Oud 10-06-2003, 19:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als vervolg op nummertje 3...

nummer 3 is hier te vinden:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=440612

Hier is de search naar de pil te vinden, daar staat ook nog het een en ander..!
http://forum.scholieren.com/search....tby=&sortorder=

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/ (met dank aan Leonoor)

[edit ivm belangrijke links]
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 07:41.
Oud 10-06-2003, 19:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Quote van dreen:

Citaat:
Ja, het was idd al te laat. k ben nu ongesteld
Mja, ik slik gewoon morgen ochtend weer verder dan... Maar zou het niet helpen om ff wat meer te slikken zodat het zo snel mogelijk over gaat? (daar wordt je wel heel misselijk van, maar dat heb ik er dan wel voor over).
Ik denk niet dat dat helpt, misschien ga je er juist wel van overgeven en dan moet je weer opnieuw in nemen om te zorgen dat je het binnenhoudt. Ik denk dat je nu het beste gewoon door kan slikken, je kan het proberen om er 's ochtends een en 's avonds een te slikken maar ik wordt daar altijd heel misselijk van idd en ik ga er ook van overgeven dus het lijkt me niet zo'n goed idee.

Waarom wil je nu perse niet ongesteld worden btw (ga je op vakantie?)

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-06-2003, 19:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-06-2003 @ 20:04:
Ik denk niet dat dat helpt, misschien ga je er juist wel van overgeven en dan moet je weer opnieuw in nemen om te zorgen dat je het binnenhoudt. Ik denk dat je nu het beste gewoon door kan slikken, je kan het proberen om er 's ochtends een en 's avonds een te slikken maar ik wordt daar altijd heel misselijk van idd en ik ga er ook van overgeven dus het lijkt me niet zo'n goed idee.

Waarom wil je nu perse niet ongesteld worden btw (ga je op vakantie?)

Groetjes Dana
Ik heb er vanavond toch nog eentje genomen. En ik ben nog niet misselijk
Ik word er sowieso niet super snel misselijk van, geloof ik. K heb ooit 3 tegelijk genomen en 10 uur daarna nog één en toen was ik wel misselijk, maar dat was ook een domme actie

Ik wil(de) niet ongesteld worden omdat ik middenin m'n toetsweek zit, ik altijd ineens een paar lelijke puistjes krijg als ik ongesteld ben (ja, dat is erg. Gelukkig heb ik ze nu nog niet echt.) en ik morgen een belangrijk gesprek heb. Het is bewezen dat je minder goed presteerd als je ongesteld bent, dus vandaar.
__________________
Oud 10-06-2003, 20:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-06-2003 @ 20:43:
Ik heb er vanavond toch nog eentje genomen. En ik ben nog niet misselijk
Ik word er sowieso niet super snel misselijk van, geloof ik. K heb ooit 3 tegelijk genomen en 10 uur daarna nog één en toen was ik wel misselijk, maar dat was ook een domme actie

Ik wil(de) niet ongesteld worden omdat ik middenin m'n toetsweek zit, ik altijd ineens een paar lelijke puistjes krijg als ik ongesteld ben (ja, dat is erg. Gelukkig heb ik ze nu nog niet echt.) en ik morgen een belangrijk gesprek heb. Het is bewezen dat je minder goed presteerd als je ongesteld bent, dus vandaar.
Aha, ik snap het gelukkig dat je nu nog niet misselijk bent dan, ik reageer daar vaak slecht op, wordt er vrij snel misselijk van dus vandaar dat ik je had aangeraden om maar gewoon verder te gaan. Ik hoop dat je nu niet meer lang ongesteld bent en dat het snel stopt, dat kan nog gebeuren hoor, gewoon afwachten maar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-06-2003, 21:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-06-2003 @ 21:56:
Aha, ik snap het gelukkig dat je nu nog niet misselijk bent dan, ik reageer daar vaak slecht op, wordt er vrij snel misselijk van dus vandaar dat ik je had aangeraden om maar gewoon verder te gaan.
Ja, dat was ik ook eigenlijk van plan. maar ik zat me helemaal op te vreten (gek te maken) dus uiteindelijk heb ik toch maar geslikt.
Is het heel slecht eigenlijk?
Citaat:
Ik hoop dat je nu niet meer lang ongesteld bent en dat het snel stopt, dat kan nog gebeuren hoor, gewoon afwachten maar.
Ik snap eigenlijk nooit wat van m'n menstruatie. Dus wanneer ik veel bloed enzo. Iig is het nu vrij weinig, maar k heb wel kramp enzo... maare bedankt voor het advies!!!!
__________________
Oud 10-06-2003, 21:42
miro
Avatar van miro
miro is offline
Dit gaat toch ook over ongesteldheid he? Dan heb ik nog wel een vraagje:

Normaal ben ik echt altijd super op tijd met mn menstruatie. Deze keer 1,5 dag later en maar heel weinig (zeg maar nauwelijks wat), de hele periode lang (ook een dag eerder gestopt). Ook hevige pijnen dr bij. weet iemand waar dit aan kan liggen?
Oud 10-06-2003, 22:30
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
miro schreef op 10-06-2003 @ 22:42:
Dit gaat toch ook over ongesteldheid he? Dan heb ik nog wel een vraagje:

