Oud 11-01-2006, 13:22
Verwijderd
Het is alweer tijd voor nummer 12. Ik kon de beginpost van het 11e topic niet meer veranderen of quoten, dus als iemand die nog even kan plaatsen ben ik diegene zeer erkentelijk.
Advertentie
Oud 11-01-2006, 15:52
Verwijderd
Ik voel verantwoordelijkheidsgevoel opkomen om een nieuwe openingspost (nouja, bijna) te plaatsen. Oorspronkelijke tekst door D@mien.

Wat is anime nou precies?
Een prachtige uitleg van wat anime is kan je hier vinden.

Wat betekent het als een anime 'gelicensed' is en waar kan ik zien welke dat zijn?
Licensing is het verwerven van de rechten van Japanse media door Amerikaanse of Europese mediaondernemingen; het wordt dan illegaal om het materiaal nog te verspreiden. Een duidelijke uitleg van licensing kan je hier vinden.
Welke series er gelicensed zijn kun je hier vinden, en ook vaak op de nieuwspagina's van ANN.

Welke series zijn het kijken waard nu?
Van de series die nu worden uitgezonden zijn deze het populairst:

Bleach
Naruto
One Piece
Black Cat (op moment van schrijven net 11 eps vertaald maar helaas gelicensed)
Mai-Otome (vervolg? op Mai-HiME)


Voor meer aanbevelingen kan je het best ff in het topic vragen, dat gaat snellen over het algemeen...hier 300 titels neerzetten is nutteloos.

Welke 'fansubbers' moet ik hebben?
Welke fansub je kijkt is vaak iets van smaak. De een vindt 'speedsubbers' prima om te kijken, en anderen vinden 'quality subbers' de enige manier om een serie te kijken.

Speedsubbers? Qualitysubbers? Wat zijn dat?
Speedsubbers zijn groupen die vaak tussen 24 en 48 uur een aflevering ondertiteld uitbrengen. Dit heeft natuurlijk over het algemeen het voordeel dat je elke week op een vaste dag een aflevering kan kijken. Het nadeel is dat het vaak een haastklus is, wat kan resulteren in onnauwkeurige ondertitelingen, slechte(re) audio en een inferieure beeldkwaliteit dan die van de quality subbers. Dit hoeft echter niet altijd zo te zijn!
Quality subbers zijn groepen die een aflevering zo goed mogelijk willen maken en vaak dus niet binnen 48 uur een aflevering afhebben. Het voordeel is dat je van de betere groupen vaker goede audio en videokwaliteit en nauwkeurige ondertitels kunt verwachten. Het nadeel van quality subbers is natuurlijk dat je soms langer moet wachten op een aflevering...soms krijg je elke week je 'fix', maar als je pech hebt moet je een paar weken tot zelfs maanden wachten op een aflevering.

Welke groepen zijn er?
Er zijn héél veel groupen die fansubben, maar dit zijn de bekendste:

animeOne -> www.gotwoot.net (momenteel near dead)
ANBU -> www.anbudom.net -> ze lijken op moment van typen redelijk dood, maar miss. komt dat door de vakantie.
Anime-Keep -> www.animekeep.org
Anime-Kraze -> www.animekraze.org
Inuyasha 4ever -> www.iy4ever.net
Lunar -> www.lunaranime.org
Mahou -> www.mahou.org
Shinsen Subs -> www.shinsen-subs.org
Static Subs -> www.static-subs.com
Triad -> www.the-triad.org

Sites die vrijwel alle nieuwe releases hebben:
Animesuki -> www.animesuki.com (alleen vrij beschikbare series, dus niet gelicensed)
Tokyotosho -> www.tokyotosho.com (ook veel soundtracks, DVD-rips, hentai, manga et cetera)
Delta-Anime torrents -> www.datorrents.com (vooral veel manga, HCG, loli-games en doujinshi oftewel fanart)
Baka-Updates -> www.baka-updates.com (voornamelijk series, zowel tv-rips als DVD-rips)

Boxtorrents -> www.boxtorrents.com heeft veel volledige, ook oudere, series en soundtracks (registratie + voldoende sharen noodzakelijk).

