Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2008, 17:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Dit topic is alweer een tijdje geleden, en ik merk bij mezelf dat een 'ideale partner' best wel aan verandering onderhevig is.

Waar moet jouw ideale partner aan voldoen? Voldoet jouw (ex)partner hier ook daadwerkelijk aan? En als je (ex)partner niet aan de eisen voldoet, kan/kon je hier dan mee leven of juist totaal niet?

Vertel!

TS begint later
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2008, 17:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn ideale partner:
* Man (Al mag een vrouw ook wel, maar daar heb ik andere eisen voor )
* Tussen de 24 en 35 jaar
* Minimaal 1,75m
* HBO/WO opgeleid- of denkniveau hebben
* Intelligent
* Lief
* Zorgzaam
* Goed verzorgd (Frisse lichaamsgeur, netjes geschoren)
* Fijne gesprekspartner (Enige interactie is wel gewenst, persoonlijk vind ik het vreselijk wanneer iemand erg kortaf antwoord geeft of nergens naar vraagt)
* Beschermend (Een veilig gevoel kunnen geven)
* Betrouwbaar
* Respectvol
* Overeenkomende humor
* Goed sociaal netwerk
* Ambitieus (Hoger opgeleid, knokken om zijn/haar doel te bereiken)
* Zakelijk (Lees: Inzicht, en goed+effectief met geld om kunnen gaan)
* Dierenliefhebber
* Kinderwens
* Realist
* Geen drinker/gebruiker
* Creatief aangelegd
* Optimistische instelling
* Eerst denken, dan doen
* Levenservaring
* Goed in 'iets' zijn
* Goede algemene ontwikkeling
* Sportief
* Atletische bouw (Fijn gespierd, brede schouders, gespierde armen en benen), hoewel ik tegenwoordig een normale bouw ook leuk begin te vinden)
* Rechtvaardigheidsgevoel
* Verantwoordelijkheidsgevoel
* Harde werker (Niet snel zeuren, gewoon doorgaan)
* Mooi gebit
* Mooie ogen
*Goed verzorgde (grote) handen (Van pianovingers krijg ik kriebels)
* Goed in bed (d.w.z. Hoog libido, veel afwisseling, lang door kunnen gaan, kunnen beminnen, maar ook kunnen aanvoelen wanneer het wat ruiger mag enz.)

Van de 35 'eisen' voldoet mijn huidige vriend aan 20 daarvan (schuingedrukt). Hij kan erg lief en zorgzaam zijn, en is op zijn tijd een fijne gesprekspartner. Hij weet me het gevoel te geven dat ik veilig bij hem ben, we hebben een overeenkomende humor en hij bouwt gemakkelijk nieuwe contacten op. Hij heeft van jongs af aan behoorlijk wat dingen meegemaakt, en dit maakt hem op sommige gebieden behoorlijk wijs (levenservaring) en weet ook hoe hij dit kan benutten, wat ik erg positief vind.
Momenteel sport hij erg weinig, maar een sportieve instelling heeft hij absoluut. Hij heeft jarenlang op hoog niveau gevolleybalt, en dat is vooral zijn armen en schouders echt wel aan te zien. Zijn donkere ogen vind ik zelf erg bijzonder, vooral omdat hij hiermee bij veel mensen de indruk kan wekken van de agressieveling terwijl er een redelijk zachtaardige jongen achter schuil gaat.

Negatief aan hem vind ik zijn betrouwbaarheid, die op verschillende vlakken nog wel eens te wensen over laat. Ik wil volledig op iemand kunnen vertrouwen, en anders heeft dit een flink negatief effect op mijn gemoedstoestand, en mijn houding jegens deze persoon (het kan mij vreselijk achterdochtig maken...).
Ambitieus is mijn vriend niet, hij vindt het welliswaar belangrijk om zijn diploma's te halen, maar hij zou er ook geen problemen mee hebben om bijv. huisman te worden. Persoonlijk zie ik liever een man die voortdurend bezig is met zelfontwikkeling en dromen waar maken, kortom gewoon een harde werker. Dit ligt ook veel meer in het straatje van mijn eigen mentaliteit, waarbij zelfontplooiing centraal staat.

