Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 16:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-01-2006 @ 17:49 :
Nee, het gaat veel dieper. Het is kwestie van fatsoen, je moet gewoon niks doen waar een ander last van heeft. Ander mensen hebben last van rook, dus rook je gewoon niet waar anderen bij zijn.
Als mensen last hebben van het feit dat ik praat, moet ik m'n kop houden? Als mensen last hebben van harde muziek, moet de muziek zachter in het café? Laat ze lekker ergens anders heengaan dan.

Citaat:
Echt, over een jaar of 10 zullen mensen vol ongeloof terugkijken: was roken ooit toegestaan in openbare ruimten?!!
Suuuuureeee... het is ook zó misdadig..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 16:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 17:40 :
Het gaat erom dat de meerderheid van de cafébezoekers er blijkbaar geen problemen mee heeft, anders zou er allang een rookverbod zijn.
Het is ze nooit gevraagd denk ik, juist omdat de tabaksmaffia dan direct in je nek zit dat je een 'anti-rooknazi' bent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 17:57 :
Het is ze nooit gevraagd denk ik, juist omdat de tabaksmaffia dan direct in je nek zit dat je een 'anti-rooknazi' bent.
Ach ja, 'tabaksmaffia' is ook zo lekker genuanceerd...

Maar goed, laat ze een referendum houden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK, als het toch over roken blijft gaan, wou dit toch al posten op S.com, dan maar in deze thread.

Ik had pas feestje van mensen van VWO6 (ben zelf al tweede jaars). En niemand rookte. Was niet feestje bij iemand thuis. Was ECHT feest zegmaar, en niemand rookte.

Neemt het aantal mensen wat rookt af? Ik heb het idee van wel...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-01-2006 @ 18:03 :
OK, als het toch over roken blijft gaan, wou dit toch al posten op S.com, dan maar in deze thread.

Ik had pas feestje van mensen van VWO6 (ben zelf al tweede jaars). En niemand rookte. Was niet feestje bij iemand thuis. Was ECHT feest zegmaar, en niemand rookte.

Neemt het aantal mensen wat rookt af? Ik heb het idee van wel...
Leuk voor je. En ga nu eens een café in.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dit feest was in een soort cafe.

Ik was verrast, want onder studenten (wij dus!) roken juist weer meer mensen. Heb ik het idee.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:59
Verwijderd
kutjeugd van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:43
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Wobuzowatsj schreef op 18-01-2006 @ 17:12 :

maar je gaat er ook rare dingen door doen

Citaat:
Wat jouw biertje betreft, ben ik het met je eens. Maar ik zei ook niet dat je van één biertje gek gaat doen. Ik zei dat alcohol rare dingen met je doet en dan hangt het er nog maar van af hoeveel alcohol je hebt genuttigd. Eén biertje of tien biertjes is een heel verschil.

Het slaat nergens op dat je, in de regel, van alchohol rare dingen gaat doen. Ik drink best wel veel (ikzelf vind het eigenlijk wat te veel, dus ik ga ook minderen) en ik doe helemaal geen rare dingen als ik veel gedronken heb, ik ben alleen wat gammeler en meliger.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MB schreef op 28-01-2006 @ 00:43 :
Het slaat nergens op dat je, in de regel, van alchohol rare dingen gaat doen. Ik drink best wel veel (ikzelf vind het eigenlijk wat te veel, dus ik ga ook minderen) en ik doe helemaal geen rare dingen als ik veel gedronken heb, ik ben alleen wat gammeler en meliger.
Jij vindt dat je geen rare dingen doet met (te) veel alcohol op? Hehe, vraag je omgeving maar eens dan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:59
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-01-2006 @ 20:59 :

Ja, dan raak ik wel eens bezorgd ja.

Ik zie 't mijn buurvrouw ook doen bij haar zoon die in 't 1e van de vmbo zit: "Breezertje, jongen?"


Dat vind ik juist goed, ik dronk toen ik op de middelbare school zat helemaal niet veel en mijn moeder kocht weleens 9in het begin) een breezertje voor me en later ook wel bier, wijn en andere alchoholhoudende dranken. Dat is veel beter dan wanneer je kind het 'stiekum' moet doen, dan maak je het namelijk spannend en zoals we allemaal wel weten is het doen van iets spannends alleen al leuk omdat het spannend is. Dan gaat het niet eens om het feit dat het lekker is, maar om het drinken zelf.


