Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2012, 16:56
Verwijderd
Mei tai heb ik idd ook, maar wel een met schouderbanden die je nog echt kan 'wrappen' zeg maar (de HopTye van Hoppediz is het). Ik vind hem fijn, maar ik krijg 'm niet lekker strak geknoopt. Laatste keer dat ik 'm gebruikte is wel even geleden trouwens, toen durfde ik nog niet echt te 'hopsen' met J. om haar goed te krijgen, misschien gaat het nu wel een stuk beter. Maar goed, doordat ik 'm niet lekker geknoopt kreeg, zakte zij vrij snel weg en dat ging dus aan mijn schouders hangen. Duidelijk deed ik dus iets verkeerd, want dat hoort niet. Volgende keer ga ik proberen de tailleband wat hoger te knopen en de schouderbanden dus vooral góed strak...

Ik vind mijn nieuwe geweven doek echt fantastisch, heb er net een beetje mee geoefend, en het knoopt echt makkelijk. Maar het idee (gewoon een lap stof) is hetzelfde als de ByKay, maar die is wel rekbaar, geloof ik. Rekbaar vond ik errug prettig trouwens, kwestie van loeistrak voorknopen, baby erin, stof mooi van knie tot knie en over de rug, hoppa, zat altijd perfect! Hopelijk gaat 't met de geweven draagdoek hier straks ook zo makkelijk, voelt iig nu al een stuk steviger (want 10 kilo in rekbare stof gaat toch 'hangen', in geweven een stúk minder).

Bij www.babybij.nl kun je trouwens ook doeken lenen om te proberen, dus bijvoorbeeld een mei tai of een ergonomische drager. Een BabyBjorn is namelijk echt niet ergonomisch, ik ril altijd een beetje als ik ouders er mee zie lopen Ik wil nog eens over een ergonomische drager denken, maar Mandijvie vindt het nu wel genoeg Pfff, 2 doeken en 1 mei-tai, dat is echt niet genoeg

Vijf dagen van huis lijkt me wel heel zwaar! Hier ben ik nog fulltime thuis Vandaag is m'n man op stap met J., heel gek hoor, zo'n leeg huis Kan ik ineens weer achter de computer zitten enzo
Advertentie
Oud 17-11-2012, 19:11
Verwijderd
Grassprietjes, ik heb mijn scriptie ook geschreven met de kinderen thuis en ik vond het niet te doen als je tegelijkertijd moet zorgen zeg maar. Je moet toch geconcentreerd schrijven en dat gaat dan gewoon niet.
En als je doeken teveel gedoe vind kan ik je idd van harte een SSC aanraden of een mei tai. De eerste hoef je helemaal niet te knopen, die heeft gewoon gespen. Even rondsnuffelen op de site die Andijvie noemt, het is echt de investering waard
Ik heb mijn mei tai verkocht, ik gebruikte hem bijna nooit en ik moest iets verkopen van mezelf voordat ik mijn droomdoek mocht kopen Girasol Betula <333
Oud 17-11-2012, 19:13
Verwijderd
Rekbaar knoopt trouwens makkelijker dan geweven ja, ik vond tenminste dat het bij geweven veel langer duurde voordat ik er echt vertrouwd mee was. Maar niets draagt meer comfy dan een goedgeknoopte geweven doek. Volgende week draagconsult
Oud 17-11-2012, 20:25
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Hoi, ik heb een vraag die hier denk ik wel goed terecht kan.

Ik ben namelijk op zoek naar oppaswerk en heb mij inmiddels op een aantal sites ingeschreven. Nu heb ik al vrij veel ervaring met oppaswerk en studies mbt kinderen (spw, pedagogiek en nu master pedagogische wetenschappen). Ook werk ik al een jaar of 4 in de kinderopvang/buitenschoolse opvang.