Mijn zakelijk inzicht is een stuk groter, wat zijn 'tekort' hierin compenseert. Dit is dan ook geen punt waar ik wakker van kan liggen, omdat we elkaar hierin prima aanvullen. Echter kan hij echt niet met geld om gaan, wat ik juist weer wel kan .
Met zijn impulsiviteit heb ik wel eens moeite, omdat ik zelf meer een denker ben, maar zonder zijn impulsiviteit zou ik echt een totaal ander persoon voor me hebben... Het is gewoon iets wat bij hem hoort.
Waar ik me soms wel vreselijk aan erger is zijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, maargoed daarvan hoop ik dat dit ooit nog verandert haha.
Als sekspartners sluiten we naar mijn idee niet zo goed op elkaar aan; We voelen elkaar niet echt aan, en dit maakt mij vooral een heel stuk passiever. De momenten met 'Scheur de kleding van zijn lijf' heb ik eigenlijk helemaal niet meer, en dat frustreert me behoorlijk
Oh en zijn kinderwens is nogal een belangrijke factor, omdat we inmiddels - welliswaar ongepland - alweer 25,5 week zwanger zijn.

God wat een lap tekst
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 17:47
Delius
Delius is offline
Citaat:
Ambitieus is mijn vriend niet, hij vindt het welliswaar belangrijk om zijn diploma's te halen, maar hij zou er ook geen problemen mee hebben om bijv. huisman te worden. Persoonlijk zie ik liever een man die voortdurend bezig is met zelfontwikkeling en dromen waar maken, kortom gewoon een harde werker. Dit ligt ook veel meer in het straatje van mijn eigen mentaliteit, waarbij zelfontplooiing centraal staat.
Ik doe op dit moment een universitaire studie, ga zeker mijn bachelor en (beta, dus 2 jaar) master halen. Er gaat bij mij zo'n 100 euro op aan (lees)boeken per maand en ben vreselijk geïnteresseerd in eigenlijk alles. Ik doe ook een poging om mezelf constant te blijven ontwikkelen. Toch zou ik het prima vinden om na mijn opleiding (een aantal jaar) huisman te worden. Dit wil dus niet zeggen dat ik niet voortdurend bezig ben met zelfontwikkeling of dat ik stop met het waarmaken van mijn dromen. (Misschien is huisman worden wel 1 van mijn dromen) Of ik wel of niet huisman wil worden heeft al helemaal niks te maken met het feit of ik wel of niet een harde werker ben. Als ik kijk naar mijn ouders (allebei part-time of full-time huisvader/moeder geweest) dan zijn zij juist het stereotype van een harde werker.

Ik begrijp ook echt niet waar je de link legt tussen ambitie, huisman zijn, harde werkers en je dromen waarmaken.

OT: De lijst is mij te lang, ik hou er niet van om me op die manier een beeld te vormen van mijn droomvrouw.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 18:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ik doe op dit moment een universitaire studie, ga zeker mijn bachelor en (beta, dus 2 jaar) master halen. Er gaat bij mij zo'n 100 euro op aan (lees)boeken per maand en ben vreselijk geïnteresseerd in eigenlijk alles. Ik doe ook een poging om mezelf constant te blijven ontwikkelen. Toch zou ik het prima vinden om na mijn opleiding (een aantal jaar) huisman te worden. Dit wil dus niet zeggen dat ik niet voortdurend bezig ben met zelfontwikkeling of dat ik stop met het waarmaken van mijn dromen. (Misschien is huisman worden wel 1 van mijn dromen) Of ik wel of niet huisman wil worden heeft al helemaal niks te maken met het feit of ik wel of niet een harde werker ben. Als ik kijk naar mijn ouders (allebei part-time of full-time huisvader/moeder geweest) dan zijn zij juist het stereotype van een harde werker.