Citaat:
Twanos schreef op 19-01-2006 @ 09:44 :
Het feit dat alcohol meer schade toericht aan je lichaam dan de meeste (verboden) hard-drugs beantwoord je vraag waarschijnlijk wel.
Waarschijnlijk bedoel je overmatig alchoholgebruik, want een glas per dag schijnt alleen maar goed te zijn. En ik kan moeilijk geloven dat overmatig harddrugs gebruik minder schadelijk is dan overmatig alchoholgebruik. Bron?

Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 00:52 :
Jij vindt dat je geen rare dingen doet met (te) veel alcohol op? Hehe, vraag je omgeving maar eens dan.
Ik weet dat SOMMIGE mensen rare dingen doen met alchohol op, maar lang niet iedereen. En natuurlijk doe ik weleens rare dingen, zowel als ik alchohol op heb als dat ik het niet op heb. Dat heeftd daar echt vrij weinig mee te maken bij mij persoonlijk.

Ik beweer dan ook niet dat niemand raar gaat doen van alchohol, maar om te zeggen dat dat een algemeen effect is wat alchohol op mensen heeft gaat me wat te ver...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Volgens mij was de strekking van het onderzoek dat drankgebruik bij kinderen / jonge jongeren ernstige gevolgen kan hebben voor hun hersenstructuur. Want die is dan nog niet 'af'. En dat is natuurlijk veel erger dan de gevolgen op het moment zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MB schreef op 28-01-2006 @ 00:59 :
Dat vind ik juist goed, ik dronk toen ik op de middelbare school zat helemaal niet veel en mijn moeder kocht weleens 9in het begin) een breezertje voor me en later ook wel bier, wijn en andere alchoholhoudende dranken. Dat is veel beter dan wanneer je kind het 'stiekum' moet doen, dan maak je het namelijk spannend en zoals we allemaal wel weten is het doen van iets spannends alleen al leuk omdat het spannend is. Dan gaat het niet eens om het feit dat het lekker is, maar om het drinken zelf.
Het gaat erom dat dit het aanmoedigen van drinken is. Wie weet was die jongen uit zichzelf pas met drinken begonnen als hij in de 3e klas had gezeten. Nu wordt hij door moeder al aangezet in groep 8. Da's geen goede ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 01:12 :
Het gaat erom dat dit het aanmoedigen van drinken is. Wie weet was die jongen uit zichzelf pas met drinken begonnen als hij in de 3e klas had gezeten. Nu wordt hij door moeder al aangezet in groep 8. Da's geen goede ontwikkeling.
Iets verbieden daarentegen werkt vaak averechts, zoals MB al zei.
Als je iets verbied maak je het spannend om te doen, want het mag immers niet, waardoor het juist leuk wordt om te doen.

Zo ben ik ook begonnen met roken.
Ik had er nooit over gedacht om te gaan roken, totdat mij werd verteld dat ik het niet in m'n hoofd moest halen om het te gaan doen.
Nu rook ik dus inmiddels alweer een jaartje of 7

Zo gaat het ook met drank.

Ik denk persoonlijk dat ouders hun kinderen wel toe moeten staan te drinken, maar dan wel thuis.
Op die manier mag het, waardoor het minder leuk is om te doen én ouders kunnen het drankgebruik van hun kinderen in de gaten houden.
Geen enkel kind van 12 drinkt iets alcoholisch omdat hij het lekker vind, het gaat gewoon om die spanning van het niet mogen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 01:20 :
Iets verbieden daarentegen werkt vaak averechts, zoals MB al zei.
Als je iets verbied maak je het spannend om te doen, want het mag immers niet, waardoor het juist leuk wordt om te doen.
Je hoeft het ook niet persé te verbieden, als je het maar niet aanmoedigt. Dus als het kind er niet zelf over begint, moet je als ouder niet zelf met alcohol aan komen zetten.