Normaal ben ik echt altijd super op tijd met mn menstruatie. Deze keer 1,5 dag later en maar heel weinig (zeg maar nauwelijks wat), de hele periode lang (ook een dag eerder gestopt). Ook hevige pijnen dr bij. weet iemand waar dit aan kan liggen?
misschien is alles even "van slag af" doordat je dag eerder bent gestopt?
Oud 11-06-2003, 05:43
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 10-06-2003 @ 23:30:
misschien is alles even "van slag af" doordat je dag eerder bent gestopt?
nee sorry ik leg t verkeerd uit, ben niet een dag eerder gestopt met de pil maar mijn ongesteldheid stopte een dag eerder....
Oud 11-06-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 11-06-2003 @ 06:43:
nee sorry ik leg t verkeerd uit, ben niet een dag eerder gestopt met de pil maar mijn ongesteldheid stopte een dag eerder....
Misschien een plotseling veranderde hormoonconcentratie? Tentamens, examens, proefwerken, testen gemaakt er daardoor stress? Of misschien heb je net vakantie en ben je opeens véél relaxter dan daarvoor? Heb je je eetpatroon plotseling veranderd? Zoiets?
Oud 11-06-2003, 19:42
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-06-2003 @ 11:32:
Misschien een plotseling veranderde hormoonconcentratie? Tentamens, examens, proefwerken, testen gemaakt er daardoor stress?
Tja dat kan het zijn
Oud 11-06-2003, 20:18
Verwijderd
Ik ben m'n pil aan het doorslikken, nu voor de tweede week.
In de eerste week (wat dus eigenlijk m'n stopweek zou zijn) werd ik súper ongesteld... Toen was het over en nu, twee dagen later, lijkt het alsof ik weer ongesteld ben. Maar het menstruatie vocht is véél wateriger...
Is dit wel ok? Blijft het lang?
Oud 11-06-2003, 20:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2003 @ 21:18:
Ik ben m'n pil aan het doorslikken, nu voor de tweede week.
In de eerste week (wat dus eigenlijk m'n stopweek zou zijn) werd ik súper ongesteld... Toen was het over en nu, twee dagen later, lijkt het alsof ik weer ongesteld ben. Maar het menstruatie vocht is véél wateriger...
Is dit wel ok? Blijft het lang?
Als ik m'n pil doorslik dan gebeurt er niks... dan word ik ook niet ongesteld oid.
Maar dat wil nog niet zeggen dat er meteen iets mis is... Mij lijkt het iig wel ongewoon... ff afwachten wat anderen vinden
__________________
Oud 12-06-2003, 12:38
sui
Avatar van sui
sui is offline
dus jij slikt ze door en toch word je ongesteld.. great, daar gaat mijn plan om zonder zorgen naar werchter te gaan
Oud 12-06-2003, 14:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sui schreef op 12-06-2003 @ 13:38:
dus jij slikt ze door en toch word je ongesteld.. great, daar gaat mijn plan om zonder zorgen naar werchter te gaan
Je hoeft niet op andermans ervaring af te gaan.
Want als ik doorslik word ik niet ongesteld. Dus gewoon ff proberen wat er bij jou gebeurt
__________________
Oud 12-06-2003, 15:00
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
sui schreef op 12-06-2003 @ 13:38:
dus jij slikt ze door en toch word je ongesteld.. great, daar gaat mijn plan om zonder zorgen naar werchter te gaan
ik kan ook rustig doorslikken, zonder ongesteld te worden.

kan dat niet te maken hebben met de zwaarte van de pil?
Oud 12-06-2003, 15:10
miro
Avatar van miro
miro is offline
Als je door slikt kun je nou eenmaal af en toe een"doorbraak" krijgen, niks om je zorgen over te maken. Ik slik mn pil altijd 3 maanden door en ik heb ook wel ns zoiets.
Oud 12-06-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 12-06-2003 @ 16:10:
Als je door slikt kun je nou eenmaal af en toe een"doorbraak" krijgen, niks om je zorgen over te maken. Ik slik mn pil altijd 3 maanden door en ik heb ook wel ns zoiets.
Mja, ik word gewoon ongesteld...
Ik moet maar eens voor een zwaarde gaan...
Oud 12-06-2003, 18:06
Pietura
Avatar van Pietura
Pietura is offline
Ik vroeg me af of je ziek kan worden van de pil.

Ik heb microdinges 300 of wat dan ook, en die heb ik vorig jaar ook gebruikt om mijn menstruatie te regelen zodat ik niet op vakantie ongesteld zou worden. Ik besloot dat dit jaar weer te doen en ik ben dinsdag ochtend begonnen. (ik was die maandagmiddag ongesteld geworden maar volgens mijn moeder kon ik nog beginnen met slikken) Nu ben ik sinds dinsdag avond de hele tijd misselijk, ik kan niks binnen houden (niet eens water), ik heb de hele tijd verhoging en ik heb de hele tijd buikpijn. Nou was gister dus mijn 3de ongesteldheid dag en ik bloedde helemaal niet (normaal bloed ik 5 tot 6 dagen ontzettend veel). Vandaag ook nauwelijks en ik voel me nog steeds bagger. Ik denk niet dat ik buikpijn heb vanwege mijn menstruatie omdat ik nooit buikpijn heb gedurende 'de week'.

Iemand die me kan vertellen of het gewoon een griepje is of dat het toch door de pil komt?
__________________
Can you tell me the color of the rain?