Ik begrijp ook echt niet waar je de link legt tussen ambitie, huisman zijn, harde werkers en je dromen waarmaken.
Mijn moeder is ook altijd een hele gezellige huismoeder geweest, en daar heb ik als kind zijnde nooit problemen mee ondervonden. Waarschijnlijk ben ik in mijn denken iets te traditioneel aangelegd om zelf de geldwinner te zijn, terwijl mijn vriend 'niets' doet. Ik voel me totaal niet comfortabel bij het idee iemand anders, behalve mijn kinderen, te moeten 'onderhouden' en ik vind onafhankelijkheid van elkaar nu eenmaal erg belangrijk. Daarbij zit er een verschil in of iemand zegt 'Het lijkt mij geweldig om een huishouden draaiende te houden, en elk moment van de kinderen te kunnen genieten' of zegt 'Het lijkt me wel gemakkelijk, beetje thuiszitten, af en toe een beetje schoonmaken, kindjes verzorgen en altijd uit kunnen slapen (wat niet eens het geval is)'. Dat laatste is weinig typerend voor 'een harde werker', zoals ik die voor ogen heb.
Iemand met echte dromen zoals bijvoorbeeld reizen, of het kopen van een boerderijtje met wat grond, zal ook bereid zijn er hard voor te knokken om het waar te maken en zich niet neerleggen bij het idee 'Met dit salaris lukt het niet, dus nouja dan gaat het over'. Het komt niet vanzelf aanwaaien, maar waar een wil is, is een weg. Mensen bij wie de wil ontbreekt, zijn gewoonweg mensen die niet aan mij besteed zijn of waar ik op zijn minst veel moeite mee heb.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 18:54
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Jee HvJ, lijkt me niet leuk voor je vriend, om hier te lezen dat hij niet goed in bed is. Maar ik waardeer je eerlijkheid wel.

Ik heb zelf niet zo'n lijst van punten waaraan mijn ideale partner moet voldoen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 19:11
Verwijderd
Ik begon deze post met het maken van een lijstje, waarbij ik halverwege tot de conclusie kwam dat ik mijn vriend aan het omschrijven was. Mijn vriend is dan ook eigenlijk mijn ideale man, dus heb ik het best goed voor mekaar.

Het gaat om de volgende eigenschappen die ik allemaal belangrijk vind: ambitieus, maatschappelijke interesse, brede interesses, wereldwijs, liefdevol, zorgzaam, onafhankelijk, in staat tot zelfreflectie, goede luisteraar, meer knuffelig dan zoenerig, pluk-de-dag-mentaliteit, in staat impulsief te zijn, met geld om kunnen gaan, intelligentie, verzorgd uiterlijk, vlotte kledingstijl, mannelijk, niet bang voor emotie, een brede vriendenkring, hecht waarde aan familie, complimenteus en zo kan ik oneindig doorgaan eigenlijk. Poeh!

Natuurlijk heb ik weleens kritiekpuntjes, maar dat maakt het juist interessant. Hij heeft geen eigenschappen die ik verschrikkelijk vind en mist geen eigenschappen die ik erg belangrijk vind. Tsja, het gaat niet voor niks zo goed tussen ons

Edit: ik bedoelde dus te zeggen dat het niet is dat mijn vriend in het plaatje van mijn ideale man past, maar dat het plaatje van mijn ideale man mijn vriend is geworden. (En dat komt gewoon doordat het zo verschrikkelijk fijn is met hem..)

Laatst gewijzigd op 25-08-2008 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 19:40
Thetallguy
Avatar van Thetallguy
Thetallguy is offline
Citaat:
Mijn ideale partner:
* Goed verzorgd (Frisse lichaamsgeur, netjes geschoren)
* Fijne gesprekspartner (Enige interactie is wel gewenst, persoonlijk vind ik het vreselijk wanneer iemand erg kortaf antwoord geeft of nergens naar vraagt)
Waarom zetten mensen dit erbij? Alsof je iemand wilt die in zn eigen kots rond rolt en zn tanden nooit poetst. En die dan praat alsof het een holbewoner is die alleen in klikjes kan antwoorden.