Hoeveel zou ik kunnen vragen per uur? Ik heb in de toelichting wel gezegd dat er wat mij betreft altijd over geld gepraat kan worden en dat het ook afhangt van het aantal kinderen/de werkzaamheden.
Het gaat dan om een apart bedrag van overdag tot 20:00 en een bedrag voor na 20:00.
Ik wil niet te hoog inzetten, maar ook niet zo weinig dat het niet rendabel voor mij is.. In het kinderdagverblijf verdien ik 10 a 11 euro per uur, maar ik snap wel dat het bij oppaswerk minder is.
Graag tips!
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 17-11-2012, 20:52
Verwijderd
@Grassprietjes: Kind, werken en studeren lijkt me inderdaad super zwaar... Wel fijn dat de borstvoeding nu beter loop!

Als je knopen niet fijn vind, dan zou ik inderdaad een mei tai of SSC nemen. Ik heb beide, wel allebei zelf gemaakt, en ik vind de mei tai tot nog toe het fijnst, omdat je die meer aan kunt passen dan de SSC, maar best kans dat dat bij bv. een Beco Butterfly ook prima is. Bij Babybij kun je inderdaad doeken lenen en ze hebben ook inloopochtenden waar je doeken uit kunt proberen.

@Nemo: Geen idee wat je zou kunnen vragen...misschien heb je iets aan de site van het Nibud: http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html?
Oud 18-11-2012, 10:42
Verwijderd
Eerste oefening met de doek:


Ook geoefend met op de rug slingeren en dan knopen J. vond het super leuk! Alleen ik kreeg het nog niet echt lekker geknoopt zelf, dus nog meer oefenen. Op de buik draagt iig heerlijk stevig met een geweven doek!
Oud 18-11-2012, 21:19
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Wat is een SSC?
Oud 18-11-2012, 21:33
Verwijderd
Soft Structured Carrier, een voorgevormde drager dus, zie ook: http://www.babybij.nl/wiki/index.php...ctured_Carrier
Oud 19-11-2012, 10:55
Verwijderd
@Klaverhap: hoe heb je die draagjas gemaakt? Heb verschillende patronen gevonden, maar ben nog niet erg ervaren met naaiwerk... Is het een beetje te doen voor een beginner?
Oud 19-11-2012, 12:23
Verwijderd
Ik ben bijzonder onhandig en onervaren en zelfs ik vond het makkelijk. Wel veel werk zonder naaimachine, maar goed te doen Heb deze werkwijze globaal gevolgd: http://stapvoorstap-lies.blogspot.nl...as-deel-1.html
De fleece inzetstukken heb ik iets groter gemaakt (eigenlijk te groot, maar ja), en bovenin zit elastiek zodat het wat beter aansluit.

Laatst gewijzigd op 05-02-2013 om 23:05.
Oud 19-11-2012, 14:22
Verwijderd
Ah, super!
Oud 19-11-2012, 15:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb een Beco Butterfly en dat draagt echt prima. Gisteren nog M. (die toch bijna 14 kg weegt) een uur op mn rug gedragen. Ze vond het geweldig en het is wel simpeler om 'aan' te doen dan dat knopen (wat trouwens ook heel snel went, hoor, ik heb ook een geweven doek en een bykay).
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 20-11-2012, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bijzonder onhandig en onervaren en zelfs ik vond het makkelijk. Wel veel werk zonder naaimachine, maar goed te doen Heb deze werkwijze globaal gevolgd: http://stapvoorstap-lies.blogspot.nl...as-deel-1.html
De fleece inzetstukken heb ik iets groter gemaakt (eigenlijk te groot, maar ja), en bovenin zit elastiek zodat het wat beter aansluit.
Wat een leuke foto Wat is R. al groot En wat ziet M. er grappig uit zo
Oud 21-11-2012, 18:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk gewoon een soort rugzakje zo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-11-2012, 23:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
*R meeneemt en opeet <3 *
__________________
you're not my demographic
Oud 14-12-2012, 12:38
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
up! topic stond helemaal onderaan de pagina ops:

nog 8w vandaag, dus nog max. 9w3d te gaan, woot!



gisteren eindelijk de spullen besteld voor de suikerbonen, maar naar ik begreep kennen jullie Nederlanders dat gebruik eigenlijk niet zo? in België wordt er bij de geboorte of wanneer de baby gedoopt wordt, getrakteerd met suikerbonen/doopsuiker dus bij deze weten jullie dat ook weer
Oud 14-12-2012, 16:20
Verwijderd
Eten Belgen beschuit met muisjes?
Oud 14-12-2012, 21:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Doopsuikers zijn toch hetzelfde als bruidssuikers?
__________________
you're not my demographic
Oud 15-12-2012, 18:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
up! topic stond helemaal onderaan de pagina ops:

nog 8w vandaag, dus nog max. 9w3d te gaan, woot!



