Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 20:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 21:33 :
Er zijn moslims in israel met prachtige villa's.
Aangezien christenen onder arabieren in israel op 1 hand te tellen zijn, leek me dat logisch.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 27-01-2006, 20:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 21:34 :
Ja, de bobo's van Fatah.
Jongen,...

koop eens een ticket. Echt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2006 @ 21:30 :
Mohammed Benzakour is ook niet toegelaten. Waarom doen ze dat eigenlijk?
Ik ken zijn verhaal niet. Weet ook niet wat ie kwam doen.

Iedereen krijgt een lastige ondervraging en als je geen Israelisch paspoort bezit, krijg je een dubbele check.

Je doet net alsof er nooit een moslim toegelaten wordt, terwijl dat onzin is. In tegenstelling tot het feit dat ik er niet aan moet denken om ooit een voet in Saoedi Arabie te zetten en met mijn huidig paspoort met stempels uit Israel kan ik de halve Arabische wereld vergeten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 21:35 :
Jongen,...

koop eens een ticket. Echt.
zonde van het geld. Alleen Jeruzalem is mischien wel de moeite waard.
Oud 27-01-2006, 20:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 21:38 :
Je doet net alsof er nooit een moslim toegelaten wordt, terwijl dat onzin is.
Hoe kom je daar bij ?

Ik probeer juist een duidelijk antwoord te krijgen op de vraag waarom bepaalde mensen de toegang wordt ontzegd.
Citaat:
In tegenstelling tot het feit dat ik er niet aan moet denken om ooit een voet in Saoedi Arabie te zetten en met mijn huidig paspoort met stempels uit Israel kan ik de halve Arabische wereld vergeten.
Ik weet niet hoe het daar zit, maar waarom haal je die landen er nu bij |?
Oud 27-01-2006, 20:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2006 @ 21:43 :
Ik probeer juist een duidelijk antwoord te krijgen op de vraag waarom bepaalde mensen de toegang wordt ontzegd.
In het geval van activisten als Greta Duisenberg (hoewel in haar geval activist wel erg optimistisch is) omdat niemand zin heeft in het gezeik dat ze met zich meebrengen. Als die Benzakour met dezelfde bedoelingen kwam kun je er donder op zeggen dat ze hem daarom weigerden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 20:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gretta Duisenberg is een goede vrouw.
Oud 27-01-2006, 21:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Greta Duisenberg doet alsof de Palestijnen zielige zeehondjes zijn.
Oud 27-01-2006, 21:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-01-2006 @ 22:01 :
Greta Duisenberg doet alsof de Palestijnen zielige zeehondjes zijn.
En haar tegenstanders doen alsof ze een neo-nazi is.
Oud 27-01-2006, 21:03
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 22:02 :
En haar tegenstanders doen alsof ze een neo-nazi is.
Ook dat, ja.
Oud 27-01-2006, 21:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ze is ietwat seniel

thats all
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 21:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oud 27-01-2006, 21:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline




__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 21:56
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
ISRAEL DEFENSE FORCE



Op 29 november 1947 werd door de Verenigde Naties Resolutie 181 aangenomen, deze Resolutie verdeelde het Britse Palestina op in een Arabische en een Joodse staat. Door de Joden in Palestina werd de Resolutie aanvaard, maar de Resolutie werd door de Palestijnen en Arabische landen verworpen.

Op 14 mei 1948 verklaarde de Staat Israël zich onafhankelijk. De gevechten tussen Joodse milities en Arabische eenheden van Syrië, Egypte, Libanon Irak en Transjordanië, die al op beperkte schaal plaatsvonden, escaleerde in een complete oorlog, de Onafhankelijks Oorlog.

Op 28 mei 1948 werd door Premier Ben Gurion de Israel Defense Forces(IDF) opgericht, de IDF bevat een leger, marine en luchtmacht onder één commando. Doordat tevens het bestaan van enig andere gewapende groepering verboden werd, gingen de Joodse milities(Haganah, Palmach en Lehi)op in de IDF. De Israeli Air Force(IAF) gaf met een viertal tweedehands Tsjechische Messcherschmitt vliegtuigen acte de preseance toen zij een Egyptische colonne van 500 voertuigen wisten te stoppen. De oorlog eindigde op 20 juli 1949, tussen al de landen met uitzondering van Irak werd er een wapenstilstand overeen gekomen. Tijdens de oorlog kwamen 6.373 IDF militairen om het leven.