Zet er dan ook bij dat diegene 2 armen (geen 3), een neus en oren moet hebben.
__________________
Ik ben niet dom, ik ben gewoon naief.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 19:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waarom zetten mensen dit erbij? Alsof je iemand wilt die in zn eigen kots rond rolt en zn tanden nooit poetst. En die dan praat alsof het een holbewoner is die alleen in klikjes kan antwoorden.

Zet er dan ook bij dat diegene 2 armen (geen 3), een neus en oren moet hebben.
Dat is veel minder normaal dan je zou wensen. Er zijn genoeg mannen (en vrouwen) die hun nagels veel te laat (imo) knippen, weinig douchen, nooit deo gebruiken, etc.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 23:05
Verwijderd
  • Lekker wijf
  • Niet te dom
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 23:41
Verwijderd
Chicks met rijke vaders.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 10:03
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb geen lijst. Maar mijn ideale partner is toch echt wel mijn vriend. Die is niet te beschrijven, die moet je kennen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 10:18
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Op mijn leeftijd & met mijn instelling is carrière nog geen noemenswaardig punt om een relatie op te bouwen, een meid waar ik goed mee overweg kan. Niet te dom, en uiteraard de nodige lichaamshygiëne maar dat lijkt me vanzelfsprekend

__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Ambitieus is mijn vriend niet, hij vindt het welliswaar belangrijk om zijn diploma's te halen, maar hij zou er ook geen problemen mee hebben om bijv. huisman te worden. Persoonlijk zie ik liever een man die voortdurend bezig is met zelfontwikkeling en dromen waar maken, kortom gewoon een harde werker. Dit ligt ook veel meer in het straatje van mijn eigen mentaliteit, waarbij zelfontplooiing centraal staat.
Ambitie hebben staat niet per definitie gelijk aan carriere maken. je kan ambitieus zijn en geen probleem hebben met de rol van huisman.

ontopic

Mijn vriendinnetje moet een beetje anders zijn. Opvallen qua uiterlijk en/of innerlijk. Ik vind het prettig als ze met haar uiterlijk bezig is, een bepaalde style in haar hoofd heeft en zich daar ook naar kleedt. Ik houd van mooie naturelle meisjes, zonder een hoop opsmuk aan make- up en overdadige accessoires.

Ik val op slank, van gemiddelde lengte (ze moet wel kleiner dan ik zijn natuurlijk). Haarkleur maakt me niet zoveel uit, maar meestal kom ik uit bij blond
Verder vind ik het qua uiterlijk belangrijke dat ze een gezonde, verzorgde uitstraling heeft.

Qua innerlijk val ik op spontaan, maar niet brutaal. Ook hier geldt dus, niet 'over the top'. Verder vind ik het prettig als ik goed met haar kan praten, een bepaalde intelligentie is dus absoluut vereist, maar ik ga hier geen niveau aanhangen omdat het simpelweg gewoon niet genoeg zegt over iemand.

Ze moet absoluut een sterke eigen mening hebben en pittige discussies niet uit de weg gaan en moet ze verschillig zijn.
Verder vind ik het fijn om af en toe de stoere kalmerende boyfriend te spelen, dus heel soms mag ze wel een beetje afhankelijk doen...

Ik ben zelf vrij impulsief en eigenlijk zoek ik dat ook in haar, samen in situaties belanden die je 2 uur daarvoor nog niet bedacht had is gewoon nice.


