Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2017, 13:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Een hardeschijf wil ik niet meer in mijn computer hebben. Niet alleen vanwege het gebrek aan snelheid, maar ook omdat ze trillingen en geluid produceren.
oftewel: 1st world problems to the max
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 21-12-2017, 13:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Of gewoon je games op tweede reguliere (snelle) schijf dumpen, al dan niet een hybrid model. Je merkt het hoogstens in wat laadtijden.
Dat heb ik nu, maar merk het verschil wel met de game die wel op de SSD staat
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-12-2017, 13:11
Verwijderd
Citaat:
waarom zou je een grote SSD willen? (tenzij ze opeens erg betaalbaar worden). Gewoon niet zo veel troep installeren en bestanden die je wil bewaren wil je toch fatsoenlijk backuppen, dus die hoeven daarna niet meer op je computer te staan.
VMs.
Oud 21-12-2017, 13:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
tja je zal ergens concessies moeten doen.. een beetje AAA-game tegenwoordig kruipt gerust richting de 60 a 80gb; de SSDs groeien voorlopig niet zo hard (of dalen niet snel in prijs) dus dan lijkt mij de keuze vrij makkelijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-12-2017, 13:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
VMs.
True, maar dat reken ik niet als een geldig argument in mijn huis-tuin-keuken-gebruik context (beetje internetten, office-troep, wat foto/video editing en gaming) die voor de meeste mensen hier geldt ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-12-2017, 13:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maakt dat zoveel uit ja? De applicatie draait sowieso vanaf je SSD, dus alleen het inladen/wegschrijven van data is wat trager, maar als je een file eenmaal hebt geopend dan zit ie in het geheugen en dan zou het opslagmedium weinig meer moeten uitmaken.. temp-files worden waarschijnlijk doorgaans lokaal opgeslagen en weer verwijderd (maar in een beetje Adobe-programma kan je dat vast zelf ook wel instellen) na het sluiten van de applicatie. Alles direct van je SSD zal natuurlijk sneller zijn maar voor hobby-matig gebruik zou alle statische files gewoon lekker op een tweede schijf gooien.
Ik heb een laptop, dus mijn SSD is de enige schijf. Daarnaast heb ik een desktop met veel opslagruimte die ik vanaf de laptop via het netwerk kan benaderen. Daardoor kan ik mappen vanaf de laptop naar de desktop verplaatsen, het pad aanpassen in Lightroom en nog alle bewerkingen behouden die Lightroom aan de bestanden gekoppeld had. Dat is sowieso wat trager, maar als het simpelweg om een extra export één of twee beeldbestanden gaat vind ik dat niet zo erg. Ga ik actief bewerken, dan zet ik dingen liever lokaal. Als ik niet thuis ben kan ik sowieso niet via het netwerk bij de files op de desktop, dus alle projecten waar ik onderweg aan wil kunnen werken moeten ook lokaal op de laptop staan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-12-2017, 13:13
Verwijderd
Er komen grote dalingen aan in SSD-land. Er is op dit moment overproductie bij zowel SLC als MLC/TLC, inclusief de 64Gbit chips.
Oud 21-12-2017, 13:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
tja je zal ergens concessies moeten doen.. een beetje AAA-game tegenwoordig kruipt gerust richting de 60 a 80gb; de SSDs groeien voorlopig niet zo hard (of dalen niet snel in prijs) dus dan lijkt mij de keuze vrij makkelijk.
Valt mij ook op ja. Terwijl het gevoelsmatig grafisch soms niet eens veel beter is of lijkt dan games van een x aantal jaar terug die netjes binnen de 5 à 6 GB bleven. Lijkt me alsof men de moeite niet meer wil doen om games relatief klein te houden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-12-2017, 13:44
Verwijderd
Is met 4K-textures en dergelijke en extra metadata over HDR niet meer mogelijk.
Oud 21-12-2017, 14:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Valt mij ook op ja. Terwijl het gevoelsmatig grafisch soms niet eens veel beter is of lijkt dan games van een x aantal jaar terug die netjes binnen de 5 à 6 GB bleven. Lijkt me alsof men de moeite niet meer wil doen om games relatief klein te houden
Tja, ligt ook een beetje aan de type games. En wat deadlock zegt, 4K textures en dat soort zaken drukken zwaar op de begroting qua opslag, idem voor bv audiotracks in andere talen. HDR zou niet veel uit moeten maken, dat is voornamelijk allemaal runtime spul en heeft niet andere sourcefiles nodig. Zolang iets niet procedureel opgelost kan worden zal het gewoon als file aanwezig moeten zijn.