Sites van DVD-ripcrews:
KickAssAnime -> http://kaa.animeconnection.net/torrentpage/
Anime-4ever -> www.anime4ever.org
Anime-Supreme -> http://bittorrent.anime-supreme.com (registratie + voldoende sharen noodzakelijk)

Een complete lijst met fansubbers is te vinden op Animesuki (www.animesuki.com). In de Japanse taal geïnteresseerden zij verwezen naar http://japan-studies.com/language/
Oud 11-01-2006, 19:35
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Net bleach 63, de 1 hour special gekeken.

Spoiler
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 11-01-2006, 20:14
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Nu Lunar klaar is met Suzuka vind ik dat ze moeten zorgen dat ze nu bij blijven met Bleach

Ik kijk Shuffle ook van Froth-Byte..goede ervaringen mee..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 11-01-2006, 21:13
Verwijderd
'May I say that your drawings abnormally suck?'
Oud 11-01-2006, 21:33
Verwijderd
Hunter X Hunter is leuk
Oud 11-01-2006, 21:57
Verwijderd
Eindelijk de Koi Kaze manga compleet door Anime-Waves. Snel naar boxtorrents voor vijf volumes angsty incest goodness
Oud 12-01-2006, 00:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-01-2006 @ 22:33 :
Hunter X Hunter is leuk
HXH rulez Ze moeten maar snel verder met de serie...(als de mangaka de manga kan afmaken...kep gelezen dat ie nogal een brakke gezondheid heeft..)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 12-01-2006, 00:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2006 @ 22:57 :
Eindelijk de Koi Kaze manga compleet door Anime-Waves. Snel naar boxtorrents voor vijf volumes angsty incest goodness
Dat zou kunnen als boxtorrents niet down zou zijn
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 12-01-2006, 11:19
Verwijderd
Dat was-ie nog niet toen ik ging slapen

Maar ik zie het, al mijn bt-tracked torrents geven een scrape error
Oud 12-01-2006, 11:24
Verwijderd
Net ff een paar Mai Otome eps gekeken die ik wegens de vakantie dat ik bij me ouders zat niet kon kijken. Erg geinige eps (9-11). Er lijkt al iets te gebeuren, maar nog steeds niet erg veel. Wel grappig als je steeds weer characters ziet die je eigleijk al vergeten was
Oud 12-01-2006, 17:16
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Paradise Kiss 6... Dag onschuldig shoujo-verhaaltje
Oud 12-01-2006, 21:00
Verwijderd
Heh, shoujo hoeft gelukkig niet altijd onschuldig te zijn
Oud 13-01-2006, 01:09
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Even posten zodat ik 'em makkelijker terug kan vinden.
Oud 13-01-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 11-01-2006 @ 20:35 :
Net bleach 63, de 1 hour special gekeken.

Spoiler
Spoiler
Oud 13-01-2006, 15:54
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Robo schreef op 13-01-2006 @ 16:23 :
spoilerstukje
Spoiler
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Oud 13-01-2006, 16:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
en wederom kan ik de spoilers (alleen die van Robo) gewoon zien...(etzelfde probleem als in M&M is aangekaart)..Het gekke is, het was eerst niet zo...

ontopic:
Lunar moet opschieten

kben nu ff aant inlopen met DCS... wel jammer dat et allemaal zo voorspelbaar is (ep 16 net gezien)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 13-01-2006, 17:00
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-01-2006 @ 22:33 :
Hunter X Hunter is leuk
Understatement. Het is imo een van de beste animes. Ws zelfs mijn favoriet.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 17:03
Verwijderd
Heb nu de eerste 62 + de eerste OVA gezien, dus nog 3 OVA's te gaan. Hisoka is echt een gaaf karakter, freaky clown
Oud 13-01-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 13-01-2006 @ 17:38 :
kben nu ff aant inlopen met DCS... wel jammer dat et allemaal zo voorspelbaar is (ep 16 net gezien)
north european loli girls ftw
Oud 15-01-2006, 01:39
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik wil DCS - 21

en 22-26
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 15-01-2006, 01:59
Verwijderd
Uiteraard. Ik wil nog wel meer dingen, bijv. Shuffle! compleet door Froth-Bite, Mahou Sensei Negima compleet door Anime-Council (maar dat zal wel niet meer gebeuren ivm. licensing...).