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 18:09.
Oud 12-06-2003, 18:08
Pietura
Avatar van Pietura
Pietura is offline
Oh, ik heb trouwens de zelfde pil dus vorig jaar geslikt en dat ging probleemloos.
__________________
Can you tell me the color of the rain?
Oud 13-06-2003, 19:21
snoopy17
snoopy17 is offline
Ik denk dat ik door de pil ben aangekomen, mijn eetgewoontes zijn niet zo drastisch verandert, behalve dat ik veel meer trek heb sinds ik de pil gebruik.
Heeft iemand er ervaring mee? Iemand die is aangekomen door de pil? Krijg je juist meer hongergevoel of is het de pil (hormonen) die het um doen...en raden jullie me aan om naar een andere pil over te stappen?

P.S ik gebruik microgynon 30
Oud 13-06-2003, 20:13
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 13-06-2003 @ 20:21:
Ik denk dat ik door de pil ben aangekomen, mijn eetgewoontes zijn niet zo drastisch verandert, behalve dat ik veel meer trek heb sinds ik de pil gebruik.
Heeft iemand er ervaring mee? Iemand die is aangekomen door de pil? Krijg je juist meer hongergevoel of is het de pil (hormonen) die het um doen...en raden jullie me aan om naar een andere pil over te stappen?

P.S ik gebruik microgynon 30
ik heb dat ook, maar bij mij was het zeer welkom, wat bij de meeste meiden niet zo is.
ik denk dat de meeste pillen die bijwerking wel hebben; het hongergevoel, vaker trek hebben in iets... en door de pil hou je meer vocht vast, maar dat is maar tijdelijk geloof ik.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 14-06-2003, 08:44
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 13-06-2003 @ 20:21:
Ik denk dat ik door de pil ben aangekomen, mijn eetgewoontes zijn niet zo drastisch verandert, behalve dat ik veel meer trek heb sinds ik de pil gebruik.
Heeft iemand er ervaring mee? Iemand die is aangekomen door de pil? Krijg je juist meer hongergevoel of is het de pil (hormonen) die het um doen...en raden jullie me aan om naar een andere pil over te stappen?

P.S ik gebruik microgynon 30
Jups ik ben echt heel veel aangekomen sinds ik mn pil gebruik. Ook microgynon 30 en ik denk dat ik nu eindelijk na 4 jaar toch maar ns ga overstappen op ns andere.
Oud 14-06-2003, 16:46
snoopy17
snoopy17 is offline
Citaat:
miro schreef op 14-06-2003 @ 09:44:
Jups ik ben echt heel veel aangekomen sinds ik mn pil gebruik. Ook microgynon 30 en ik denk dat ik nu eindelijk na 4 jaar toch maar ns ga overstappen op ns andere.
ik ga het er maandag ook maar eens met de huisarts over hebben! thanx
Oud 14-06-2003, 18:15
E!!en
E!!en is offline
Citaat:
Pietura schreef op 12-06-2003 @ 19:06:
Ik vroeg me af of je ziek kan worden van de pil.

Ik heb microdinges 300 of wat dan ook, en die heb ik vorig jaar ook gebruikt om mijn menstruatie te regelen zodat ik niet op vakantie ongesteld zou worden. Ik besloot dat dit jaar weer te doen en ik ben dinsdag ochtend begonnen. (ik was die maandagmiddag ongesteld geworden maar volgens mijn moeder kon ik nog beginnen met slikken) Nu ben ik sinds dinsdag avond de hele tijd misselijk, ik kan niks binnen houden (niet eens water), ik heb de hele tijd verhoging en ik heb de hele tijd buikpijn. Nou was gister dus mijn 3de ongesteldheid dag en ik bloedde helemaal niet (normaal bloed ik 5 tot 6 dagen ontzettend veel). Vandaag ook nauwelijks en ik voel me nog steeds bagger. Ik denk niet dat ik buikpijn heb vanwege mijn menstruatie omdat ik nooit buikpijn heb gedurende 'de week'.

Iemand die me kan vertellen of het gewoon een griepje is of dat het toch door de pil komt?
Ik denk eigenlijk dat het een griepje is: Dit lijkt me niets met je pil te maken te hebben hoor!
Oud 15-06-2003, 15:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 13-06-2003 @ 20:21:
Ik denk dat ik door de pil ben aangekomen, mijn eetgewoontes zijn niet zo drastisch verandert, behalve dat ik veel meer trek heb sinds ik de pil gebruik.
Heeft iemand er ervaring mee? Iemand die is aangekomen door de pil? Krijg je juist meer hongergevoel of is het de pil (hormonen) die het um doen...en raden jullie me aan om naar een andere pil over te stappen?