Na de “Onafhankelijkheidsoorlog” leefde Israël constant op voet van oorlog met de Arabische buurlanden, die leiden tot de volgende conflicten:

De "Suez Crisis" in 1956(776 militairen gesneuveld).
De "Zesdaagse Oorlog" in 1967(776 militairen gesneuveld).
"Slijtageslag Israël-Egypte" 1968-1970(1424 militairen gesneuveld)
De "Yom Kippur Oorlog" in oktober 1973(2688 militairen gesneuveld).

Vanaf 1965 kwamen de eerste Israëlische vergeldingsacties in Libanon. In 1968 kwam er een Israëlische reactie toen Palestijnen een El Al toestel kaapten in Athene. De IAF voerde een aanval uit op het vliegveld van Beiroet en vernietigde tijdens deze actie 13 toestellen van de Middle East Airlines(MEA). Gedurende de jaren zeventig kwamen er steeds meer aanvallen op Israëlische doelen door de Palestijnen vanuit Libanon. Het gevolg was dat de IDF steeds fellere aanvallen in Libanon uitvoerde. Toen er tijdens een actie van Palestijnen op de snelweg tussen Haifa en Tel Aviv meer dan 30 slachtoffers vielen, reageerde de IDF met een complete invasie, Operatie Litani. Ongeveer 30.000 militairen namen deel aan deze actie in een poging om de PLO en hun bondgenoten 30 tot 40 kilometer naar het noorden te verdrijven. De PLO bolwerken in Tyre en Nabatiya werden niet veroverd uit angst om het Syrische leger bij het conflict te betrekken. Door deze beslissing had de invasie niet het beoogde succes, de bevolking in het noorden van Israël lagen nog steeds in de gevarenzone.


IDF halftrack, twee uur na de start van "Operation Peace for Galilee"
Frank van Ederen( PAOST 7-8)

Gesterkt door het Camp David akkoord met Egypte, wilde de Israëlische regering een tweede invasie in Libanon lanceren maar wachten op een juiste gelegenheid. In 181 was er onder druk van Amerika een bestand met de PLO overeengekomen en de PLO hield zich hieraan en voerde al een jaarlang geen aanvallen vanuit Libanon meer uit. Op 3 juni 1982 pleegde de Abu Nidal Groep een aanslag op de Israëlische ambassadeur in Londen. De IAF voerde als vergelding hierop aanvallen uit op Beiroet en Zuid Libanon, 190 burgers kwamen hierbij om het leven. Op 6 juni 1982 lanceerde de IDF “Operation Peace for Galilee”. Op drie fronten viel de IDF Libanon binnen en verdreef de PLO en hun linkse bondgenoten, tevens braken er hevige gevechten uit met het Syrische leger. Tijdens luchtgevechten werden tientallen Syrische Mig-21 en Mig-23 vliegtuigen neer gehaald. Binnen enkele dagen stond de IDF, voor de poorten van Beiroet en ging de strijd een nieuwe fase in. Maanden lang werd de hoofdstad beschoten en werden er precisie aanvallen uitgevoerd op Palestijnse stellingen, totdat de PLO, onder dekking van de MultiNational Force werd geëvacueerd.

De IDF die nu geen duidelijk doel meer had, begon zich te ontwikkelen tot een bezettingsmacht en langzamerhand begon het verzet toe te nemen. Op 11 november 1982 werd er een zelfmoordaanslag uitgevoerd op het hoofdkwartier van de IDF in Tyre, dit kan worden gezien als het keerpunt van de Israëlische aanwezigheid in Libanon. In september 1983 trok de IDF zich terug van het Shouf gebergte tot aan de oevers van de Awwali Rivier. Het verzet werd echter steeds heviger en aanvallen op de IDF werden een dagelijks ritueel. In februari 1985 trok de IDF zich terug tot aan de Litani Rivier en drie maanden later tot in de security-zone. Door het toenemende verzet van voornamelijk de Hizbullah werden tijdens de negentiger jaren tot tweemaal toe grootschalige vergeldingsacties uitgevoerd; in juli 1993 “Operation Accountability” en in april 1996 “Operation Grapes of Wrath”wat leiden tot een bloedbad onder Libanese burgers die naar het Fiji kamp in Qana waren gevlucht.” In mei 2000 trok Israël zijn troepen definitief terug uit Libanon.