Verder moet ze om kunnen gaan met mij, ze moet dus tegen een eigenwijze binnenvetter kunnen. Ik vermoed dat dit enig geduld vereist, dus dat moet ze ook bezitten..

ik ben ongetwijfeld een heleboel vergeten, maar dat komt dan nog wel

edit;

ik las lente der post en dacht ooooooohjaaa

claimen is een absolute nono, mijn vrijheid vind ik belangrijk, ook binnen een relatie. Ik hoef haar dus ook niet elke dag te zien en stel haar gelijk aan mijn vrienden (niet erboven)

Laatst gewijzigd op 25-08-2008 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 11:09
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
mijn ideale vriend is lief, grappig, spannend, betrouwbaar, lekker, beetje arrogant, niet te makkelijk, beschermend zonder te claimen. denk dat alles daar wel inzit. oh en hij houdt van mij
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 14:31
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
  • Lekker wijf
  • Niet te dom
Dat, en ze moet van beesten houden. Alle gewervelden fascineren mij enorm en ik heb een setje katten dus het schiet niet op als zij daar niet van zou houden.

En natuurlijk tegengas kunnen geven. Ik ben geloof ik vrij dominant.

Voor de rest vind ik persoonlijk eisenlijstjes vrij absurd omdat het om het totaalplaatje gaat; de combinatie van eigenschappen creëert een persoon en je kan dan wel miepen over afzonderlijke eigenschappen maar als je 1 belangrijke eigenschap verandert heeft dat ook invloed op de rest van de dingen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:43
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
pffff wat een waslijst, daar doe ik niet aan....maar: gewoon een goed mens met wie ik toevallig die klik heb.
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 16:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mijn ideale partner houdt van mij en samen hebben we het leuk + respect voor elkaar

Meer wil/hoef ik niet hoor.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 17:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha, ik dacht dat alleen 16jarigen dit soort lijstjes maakten. En wie wil er nou wel graag een dom, sullig type zonder mening en hobbies met wortelbroeken en vet haar.

Ik vind het wel rustig, zo zonder verwachtingsvolle standaarden.

[Edit] Ik zou het trouwens ook maar griezelig vinden als iemand helemaal aan zo'n lijstje als dat van HvJ zou voldoen, geloof ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2008, 17:21
Verwijderd
opzich vind ik zo'n lijstje wel grappig, gewoon alles wat je leuk vindt opschrijven alles in de mix tot een soort ideaalbeeld.. natuurlijk ga je die persoon nooit tegenkomen en is het deels absoluut clichés inkoppen, maargoed.

de kritiekpunten op de huidige partner vind ik wat te persoonlijk en een beetje onnodig om neer te pennen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 18:30
Verwijderd
zolang er een pik aan zit en hij prettig gestoord is vind ik t wel goed zegmaar
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 18:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 19:02
Verwijderd
Mijn vriend is goed zoals hij is, anders zou hij mijn vriend niet zijn. Daar heb ik niet zo'n stom lijstje voor nodig. Sowieso is het totaalbeeld wat telt idd. Btw, was dat nou je vriend die hier postte? Lekker sociaal om hier dan zo'n lijstje neer te zetten over hem.:/
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 19:14
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
mijn ideale partner is een echte kerel met een grote waffel en een dikke Harley. Maar ik geloof niet dat dat een realistische kijk op het geheel is.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 19:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn ideale partner? Zie mijn handtekening
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 19:30
Verwijderd
Oh my, ik kom niet meer bij. Props voor HvJ.

Ik heb geen ideale partner, behalve dan donker haar, donkere ogen, (licht)getint.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2008, 20:27
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Mijn ideale vriendin is een vriendin die mij op haar eigen manier met al haar tekortkomingen en goede eigenschappen gelukkig maakt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 20:28
Verwijderd
hahaha.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 20:46
Klasina
Klasina is offline
Donker haar, lang, lief, leuk, aardig, mooie ogen, hij moet spontaan wezen en humor hebben!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:06
Verwijderd
Een lijstje maken....

