Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2004, 13:26
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Wij hebben nooit zelfstudie uren ( ik zit nu in de 5e).
Als we tussenuren hebben gaat er gewoon een deel huiswerk maken en een deel niks doen....

Er is wel vanaf dit jaar ingevoerd dat de eerste drie klassen tijdens tussenuren huiswerk moeten maken onder begeleiding, dat vind ik wel heel zielig voor ze want wij hadden dat toen niet
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 14:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 03-12-2004 @ 14:26 :


Er is wel vanaf dit jaar ingevoerd dat de eerste drie klassen tijdens tussenuren huiswerk moeten maken onder begeleiding, dat vind ik wel heel zielig voor ze want wij hadden dat toen niet
Had ik vorig jaar ook , erg kut , maar gelukig waren er te weinig docenten en ging het niet vaak door. Maar wat wel stom was hadden de 1ste klassers en wij dan toen 3de klassers een tussen uur en kregen wij begeleiding terwijl die bruggen het juist meer nodig hebben.

__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wij hadden in de 3e nooit tussenuren.. ja, behalve als er iemand ziek was, maar dan mocht je gewoon chillen..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:09
-00333-
Avatar van -00333-
-00333- is offline
Ja bij ons wordt er ook bijgehouden of je er bent (Bij ons heten de zelf studie uren KWT-uren. (keuzewerktijd). Er worden uitdraaien gemaakt en kruisjes achter de namen gezet) Ben je er niet, krijg je brief thuis of spreekt de leraar je aan. DAT ZOU MOETEN. Maar op de een of andere manier helpt het helemaal niets en spijbelt iedereen even vrolijk verder.
__________________
| Als het woord dood is, sterft de wereld | Mais, je ne fume pas! *Eik benk toch bes wel lief...* (L) Roy HVJ! (L) Out ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:42
Verwijderd
oh ja de oppasuren in de eerste en in de tweede.. kwam er altijd een leraar oppassen als wij in een lokaal zaten. Ik had er een kotshekel aan en was blij dat ze wegwaren in de derde.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik vind deze fase echt kut! ik doe C&M, echt zo'n meidenrichting. telkens heb ik maar 2 jongens in de klas en de rest meiden. en sommige meiden zijn echt TE kakkerig , lopen over iedereen te zeiken! vorig jaar werd gezegt dat ik dit niet aankon, maar ik sta tot nu toe nog beter dan mijn vriendinnen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 08:44
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 05-12-2004 @ 00:12 :
ik vind deze fase echt kut! ik doe C&M, echt zo'n meidenrichting. telkens heb ik maar 2 jongens in de klas en de rest meiden. en sommige meiden zijn echt TE kakkerig , lopen over iedereen te zeiken! vorig jaar werd gezegt dat ik dit niet aankon, maar ik sta tot nu toe nog beter dan mijn vriendinnen!
Doe NT en bij ons zijn de klassen per profiel ingedeelt. 2 CM klassen 1 EM klas 3 NG klassen 1 NT klas
(op VWO niveau dan op havo zijn er nog iets van 8 klassen maar de indeling weet ik daarvan niet)

Iedereen in mn klas doet NT dus er zitten maar 7 meisjes in mn klas en 20 jongens. Is toch wel raar hoor.
In de EM klas zitten maar 5 meisjes.

Dat betekent de klassen van CM en NG vol zitten met meisjes. Omdat er sowieso al meer meisjes zijn. Bijv. van bio dat ik in mn vrijedeel heb zit ik in een klas met stuk of 23 meisjes en 2 jongens. En die jongens doen netzoals mij NT en hebben het in hun vrije deel.
Bij m'n vriendin op de havo is het ook erg daar deden ongeveer 25 NT en dat allemaal jongens. Wat hebben ze gedaan 5 meisjes erbij geplaats die NG deden.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:47
Verwijderd
hmm bij ons is E&M en N&G goed verdeeld, jongens en meisjes, bij N&T zit 1 meisje, bij C&M 2 jongens

(in de 5e klas zit ik overigens)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:46
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Bij ons zijn de klassen zelf op zich wel redelijk verdeeld kwa jongens/meisjes, maarja in deze klassen zit je alleen met algemene vakken zoals engels en nederlands.

