Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2013, 16:06
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn voorlopige cijferlijst gehaald en blijkt dat ik nederlands moet herkansen (ik had een 4.2).
Mijn NL Schoolexamen is 4.3, dus de leeraar zegt dat ik een 5.7 moet halen (Dat is bijna onmogelijk voor mij...) wil ik Nederlands slagen en mijn diploma halen, want dan sta ik een vijf voor Nederlands.
Maar, als ik een 4.8 haal dan sta ik toch nog een 4.5 voor Nederlands, wordt dat geen "vijf" op de cijferlijst? (BTW, mijn totaal gemiddelde is 5.9666 tot nu toe, als dat iets uitmaakt)
Advertentie
Oud 13-06-2013, 22:32
kersevlaai
kersevlaai is offline
Ik neem aan dat je Engels en wiskunde afgerond een 6 of hoger zijn en je gemiddelde is ook goed. Volgens het Laks (zie deze link) is een onafgeronde 4,5 op je eindcijferlijst een 5 als het om de kernvakkenregel gaat.

Wat je leraar betreft, als hij je niet wil geloven: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...9/viwegq3u3swi
Op deze officiële website van de overheid staat de kernvakkenregel haarfijn uitgelegd. Daarover wordt dit gezegd: "Kun je slagen met eindcijfers 4,5 – 5,5 – 5,5? Eindcijfers zijn gehele getallen. In dit voorbeeld dus 5 – 6 – 6 en dat blijft binnen de kernvakkeneis." Je hebt dus gelijk.

Als je er niet uitkomt met je leraar zou ik even langs je eindexamensecretaris gaan. Dat is een aangewezen persoon op je school die alles regelt wat betreft eindexamens. Hij/zij is ook degene die straks een handtekening op je cijferlijst zet. Als het echt niet lukt, kun je het ook nog bij je rector proberen.
Oud 13-06-2013, 23:44
the economist
the economist is offline
Citaat:
Kun je slagen met eindcijfers 4,5 – 5,5 – 5,5?

Eindcijfers zijn gehele getallen. In dit voorbeeld dus 5 – 6 – 6 en dat blijft binnen de kernvakkeneis.
4,5 is dus genoeg voor NL, als de rest (en en wi)voldoende is

verder mag je dan zelfs nog een vijf, of zelfs een 4 naast die ene 5 hebben, mits je voldoende compensatiepunten hebt (gemiddeld 6.0). Met eén vijf en de rest zessen ben je er ook.

knap waardeloos dat zlefs je leraar dit niet weet
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.