Oud 25-01-2019, 16:53
Raymond767
Raymond767 is offline
Hallo,
Ik ben 17 en heb nu 2 bijbanen waarbij ik samen ruim onder de 6500 euro pj verdien en dus geen loonheffing hoef te betalen.
Nu kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden of je bij 2 banen loonheffingskorting kan hebben omdat ik toch niet genoeg verdien om belasting te betalen, alleen moet ik nu wel een jaar wachten op de 40% van baan 2, zelfs de belastingdienst medewerker aan de telefoon wist het niet 100% zeker.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met mijn situatie en of die aan het einde van het jaar extra moest betalen of niet.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2019, 17:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt de loonheffingskorting zover ik weet slechts bij één baan laten verrekenen. Mijn vriend heeft een tijd lang bij twee werkgevers tegelijkertijd gewerkt, en kon dat toen ook slechts bij één werkgever toepassen. Hij heeft toen wel bewust gekozen om de loonheffingskorting te gebruiken voor de baan waarbij hij het meest verdient.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-01-2019, 18:32
Verwijderd
Loonheffingskorting mag maar op één inkomen aangezet worden. Punt uit. Daarnaast lieg je want dit weet iedere medewerker van de belastingtelefoon perfect. Je hebt niemand gebeld daar. Waarom lieg je hierover?

Mocht je alsnog teveel belasting betaald hebben of niet maximaal geprofiteerd hebt van je loonheffingskorting dan kan je dat met je aangifte rechttrekken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2019, 08:09
Verwijderd
De belastingtelefoon staat bekend om zijn notoir slechte serviceverlening/gebrek aan kennis, maar dit is zo ongeveer dé standaardvraag inderdaad. Simpeler wordt het niet. Ik geloof er ook niets van dat je dit zo gevraagd hebt en dit het antwoord was.

Maar goed on topic; mag maar bij één baan inderdaad. Dat weten ze zelfs bij de belastingtelefoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht consequentie 2x loonheffingskorting
dwight88
14 10-02-2008 22:32
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting
^M_chelleeeH^
36 03-08-2007 17:14
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.