De IDF heeft een sterkte van ongeveer 135.000 man en 495.000 man reserves die regelmatig worden opgeroepen. De totale dienstplicht bedraagt 3 jaar. De IDF bezit rond de 4.000 tanks: Magach ( gemoderniseerde M-48 en M-60 tanks) en Merkava(Israëlisch ontwerp, de eerste versie werd in ’79 in gebruik genomen, de laatste versie Merkava 4 120mm tank wordt vanaf 2004 geleverd). Verder bezit de IDF ongeveer 11.000 pantservoertuigen en een uitstekend uit geruste artillerie.



Merkava MK 2

De IAF is mede door de ervaringen opgedaan in de oorlogen één van de best getrainde luchtstrijdkrachten in de wereld. De IAF heeft verschillende uitvoeringen van de F-16 en F-15(laatste versie F-15I, 25 stuks en F-16I, 50 besteld optie op nog 60 stuks) Kfir en F-4 Phantom(gemoderniseerd tot Kurnaz 2000) toestellen. Verder hebben de Israëliërs nog een moderne helikoptervloot bestaande uit: AH-1 Cobra, AH-64 Apache, AH-64D Apache Longbow en UH-60 Black Hawk toestellen.

Eén van de meest spectaculaire acties van de IAF is zonder meer de aanval op de nucleaire reactor bij Osirak, bij Bagdad tijdens de oorlog tussen Irak en Iran. Acht F-16 en zes F-15 toestellen wisten toen in anderhalve minuut de complete reactor te vernietigen. Eén van de piloten tijdens deze actie was Ilan Ramon, de Israëlische astronaut die omkwam tijdens de fatale Columbia vlucht.

De Israëlische Marine is de modernste in het Midden-Oosten, behalve korvetten en fregatten heeft de marine sinds kort ook de beschikking over een drietal Dophin onderzeeërs, die bewapent kunnen worden met 16 torpedo’s of Harpoon gronddoelraketten.

De IDF heeft de beschikking over diverse korpsen Special Forces; naast de Special Forces van de Golani, Givaty, Nahal en T’zanhahim(para’s) brigades, zijn er onder andere nog de Shayetet 13 een elite eenheid van de Mariniers. In tegenstelling tot andere landen worden de geselecteerde kandidaten in de hoogst haalbare eenheid in gedeeld. Indien dit te zwaar blijk te zijn moeten ze een stapje terug doen.
Elke SF eenheid heeft zijn eigen commando structuur, trainingsmethode en wapenarsenaal.

Stukje geschiedenis, en dan vinden ze het gek dat die pallestijnen kwaad zijn??

Helaas kon ik de dodenlijst met aanslagen op de pallestijnse leiders niet vinden maar iedereen kan de sjeik in zijn rolstoel nog wel herinneren. Hamas heeft hiertegen echter geen schijn van kans
Oud 27-01-2006, 22:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol die geschiedenis van jou is Israel dit en Israel dat, maar over alle andere landen lees je niets.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 22:12
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Welke andere landen?
Oud 27-01-2006, 22:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 27-01-2006 @ 23:12 :
Welke andere landen?
directe buurlanden, Arabische landen iets verderop, Frankrijk, Groot Britannie, rest van Europa, VS....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 22:27
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
wat wil je weten, heb hele boeken vol staan hier......
Oud 27-01-2006, 22:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mooi.

Het zou fijn zijn als je je in een discussie niet alleen richt op wat 1 land heeft gedaan.

Dat geeft nogal een eenzijdig beeld, weet je
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 22:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 23:30 :
Mooi.

Het zou fijn zijn als je je in een discussie niet alleen richt op wat 1 land heeft gedaan.