P.S ik gebruik microgynon 30
ik ben een maand of 3 / 4 begonnen met de pil en ben sindsdien 2,5 kilo aangekomen. mijn eetgewoonte was nooit zo goed en ik sloeg nog wel eens tussen de middag een maaltijd over, maar dat gaat nou echt niet meer, dat hou ik niet meer uit.
verder heb ik meer zin in lekkere dingen. het is dus niet 'de pil', maar het hongergevoel (waar ik dan aan toegaf) die ervoor zorgde dat ik 2,5 kilo aankwam.
ik ben nou aan het lijnen om het d'r weer af te krijgen en merk dat het best goed te controleren is. als je eenmaal gewend raakt aan je oude patroon (maar nu mét maaltijd tussen de middag) gaat het goed.
ik ben dus niet gelijk overgestapt op een andere pil, maar hou me in en ik raak nou best wel gewend aan dit nieuwe patroon. ik vraag me ook af: als je overstapt, heb je dan de kans dat je opnieuw aankomt?
ik heb overigens dezelfde pil als jij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-06-2003, 16:33
de goeie fee
de goeie fee is offline
Euh haj..
ik heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of mijn vraag al beantwoord is, maar goed, ik stel ze dus toch, geef me ajb niet onder mijn voeten

ik neem voor het eerst de pil. Ik slik al een maand diana 35 en er zitten nog 7 pilletjes in, dus als het goed is, krijg ik over 7 dagen mijn stopweek en dus regels, juist?
Maar nu ga ik net dàn op reis met m'n vriend dus ik zou ze niet zo graag hebben..
M'n vriendinnen raadden me aan door te slikken, maar kunnen we het dan zonder condoom doen? Is het dus veilig als je twee maand de pil inneemt zonder stopweek?
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Oud 15-06-2003, 16:34
de goeie fee
de goeie fee is offline
en is het btw ongezond om door te slikken?
zo nee, ook niet na de eerste strip?
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Oud 15-06-2003, 18:08
chillboo
chillboo is offline
heb ook een vraagje:
ik wou volgende week [22/06] niet ongesteld worden dus dacht ik slim te zijn door een week eerder met de pil te stoppen, zodat ik een week eerder ongesteld wordt....
heb afgelopen maandag voor het laatst sex gehad en ben afgelopen vrijdag gestopt met de pil (heb dus de laatste pil ingenomen op donderdag)
nu heb ik 2 vragen:
1. klopt het dat ik nu een week eerder ongesteld wordt?
2. is de sex wel veilig geweest? en wanneer is het (weer) veilig?
thaaaanks
Oud 15-06-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
chillboo schreef op 15-06-2003 @ 19:08:
heb ook een vraagje:
ik wou volgende week [22/06] niet ongesteld worden dus dacht ik slim te zijn door een week eerder met de pil te stoppen, zodat ik een week eerder ongesteld wordt....
heb afgelopen maandag voor het laatst sex gehad en ben afgelopen vrijdag gestopt met de pil (heb dus de laatste pil ingenomen op donderdag)
nu heb ik 2 vragen:
1. klopt het dat ik nu een week eerder ongesteld wordt?
2. is de sex wel veilig geweest? en wanneer is het (weer) veilig?
thaaaanks
Ik schrik eventjes... Je slikt de pil, en je stopt na 2 weken om dan een stopweek te beginnen?

1. Waarschijnlijk wordt je inderdaad een week eerder ongesteld.
2. Je bent nu zeker een maand niet veilig. Als je veilig wil zijn moet je de pil minstens drie weken (of langer) slikken, de stopweek moet altijd 7 dagen duren. Het minimum van slikken is dus altijd 3 weken, en de stopweek standaard 7 dagen.

Maandag was je overigens nog wel gewoon veilig.
Oud 15-06-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
de goeie fee schreef op 15-06-2003 @ 17:33:
Euh haj..
ik heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of mijn vraag al beantwoord is, maar goed, ik stel ze dus toch, geef me ajb niet onder mijn voeten

ik neem voor het eerst de pil. Ik slik al een maand diana 35 en er zitten nog 7 pilletjes in, dus als het goed is, krijg ik over 7 dagen mijn stopweek en dus regels, juist?
Maar nu ga ik net dàn op reis met m'n vriend dus ik zou ze niet zo graag hebben..
M'n vriendinnen raadden me aan door te slikken, maar kunnen we het dan zonder condoom doen? Is het dus veilig als je twee maand de pil inneemt zonder stopweek?
Zoals ik hierboven zeg;
Je moet je pil minimaal 3 weken slikken, daarna maakt het niet uit... Vier weken, vijf weken, zes weken... Je blijft veilig.
Oud 15-06-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
de goeie fee schreef op 15-06-2003 @ 17:34:
en is het btw ongezond om door te slikken?
zo nee, ook niet na de eerste strip?
Het is niet ongezond om door te slikken, maar de meeste huisartsen zeggen dat je niet langer dan 9 weken achtereen je pil moet slikken... Gewoon, een soort zekerheid.
Ook na de eerste strip is het niet ongezond, maar hou er rekening mee dat je lichaam aan de hormonen moet wennen, het kan dus zijn dat je last krijg van doorbraakbloedingen (je verliest dan een klein beetje bloed terwijl je doorslikt) of gewoon tóch ongesteld wordt.
Oud 16-06-2003, 11:45
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Heb een vraagje..

Ik slikte voorheen Microgynon 30 (1-fasepil) en ben overgestapt op de Trigynon (3-fasenpil). Ik zit nu in mn stopweek en morgen moet ik mn eerste pil weer slikken, en wil ik dus met die nieuwe pil beginnen. Weet iemand hoe dit zit? Want in de bijsluiter wordt het heel vaag beschreven en staat er alleen in dat je meteen (zonder pauze) de nieuwe pil na de laatste strip moet slikken. (maar dit kan ik dus niet, want mn oude pillen zijn op en ik heb mn stopweek al...) En weet iemand ook wanneer die pil dan veilig is?