Ik doe dan N&T (er zijn inclusief mij 2 meisjes en volgens mij 12 jongens die dat doen), dus tijdens scheikunde/natuurkunde 2 zijn er bijna alleen jongens...
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 06:17
Verwijderd
Wij hebben 3 4V klassen :

D4v1 : CM --> voornamelijk meisjes maar ook redelijk wat jongens..
D4v2 : EM/NT/NG --> 7 meisjes (3 ng, 2 nt, 2 em) en de rest jongens.. (hier zit ik in )
D4v3 : NG/NT --> Netjes verdeeld jongens/meisjes

Op de havo is alles gewoon gesplitst.. dus EM klas, CM klas frans, CM klas duits, EM klas duits, NG duits, NG frans etc Is makkelijker roosters maken

Ik ga nu naar mijn aller eerste SE van de SE-week toe
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:06
Verwijderd
ik zit in 5vwo en wij hebben ven de hele school bij elkaar maar 3 5v klassen, dus:

1x CM/EM (redelijk verdeeld, maar die CM'ers allemaal meiden geloof ik),
2x NG/NT, ook redelijk verdeeld qua jongens/meiden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:02
_mar
Avatar van _mar
_mar is offline
Wij hebben maar twee 5V klassen. We zitten allemaal door elkaar, dus niet per profiel, maar de 4 mentorgroepen zijn wel ingedeeld op profiel.
Maarja, we hebben toch clusters, dus de ene keer zit ik bij m'n echte klas, en dan andere keer bij m'n profielklas. Je kent wel veel mensen zo Volgens mij is het wel eerlijk verdeeld, maar inderdaad wat wel meer hier zeggen: NT is meest jongens en CM meest meisjes. Ach ja, ik doe zelf NG en dat is wel eerlijk verdeeld geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 07:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb geen idee hoe het precies is verdeeld, want onze klassen zijn niet verdeeld per profiel. Ze hebben gewoon de 50 V4 leerlingen in tweeen gehakt, zodat er twee klassen zijn ontstaan. (Voor het gemeenschappelijke deel)

Zo ver ik weet:
C&M -> 2/3 meisjes, 1/3 jongens
E&M -> 1/2 meisjes, 1/2 jongens
N&G -> 1/2 meisjes, 1/2 jongens
N&T -> 3/4 jongens, 1/4 meisjes

Alleen C&M en N&T wat oneerlijk. Maar het is niet echt te merken, want de twee 'normale' vakken zijn natuurlijk met ongeveer evenveel jongens en meisjes en N&G en N&T hebben dit jaar nog samen les, behalve biologie. Bij biologie zijn precies evenveel jongens en meisjes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 23:39
Verwijderd
80 5vwo mensen
14 CM
19 EM
en de rest NG/NT verdeelt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 00:03
Verwijderd
Eens even denken (ik zit dan wel in 5V):

5V heeft 54 leerlingen: verdeeld in twee groepen: V5a en V5b.

V5a = NG+NT
V5b = CM+EM

CM: 11 leerlingen (1 jongen: dat ben ik )
EM: 15 leerlingen (3 meisjes, rest jongens)

NG/NT in totaal 28 leerlingen, iets meer jongens dan meisjes.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:37
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik vind het stom,

Zoals loesje zegt: 2e fase: zelfstandig achterlopen op je eigen planning.