gisteren eindelijk de spullen besteld voor de suikerbonen, maar naar ik begreep kennen jullie Nederlanders dat gebruik eigenlijk niet zo? in België wordt er bij de geboorte of wanneer de baby gedoopt wordt, getrakteerd met suikerbonen/doopsuiker dus bij deze weten jullie dat ook weer
Volgens mij is dat een heel normale traditie in Nederland. In ieder geval wel in Brabant, maar dat grenst dan ook aan België.
Oud 17-12-2012, 07:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik had er nog nooit van gehoord.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 17-12-2012, 08:32
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik ken ook alleen beschuit met muisjes; misschien gewoon uit bepaalde streken in Nederland?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 17-12-2012, 08:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik ken ook alleen beschuit met muisjes; misschien gewoon uit bepaalde streken in Nederland?
zo had ik het idd begrepen
Oud 17-12-2012, 09:05
Verwijderd
Ik ken de doopsuikers ook zeker wel, maar ik woon dan ook weer dicht bij België. Ik kwam even vertellen dat mijn nichtje (die altijd kwam oppassen vroeger) zwanger is, en stiekem vind ik het zelf ook heel erg leuk!
Oud 17-12-2012, 11:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het is een katholieke traditie dus dat verklaart waarom de Brabanders en Limburgers het kennen. Hoewel ik me zelf kan herinneren dat het vooral bij een doopsel of communie werd gegeven.
__________________
you're not my demographic
Oud 17-12-2012, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Het is een katholieke traditie dus dat verklaart waarom de Brabanders en Limburgers het kennen. Hoewel ik me zelf kan herinneren dat het vooral bij een doopsel of communie werd gegeven.
Ik ken het idd ook als geschenk bij een doopsel, dus niet meteen na de geboorte als geschenk aan kraambezoek.
Oud 17-12-2012, 13:33
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ken het als geschenk na het kraambezoek of soms krijg je het bij het geboortekaartje. Maar na het kraambezoek is gebruikelijker hier.
Oud 17-12-2012, 14:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, iedereen doet het natuurlijk naar eigen inzicht. Het belangrijkste vind ik dat ze best lekker zijn, dus laat maar doorkomen
__________________
you're not my demographic
Oud 17-12-2012, 16:43
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik lust ze niet en heb hier nog een hele stapel liggen van geboortes en bruiloften. Wil je ze hebben? Is wel stoffig en een paar jaar oud.
Oud 17-12-2012, 18:17
Verwijderd
Mijn Maastrichtste huisgenoot van lang geleden had idd bij de geboorte van haar kinderen ook een stukje tulle met daarin een soort van snoep. Maar ik begrijp dus dat dat doopsuiker heet!
Oud 17-12-2012, 18:22
Verwijderd
Ik snap nu ook waarom ik ergens een chocolade lolly met muisjes mee naar huis kreeg.


Ik ken wel die viezige snoepdingen die worden gegeven bij 'nette' blije gebeurtenissen. Maar ik koppel dat dus niet aan geboortes
Oud 17-12-2012, 21:20
Verwijderd
Ik lust de doop/bruidsuikers graag, hoor! Dat was vroeger bijna het hoogtepunt van kraambezoek van mensen die ik eigenlijk niet kende
Oud 19-12-2012, 07:58
Verwijderd
Ik ken het principe van doopsuikers wel, al heb ik ze nooit gehad en doe ik er zelf ook niet aan.
Bij ons trouwen hadden we wel een 'bedankt-cadeautje' en voor het kraambezoek beschuit met muisjes.
Oud 19-12-2012, 08:23
Verwijderd
Ik kende doopsuikers ook niet, tot ik op ging zoeken hoe ze heette. "Oh, zijn dát doopsuikers" Ik ben opgegroeid in een katholiek dorp en een katholieke omgeving maar ik kende ze niet