Citaat:
Ik denk persoonlijk dat ouders hun kinderen wel toe moeten staan te drinken, maar dan wel thuis.
Op die manier mag het, waardoor het minder leuk is om te doen én ouders kunnen het drankgebruik van hun kinderen in de gaten houden.
Ik denk niet dat dat goed is. Als het thuis al begint, weliswaar onder toezicht, zal het in de disco en kroeg voortgezet worden: de smaak hebben ze dan al te pakken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 01:23 :
Je hoeft het ook niet persé te verbieden, als je het maar niet aanmoedigt. Dus als het kind er niet zelf over begint, moet je als ouder niet zelf met alcohol aan komen zetten.
Ik heb het ook niet over aanmoedigen, ik heb het over toestaan.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 01:23 :
Ik denk niet dat dat goed is. Als het thuis al begint, weliswaar onder toezicht, zal het in de disco en kroeg voortgezet worden: de smaak hebben ze dan al te pakken.
Ik denk dat dat per kind verchilt, ik mocht thuis ook altijd alcoholische dranken drinken, maar in de kroeg/discotheek zuip ik eigenlijk nooit écht teveel, uitzonderingen daargelaten, maar ik denk dat iedereen dat wel eens een keer heeft gehad.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:34
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-01-2006 @ 18:03 :

Neemt het aantal mensen wat rookt af? Ik heb het idee van wel...
Availability bias.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
FuSe schreef op 27-01-2006 @ 20:59 :
kutjeugd van tegenwoordig.
In onze tijd ...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 17:40
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 01:20 :
Iets verbieden daarentegen werkt vaak averechts, zoals MB al zei.
Daar ga je hier wel heel makkelijk van uit. Als iets verboden wordt dan moet dat natuurlijk ook gepaard gaan met sancties, en als die sancties maar hoog genoeg zijn neemt de animo vanzelf wel af.

In Nederland is altijd sprake geweest van een verkoopverbod en niet (tenminste niet landelijk, soms natuurlijk wel in een gemeentelijke regeling op een bepaalde plek) van een drinkverbod; het was verboden om alcohol te verkopen aan jongeren onder een bepaalde leeftijd. Als je gewoon jongeren een serieuze boete oplegt als ze alcohol drinken, ongeacht hoe ze daaraan zijn gekomen, dan denk ik dat de animo om stoer te doen snel afneemt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 18:40 :
Daar ga je hier wel heel makkelijk van uit. Als iets verboden wordt dan moet dat natuurlijk ook gepaard gaan met sancties, en als die sancties maar hoog genoeg zijn neemt de animo vanzelf wel af.

In Nederland is altijd sprake geweest van een verkoopverbod en niet (tenminste niet landelijk, soms natuurlijk wel in een gemeentelijke regeling op een bepaalde plek) van een drinkverbod; het was verboden om alcohol te verkopen aan jongeren onder een bepaalde leeftijd. Als je gewoon jongeren een serieuze boete oplegt als ze alcohol drinken, ongeacht hoe ze daaraan zijn gekomen, dan denk ik dat de animo om stoer te doen snel afneemt.
Ik denk dat de ouders daar dan voor op gaan draaien.
En winkeliers zijn degene die de lul zijn als ze drank verkopen aan minderjarigen.
De jongeren zelf hebben daar geen last van, ze mogen het ook wel gewoon nuttigen, alleen niet kopen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 20:00 :
Ik denk dat de ouders daar dan voor op gaan draaien.
Mwa, ik ken maar weinig ouders die de boetes van hun kinderen betalen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MB schreef op 29-01-2006 @ 14:35 :
Mwa, ik ken maar weinig ouders die de boetes van hun kinderen betalen.
Tot een bepaalde leeftijd (ik geloof 21) zijn de ouders financieel verantwoordelijk voor hun kinderen, dus als die kinderen het niet kunnen betalen zullen de ouders wel moeten.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 14:28
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-01-2006 @ 14:58 :
Tot een bepaalde leeftijd (ik geloof 21) zijn de ouders financieel verantwoordelijk voor hun kinderen, dus als die kinderen het niet kunnen betalen zullen de ouders wel moeten.
Dan zullen jou ouders inmiddels wel straatarm zijn geworden van de vele boetes die jij gekregen hebt!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 14:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cornel schreef op 29-01-2006 @ 15:28 :
Dan zullen jou ouders inmiddels wel straatarm zijn geworden van de vele boetes die jij gekregen hebt!