Thanx!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 16-06-2003, 14:20
snoopy17
snoopy17 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 15-06-2003 @ 16:36:
ik ben een maand of 3 / 4 begonnen met de pil en ben sindsdien 2,5 kilo aangekomen. mijn eetgewoonte was nooit zo goed en ik sloeg nog wel eens tussen de middag een maaltijd over, maar dat gaat nou echt niet meer, dat hou ik niet meer uit.
verder heb ik meer zin in lekkere dingen. het is dus niet 'de pil', maar het hongergevoel (waar ik dan aan toegaf) die ervoor zorgde dat ik 2,5 kilo aankwam.
ik ben nou aan het lijnen om het d'r weer af te krijgen en merk dat het best goed te controleren is. als je eenmaal gewend raakt aan je oude patroon (maar nu mét maaltijd tussen de middag) gaat het goed.
ik ben dus niet gelijk overgestapt op een andere pil, maar hou me in en ik raak nou best wel gewend aan dit nieuwe patroon. ik vraag me ook af: als je overstapt, heb je dan de kans dat je opnieuw aankomt?
ik heb overigens dezelfde pil als jij.
Heej ja ik heb het idee dat deze pil te zwaar voor me is. Kheb onwijs veel last van stemmingswisselingen...terwijl ik die niet had voordat ik de pil gebruik en mijn seksuele drang is ook echt 0.0 Ik gebruik hem al een tijdje maar nu gaat er wel een lichtje branden. Ik denk dat als je overstapt naar een "lichtere pil" je niet weer zal aankomen, al zal dat voor iedereen verschillend zijn en dat ga ik morgen ook maar eens navragen bij de huisarts. Wat jij zei over dat eten heb ik ook..ik sloeg ook vaak nog wel een maaltijd over en had nooit echt superveel trek, kon wel gewoon eten wat ik wil en nu lijkt alles er ineens aan te vliegen.. en heb ik altijd wel trek. Knap trouwens dat jij het zo goed kan controleren, ik heb er wel veel moeite mee
Oud 16-06-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 16-06-2003 @ 12:45:
Heb een vraagje..

Ik slikte voorheen Microgynon 30 (1-fasepil) en ben overgestapt op de Trigynon (3-fasenpil). Ik zit nu in mn stopweek en morgen moet ik mn eerste pil weer slikken, en wil ik dus met die nieuwe pil beginnen. Weet iemand hoe dit zit? Want in de bijsluiter wordt het heel vaag beschreven en staat er alleen in dat je meteen (zonder pauze) de nieuwe pil na de laatste strip moet slikken. (maar dit kan ik dus niet, want mn oude pillen zijn op en ik heb mn stopweek al...) En weet iemand ook wanneer die pil dan veilig is?

Thanx!
Wanneer je niet meteen begint, is hij pas vanaf het begin van de tweede strip veilig.
Oud 16-06-2003, 19:15
dreamer16
dreamer16 is offline
ik heb ook nog eenvraagje

ik gebruik sinds kort de pil (microgynon 30) en ik vroeg me af waarom je eigenlijk niet mag roken als je aan de pil bent (staat inde bijsluiter)? wat heeft dat dan voor extra risico's??
en kan 1 sigaret dan al kwaad?
Oud 16-06-2003, 19:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreamer16 schreef op 16-06-2003 @ 20:15:
ik heb ook nog eenvraagje

ik gebruik sinds kort de pil (microgynon 30) en ik vroeg me af waarom je eigenlijk niet mag roken als je aan de pil bent (staat inde bijsluiter)? wat heeft dat dan voor extra risico's??
en kan 1 sigaret dan al kwaad?
één sigaret kan volgens mij niet veel kwaad.
Maar het mag niet omdat je dan grotere kans hebt op tubercolose ofzoiets. Iig een ziekte

Edit: heb het ff opgezocht, het was trombose
Citaat:
trombose. Dit kunt u herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms aan pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts, of ga meteen naar de Eerste Hulp dienst. Vrouwen ouder dan 35 jaar, die roken, een hoge bloeddruk, te veel cholesterol in hun bloed of overgewicht hebben, lopen meer risico. Ook bestaat er een erfelijk bepaalde aanleg voor trombose (factor 'Leiden'). Als u eerder trombose heeft gehad, kunt u deze anticonceptiepil niet gebruiken. Als in uw familie trombose voorkomt, overleg dan met uw arts.
__________________
Oud 17-06-2003, 15:42
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik snap er even helemaal niets meer van .. Ik sla mijn stopweek wel eens over en slik dan de hele strip door.

Nu heb ik mijn stopweek overgeslagen en slik de pil dus voor de vierde week achter elkaar. Ik wil echter niet nog twee weken de pil slikken, maar na deze week stoppen, om ongesteld te worden.

Hoe weet mijn lichaam dan dat ik expres stop en de pil niet ben vergeten? Als je toch na 4 weken slikken zomaar stopt, hoe kan het dan dat je niet zwanger raakt? Daar is namelijk niets over te vinden in mijn gebruiksaanwijzing. Er staat alleen maar dat je dan kunt stoppen wanneer je wilt, maar ik snap niet hoe je dan veilig sex kunt hebben, want we gebruiken geen condooms.
__________________
You look into her angel eyes
Oud 17-06-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 17-06-2003 @ 16:42:
Ik snap er even helemaal niets meer van .. Ik sla mijn stopweek wel eens over en slik dan de hele strip door.

