Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2016, 18:36
doggie3
doggie3 is offline
Hallo,

ik heb nogal een probleem.
door de weeks ga ik gewoon naar school toe en heb ik wel wat contacten op school.
maar eenmaal thuis gekomen word ik zo depresief want heb ik amper contact meer met "vrienden". Als ik contact heb is het meestal over huiswerk.

nu in het weekend verveel ik me ook best erg.
ik zou erg graag in het weekend gewoon willen gaan stappen enzo.
maar het probleem is dus dat wij thuis christelijk zijn en niet vinden dat ik in het cafe kan gaan zitten en bier ga drinken daar.
Ook zou ik graag eens naar een Hardstyle festival of iets dergelijks willen maar dit gaan me ouders nooooit goed vinden!

het probleem is dus dat ik niet naar een cafe of iets dergelijks mag en ook geen contact heb met echte vrienden.

ik voel me dus gewoon heel erg alleen.
watt moet ik doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2016, 18:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer je wel eens contact te leggen met klasgenoten, om buiten school af te spreken? Bijvoorbeeld om een keer te gaan voetballen of om een film te kijken?

Heb je ook al eens aan je ouders gevraagd wat ze precies tegen café's hebben? Ik ben zelf ook Christelijk, maar ik zou naar een café gaan niet snel bestempelen als "zonde" o.i.d. Hoe slecht het is om naar een café te gaan bepaal je zelf, door wat je doet. Heb je gewoon leuke gesprekken en weet je een beetje maat te houden met alcohol, dan lijkt me daar niets mis mee! Alcohol drinken op zich lijkt me ook niet echt een argument tegen, in de tijd van de Bijbel hield men ook wel van een wijntje

Hoe oud ben je eigenlijk?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 18:58
doggie3
doggie3 is offline
bedankt voor de snelle reactie.

het probleem is dat ik nogal ver van mn klasgenoten woon dus afspreken gaat best lastig.
ik ga wel met 2 goeie vrienden om maar de 1e die gaat met zijn eigen "vriendegroep" elke zaterdag avond zich helemaal vol zuipen en de andere vriend intreseert vrij tijd met vrienden niet zo veel.

ik heb het er zeker wel eens met mijn ouders over gehad maar gewoon die muziek die ze daar dan draaien vinden ze niet goed en ze zouden het gewoon raar vinden dat ik daar ineens naartoe ga. wat moeten die andere mensen daar dan wel niet denken van jou?

ik ben zelf 17 jaartjes oud.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 19:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ben je ook kerkelijk? Veel kerken organiseren wel evenementen, avonden of Bijbelkringen voor jongeren. Dat is misschien ook wel een makkelijke manier om in contact te komen met mensen uit je eigen omgeving.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:10
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Is het niet mogelijk dat je met die ene vriend en zijn vriendengroep een keer meegaat?

Ik neem aan dat je bijvoorbeeld wel met vrienden dagjes weg mag gaan?

Dan zeg je gewoon als je naar zo'n festival met je vrienden gaat dat je een dagje Amsterdam ofweetikveel gaat.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:26
doggie3
doggie3 is offline
Mijn ouders zijn kerkelijk dus dan zal ik datook vast zijn. Maar heb voor mezelf allang besloten om niet meer naar de kerk te gaan alsk alleen woon.

Het probleem is dus dat ik zelf niet naar van die kerkelijke evenementen etc toe wil maar gwn naart cafe wil gaan of naar festivals enzo. En mijn ouders willen dus niet dat ik naar cafe enzo ga.

Om even op de reactie van durain te antwoorden:

Ik heb ook wel eens aan hem gevraagd zoi ik niet eens mee mogen? Maar dar heeft ie liever niet.... Geen idee wrm niet.

Mijn ouders kunnen me toch niet voor altijd vasthouden?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan moet je meer vrienden buiten de kerk en die twee vrienden om zien te maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:32
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Om even op de reactie van durain te antwoorden:

Ik heb ook wel eens aan hem gevraagd zoi ik niet eens mee mogen? Maar dar heeft ie liever niet.... Geen idee wrm niet.

Mijn ouders kunnen me toch niet voor altijd vasthouden?
Oké, dus je moet eigenlijk nieuwe vrienden maken? Of wat hechter worden met je schoolvrienden?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:41
doggie3
doggie3 is offline
Tja oke. Hoe maak je vrienden he.....

Maar ik wil die schoolvrienden exht niet kwijd ik ga door de week altijd met hun om. Ik zal ze die paar jaar toch blijven zien want ik reis met hun samen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:55
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Tja oke. Hoe maak je vrienden he.....

Maar ik wil die schoolvrienden exht niet kwijd ik ga door de week altijd met hun om. Ik zal ze die paar jaar toch blijven zien want ik reis met hun samen.
Ga dan vaker met je schoolvrienden om en overtuig ze om samen te gaan hakken
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 21:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vrienden maken? Zorg dat je op plaatsen komt waar mensen zijn en leg daar contact! Wie weet wat voor gave mensen jij nog niet kent!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 08:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Doe je aan sport, ben je lid van een vereniging? Dat is vaak wel een makkelijke manier om mensen te leren kennen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 18:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je uit wilt en je mag niet dan kun je ook gewoon bij een vriend blijven slapen die wel mag. Je ouders hoeven niet te weten dat je uitgaat, dat je blijft slapen is best uit te leggen als jullie verder uit elkaar wonen.

Hoe je nieuwe vrienden moet maken weet ik niet goed, dan kom ik toch weer op de clichés als bij een vereniging/sport gaan ofzo, of een keer naar een jongerenhonk, alhoewel daar vooral smurfjes komen. In een bar kan ook, maar dan loop je weer tegen het probleem aan dat je dat dus niet mag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat nu?
CheyKuil
1 09-11-2015 22:57
Liefde & Relatie Mijn vriendje heeft na twee dagen al twijfels, wat nu?
k@rlijn
22 05-05-2010 18:23
Liefde & Relatie wat nu?
sweetshorty19
9 14-04-2006 08:35
Liefde & Relatie [verliefd] Wat nu?
Rerisen Phoenix
14 03-10-2003 07:40
Liefde & Relatie wat nu? please help
Verwijderd
2 07-06-2002 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.