Ik kan ze zelf betalen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 20:00 :
Ik denk dat de ouders daar dan voor op gaan draaien.
En winkeliers zijn degene die de lul zijn als ze drank verkopen aan minderjarigen.
De jongeren zelf hebben daar geen last van, ze mogen het ook wel gewoon nuttigen, alleen niet kopen.
Ik denk anders dat, als de ouders de boetes steeds moeten betalen, ze hun kinderen wel strenger aan gaan pakken, want die hebben er natuurlijk weinig zin in om steeds voor de kosten op te draaien.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 19:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Omdat deze thread ook beetje over roken ging, permiteer ik mijzelf dit hier te posten (een nieuwe thread hierover leek me niet zo zinning).

Gevonden op internet (bericht van vandaag):

Citaat:
SMOKERS will be banned from lighting up in cars carrying children under a plan being considered by the Tasmanian Government.
APPLAUS!

Zo snel mogelijk ook in Nederland invoeren. En zeer hoge boetes opzetten. Bij meerdere overtredingen rijbewijs invorderen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 29-01-2006 @ 20:15 :
Zo snel mogelijk ook in Nederland invoeren. En zeer hoge boetes opzetten. Bij meerdere overtredingen rijbewijs invorderen.
Ja, want roken in de auto heeft ook zoveel met je verantwoordelijkheden in het verkeer te maken.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-01-2006 @ 16:15 :
Ik denk anders dat, als de ouders de boetes steeds moeten betalen, ze hun kinderen wel strenger aan gaan pakken, want die hebben er natuurlijk weinig zin in om steeds voor de kosten op te draaien.
2 Mogelijkheden...
Of je voorkomt ermee dat ze gaan zuipen.
Of je zorgt ervoor dat ze juist meer gaan zuipen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-01-2006 @ 21:25 :
2 Mogelijkheden...
Of je voorkomt ermee dat ze gaan zuipen.
Of je zorgt ervoor dat ze juist meer gaan zuipen.
Je doet net alsof álle ouders niets van opvoeden weten.

En hhendixx, ik word een beetje moe van dat hippie-gedoe van jou. Agenten hebben wel wat beters te doen dan contrleren of mensen in de auto roken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:47
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-01-2006 @ 14:58 :
Tot een bepaalde leeftijd (ik geloof 21) zijn de ouders financieel verantwoordelijk voor hun kinderen, dus als die kinderen het niet kunnen betalen zullen de ouders wel moeten.
Hoeveel kinderen van 13 of 14 kunnen een boete van 50 euro niet betalen denk je? En anders houden de ouders het maar in van hun zakgeld.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 03:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-01-2006 @ 21:23 :
Ja, want roken in de auto heeft ook zoveel met je verantwoordelijkheden in het verkeer te maken.
Nou, als je auto bestuurt, ben je verantwoordelijk voor de mensen die zich in jouw voertuig bevinden. En als je die blootstelt aan kankerverwekkende lucht, dan vind ik je niet bepaald verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 08:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 17:52 :

Suuuuureeee... het is ook zó misdadig..
Lijkt me wel hoor, dat mensen er later gek op terugkijken. Kun je nagaan; slechts enkele decennia geleden was roken dé norm. Iedereen rookte; op feestjes ging de sigarendoos rond e.d, je rookte gewoon vrolijk met kinderen erbij. Zoals je nu iemand een drankje aanbiedt, bood je toen iemand een sigaretje aan. Dat kun je je nu toch ook niet meer voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 09:13
B-Hooligan
Avatar van B-Hooligan
B-Hooligan is offline
Tuurlijk wel!!!
Dat gebeurt nog steeds hoor...en er zijn nog steeds genoeg mensen die roken!!!

