen in de 1e klas. Dat kan op je eigen niveau maar ook niveau lager.

Ik hoop dat je hier mee iets kan en veel succes met het vinden van een dagbesteding
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 10:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats je topic even naar het goede subforum.

Het is doordeweeks misschien ook lastig om wat met vrienden te doen, omdat je de volgende dag weer naar school moet. Niet iedereen wil dan afspreken. Sommige jongeren zitten misschien langer aan hun huiswerk. Of je hebt training van het één of ander. Er zijn al leuke dingen genoemd, maar je zou het ook nog kunnen zoeken in iets dat je meer alleen kunt doen zoals lezen of oefenen op een instrument.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-02-2016, 05:21
Atmosfearz
Avatar van Atmosfearz
Atmosfearz is offline
Na school paar uurtjes ,gehele Weekeind en/of de vakanties,

Sport valt bij mij ook onder vrijetijd want je kiest daar zelf voor, maar in mijn vrijetijd sport ik, lig ik "dingen" te doen met mn vriendin in bed(of ergens anders), weekeinden veel al zaterdags ga ik lekker op stap met mn maten, zondags dan zegmaar uitkateren / leren.

Al mn vrijetijd is gewoon leuke tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken wie heeft er tips hoe te plannen in de 2e fase?
miss eighty
36 08-09-2004 16:02
Vrije tijd Te weinig aandacht voor andere sporten op TV.
Jacco Eltingh
82 30-10-2003 16:29
Lifestyle te veel vrije tijd
Blisss
35 02-11-2002 22:09
Liefde & Relatie 4 uur reizen!!!
Starrie
76 17-10-2002 20:46
De Kantine Wie kan ons helpen? - onderzoek naar (eventueel) koopgedrag en internetgebruik
onderzoekje
38 30-06-2002 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.