Dat geeft nogal een eenzijdig beeld, weet je
Ben ik het toch nog 'ns met je eens.
Oud 27-01-2006, 22:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 23:35 :
Ben ik het toch nog 'ns met je eens.
we komen er wel, ooit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 22:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 23:39 :
we komen er wel, ooit
Daarom kom ik graag op dit forum; het geeft me altijd weer andere inzichten en het standpunt plus argumenten van 'de andere kant'. En ik denk dan dat de 'waarheid' een beetje in het midden moet liggen.
Oud 27-01-2006, 22:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zou de situatie beetje willen vergelijken met die in Algerije. Ook daar was de 'bevrijdingsbeweging' al jaren aan de macht. Zij waren de bevrijders, zij hadden de macht. En waren corrupt, gesloten, vriendjespolitiek.
En ja, als er dan geen rdelijk alternatief is, dan stemmen mensen op uitersten. Ook daar: de islamisten.

De moraal van dit verhaal: Israel en het Westen hadden Fatah, of liever nog: een andere, frisse, partij, moeten steunen. Zodat er wat werd bereikt. Nu heeft men het gevoel daar, de heersende kliek is niks, stem maar op wat anders.

Heel klein beetje het Pim gevoel in het Nederland na jaren Paars.

Maar goed, nu zitten we wel met een Hamas regering straks
Oud 27-01-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-01-2006 @ 21:43 :
Hoe kom je daar bij ?

Ik probeer juist een duidelijk antwoord te krijgen op de vraag waarom bepaalde mensen de toegang wordt ontzegd.
Ik weet niet hoe het daar zit, maar waarom haal je die landen er nu bij |?
Ik denk dat Gatara wel Saudi Arabie wel in mag. Alleen de heilige plaatsen zijn voor haar verboden.
Oud 27-01-2006, 22:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind Pim Fortuyn vergelijken met Hamas eigenlijk net zoiets als The Beatles met Marilyn Manson vergelijken.
Oud 27-01-2006, 22:55
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-01-2006 @ 23:53 :
Ik zou de situatie beetje willen vergelijken met die in Algerije. Ook daar was de 'bevrijdingsbeweging' al jaren aan de macht. Zij waren de bevrijders, zij hadden de macht. En waren corrupt, gesloten, vriendjespolitiek.
En ja, als er dan geen rdelijk alternatief is, dan stemmen mensen op uitersten. Ook daar: de islamisten.

De moraal van dit verhaal: Israel en het Westen hadden Fatah, of liever nog: een andere, frisse, partij, moeten steunen. Zodat er wat werd bereikt. Nu heeft men het gevoel daar, de heersende kliek is niks, stem maar op wat anders.

Heel klein beetje het Pim gevoel in het Nederland na jaren Paars.

Maar goed, nu zitten we wel met een Hamas regering straks
Maar Fatah is juist de partij waar corruptie, vriendjespolitiek en chaos heerst. Hamas is juist perfect georganiseerd en niet corrupt.
Oud 27-01-2006, 22:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 23:55 :
Maar Fatah is juist de partij waar corruptie, vriendjespolitiek en chaos heerst. Hamas is juist perfect georganiseerd en niet corrupt.
Hamas is net zo clean als de ChristenUnie.
Oud 27-01-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 23:58 :
Hamas is net zo clean als de ChristenUnie.
Dat zeg ik toch niet?? Hamas heeft oa gewonnen omdat ze alles wel goed voor elkaar hebben itt Fatah.
Oud 28-01-2006, 00:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 23:54 :
Ik vind Pim Fortuyn vergelijken met Hamas eigenlijk net zoiets als The Beatles met Marilyn Manson vergelijken.
Dat deed ik ook niet. Ik probeerde te schetsen waarom in een bepaalde situatie mensen massaal gaan stemmen op een niet doorsnee partij!

Citaat:
Maar Fatah is juist de partij waar corruptie, vriendjespolitiek en chaos heerst. Hamas is juist perfect georganiseerd en niet corrupt.
Precies. Dus zijn ze voor veel Palestijnen een alternatief voor de corrupte oude garde....
Oud 28-01-2006, 00:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vind het volgende een onduidelijk bericht van Reuters,..

DAVOS, Switzerland (Reuters) - Israel may face "practical problems" over the transfer of customs revenue to the Palestinians after militant group Hamas won this week's election, a senior finance ministry official said on Friday.