Maar even over dat alcohol gedoe...
lekker laten lullen die lui...
ik zou zeggen : Biertje???
__________________
What you don't know, Won't leave a scar,What you don’t know, Hasn't killed you so far, What you don’t know, Is who you are!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 10:11
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-01-2006 @ 09:50 :
Lijkt me wel hoor, dat mensen er later gek op terugkijken. Kun je nagaan; slechts enkele decennia geleden was roken dé norm. Iedereen rookte; op feestjes ging de sigarendoos rond e.d, je rookte gewoon vrolijk met kinderen erbij. Zoals je nu iemand een drankje aanbiedt, bood je toen iemand een sigaretje aan. Dat kun je je nu toch ook niet meer voorstellen?
om eerlijk te zijn: Ja dat kan ik me best voorstellen. Op de kleine kinderen na dan.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 10:28
Experiment
Experiment is offline
Je kunt echt niet ontkennen dat er nu flink minder massaal gerookt wordt dan in de jaren zestig, zeventig oid. Maar goed daar gaat het hier eigenlijk niet over
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-01-2006 @ 11:11 :
om eerlijk te zijn: Ja dat kan ik me best voorstellen. Op de kleine kinderen na dan.
Het is maar wat je normaal vind, bij verjaardagen staat er bij ons in de familie een asbak buiten op de tuintafel, het is not done om binnen te roken en de hele zaak te laten stinken, of daar nu wel of geen kinderen bij zijn.

Het enige is eigenlijk dat anderen je roken opdringen min of meer geaccepteerd is. Maar daarom is het nog steeds opdringen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 11:32
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-01-2006 @ 04:39 :
Nou, als je auto bestuurt, ben je verantwoordelijk voor de mensen die zich in jouw voertuig bevinden. En als je die blootstelt aan kankerverwekkende lucht, dan vind ik je niet bepaald verantwoordelijk.
Het zou beter zijn als het over de kunde om een auto nog goed te besturen terwijl je een sjekkie draait. Ik bedoel als je niet mobiel mag bellen, zou het consequent zijn dit ook te verbieden.

Het is onzin het af te schaffen ivm de kankerverwekkende lucht. Dan zou je het in huis ook kunnen afschaffen. De auto hoort toch ook bij jouw persoonlijke levenssfeer em niet bij de openbare ruimte.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 12:18
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
MB schreef op 28-01-2006 @ 00:59 :

Waarschijnlijk bedoel je overmatig alchoholgebruik, want een glas per dag schijnt alleen maar goed te zijn. En ik kan moeilijk geloven dat overmatig harddrugs gebruik minder schadelijk is dan overmatig alchoholgebruik. Bron?


Sorry, Ik bedoelde ook overmatig alcoholgebruik.
simpel voorbeeldje, Heroïnegebruik is veel minder schadelijk voor het lichaam dan alcohol. Maar ik zal nog even een bron zoeken.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 15:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-01-2006 @ 09:50 :
Lijkt me wel hoor, dat mensen er later gek op terugkijken. Kun je nagaan; slechts enkele decennia geleden was roken dé norm. Iedereen rookte; op feestjes ging de sigarendoos rond e.d, je rookte gewoon vrolijk met kinderen erbij. Zoals je nu iemand een drankje aanbiedt, bood je toen iemand een sigaretje aan. Dat kun je je nu toch ook niet meer voorstellen?
Oh nee? Heb jij zo'n moeite met het loslaten van je standplaatsgebondenheid dan? Is niet zo heel moeilijk toch?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2006 @ 12:13 :
Het is maar wat je normaal vind, bij verjaardagen staat er bij ons in de familie een asbak buiten op de tuintafel, het is not done om binnen te roken en de hele zaak te laten stinken, of daar nu wel of geen kinderen bij zijn.

Het enige is eigenlijk dat anderen je roken opdringen min of meer geaccepteerd is. Maar daarom is het nog steeds opdringen.
Precies! Ik blijf erbij: roken, dat doe je maar waar niemand er last van heeft. Dus niet in openbare ruimten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
baas schreef op 30-01-2006 @ 12:32 :
Het is onzin het af te schaffen ivm de kankerverwekkende lucht. Dan zou je het in huis ook kunnen afschaffen. De auto hoort toch ook bij jouw persoonlijke levenssfeer em niet bij de openbare ruimte.
Maar wat als er kleine kinderen bij zijn? Ik vind dat de staat die dan moet beschermen tegen het wangedrag van hun ouders. Al gaat dat wel heel ver idd....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.