je hebt alleen nog maar studie wijzers. je krijgt veel te veel huiswerk. ik zit ook nog eens bij allemaal hyperintellegente mensen in de klas die onwijs goed kunnen leren dus die lezen iets een keer over en dan halen ze een 8. best wel démotiverend.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:44
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dat is zo stom, wij moeten als we 2 tussenuren en een pauze achter elkaar hebben en daarna nog ckv, nog op school blijven. en als je dan ckv spijbelt dan spijbel je 1 uur dus dan moet je 2 uur terugkomen. ( bij ons word het verdubbeld.) maar dan heb je dus de een uur winst. dan regelen ze het gewoon zo dat je bijv 3 uur moet nakomen. dat is zo triest. en als we het eerste te laat komen moeten we meteen een uur nakomen, en je krijgt ook een kruisje als je te laat komt en als je er 3 hebt moet je de 1e keer 1 uur de tweede keer 3 kruisjes 2 uur, en de 3e keer een blokrooster nakomen. ( een week lang van 8 tot 4 op school)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:52
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-12-2004 @ 19:44 :
dat is zo stom, wij moeten als we 2 tussenuren en een pauze achter elkaar hebben en daarna nog ckv, nog op school blijven. en als je dan ckv spijbelt dan spijbel je 1 uur dus dan moet je 2 uur terugkomen. ( bij ons word het verdubbeld.) maar dan heb je dus de een uur winst. dan regelen ze het gewoon zo dat je bijv 3 uur moet nakomen. dat is zo triest. en als we het eerste te laat komen moeten we meteen een uur nakomen, en je krijgt ook een kruisje als je te laat komt en als je er 3 hebt moet je de 1e keer 1 uur de tweede keer 3 kruisjes 2 uur, en de 3e keer een blokrooster nakomen. ( een week lang van 8 tot 4 op school)
Te laat komen is bij ons niet erg spijbelen wel. Eerste 3 keer niet zo erg maar dan gaan er herkansingen verdwijnen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 03:11
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
I love stars schreef op 10-09-2004 @ 15:25 :
Wat is jouw eerste indruk van de tweede fase.

De mijne is weinig huiswerk en best wel relaxed en slaperige uren. Tot nu toe vind ik de vakken extreem makelijk maar, de wat moeilijke vakken krijg ik nog. Ik ben beniewd...........

ps. de topic titel moet eigelijk zijn voor de 4de klasser maar, ik kon hem niet meer veranderen .
Ik heb HAVO af gerond. Ik deed NT. mijn visie:
Teneerste die opleiding was veelste makkelijk voor mij. Maar VWO kon ik niet doen omdat ik slecht in talen ben. En bij VWO had ik frans er ook nog bij moeen doen.
Ik deed niets aan school, het vierde en vijfde jaar hebt ik mijn boeken bijna nooit aan geraakt. Bijhalve voor duits, omdaar toch een goed cijfer voor te halen. Ik was bijna cum laude geslaag op HAVO, maar voor duits had ik een 6.
De tweede fase maakte niets uit, de leraren bleven toch wel alles controleren . Gevolgen, ik ben in de 4de er 342 keer uitgestuurd en een paar schorsingen. In de 5de hadden de leraren door dat ik toch goede cijfer terwijl ik geen enkele les volgende, omdat er telkens uit geschopt werd. Toen werden ze veel milder en lieten ze me mijn gang gaan.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:00
Venomous
Venomous is offline
Wij hebben 3 Havoklassen: Ha4A, Ha4B en Ha4C met ieder iets van 30 leerlingen. Maar in iedere klas zitten de profielen gewoon door elkaar. Gewoon wat het beste uitkwam met iemands rooster.

Verder is het ongeveer zo:

CM: 75% meisjes, 25% jongens.
EM: 75% jongens, 25 % meisjes.
NG: 50/50
NT: Allemaal jongens met 2 meisjes. (ik en een ander meisje)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Lifestyle ideeen voor een disco avond met de 2de klassers?
k@rlijn
5 13-06-2010 15:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [help!] Gemiddelde van cijfers etc.
Nafi
5 13-06-2009 15:47
Vrije tijd Formule 1: De Grand Prix van Hongarije op de Hongaroring in Budapest!!!
Mr.Oizo
46 25-08-2003 20:05
Liefde & Relatie Hij houdt niet meer van mij
ziggy
116 01-02-2003 13:36
Drugs & Alcohol 4e klassers(MAVO-HAVO-VWO) gezocht die een enquête over softdrugs willen invullen!!
girly_beau
39 09-01-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.