Maar als je alles er uit zou kunnen gooien wat je niet nodig denkt te hebben dan scheelt dat al een flinke boel; daar zou men welzeker meer controle over kunnen geven.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-12-2017, 14:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tja, ligt ook een beetje aan de type games. En wat deadlock zegt, 4K textures en dat soort zaken drukken zwaar op de begroting qua opslag, idem voor bv audiotracks in andere talen. HDR zou niet veel uit moeten maken, dat is voornamelijk allemaal runtime spul en heeft niet andere sourcefiles nodig. Zolang iets niet procedureel opgelost kan worden zal het gewoon als file aanwezig moeten zijn.

Maar als je alles er uit zou kunnen gooien wat je niet nodig denkt te hebben dan scheelt dat al een flinke boel; daar zou men welzeker meer controle over kunnen geven.
Ik weet nog wel dat men vroeger Sims 2 enorm groot vond. Voor die tijd was het met meer dan 10GB voor het spel natuurlijk ook best een grote game. Toen heb ik nog handmatig andere taalpakketten verwijderd enzo, omdat dat weer een klein beetje scheelde.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-12-2017, 15:00
Verwijderd
Ik had ooit een 120MB hdd in een 486. Dan zijn de struggles pas echt real.
Oud 21-12-2017, 15:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had ooit een 120MB hdd in een 486. Dan zijn de struggles pas echt real.
I raise you 20MB in een 386. Toen je alles nog op floppies gooide .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-12-2017, 16:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ben ik blij dat ik dat niet heb moeten meemaken
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-12-2017, 16:43
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind het jammer dat ik het niet heb mogen meemaken, lijkt me superleuk om gewoon met heel die ontwikkelingen mee te leven.
__________________
Forumdownie
Oud 21-12-2017, 17:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind het jammer dat ik het niet heb mogen meemaken, lijkt me superleuk om gewoon met heel die ontwikkelingen mee te leven.
Dit wel een beetje ja
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-12-2017, 18:05
Verwijderd
Rosebud:;:;:;:;:;
Oud 21-12-2017, 18:05
Verwijderd
Moveobjects_on
Oud 21-12-2017, 18:07
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Motherlode
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-12-2017, 18:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Rosebud:;:;:;:;:;
Citaat:
Moveobjects_on
Citaat:
Motherlode