Nu heb ik mijn stopweek overgeslagen en slik de pil dus voor de vierde week achter elkaar. Ik wil echter niet nog twee weken de pil slikken, maar na deze week stoppen, om ongesteld te worden.

Hoe weet mijn lichaam dan dat ik expres stop en de pil niet ben vergeten? Als je toch na 4 weken slikken zomaar stopt, hoe kan het dan dat je niet zwanger raakt?
Goeie vraag
Dat komt dus door de hormonen, een cyclus duurt normaal gemiddeld 28 dagen, waarvan je er dus ongeveer 7 ongesteld bent.
De pil zorgt er voor dat er geen eisprong optreedt, daarvoor moet je minimaal 3 weken hormonen binnen krijgen omdat dus te annuleren. Daarna moet je lichaam het beetje slijmvlies dat toch gevormd wordt in de baarmoeder uitstoten, dat is dus je stopweek.
Wanneer je tóch doorgaat met de hormonen, zal je lichaam dat slijmvlies nog langer bewaren; het wordt dus nog niet afgestoten. Maar een eisprong zal niet plaats vinden omdat die al is gestopt.
Wanneer je dan na bijvoorbeeld 1 week doorslikken stopt, krijgt je lichaam geen hormonen meer en wordt het slijmvlies afgestoten. Aangezien de eisprong geannuleerd is in de eerste drie weken, ben je gewoon veilig. Pas nadat het slijmvlies is uitgestoten begint alles weer opnieuw.

Dus;
- in drie weken wordt de eisprong geannuleerd en het slijmvlies in de baarmoeder opgebouwd.
Slik je door?;
- dan blijft dat slijmvlies nog aanwezig.
Slik je niet door?;
- dan wordt het slijmvlies uitgestoten en begint het proces weer opnieuw.

(Bij veel vrouwen wordt de menstruatie erger wanneer je een keer doorslikken, doordat het slijmvlies dus dikker wordt.)
Oud 17-06-2003, 15:49
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
M|ST schreef op 17-06-2003 @ 16:42:
Ik snap er even helemaal niets meer van .. Ik sla mijn stopweek wel eens over en slik dan de hele strip door.

Nu heb ik mijn stopweek overgeslagen en slik de pil dus voor de vierde week achter elkaar. Ik wil echter niet nog twee weken de pil slikken, maar na deze week stoppen, om ongesteld te worden.

Hoe weet mijn lichaam dan dat ik expres stop en de pil niet ben vergeten? Als je toch na 4 weken slikken zomaar stopt, hoe kan het dan dat je niet zwanger raakt? Daar is namelijk niets over te vinden in mijn gebruiksaanwijzing. Er staat alleen maar dat je dan kunt stoppen wanneer je wilt, maar ik snap niet hoe je dan veilig sex kunt hebben, want we gebruiken geen condooms.
je moet MINIMAAL 3 weken slikken om veilig te zijn, langer slikken kan dus altijd.
en je lichaam weet dat je niet de pil vergeet, maar gewoon stopt, omdat je al langere tijd die pil slikt...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 17-06-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 17-06-2003 @ 16:49:
je moet MINIMAAL 3 weken slikken om veilig te zijn, langer slikken kan dus altijd.
en je lichaam weet dat je niet de pil vergeet, maar gewoon stopt, omdat je al langere tijd die pil slikt...
Je lichaam weet niets, ook niet wanneer je de pil vergeet, wanneer je meerdere pillen vergeet, krijgt je lichaam gewoon de hormonen niet en zal het óf het slijmvlies uitstoten (waardoor je dus vroegtijdig ongesteld wordt) óf de eisprong kan niet langer tegengehouden worden en je bent dus onveilig.
Oud 17-06-2003, 15:52
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Thnx Andijvie: ik kan dus gewoon sex zonder ander voorbehoedsmiddel hebben met mijn vriend deze week, als ik volgende week stop met slikken? Ik wil namelijk echt nog geen kindje
__________________
You look into her angel eyes
Oud 17-06-2003, 20:25
Missy_X
Missy_X is offline
Ik ben nu een maand bezig met de Lovette pil.
Maar ik had na twee weken al een tussenbloeding die meer dan een week duurde. Hierna had ik 1 dag niks en erna weer tussenbloeding 3 dagen. En toen werd ik echt ongesteld voor 3 dagen. Nu ben ik met mijn tweede strip begonnen en heb geen last van bloedingen nu. Maar in die twee weken dat ik dus bloedingen had kreeg ik supervreetkicks en was ik 3 kilo aangekomen . Is dit normaal?
Want ik merk nu dat mijn eetlust weer normaal geworden is sinds ik niet meer ongesteld ben en begonnen ben met mn tweede strip.
Dus ik ben alweer 1,5 kilo kwijt gelukkig.
En dat terwijl ik juist de lovette ben gaan slikken omdat die lichter is en ik van de diane heel veel aangekomen was.
Ik dacht dat ik het dan wel weer zou kwijtraken..maar niet dus
Oud 17-06-2003, 20:32
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 17-06-2003 @ 21:25:
Ik ben nu een maand bezig met de Lovette pil.
Maar ik had na twee weken al een tussenbloeding die meer dan een week duurde. Hierna had ik 1 dag niks en erna weer tussenbloeding 3 dagen. En toen werd ik echt ongesteld voor 3 dagen. Nu ben ik met mijn tweede strip begonnen en heb geen last van bloedingen nu. Maar in die twee weken dat ik dus bloedingen had kreeg ik supervreetkicks en was ik 3 kilo aangekomen . Is dit normaal?
Want ik merk nu dat mijn eetlust weer normaal geworden is sinds ik niet meer ongesteld ben en begonnen ben met mn tweede strip.
Dus ik ben alweer 1,5 kilo kwijt gelukkig.
En dat terwijl ik juist de lovette ben gaan slikken omdat die lichter is en ik van de diane heel veel aangekomen was.
Ik dacht dat ik het dan wel weer zou kwijtraken..maar niet dus
ik denk dat je lichaam gewoon even moet wennen aan die nieuwe pil...dat kan soms wel 3 maanden duren, bij mij duurde het een half jaar voordat alles eens goed werkte...
geduld hebben
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 17-06-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 17-06-2003 @ 21:25:
Ik ben nu een maand bezig met de Lovette pil.
Maar ik had na twee weken al een tussenbloeding die meer dan een week duurde. Hierna had ik 1 dag niks en erna weer tussenbloeding 3 dagen. En toen werd ik echt ongesteld voor 3 dagen. Nu ben ik met mijn tweede strip begonnen en heb geen last van bloedingen nu. Maar in die twee weken dat ik dus bloedingen had kreeg ik supervreetkicks en was ik 3 kilo aangekomen . Is dit normaal?
Want ik merk nu dat mijn eetlust weer normaal geworden is sinds ik niet meer ongesteld ben en begonnen ben met mn tweede strip.
Dus ik ben alweer 1,5 kilo kwijt gelukkig.
En dat terwijl ik juist de lovette ben gaan slikken omdat die lichter is en ik van de diane heel veel aangekomen was.
Ik dacht dat ik het dan wel weer zou kwijtraken..maar niet dus
Kan ook komen doordat je lichaam nog 'gewend is' veet vet e.d. vast te houden, en dat gebeurt nu opeens niet, en dan vraagt je lichaam om meer vet... klinkt moeilijk, maar het beste kun je er gewoon niet aan toegeven. Eventueel zet je jezelf op een 'dieet', niet per se een afvaldieet, mag ook een stabielblijfdieet zijn, waar je alleen van mag afwijken in bijzondere gevallen (stukje taart op verjaardagen bijvoorbeeld). Ga dan ook niet minder dan dat eten. Op die manier went je lichaam aan de hoeveelheid vet e.d. die het krijgt (en je went vanzelf aan de nieuwe pil als het goed is, dus het gaat vanzelf over).
Oud 19-06-2003, 20:33
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
een paar vraagjes:
- is de pil slecht als je nog in de groei bent?
- is het waar dat je borsten er een enorme groei-spurt van krijgen?
- vanaf welke leeftijd mag je aan de pil?
- welke pil is aan te raden als je er net mee *begint*?
- wat zijn de verschillen tussen al die verschillende merken?

