Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 16:31
Verwijderd
Hoi allemaal
Misschien heeft iemand een advies voor me wat ik kan doen met deze situatie. Ik heb anderhalf jaar samengewoond met een goede vriend van me. Anderhalve maand geleden is hij met zijn vriendin gaan samenwonen, eerst bij haar ouders en vanaf over ongeveer 2 weken in het buitenland. Hij heeft deze periode nog wel bij mij ingeschreven gestaan(omdat hij anders bleef verhuizen). Nu is hij bijna voortdurend in België(waar hij gaat wonen).

Ik heb vorige week een brief binnen gekregen voor hem van een incassobureau. Ik heb hem gesmst, geprobeerd te bellen maar ik krijg geen contact met hem. Ik weet dat hij ze wel heeft gekregen en anders zijn vriendin wel want die heb ik ook gesmst.

Ik heb geen zin om dadelijk gezeik te krijgen met deurwaarders e.d. door deze situatie. Wat kan ik het beste doen? De brief openen en kijken waar het over gaat? Contact opnemen met het incassobureau? Hem laten uitschrijven van mijn adres en van mijn huurcontract?

In hoeverre sta ik in mijn recht als hij dit gewoon negeert? Ik heb gelezen dat de bewijsplicht bij mij ligt, dus stel er worden spullen in beslag genomen moet ik bewijzen dat mijn spullen van mij zijn. Klopt dat?

Als ik hem laat uitschrijven bij mij, wat gebeurt er dan? En als ik zijn post open? Heb ik daar recht toe of kan ik daar problemen mee krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 16:39
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik zou zeggen, alle 3. Neem contact op met het incassobureau, geef hun zijn telefoonnummer en geef aan dat hij niet meer woonachtig is op het betreffende adres.

Ook bij de gemeente kan je dit aangeven, zij zullen contact met hem zoeken om de inschrijving aan te laten passen. Don't worry, be happy
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:05
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 17-09-2006 @ 17:39 :
Ik zou zeggen, alle 3. Neem contact op met het incassobureau, geef hun zijn telefoonnummer en geef aan dat hij niet meer woonachtig is op het betreffende adres.

Ook bij de gemeente kan je dit aangeven, zij zullen contact met hem zoeken om de inschrijving aan te laten passen. Don't worry, be happy
Ik neem aan dat ik dan eerst mijn huurcontract op enkel mijn naam over zal moeten schrijven? We hebben nu nog een gezamenlijk huurcontract. Maar kan ik dat zomaar doen zonder toestemming van hem?

En zijn post openen? Kan ik dat doen? Zonder daar gezeik mee te krijgen? Ik weet niet hoe dat allemaal wettelijk geregeld is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:17
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Als hij zo'n goede vriend van je is, waarom reageert hij dan niet gewoon? Probeer anders zijn ouders hierover te spreken. En ja, ik vind dat je rustig die brief open kunt maken, dan heb je misschien duidelijk wat er aan de hand is. Je kunt de brief ook bij het postkantoor afgeven met de mededeling dat die persoon niet op jouw adres woont. Gaat de brief weer terug naar incassobureau, ben jij er hopelijk vanaf.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 17-09-2006 @ 18:17 :
Als hij zo'n goede vriend van je is, waarom reageert hij dan niet gewoon? Probeer anders zijn ouders hierover te spreken. En ja, ik vind dat je rustig die brief open kunt maken, dan heb je misschien duidelijk wat er aan de hand is. Je kunt de brief ook bij het postkantoor afgeven met de mededeling dat die persoon niet op jouw adres woont. Gaat de brief weer terug naar incassobureau, ben jij er hopelijk vanaf.
hij heeft geen ouders meer. Ik heb me dat inderdaad afgevraagd, is het nog wel zo'n goede vriend van me. Maar het is lastig om onder ogen te zien dat dat misschien niet meer is.

Probleem is dat hij nog ingeschreven staat bij mij, dus ik denk dat terugsturen wat dat betreft weinig zin zal hebben. Ik ga sowieso morgen het incassobureau zelf bellen, misschien hebben zij nog een advies voor mij.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 20:34
amor
Avatar van amor
amor is offline
Wij hebben hier in huis hetzelfde probleem gehad als jij. Alleen waren de schulden van dat meisje erg hoog en stond er regelmatig een deurwaarder voor de deur. Zij stond ook nog officieel bij ons ingeschreven en weigerde dat te veranderen.

Als dit pas de eerste brief van het incassobureau is zou ik hem gewoon terug sturen met afzender retour, woont hier niet meer erop. Ik zou niet eens de moeite nemen op ze op te bellen. Dan zullen ze waarschijnlijk gaan dreigen dat ze anders jou spulletjes dan wel ff mee zullen nemen. Hier hoef je je niet ongerust over te maken, dat dreigen is gewoon bluf. Ze mogen jouw spullen geeneens meenemen. Ook al staat hij officieel nog bij jou ingeschreven.

Mocht er toch nog eens een keer een deurwaarder langs komen, hoef je hem niet eens binnen te laten. Bij ons was de een hondbrutaal en dan deden we ook brutaal terug. De ander was weer uiterst vriendelijk en maakte dan duizend maal verontschuldigingen als we vertelde dat ze er al 2 jaar niet meer woonde...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 11:41
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
misschien heeft hij wel een boete voor te hard rijden. Maar gewoon de post open en dan weet je het. Ga desnoods langs in belgie. Bel op naar oncassobureau en zeg dat hij niet meer bij jou woont maar zich weigert uit te schrijven en dat jij nu met zijn problemen opgescheept zit.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:25
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Brieven van incassobureaus van ex-huisgenoten, bekend verhaal voor mij. Geen pretje, aangezien we ook te maken kregen met deurwaarders. Maar goed, doordat onze huisbaas alles heeft afgehandeld, hebben we uiteindelijk er weinig last meer van gehad.

Zo te horen heb jij geen huisbaas, dus voor jou is het probleem nog complexer. Eigenlijk had hij een adres moeten achterlaten toen hij je verliet in geval van dit soort zaken. Maja, dat is achteraf gelul. Je kunt in ieder geval het incassobureau opbellen en zeggen dat-ie er niet meer woont. Is het al zeker dat-ie een vaste nieuwe verblijfplaats in Belgie heeft gevonden? Dan is het ook niet nodig dat-ie nog bij je staat ingeschreven. Je kunt hem dan ook uitschrijven. En ja, blijf gewoon proberen hem te pakken te krijgen (telefoon, MSN etc.). Uiteindelijk is het jouw probleem niet, maar omdat hij nog staat ingeschreven kan je wel problemen krijgen, dus moet je er zelf voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is.

Post open maken weet ik eerlijk gezegd niet of dat mag. In mijn geval van die ex-huisgenoot heb ik dat nooit gedaan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:32
Verwijderd
Probleem is opgelost gelukkig. Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb de desbetreffende persoon weten te bereiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.