En ik wil, boven alles, dat een goede groep verder gaat met Basilisk en Black Cat.
Oud 15-01-2006, 02:11
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-01-2006 @ 02:59 :
Uiteraard. Ik wil nog wel meer dingen, bijv. Shuffle! compleet door Froth-Bite, Mahou Sensei Negima compleet door Anime-Council (maar dat zal wel niet meer gebeuren ivm. licensing...).

En ik wil, boven alles, dat een goede groep verder gaat met Basilisk en Black Cat.
RQ en AFF hebben tot nu de beste versie van Black Cat.
Basilisk heeft idd véél betere subs nodig...maar de NoNameWinners versie is te bekijken..al zijn de subs matig..
AnimeCo heeft Negima officieel niet laten vallen...en de torrents doen et ook nog braaf...
En op Shuffle moeten we braaf w88 Ik heb em alleen van FB gezien, dus ik ben er nog nieteens mee klaar


Mai-Otome 12
Wel grappig dat de figuren die de voice overs zijn in de previews de mensen uit Mai-HiME zijn (lees: alsof Mai-Otome een soort toneelstuk is gespeeld door de Mai-HiME personen)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 15-01-2006, 02:21
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik zie dat eind maart de DVDs uitkomen van My-HiME..de uitgave met artbox heeft er ook een Tshirt bij (hopelijk is et met alle childs, en niet een of andere ecchi afbeelding van Mai)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 15-01-2006, 10:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Cassenova of zoiets wat op asian screen was, had een erge final fantasy look.
Wel geinige film.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Advertentie
Oud 15-01-2006, 11:04
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 15-01-2006 @ 03:21 :
Ik zie dat eind maart de DVDs uitkomen van My-HiME..de uitgave met artbox heeft er ook een Tshirt bij (hopelijk is et met alle childs, en niet een of andere ecchi afbeelding van Mai)
Mwah, ik zou niet zo snel met een Mai Hime t-shirt gaan lopen. Wel met een t-shirt van Space Tree
Oud 16-01-2006, 00:37
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
kzag zowaar dat AonE de DVD eps 25 en 26 van Ah! My Goddess heeft gereleased... ik maar denken dat ik ze al had gezien...blijkt de serie bij ep 24 gestopt te zijn..en 25+26 dus DVD only eps zijn
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 16-01-2006, 09:15
Verwijderd
Oohw cool helaas heb ik 1-24 op me pc staan waar eik een DL limiet heb Dan maar weer ;los ergens anders bij zetten. Thanks voor de tip
Oud 16-01-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 16-01-2006 @ 10:15 :
Oohw cool helaas heb ik 1-24 op me pc staan waar eik een DL limiet heb Dan maar weer ;los ergens anders bij zetten. Thanks voor de tip
DL limiet kan je tegenwoordig tog vaak voor 2 eypo per maand ofzo laten verwijderen??
Oud 16-01-2006, 10:35
Verwijderd
Mwah tis UPC. Ik ben alleen maar van vrijdag middag tot zondag aan het begin van de avond bij mijn ouders thuis en zaterdag werk ik meestal. Aangezien me vader hooguit eens ene buitenlandse krant leest doen zij verder niks met internet. Bij upc heb je abo´s van 15, 22, 32, 42 euro en nog een hogere. We hadden eerst die van 32 euro, maar zijn teruggestapt omdat het toch sonde is van het geld. Van een datalimietverhogering bij UPC heb ik niks gehoord. Maar ach, voor die 2 dagen. Ik downloade toch al nooit meer op die pc.
Oud 16-01-2006, 12:02
Verwijderd
Ach ja, dat is ook zo

Ik ben ook overgestapt van mijn (veel te dure) XS4ALL-abo naar een trager abo, dat is nu Planet Standard geworden (3072/512). Ik zag dat Chello voor vijf eu minder per maand 3072/1024 leverde, maar ik was even vergeten dat die gasten moeilijk doen over datalimieten, dat was al zo toen ik nog een 1500/128 abo bij UPC had vijf jaar terug.