zo, dat was is weer ik weet dat het waarschijnlijk allemaal domme vragen zijn..maar ik wil het gewoon ff weten
alvast bedankt
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 20:53
Verwijderd
- is de pil slecht als je nog in de groei bent?
Voor zo ver ik weet niet, en er staat ook niets over in de bijsluiter van mijn pil. Neem dus maar aan van niet.
- is het waar dat je borsten er een enorme groei-spurt van krijgen?
Nee, geen enorme. Wel een klein beetje.
- vanaf welke leeftijd mag je aan de pil?
Er is geen bepaalde leeftijd voor, maar als je nog niet menstrueert zul je ook geen pil krijgen
- welke pil is aan te raden als je er net mee *begint*?
De meeste meisjes/vrouwen beginnen met microgynon 30, maar als je 'afwijkend' bent kan het zijn dat de dokter je een andere voorschrijft. Daar hoef je zelf in elk geval niet over na te denken.
- wat zijn de verschillen tussen al die verschillende merken?
De hormoonconcentraties, en de verhoudingen tussen de concentraties van de verschillende hormonen.
Oud 19-06-2003, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 21:33:
een paar vraagjes:
- is de pil slecht als je nog in de groei bent?
- is het waar dat je borsten er een enorme groei-spurt van krijgen?
- vanaf welke leeftijd mag je aan de pil?
- welke pil is aan te raden als je er net mee *begint*?
- wat zijn de verschillen tussen al die verschillende merken?

zo, dat was is weer ik weet dat het waarschijnlijk allemaal domme vragen zijn..maar ik wil het gewoon ff weten
alvast bedankt
Het zijn geen domme vragen, want die bestaan niet

