Oud 05-11-2017, 14:22
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Hey mensen, dit is eigenlijk echt een stom verhaal om te delen maar ik heb even hulp/advies nodig. Ik zit op dit moment in 3gymnasium (ben een jaar blijven zitten, vandaar de leeftijd haha). Ik heb dus nog Grieks en Latijn en beide is echt een groot drama. Nu wil ik graag geneeskunde of medische wetenschappen ofzo gaan studeren, dus zou Latijn best handig zijn voor in mn vakkenpakket. Ik heb echt alles al geprobeerd zoals alle teksten in mn boek nog een x vertalen, oefeningen opzoeken op internet etc. Maar niks helpt. Ik ben trouwens vooral heel slecht in teksten vertalen.
Nu ben ik dus naar mn moeder gegaan om te vragen of ik op bijles mocht, maar ze zei: 'probeer het eerst zelf.' maar dat heb ik dus al gedaan! Ik weet nu niet wat ik moet doen, want ik haal echt alleen maar vijfen. Heeft iemand dus of tips voor grieks en latijn vertalen of hoe ik mn moeder over kan halen voor bijles?
Alvast bedankt!
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2017, 14:30
Rinooo
Rinooo is offline
Heeeiii laat t nou net zo zijn dat ik heel goed ben in grieks en Latijn hahah
Probeer altijd als polmo te vertalen
Persoonsvorm
Onderwerp (nominativus)
Leidend voorwerp (accusativus)
Meewerkend voorwerp (dativus/ablativus)
Overig (voorzetsels en genitivus)
Zet ook altijd haakjes om voorzetsel en bijbehorend woord en vertaal die als laatst
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 14:36
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Citaat:
Heeeiii laat t nou net zo zijn dat ik heel goed ben in grieks en Latijn hahah
Probeer altijd als polmo te vertalen
Persoonsvorm
Onderwerp (nominativus)
Leidend voorwerp (accusativus)
Meewerkend voorwerp (dativus/ablativus)
Overig (voorzetsels en genitivus)
Zet ook altijd haakjes om voorzetsel en bijbehorend woord en vertaal die als laatst
Hey thanks dat je wil helpen haha,
heb dit al een x geprobeerd en het vertalen gaat dan opzich wel, alleen het probleem is dat ik dan zoooo langzaam ben dat ik van de 15 zinnen op de toets er dan maar 8 vertaal (die dan wel helemaal goed zijn of bijna helemaal goed.)
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 15:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vraag of je via school bijles kan krijgen. Of vraag concreet advies aan je docent, hij of zij kan misschien een briefje voor je ouders schrijft waarin je docent aangeeft dat je bijles nodig hebt. Mogelijk kunnen zij elkaar op een ouderavond hierover spreken als je denkt dat dat meer indruk maakt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 16:32
Rinooo
Rinooo is offline
Citaat:
Hey thanks dat je wil helpen haha,
heb dit al een x geprobeerd en het vertalen gaat dan opzich wel, alleen het probleem is dat ik dan zoooo langzaam ben dat ik van de 15 zinnen op de toets er dan maar 8 vertaal (die dan wel helemaal goed zijn of bijna helemaal goed.)
Haha was eerst ook bij mij maar je moet gewoon vaak de woorden oefenen en vaak teksten vertalen en t gaat dan steeds sneller
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.