Ik heb bij XS4ALL in 2005 meer dan een terabyte geupload, en nooit problemen mee gehad. Sinds ik bij Planet zit hetzelfde. UPC is wel goedkoop maar het is echt een rukprovider, ik zou nog niet naar ze overstappen als ze 8192/2048 aanboden voor twee tientjes.
Oud 16-01-2006, 12:13
Verwijderd
Lol, ik zit bij Tiscali. Weet niet precies mijn snelheden maar download op full-speed met iets van 650kb/s en heb geen datalimiet. We hebben het nu anderhalf jaar (daarvor casema ), geen enkele keer verbindingsproblemen gehad (ja 1x 's nachts maar dat was van te voren gemeld dat ze met de servers gingen kloten) en geen data limiet, dus ik ben zeer tevreden.

En ze hadden laatst de abbo prijzen verlaagd, dus toen had mijn pa gemaild zo van ja onze abbo is als je hem nieuw afsluit nu goedkoper dan toen wij hem afsloten. Toen kregen we ons oude abbo voor hetzelfde geld als die nieuwe goedkopere abbo nu kost.

Ik zie trouwens nu dat het abbo van 32 eu bij UPC geen datalimiet meer heeft Morridin.
Oud 16-01-2006, 13:21
Verwijderd
Yup, die hadden we eerst ook. Maar 10 euro dokken om zonder datalimiet bezig te gaan is sonde van het geld
Heb de Goddess eps al hier op m'n studenten pc weggebrandt. Om de een of andere reden was UPC nooit fijn met Bittorrent. Hier gaat het in een wip.

Overigens hadden we een jaar terug zelfs die van 42 euro Maar toen ging ik het huis uit dus moest het maar een stapje lager. Gelukkig heeft Chello de boel al een paar keer opgekrikt en is die we nu hebbne net zo snel als dat Classic(die we in het begin hadden) toendertijd was
Oud 16-01-2006, 13:24
Verwijderd
Ik begon net aan Onegai Teacher, bleek dat-ie nagesynchroniseerd was
Oud 16-01-2006, 13:42
Verwijderd
Ik heb officieel ook 3072/512, bij KPN Direct ADSL Lite, maar jammer genoeg komt de upload bij speedtest.nl nooit hoger dan 158 kbps. De download is wel okay, 2506 kpbs.
Oud 16-01-2006, 14:43
Verwijderd
Dan zit er toch iets fout. Ik heb zoals ik zei eenzelfde 3072/512 bij KPN (immers Planet) en ik haal zowel in tests als real-life (bittorrent, nieuwsgroepen) keurig ~320 down en ~52 up, maximaal. Als je lage snelheden haalt moet je eens kijken of je bekabeling wel in orde is.