- Bij mijn weten is de pil niet slecht als je nog in de groei bent hoor, heel veel meisjes slikken de pil terwijl ze nog in de groei zijn en volgens mij is dat niet slecht.
- Het kan zijn dat je bortsten gaan groeien maar dat hoeft niet, is een van de vele bijwerkingen en je hoeft er dus niet perse last van te hebben.
- Volgens mij is daar geen standaard leeftijd voor. Ik wilde toen ik 13 was al aan de pil maar toen vond de huisarts me te jong en toen kreeg ik ander pillen waarmee ik mn menstruatie uit kon stellen (Primolut N) maar ik slik nu sinds mn veertiende of vijftiende al de pil en dat mocht wel maar het verschilt waarschijnlijk per huisarts.
- Als je begint met de pil is het slim om met een lichte pil te beginnen (zoals Microgynon 30, Yasmin, Lovette). Dat is dan met het idee dat je eraan kan wennen en vaak minder last hebt van bijwerkingen maar ik ben begonnen met microgynon en ik heb wel last van bijwerkingen dus het zegt eigenlijk ook weinig. Je huisarts zoekt zelf een pil uit waarvan hij / zij vermoedt dat die bij je past en meestal is dat in het begin een lichte pil. Die kan echter ook te licht zijn maar dan krijg je gewoon een andere als je teruggaat naar je huisarts.
- Het verschil tussen alle verschillende merken zit hem vooral in de hoeveelheid hormonen. Er zijn lichte pillen en zwaarder pillen. Ook heb je eenfase en driefase pillen. De pil slik je drie weken achter elkaar en dan een week niet. Bij een eenfase pil zit er in alle pillen van een strip dezelfde hoeveelheid hormonen. Bij een driefasepil verschilt de hoeveelheid hormonen in een strip per week zodat het meer lijkt op een natuurlijke cyclus. Meestal begin je met een eenfasepil en als je dan veel bijwerkingen hebt zou je eens een driefasepil kunnen proberen. Er zijn ook merken die in de stopweek neppillen zonder hormonen erin hebben zodat je wel in je slik-ritme blijft.

Dit zijn de antwoorden voor zover ik die je kan geven, als je nog meer vragen hebt voor je aan de pil gaat vraag het gerust, ik weet er redelijk wat van omdat ik zelf al een poosje de pil slik en ik kan het ook begrijpen dat je liever hier je vragen stelt dan ben je huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 21:33:
een paar vraagjes:
- is de pil slecht als je nog in de groei bent?
- is het waar dat je borsten er een enorme groei-spurt van krijgen?
- vanaf welke leeftijd mag je aan de pil?
- welke pil is aan te raden als je er net mee *begint*?
- wat zijn de verschillen tussen al die verschillende merken?

zo, dat was is weer ik weet dat het waarschijnlijk allemaal domme vragen zijn..maar ik wil het gewoon ff weten
alvast bedankt
Ik geef lekker ook nog antwoord omdat ik er super lang op het zitten typen en toen liep alles vast

- De pil is níet slecht wanneer je nog groeit

- Bij sommige meisjes nemen de borsten iets in grote toe, bij anderen vrijwel niet. Een enorme-groei spurt lijkt me niet helemaal juist.

- Er is voor zover ik weet geen minimum, sommige meisjes krijgen de pil wanneer ze heel erg groeien (geen idee hoe dat allemaal werkt)... en andere meisjes krijgen de pil om de menstruatie op gang te brengen (m'n nichtje was op d'r 16de nog niet ongesteld, had wel veel last van krampen etc, toen kreeg ze de pil om het op gang te brengen).

- Dat ligt helemaal aan jou lichaam. De dokter vraagt waarschijnlijk naar je gewicht en lengte (of meet dat zelf op) en zal je bloeddruk meten. Vervolgens beslist hij op basis van die gegevens welke het beste bij je zal passen. Mijn huisarts vroeg me ook nog mijn menstruatie te typeren, erg licht, gemiddeld of zwaar dus.. Andere huisartsen geven gewoon standaard een erg lichte pil, om te proberen. Als de pil niet 'goed' genoeg werkt (je krijgt bijvoorbeeld tussenbloedingen of je menstruatie begint erg vroeg en houdt lang aan) dan krijg je een zwaardere, tot je een juiste pil hebt. Voor de veiligheid van de pil maakt dat geen verschil, wel voor het gemak dus.

- Je hebt lichte en zware pillen, de lichte bevat een lagere dosis hormonen dan de zware. Soms is het even testen welke dosis jouw lichaam nodig heeft voor het gemak.
Dan heb je nog 1-fase en 3-fasen pillen, de meeste meisjes krijgen de 1-fase pil voorgeschreven, de 3-fasen pil wordt alleen gebruikt bij een overgevoeligheid (wanneer je erg heftig op de hormonen reageert is het beter de dosis langzaam op te bouwen) of wanneer ze er naar vragen. Maar beide zijn even goed. De 1-fase pil is een pil met altijd dezelfde dosis hormonen. De 3-fasen pil heeft 3 verschillende soorten pillen met elk een andere dosis aan hormonen.

Maar als je naar je huisarts gaat zal hij je wel wat dingetjes uitleggen. Verder, als je je pil hebt, staat er ook informatie in de bijsluiter die je wat kan helpen over de pil zelf te leren.

Veel succes!
Oud 19-06-2003, 21:14
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-06-2003 @ 21:53:
- vanaf welke leeftijd mag je aan de pil?
Er is geen bepaalde leeftijd voor, maar als je nog niet menstrueert zul je ook geen pil krijgen
tenzij je niet vanzelf menstrueert mn overbuurmeisje werd niet ongesteld en heeft toen de pil gekregen, et voila! ongesteld
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 19-06-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 19-06-2003 @ 22:14:
tenzij je niet vanzelf menstrueert mn overbuurmeisje werd niet ongesteld en heeft toen de pil gekregen, et voila! ongesteld
En mijn nichtje dus ook
(misschien wel dezelfde persoon, heeeel toevallig )
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 15:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #5!!
Snufje
265 26-10-2003 13:40
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #3!
Snufje
252 10-06-2003 18:53
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.