Nu wil ik Sims doen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-12-2017, 18:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als ik zo een cake in de oven heb staan mag ik van mezelf ook even denk ik!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-12-2017, 19:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
I raise you 20MB in een 386. Toen je alles nog op floppies gooide .
Mijn eerste pc had niet eens een harddisk
Wel 2 5,25"-stations, eentje met een floppy voor het OS en eentje voor floppy's met spelletjes
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-12-2017, 19:38
Verwijderd
Floppy's
Oud 21-12-2017, 20:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Een hardeschijf wil ik niet meer in mijn computer hebben. Niet alleen vanwege het gebrek aan snelheid, maar ook omdat ze trillingen en geluid produceren.
Weet je wat nog meer trillingen en geluid produceert?
Oud 21-12-2017, 20:36
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Een hydraulische-impact hamer.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-12-2017, 21:04
Verwijderd
Hallo, hoe is het hier?
Oud 21-12-2017, 21:12
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Goed, hoe gaat het met jou
__________________
Forumdownie
Oud 22-12-2017, 06:56
Verwijderd
Prima
Oud 22-12-2017, 07:08
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik zit in een stilstaande trein in een overvolle coupe met iemand die echt wanstaltige ochtendpoepjes produceert
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-12-2017, 07:15
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oh jeetje zoef, gefeliciteerd denk ik
__________________
Forumdownie
Oud 22-12-2017, 07:20
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dankjewel! Denk ik.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-12-2017, 07:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gefeliuciteerd Zoef
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-12-2017, 10:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kerstboodschappen zijn binnen, alleen bladerdeeg vergeten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-12-2017, 11:44
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Gefeliciteerd, Zoef!
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 22-12-2017, 12:08
Verwijderd
Proficiat Zoefje!
Oud 22-12-2017, 21:42
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Gefeliciteerd!
Oud 23-12-2017, 11:33
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dankjulliwel! /kusjeblaas
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-12-2017, 22:05
Verwijderd
De laatste keer dat ik zo over technologische vooruitgang onder de indruk was is echt heel lang geleden. Misschien DVD voor het laatst. Of heel misschien neurale netwerken. Maar jeetje, 4K omgomgomg....
Oud 23-12-2017, 23:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oooh mijn neefje is zo intens veel te leuk. En mijn eierstokken trekken het zo uitermate slecht.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-12-2017, 23:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Oh ik dacht dat ik vuurwerk hoorde maar het was jij gewoon.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 23-12-2017, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Oooh mijn neefje is zo intens veel te leuk. En mijn eierstokken trekken het zo uitermate slecht.
Ohjah, ik heb nog videos die ik je moet laten zien maar niet durf
Oud 23-12-2017, 23:24
Verwijderd
En ik kijk dus gewoon De Kleine Zeemeermin hihihihi
Oud 23-12-2017, 23:25
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
In 4K?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 24-12-2017, 00:53
Verwijderd
Helaas niet
Oud 24-12-2017, 05:59
Verwijderd
Iemand stak hier gisteren voor onze deur en shitload aan vuurwerk af om te vieren dat het tien voor twaalf was en toen kon ik helemaal opnieuw beginnen met in slaap vallen.
Oud 24-12-2017, 08:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En ik kijk dus gewoon De Kleine Zeemeermin hihihihi
Oud 24-12-2017, 10:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat ik vuurwerk hoorde maar het was jij gewoon.
Sorry
Citaat:
Ohjah, ik heb nog videos die ik je moet laten zien maar niet durf
Terecht :’D ik kan het niet aan, en moest er gisteravond een beetje van huilen :/

Maar deze is ook zoveel te leuk en te schattig en vooral te wijs voor zn 20 maanden, met complete volzinnen en tot 10 tellen en al zn nieuwe speelgoed combineren.
Ik praat Nederlands tegen hem omdat Mn Deens zuigt en hij me doodeng vind als ik engels praat, maar hij begint nu ook een beetje Nederlands tegen me te brabbelen hij is schijnbaar ook groot fan van me, elke keer dat ik de kamer uitloop komt ie me zoeken en we hadden een paar weken terug een middagje kerstknutsels gedaan bij een nichtje, en eenmaal thuis heeft hij elke keer als hij langs de kerstslinger liep gezegd dat hij dat met mij heeft gemaakt.
Hij ging cadeautjes uitpakken en ging daarbij eerst alles proberen voordat hij de volgende uit wilde pakken. En toen hij doorhad dat alleen hij cadeautjes kreeg moest uit de enorme doos Duplo aan iedereen een zakje gegeven worden.
En onze monden vielen een beetje open toen hij begon over overgroot oma, die is een maand of 4 geleden overleden, en hij vertelde dat ze boven ergens aan het slapen was.... niemand in de familie heeft dat ooit zo aan hem uitgelegd op die manier.

(We denken stiekem een beetje dat ze een nieuwe H hebben geproduceerd )

Potdomme ik wil er ook 1 als heeft het maar 10% van zn schattigheid.

Duidelijk dat ik schattige video’s van jou nichtjes nu niet aankan en mijn eierstokken te hard ratelen

/langverhaalkortIKMOETOOKEENBABY
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-12-2017, 10:40
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ga seksen dan!
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 24-12-2017, 10:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als er nu ruimte was in mn leven voor een minime had ik echt al wel een poging gedaan hoor ik seks voorlopig nog wel even gewoon alleen voor de leuk
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-12-2017, 11:05
Verwijderd
Goed blijven oefenen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.