"We have practical problems that we have to deal with as a matter of fact next week," Joseph Bachar, director general at the finance ministry, told the World Economic Forum in Switzerland.

Palestinian Economy Minister Mazen Sinokrot said the Palestian Authority faced a financial crunch as early as next week when it has to find $100 million worth of salaries for government employees.

"Next week we will have to pay salaries for around $100 million dollars. Where these salaries should come from for 135,000 employees?" he said. "If those salaries are not coming, this is a message for violence."
(27 jan 2006)

wat staat er nu?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 00:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik las ergens dat Israel bepaalde belastingen had geind, en dat de PA dat geld nog moet krijgen. Nus is het probleem, dat Israel dus geen zaken wil doen met Hamas (zit wat in) maar dat ze de PA dat geld wel moeten geven...
Oud 28-01-2006, 00:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-01-2006 @ 01:23 :
Ik las ergens dat Israel bepaalde belastingen had geind, en dat de PA dat geld nog moet krijgen. Nus is het probleem, dat Israel dus geen zaken wil doen met Hamas (zit wat in) maar dat ze de PA dat geld wel moeten geven...
Ahja, dat zou kunnen. Ze geven zo'n 75% van de inkomensbelasting die Arabieren die in Israel werken opleveren, aan de PA.

Als de Hamas de PA wordt, dan is het nogal achterlijk om geld aan je eigen destructie te geven. Of althans aan een partij die dat nastreeft.

Aan de andere kant zal israel dan wel weer de schuld krijgen dat ze niet gaan betalen (omdat de Hamas aan het roer zit) en lui die bij de PA werken hun salarissen niet krijgen uitbetaald.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 00:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-01-2006 @ 01:47 :
Ahja, dat zou kunnen. Ze geven zo'n 75% van de inkomensbelasting die Arabieren die in Israel werken opleveren, aan de PA.

Als de Hamas de PA wordt, dan is het nogal achterlijk om geld aan je eigen destructie te geven. Of althans aan een partij die dat nastreeft.

Aan de andere kant zal israel dan wel weer de schuld krijgen dat ze niet gaan betalen (omdat de Hamas aan het roer zit) en lui die bij de PA werken hun salarissen niet krijgen uitbetaald.
Ja, beetje catch-22 situatie he.

Tja, ik blijf erbij, Israel had moeten investeren in de PA, zorgen dat ze iets voor elkaar had gekregen.
Maar ik leg zeker niet de schuld eenzijdig bij Israel!

Maar goed, dit schiet allemaal niet erg op zo.

What to do? Blijven praten met gematigde Palestijnen. Nederzettingen een voor een afbreken.
Oud 28-01-2006, 01:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-01-2006 @ 01:54 :
Ja, beetje catch-22 situatie he.


Argh, ik heb dat boek nog niet gelezen

Citaat:

Tja, ik blijf erbij, Israel had moeten investeren in de PA, zorgen dat ze iets voor elkaar had gekregen.
Maar ik leg zeker niet de schuld eenzijdig bij Israel!


Ik wou net zeggen... denk dat Parijs flink opgefleurd is dankzij Israelisch geld.

Citaat:

What to do? Blijven praten met gematigde Palestijnen. Nederzettingen een voor een afbreken.
waarom zou je met gematigde palestijnen praten als ze geleid worden door freaks? dat heeft dan toch geen enkel nut?

bovendien zijn er bepaalde afspraken met de PA gemaakt - niet alleen over de 1967 grens, maar ook over nederzettingen.
Allemaal in 2001.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 01:05.
Oud 28-01-2006, 02:01
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 21:38 :
zonde van het geld. Alleen Jeruzalem is mischien wel de moeite waard.
Tel Aviv en Eilat zijn ook aan te raden hoor. Tis best mooi daar je zou het echt eens moeten proberen. Uhm btw villa huren in Tel Aviv? Dan moet je me even een PM sturen

Aan de mensen die mij gemist hebben ja ik ben terug
Ik heb jullie ook gemist and so on...

Maar goed, even on topic dan maar: Shit is going to happen, dit gaat echt nooit goed komen. Hamas gaat herrie schoppen en ik weet nog wel wat (buur)landen die graag mee willen doen. Er zijn dus 3 mogelijkheden:

1. Dit gaat een enorme oorlog in het midden oosten worden met als gevolg dat we eindelijk van palestina en eventueel wat andere gevaarlijke landen verlost zijn.

