Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 18:23
Verwijderd
Als je vlees eet: het vleeskeurmerk?
Als je eieren koopt: of het scharreleieren zijn of niet?
Als je make-up koopt: is het getest op dieren of niet?
Als je meubelen koopt: of het geen hardhout is?
Of verpakkingen gerecycled zijn of niet?
Kopen jullie energiezuinige apparaten en lampen?
Waterzuinige douches en kranen?

Zijn jullie mileubewust?

Letten jullie bijvoorbeeld op dubbele verpakking van bijvoorbeeld kauwgompakjes? Ik koop namelijk persoonlijk geen sportlife omdat het allemaal dubbel verpakt is.

Scheiden jullie afval echt, of wordt alles op de grote hoop gegooid? Lege Batterijen, gewoon in de vuilnisbak of echt weggebracht naar winkels (en/of aangewezen plaatsen).

Gooien jullie afval nooit op straat? Of denk je van "hier en daar een papiertje kan geen kwaad?"

Eigenlijk is de vraag: Hoe bewust zijn jullie jezelf van het mileu en wat je er zelf aan kan doen/verpesten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 19:14
Verwijderd
ik koop bijna nooit dingen die milieubewust gemaakt kunnen worden, maar ik koop bijv. geen kauwgom in zo'n plastic 'doordrukstrip'. en ik scheid batterijen en ander afval.
*ik ben braaf*
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 11:14
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Afval gooi ik netjes in de bak, en ik scheid het ook nog, maar ik let niet op allekeurmerken, eet niet alleen biologisch materiaal (duur )

Tevens is het behoorlijk relatief, neem nu een scharrelei en vergelijk dat met een gewoon ei, het verschil is dat de kip heeft mogen rondlopen, in een overvolle schuur waar een klein straaltje zonlicht van een centimeter breed door het dak naarbinnen valt, zodat ze af en toe als ze eronder lopen wat zon krijgen...dat noem ik dus ook niet echt scharel....maar het voldoet dan wel aan de eis voor een scharrelei
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:41
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
ach, ik eet meestal scharreleireen, ik scheid het afval, en ik gebruik plastic tasjes van winkels (soms) meerdere malen, maar daar houd het wel weer mee op...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:51
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
alleen scharreleieren denk ik, verder let ik er nooit op
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:03
bambykill
bambykill is offline
Vlees of vis eet ik niet maar bij al dat andere let ik er wel op ja. Het zou hypokriet zijn om te zeggen dat de hele wereld naar z'n malle moer gaat en er zelf nog eens heftig aan mee doen ook.
Nee ik let bij alles wat ik koop op dat soort gegevens.

Dat was dat
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 05:55
ick
ick is offline
ik let eigelijk 100% NERGENS op voor 't mulieu, enkel op de prijs.... ben niet zo rijk

enne afval gaat binnenshuis allemaal de afvallbak in op papier na (af 'n toe heb je 'n keer 'n krant nodig om 'n vlieg nokkie te slaan moet je niet hoeven zoeken ) buitensguis in me achterzak tot die vol is, daarna op straat, me achterzak leeg ik als ik 'n prullebak tegenkom

ben wel netjes, maar niet mulieubewust
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 09:06
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Als je vlees eet: Eet ik niet (is heel goed voor het milieu)
Als je eieren koopt: Ook niet. Maar mijn ouders kopen altijd biologische kip-in-de-wei
Als je make-up koopt: Koop nooit make-up die op dieren getest is
Als je meubelen koopt: Alleen als er FSC keurmerk op zit
Of verpakkingen gerecycled zijn of niet? Als het even kan wel. Maar is meestal niet zo, helaas.
Kopen jullie energiezuinige apparaten en lampen? Ja
Waterzuinige douches en kranen? Volgens mij wel.

Zijn jullie mileubewust? Nou zo over het algemeen dacht ik wel ja.

Hoe bewust zijn jullie jezelf van het mileu en wat je er zelf aan kan doen/verpesten?Volgens mij verpest ik redelijk weinig milieu. Moet helaas nog steeds mijn mondiale voetafdruk opmeten. Dan weet je zeker hoeveel je nou werkelijk 'verbruikt'.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:18
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Najah ik eet geen vlees en van die dingen dus daar let ik niet op.Meubelen koop ik ook nog niet en make-up is niet echt iets voor mij.

Maar ik gooi geen afval op de straat als ik met een papiertjes ofzo zit dan prop ik het in mijn broekzak en beland het eigenlijk gewoon in de wasmachine Ons afval wordt thuis gescheiden


Kprobeer zo bewust mogelijk te zijn maar najah ... algemeen doe ik mijn best gewoon
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 03:01
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je vlees eet: het vleeskeurmerk?
Ik eet niet zo vaak vlees. En vis eet ik ook niet zo vaak.

Als je eieren koopt: of het scharreleieren zijn of niet?
Het zijn minstens scharreleieren. Eigenlijk zou ik altijd vrije-uitloop eieren moeten nemen, maarja.

Als je make-up koopt: is het getest op dieren of niet?
Sja, m'n eyeliner gaat niet zo hard. Dus zo vaak koop ik dat niet.

Als je meubelen koopt: of het geen hardhout is?
Heheheh.. De meeste meubels zijn helemaal niet van hout, maar van zaagsel en een bak lijm. Persoonlijk kies ik liever soorten hout die harder zijn.
Ik moet nog eens een schutting neerzetten, maar dat doe ik wel met 'hardhouten' palen. Die zijn niet zo erg geïmpregneerd dat het arseen er echt uit komt lopen. Normale tuinpalen wel, echt geweldig... daar krijg ik altijd pijn in m'n kop van al sta ik in de bouwmarkt... En lariks, wat de gamma hardhout noemt, komt ook vaak uit goedbeheerde bossen. En er zijn ook zat houtsoorten die flink hard zijn en best hard kunnen groeien.

Of verpakkingen gerecycled zijn of niet?
Nou, nee. Maar ik koop niet zoveel rommel, aangezien ik op mezelf woon.

Kopen jullie energiezuinige apparaten en lampen?
Ja, maar soms niet. Op sommige plaatsen wil ik graag halogeenlampen. Erg fijn licht om bij te lezen. Maar daar biedt een dimmer weer uitkomst.

Waterzuinige douches en kranen?
Nee! Dat is grotendeels kul. Je kan ook gewoon de kraan wat minder ver openzetten. En eco-douches willen er wel eens voor zorgen dat geisers het niet trekken, en dus uitgaan enzo.

Scheiden jullie afval echt, of wordt alles op de grote hoop gegooid?
Hier wordt GFT en restafval nog niet gescheiden. Hier is geen plaats voor containers enzo. Als om de hoek nou een afvalapart punt zou zijn, ok. Maar het is een paar straten verderop. En dat is erg onhandig. Chemisch afval en papier apart.

Eigenlijk is de vraag: Hoe bewust zijn jullie jezelf van het mileu en wat je er zelf aan kan doen/verpesten?
Weet je wat je zou moeten doen? Een airconditioning met warmtepomp functie kopen! Zo'n ding kan namelijk ook warmte onttrekken aan de buitenlucht, zolang het maar niet vriest. Het zou een hoger rendement hebben dan een gemiddelde CV ketel (VR).
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.