Ik had het laatst met een aanstaande moeder over kindernamen. Ze kreeg een tweede meisje en zei toen "Ja, het is wel raar want je moet nog een naam uitzoeken terwijl je de allerallermooiste meisjesnaam al hebt." Dat vond ik een beetje raar. Hoe ervaren de moeders dat hier?
Oud 19-12-2012, 08:48
Verwijderd
Heel raar is het niet, toch? Als je maar één naam echt heel heel mooi vindt, dan heb je die als het goed is aan je eerste kind gegeven. Ik kan me best voorstellen dat het dan heel moeilijk is om een mooie naam voor de tweede te vinden.

Ik heb ook twee dochters, maar ik vind zoveel namen leuk (met name meisjesnamen), dus hier hadden we genoeg keus. Ik kan er wat dat betreft makkelijk nog een paar krijgen en dan hebben ze allemaal namen die ik erg leuk vind.
Oud 20-12-2012, 14:57
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Bij onze eerste dachten we wel: 'als we ooit een tweede meisje krijgen, hoe moeten we haar dan noemen' want op dat moment konden we echt maar één naam verzinnen die we allebei mooi vonden.
Toen ik weer zwanger was hebben we wel een andere meisjesnaam gevonden die we ook heel mooi vinden, soms vind ik het haast jammer dat we 'm niet konden gebruiken, haha.
Dus ik snap dat idee wel, al denk ik dat als je een tweede meisje krijgt en je geeft haar een naam die je minder mooi zou vinden, dat je er dan wel aan went en de naam vanzelf steeds mooier gaat vinden, omdat ie nou eenmaal bij je kind hoort.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 20-12-2012, 15:08
Verwijderd
Haha ik ben de vierde dochter En ik heb er nooit bij stilgestaan. Maar volgens mij is het net als met partners of vakantieoorden: het ene waarderen betekent niet dat je iets anders niet ook leuk vindt. Al weet je soms gewoon bij je eerste vakantie nog niet dat het bestaat. Je staat er niet bij stil want je bent zo bezig met je huidige variant

Ik heb het trouwens als vijfde kind wel een beetje met peetouders Blijkbaar heb ik die, die ze niet echt wilden eerst
Oud 20-12-2012, 16:12
loveyou123
loveyou123 is offline
super leuke foto`s!!!!!!!! is een kind krijgen leuk????
Oud 20-12-2012, 16:24
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Lusi, ben je nou vierde of vijfde kind?

Ik heb niet De Naam gekregen die mijn moeder zo mooi vond voor een meisje. Vlak voor ik werd geboren kwam er een nieuw hip programma op tv waarin de hoofdrolspeelster de naam had die mijn moeder me wilde geven. Zij boos, maar ach, ik zou toch een jongetje worden.

Overigens heeft mijn broertje niet de jongensnaam die mijn moeder voor mij in gedachte had, tegen de tijd dat hij kwam had ze alweer een andere favoriet. Maar ook die naam is het niet geworden, vader heeft mijn broertje een heeeeeeel andere naam gegeven. Hij kwam thuis met de woorden "Gefelicteerd, ik heb onderweg een betere naam bedacht!"

Nu ik dit zo lees vind ik het wel heel sneu dat geen van haar kinderen de naam heeft gekregen die zij in gedachte had.
Oud 20-12-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Lusi, ben je nou vierde of vijfde kind?
Vierde dochter, vijfde kind. Zoals ik het lees tenminste.
Oud 20-12-2012, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Vierde dochter, vijfde kind. Zoals ik het lees tenminste.
Dit Zo staat het er ook.
Oud 21-12-2012, 08:34
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
vader heeft mijn broertje een heeeeeeel andere naam gegeven. Hij kwam thuis met de woorden "Gefelicteerd, ik heb onderweg een betere naam bedacht!"
Dat zou ik écht niet waarderen
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 21-12-2012, 08:47
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Hahah, dat zou ik ook niet waarderen inderdaad. Mijn oom heeft de doopnamen van zijn zoon in de verkeerde volgorde doorgegeven, dus het geboortekaartje gaf wel de goede namen, maar je moest ze zelf nog even husselen.. Was mijn tante niet zo blij mee
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 21-12-2012, 08:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lusi, ben je nou vierde of vijfde kind?