2. Dit gaat een enorme oorlog in het midden oosten worden met als gevolg dat het voortbestaan van Israel niet meer zo zeker zal zijn (zal waarschijnlijk een soort radio active woestijn gaan worden)

3. Er gaat op grote schaal de pleuris uitbreken en we hebben een 3e wereldoorlog.

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 02:06.
Oud 28-01-2006, 02:03
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 28-01-2006 @ 03:01 :
Aan de mensen die mij gemist hebben ja ik ben terug
Ik heb jullie ook gemist and so on...
Wie ben jij?
Oud 28-01-2006, 02:08
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 03:03 :
Wie ben jij?
Hou je niet meer van me dan? We hebben toch vaak genoeg discussies gehad over midden oosten gerelateerde onderwerpen.
Ken je Sim-Shalom en Fleet Admiral nog? Uit die tijd kom ik anders... ask Gatara!
Oud 28-01-2006, 05:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-01-2006 @ 02:03 :
Ik wou net zeggen... denk dat Parijs flink opgefleurd is dankzij Israelisch geld.
Zuh?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-01-2006, 09:21
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 23:30 :
Mooi.

Het zou fijn zijn als je je in een discussie niet alleen richt op wat 1 land heeft gedaan.

Dat geeft nogal een eenzijdig beeld, weet je
Dat kan wel, alleen heeft Hamas weinig te maken met Engeland Frankrijk en andere Europese landen. En zijn die dus niet echt relevant.
discussie gaat over Hamas en Israel. Oke de halve Hamas wordt getraind in Libanon en Jemen (noord) en hebben dan ook wel connecties met Hezbollah Al quada Al aksa en sluizen hun financieen ook over de hele wereld weg maar zelfs dan nog.

Ergens moet je toch wel respect hebben voor die mensen, ze vechten nu al tientallen jaren een verloren oorlog, maar ze blijven ervoor gaan.
Oud 28-01-2006, 09:31
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
1. Dit gaat een enorme oorlog in het midden oosten worden met als gevolg dat we eindelijk van palestina en eventueel wat andere gevaarlijke landen verlost zijn.

2. Dit gaat een enorme oorlog in het midden oosten worden met als gevolg dat het voortbestaan van Israel niet meer zo zeker zal zijn (zal waarschijnlijk een soort radio active woestijn gaan worden)

3. Er gaat op grote schaal de pleuris uitbreken en we hebben een 3e wereldoorlog


1: eindelijk van palestina zijn verlost??? die mensen hebben het RECHT om daar te wonen, een recht dat ze afgenomen is door de Engelsen en de V.N. Een enorme oorlog..... Hamas met Iran en Syrie tegen de rest van de wereld, zit er niet in.

2: en wie gaat die bommen gooien dan? Israel zal noot een kernwapen in de directe omgeving van het eigen land gebruiken. Iran heeft ze (nog) niet. De rest van het midden oosten bezit geen raketten die het gaan halen.

3: Bush zal daar wel op hopen, echter de kans dat er in de huidige tijd nog een wereld oorlog uitbreekt is te klein. Dat er misschien een conflict zal komen, is eigelijk wel zeker, de vraag alleen is wie begint hem?
Als Israel dit keer begint met de vijandelijkheden wordt het erg moeilijk voor hun om de rest van de wereld erbij te betrekken. Israel is dan de agressor. Een eventuele interventiemacht die de Top van Hamas uitschakeld is gewoon niet te rechtvaardigen. Ze schakelen dan namelijk een regeringsvorm uit en dat is in ieders ogen een regelrechte oorlogsverklaring, die door het hele midden oosten beantwoord zal worden. Zelfs de VN en Amerika kunnen Israel dan niet meer steunen, de sancties zullen niet misselijk zijn en Israel zal volledig geisoleerd worden.

Met andere woorden: dit suddert gewoon lekker door........
Oud 28-01-2006, 11:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-01-2006 @ 01:15 :
Ik vind het volgende een onduidelijk bericht van Reuters,..
[...]
wat staat er nu?
De PA gaat problemen krijgen met het betalen van salarissen omdat zelfs mistige Zwitserse banken geen zaken willen doen met een terreurorganisatie, ergo, niemand maakt nog geld naar hen over.