Ben geen boekhouder.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:25
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Mijn ideale vriendin is een vriendin die mij op haar eigen manier met al haar tekortkomingen en goede eigenschappen gelukkig maakt.
Dit is mooi gezegd, ja

Zoals ik een ideale man in mijn hoofd had, is mijn vriend ook niet. Maar ik ben echt blij met hem en heel erg dol op he. Ik heb wat meer geleerd daarnaar te kijken, ipv kijken naar alle dingen die niet in dat ideaalbeeld passen want in dat geval zou ik ook wel een lijst van onbenullige dingen kunnen maken. Maarja, de ideale man bestaat sowieso toch niet, meer een droom, niet iets waar je echt naar moet zoeken.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
  • Lekker wijf
  • Niet te dom
dat + een eigen wil en het liefst een grote bek.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:45
Captured2
Captured2 is offline
Citaat:
mijn ideale vriend is lief, grappig, spannend, betrouwbaar, lekker, beetje arrogant, niet te makkelijk, beschermend zonder te claimen. denk dat alles daar wel inzit. oh en hij houdt van mij

Precies dit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 09:30
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ach, die lijst valt best mee, ik zie bijv. ook graag een man met een mooi gebit en dergelijke. Maar het zijn allemaal geen harde eisen. Dat is toch ook de bedoeling van een ideale man?
Dat je vriend het niet haalt bij je droombeeld is misschien geen ramp, maar hij mist op bepaalde dingen die jij belangrijk vindt 'punten', dat lijkt me lastig. Die zul je zo moeten accepteren lijkt me.

Ik vind mijn ideale man fysiek aantrekkelijk en hij is lief, aardig, attent, grappig, betrouwbaar, intelligent, een flink stuk langer dan ik, open-minded, ambitieus, handig, kan goed met mijn familie opschieten (en heeft zelf een leuke familie) en hij vindt mij mooi en leuk. Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 09:51
Verwijderd
Wat een boel onzinposts zeg. Ik denk dat iedereen wel een soort-van lijstje in zn hoofd zit van eigenschappen die hij/zij prettig vindt om terug te zien in een partner. Dat betekent niet dat het verplicht is, maar wel dat het eigenschappen zijn die je waardeert. En tuurlijk zitten daar dingen tussen die universeel zijn, maar sommige dingen toch ook echt niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Wat een boel onzinposts zeg. Ik denk dat iedereen wel een soort-van lijstje in zn hoofd zit van eigenschappen die hij/zij prettig vindt om terug te zien in een partner. Dat betekent niet dat het verplicht is, maar wel dat het eigenschappen zijn die je waardeert. En tuurlijk zitten daar dingen tussen die universeel zijn, maar sommige dingen toch ook echt niet.
Uh ja right. Die lijstjes zijn juist onzin, ik snap dat het een scholierenforum is maar zoals aangegeven; die lijstjes zijn iets voor de intro van je puberteit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Uh ja right. Die lijstjes zijn juist onzin, ik snap dat het een scholierenforum is maar zoals aangegeven; die lijstjes zijn iets voor de intro van je puberteit.
Oh dus er zijn geen eigenschappen die jij wel of niet aantrekkelijk vindt in je partner?
Een soort ezeltje-prikje en degene die je kiest, die houd je? Ook al is een lelijk, vies, stinkend, tietloos meisje dat voortdurend achter je aan loopt te zeuren?..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2008, 10:18
Verwijderd
Hey, ik dig tietloos.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Oh dus er zijn geen eigenschappen die jij wel of niet aantrekkelijk vindt in je partner?
Een soort ezeltje-prikje en degene die je kiest, die houd je? Ook al is een lelijk, vies, stinkend, tietloos meisje dat voortdurend achter je aan loopt te zeuren?..
Dus als je geen lijstje hebt vertelt je lichaam je niet meer wanneer je iemand leuk vindt? Tuurlijk heb ik wel een lijstje maar die zit zo vol met onbewuste behoeften en driften dat ik het niet allemaal op papier kan zetten, je bent erg naief als je denkt dat je dat wel kan. Je lijstje komt hoe dan ook altijd te kort en je zal op een bepaalde manier dus altijd kinderlijk naief overkomen als je denkt dat je je (onbewuste) smaak zo goed door hebt dat je het maar op papier kan zetten.