@ Katje: dat is jammer, want Onegai Teacher is een van de betere series. Ik vind persoonlijk Onegai Twins nog beter, maar dat zijn de meeste kijkers niet met me eens.
Ads door Google
Oud 16-01-2006, 17:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-01-2006 @ 14:24 :
Ik begon net aan Onegai Teacher, bleek dat-ie nagesynchroniseerd was
Is et geen Dual Audio? ik kan mn nl niet voorstellen dat ze alleen gedubbed online staan..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 16-01-2006, 18:45
Verwijderd
Achteraf gezien waren het .ogb's (vond ik in de kast op dvd), dus waarsch ook wel met subtitles, maar geloof dat je die alleen kan 'aanzetten' met die BS player en niet gewoon met Mediaplayer. En toen had ik geen zin meer dat kreng te downloaden
Oud 16-01-2006, 20:24
Verwijderd
heh, ik heb vanbochtend ep 12 gezien van Mai otome. Vraag me af of Mai er ooit nog in voorkomt, dan wel in een flashback
Oud 17-01-2006, 14:02
Verwijderd
Boxtorrents is de laatste tijd echt heel vaak off, ook de tracker is zeer brak. Hij gaat migreren naar een nieuwe server maar daar is geld voor nodig, dus even doneren via paypal jullie
Oud 17-01-2006, 19:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
en voor $10 (€8.27059) krijg je de rest vh jaar ook nog es geen banners te zien
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 17-01-2006, 22:26
Verwijderd
Oh, dat wist ik niet eens. Maar ik vond het wel eens tijd om wat geld over te maken want ik gebruik (de tracker van) boxtorrents al zo lang.
Oud 17-01-2006, 23:58
Verwijderd
Iedereen Twin Spica gaan kijken, nu.
Oud 18-01-2006, 00:00
Verwijderd
Hallo! Stel, ik wil 'beginnen' met anime. Is er een leuke toegankelijke, en op het internet zonder moeite te vinden, aflevering / serie die jullie me kunnen aanraden te kijken?
Oud 18-01-2006, 00:17
Verwijderd
Hangt een beetje van je genre van voorkeur af, er is net zoveel verschillende anime te vinden als er 'gewone' films of romans zijn, bij wijze van spreken
Oud 18-01-2006, 00:19
Verwijderd
Hmpf. Noem maar wat. Zolang het maar niet de getekende variant op chick flicks is.


[edit] Aha, ik zie een openingspost. Eens lezen.
Oud 18-01-2006, 00:32
Verwijderd
In de openingspost staan geloof ik niet echt veel oudere series, maar daar kan ik je wel aan helpen

Actie: op dit moment loopt Bleach, echt een typische 'shounen' anime (dwz. gericht op voornamelijk mannelijk publiek in de leeftijd > 16 jaar). Veel zwaardgevechten, niet te diepgaande karakters, veel actie, monsters en samurai. Andere, al afgelopen typische actie-series zijn Berserk (middeleeuws hakken), Fullmetal Alchemist (écht een grote aanrader, als je één serie in je leven kon kijken zou ik FMA kiezen), Trigun en Read or Die: OVA en TV (3 + 26 afl.). Typische shounen-series zijn Full Metal Panic, Rahxephon, Hellsing, Gungrave (vooral de laatste is goed).

Romance: bekend genre natuurlijk. Ik hou het kort: Kimi ga nozomu eien, Onegai Teacher en Onegai Twins, Koi Kaze (niet kijken als je niet tegen incest kunt ) en Ai Yori Aoshi.

Fantasy: Vision of Escaflowne (persoonlijke aanrader van mij), Scrapped Princess (zéér de moeite waard), Chrno Crusade.

Drama: AIR TV (echte tearjerker), Kanon, Gankutsuo, Haibane Renmei.

Humor: anime is bijna nooit alléén humor. Meestal is het of actie/humor (een stijl die mij wat minder bevalt), romance/humor of harem. Harem anime wil zeggen dat er een aantal (meestal meer dan drie) welgevormde dames is die allemaal op één mannelijke hoofdpersoon geilen. Prototype van dat laatste is Love Hina (aanrader). Typische school comedy is GTO (Great Teacher Onizuka). Romance/humor (ik moet 'm vermelden) is Gravitation (dat is wel shounen-ai, oftewel boys love ).
Oud 18-01-2006, 09:09
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik wil hier toch nog bij toevoegen:
schoollife/humor/humor - Azumanga Daioh
Schoollife/humor/romance - School Rumble
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 18-01-2006, 11:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2006 @ 01:32 :

Fantasy: Scrapped Princess (zéér de moeite waard)

Zeker, op jouw advies gekeken, zeer grappig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 18-01-2006, 14:34
Verwijderd
Ik zou Scrapped Princess niet direct 'zeer grappig' noemen, maar goed, dat is een kwestie van smaak

Trouwens, Twin Spica is echt het meest ondergewaardeerde juweeltje van 2003, jammer dat die serie zo weinig aandacht heeft gekregen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.