Zo heeft de VS een bedrag van 234 miljoen dollar aan hulpgeld voor de PA bevroren totdat de hamas geweld afzweert.

...behalve Nederland natuurlijk, waar we eerst een maand moeten discussieren of een organisatie die pas een jaar of dertig terreur gebruikt een terroristische organisatie is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-01-2006, 11:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 28-01-2006 @ 03:08 :
Hou je niet meer van me dan? We hebben toch vaak genoeg discussies gehad over midden oosten gerelateerde onderwerpen.
Ken je Sim-Shalom en Fleet Admiral nog? Uit die tijd kom ik anders... ask Gatara!


je hebt zelfs nog dezelfde avatar
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 11:31
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 28-01-2006 @ 10:31 :


2: en wie gaat die bommen gooien dan? Israel zal noot een kernwapen in de directe omgeving van het eigen land gebruiken. Iran heeft ze (nog) niet. De rest van het midden oosten bezit geen raketten die het gaan halen.

Je vergeet Pakistan. Ook al staan van hun de meeste raketten op India gericht. En ik heb het idee dat ze zich er ook liever niet mee bemoeien. Maar toch.

De reden dat het nu uit de hand gaat lopen is dat Israël en Amerika niet met de Palestijnen (Hamas) praat. Het is nu de regering van Palestina dus zou Israël ermee moeten praten. Praten alleen he, geen toezeggingen. Dat kan later nog. Gewoon is luisteren wat Hamas te vertellen heeft nu ze in de regering zitten. Want als regeringspartij zullen ze vast toch wat dingen diplomatieker aanpakken.
Oud 28-01-2006, 11:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-01-2006 @ 06:37 :
Zuh?
geld aan de PA --> Arafat --> vrouw van Arafat --> geld uitgeven in Parijs
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 11:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-01-2006 @ 12:22 :

...behalve Nederland natuurlijk, waar we eerst een maand moeten discussieren of een organisatie die pas een jaar of dertig terreur gebruikt een terroristische organisatie is.
lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 11:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 28-01-2006 @ 12:31 :

De reden dat het nu uit de hand gaat lopen is dat Israël en Amerika niet met de Palestijnen (Hamas) praat. Het is nu de regering van Palestina dus zou Israël ermee moeten praten. Praten alleen he, geen toezeggingen. Dat kan later nog. Gewoon is luisteren wat Hamas te vertellen heeft nu ze in de regering zitten. Want als regeringspartij zullen ze vast toch wat dingen diplomatieker aanpakken.
Stel jij wilt mij dood hebben, is het dan normaal dat ik met jou praat over hoe jij mij het beste dood maakt?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 12:05
davidenko
davidenko is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-01-2006 @ 12:43 :
Stel jij wilt mij dood hebben, is het dan normaal dat ik met jou praat over hoe jij mij het beste dood maakt?
die verglijking is wel heel extreem want niet alle palestijnen willen amerika dood hebben
maar dat amerika met bijde landen moet praten ben ik het ook niet eens
als of amerika het enigste land is wat kan helpen
Oud 28-01-2006, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
davidenko schreef op 28-01-2006 @ 13:05 :
die verglijking is wel heel extreem want niet alle palestijnen willen amerika dood hebben
maar dat amerika met bijde landen moet praten ben ik het ook niet eens
als of amerika het enigste land is wat kan helpen
Ik heb het over de Hamas en Israel

niet over de palestijnen en amerika
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-01-2006, 12:34
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat ht merendeel van palestina op deze partij gestemt heeft. Er was eindelijk een dialoog en deze keer leek er echt vrede te komen en wat doen ze? Ze zetten de hamas in het parlement neer. Dan gooi je als volk toch gewoon alle deuren dicht?
Oud 28-01-2006, 12:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 28-01-2006 @ 13:34 :
Wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat ht merendeel van palestina op deze partij gestemt heeft.
Propaganda enzo, de mensen zijn dom en domgehouden, dan komt zoiets ervan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken
MoHaMeDJaLaL
138 11-02-2007 10:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht II
T_ID
500 17-03-2006 08:32
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.