Zoals gezegd laat mijn lichaam mij wel merken wanneer ik iemand leuk vind, daar heb ik geen inkt op papier voor nodig. Sterker nog, daar heeft niemand inkt op papier voor nodig, dat maakt die lijstjes ook zo overbodig.

En als je dan iemand tegen komt die niet aan een van je 20 cliché eisen voldoet en toch verliefd wordt boeit het niet want je bent verliefd.
Uiteindelijk denk ik ook dat dit gewoon hardop hormonaal denken van de TS is en achteraf niet helemaal tevreden is met haar partnerkeuze. Zuur voor haar vriend die gelukkig voor haar blijkbaar flink wat cohones mist.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 10:26
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Wat een boel onzinposts zeg. Ik denk dat iedereen wel een soort-van lijstje in zn hoofd zit van eigenschappen die hij/zij prettig vindt om terug te zien in een partner. Dat betekent niet dat het verplicht is, maar wel dat het eigenschappen zijn die je waardeert. En tuurlijk zitten daar dingen tussen die universeel zijn, maar sommige dingen toch ook echt niet.
prima, maar dat neemt niet weg dat HvJ een tikkeltje over de top is gegaan
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik kan wel eisenlijstjes maken, maar hoe perfect iemand aan je eisen kan voldoen, dan is het nog steeds afhankelijk of er wel een klik is. En zo kan het ook dat iemand waarvan je van te voren nooit verwacht had dat je diegene leuk zou kunnen vinden, leuk gaat vinden.
Eisenlijstjes zijn dus waardeloos imo
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:18
Verwijderd
Mijn man is mijn ideale man, anders was ik nooit met hem getrouwd.
Ideaal is voor mij trouwens geen synoniem van perfect: perfect is eng.

Het gaat mij er om dat er een 'klik' is, dat je je prettig voelt bij elkaar, dat je graag bij elkaar bent, dat je met elkaar verder wilt, dat je samen oud wilt worden, dat soort dingen. En is ook wel bijzonder prettig als je min of meer hetzelfde beeld van de toekomst voor ogen hebt of in ieder geval met elkaars beeld daarvan kunt leven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:29
Verwijderd
Citaat:
  • Lekker wijf
  • Niet te dom
Citaat:
Chicks met rijke vaders.
Citaat:
Een lijstje maken....
Ben geen boekhouder.

De mannen nemen het topic vooral heel serieus.

Ontopic: ik weet het echt niet meer. Het klikt vanzelf wel met iemand en zo niet, dan niet. Al 30.000x gezegd in dit topic maar het is wel waar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 12:09
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
*knip*
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)

Laatst gewijzigd op 26-08-2008 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 12:12
Verwijderd
Niemand komt op het idee dat HvJ en haar vriend dit wellicht al wel samen besproken hebben? Dat is niet zo raar in een relatie, hoor...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:01
Verwijderd
Epic thread indeed!

Ehm, ik heb niet echt zo'n lijstje. Mn ideale vriend is mn huidige vriend waar ik het prima mee kan vinden, hij houdt van mij en ik van hem,
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:15
Verwijderd
Citaat:
hij houdt van mij en ik van hem,
Dat is natuurlijk ook wel praktisch inderdaad...helemaal vergeten te vermelden. Al is dat natuurlijk de basis voor de anderen dingen die ik wel beschreef.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:22
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
lilything is niet echt snugger, haha.

ot:
Ja HvJ, hoe zie je eigenlijk de toekomst met de vader van je kind?
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:39
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn ideale partner is iter
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Mijn ideale partner is iter
goede keus
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Dat is natuurlijk ook wel praktisch inderdaad...helemaal vergeten te vermelden. Al is dat natuurlijk de basis voor de anderen dingen die ik wel beschreef.
Toch wel handig he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Watvoor single ben jij?
Bloem
140 09-10-2007 08:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.