Ik heb niet De Naam gekregen die mijn moeder zo mooi vond voor een meisje. Vlak voor ik werd geboren kwam er een nieuw hip programma op tv waarin de hoofdrolspeelster de naam had die mijn moeder me wilde geven. Zij boos, maar ach, ik zou toch een jongetje worden.

Overigens heeft mijn broertje niet de jongensnaam die mijn moeder voor mij in gedachte had, tegen de tijd dat hij kwam had ze alweer een andere favoriet. Maar ook die naam is het niet geworden, vader heeft mijn broertje een heeeeeeel andere naam gegeven. Hij kwam thuis met de woorden "Gefelicteerd, ik heb onderweg een betere naam bedacht!"

Nu ik dit zo lees vind ik het wel heel sneu dat geen van haar kinderen de naam heeft gekregen die zij in gedachte had.
Haha, op mijn werk ben ik ook al dat soort gevallen tegen gekomen.
Of gevallen waarbij de kersverse vader de naam verkeerd heeft gespeld bij het aangeven en het kind daardoor dus met een spelfout in de naam loopt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-12-2012, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Hahah, dat zou ik ook niet waarderen inderdaad. Mijn oom heeft de doopnamen van zijn zoon in de verkeerde volgorde doorgegeven, dus het geboortekaartje gaf wel de goede namen, maar je moest ze zelf nog even husselen.. Was mijn tante niet zo blij mee
Mijn overgrootvader ging naar het café voor hij aangifte deed en gaf zijn zoon exact dezelfde namen als een oudere zoon
Oud 21-12-2012, 11:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder heeft me ook niet de naam gegeven die ze eigenlijk wilde. Voor ik geboren werd, lag ze al acht weken in het ziekenhuis en alle meisjes die in die tijd geboren werden kregen die naam al dus toen vond ze het niet meer leuk en heeft ze iets anders verzonnen. Overigens heeft mijn vader ook een spelfout in mijn naam geïntroduceerd bij het aangeven. Tis niet heel schokkend maar m'n moeder is er nog steeds niet blij mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-12-2012, 11:49
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Vierde dochter, vijfde kind. Zoals ik het lees tenminste.
Sorry, ik kan blijkbaar niet lezen.
Oud 21-12-2012, 15:19
Verwijderd
Hier zouden we echt ruzie hebben als hij een andere naam zou aangeven dan afgesproken...dat doe je toch niet?! Vind dat echt een teken van geen respect voor de ander hebben.

En om spelfouten te voorkomen, heb ik bij allebei de kinderen de namen op een blaadje geschreven, zodat hij geen letter zou vergeten of per ongeluk toe zou voegen of om zou draaien of het accent de verkeerde kant op zou zetten ofzo. Nu kon hij en/of de ambtenaar de opgegeven naam adhv het blaadje controleren voor hij echt definitief werd ingevoerd. En het is gelukkig allebei de keren ook goed gegaan.
Oud 21-12-2012, 16:18
Verwijderd
Hier gelukkig de naam samen gekozen, geen rare toestanden dus met een vader die bij de ambtenaar nog even een nieuwe naam verzint. En hier stond de naam volgens mij ook al ergens op geschreven oid, dus geen schrijffouten
Oud 21-12-2012, 17:43
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ook naam samen gekozen, geen spelfouten (ook bijna onmogelijk). Maar mijn zoon heeft een andere roepnaam dan naam die bij de burgerlijke stand staat - dus dat is sowieso geen probleem ;-).
Oud 22-12-2012, 06:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar mijn zoon heeft een andere roepnaam dan naam die bij de burgerlijke stand staat - dus dat is sowieso geen probleem ;-).
Of juist wel. Ik heb dat ook, en dat levert bij instanties regelmatig 'gedoe' op. Is wel op te lossen, maar je hebt altijd wat uit te leggen.

OT: komende week nog 2 keer op kraambezoek en dan hebben we alle versgebakken babietjes uit onze omgeving weer gezien. <3
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.