Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2012, 19:59
vraagjesmensje
vraagjesmensje is offline
ik heb een vraag,
een vriendin van mij en ik zitten in 4 havo waarschijnlijk gaat zij het niet redden en haar mentor is naar haar toe gegaan en heeft haar vertelt dat zij niet mag blijven zitten en een MBO opleiding moet gaan doen. ze moet binnen 2 weken gaan kiezen wat ze dan wil gaan doen. Ook vertelde mijn vriendin dat het thuis niet helemaal lekker liep en dat zei zich daarom niet goed had ingezet voor haar schoolwerk hierop zei hij ;'' ik lust mij avond eten ook wel eens niet''. dit is gewoon een onmenselijke reactie , maar ik vraag mij nu dus af mag een leraar een leerling dwingen om zonder dat zij eerder is blijven zitten haar naar MBO te sturen???

op deze vraag wil ik graag antwoord krijgen dus alsjeblieft help mij en me vriendin
groetjes het vraagjesmensje

p.s. ook al weet je het niet zeker of dit mag geef alsjeblieft een reactie

Laatst gewijzigd op 21-03-2012 om 20:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2012, 19:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Toelichting doubleren

3. Dat laatste punt vergt enige toelichting.

Door de profielvoorstellen is er wat betreft het doubleren niets veranderd in de formele regels. In die regels komt de term doubleren bovendien helemaal niet voor. De school bepaalt zelf of doubleren wordt toegepast, en zo ja wat dat dan inhoudt. Er waren en zijn dus geen regels over wat doubleren inhoudt: dat werd en wordt door de school bepaald. In het traditionele "uniforme" systeem lag wel door de organisatie min of meer vast dat doubleren in alle gevallen betekende dat het gehele programma in een leerjaar werd overgedaan. De meer flexibele organisatie die de studielastbenadering mogelijk maakt, in combinatie met de omstandigheid dat in alle leerjaren van de bovenbouw onderdelen van het schoolexamen kunnen worden afgesloten, maken echter andere keuzen mogelijk. Dat kunnen keuzen zijn die meer "op maat" zijn. De school moet deze keuzen maken, op basis van de eigen pedagogisch-didactische uitgangspunten, de specifieke kenmerken van de eigen leerlingenpopulatie, eigenschappen en behoeften van individuele leerlingen en de organisatorische wensen en mogelijkheden.
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...d/vg41h1hwb1uc

2 keer ongelijke behandeling?
by Malmaison | Do, 15/10/2009 - 13:43

"Ex-VMBO-ers die in 4 HAVO blijven zitten mogen [van staatssecretaresse Van Bijsterveld] niet langer van school gestuurd worden"volgens TROUW van 15 0kt j.l.. Leerlingen die van 3 HAVO komen mogen wel doubleren.
Waarom dit onderscheid gemaakt wordt, wordt mij in dat artikel niet helemaal duidelijk. Maar het lijkt er op dat ex-VMBO-leerlingen kansarm zijn m.b.t. het slagen voor het HAVO-eindexamen, scholen graag hun goede naam willen behouden en dat het wegens de outputfinanciering mogelijk samenhangt met de schoolfinancieën. Het lijkt er ook op dat een VMBO-diploma als vooropleiding voor 4-HAVO inferieur is aan het overgaan van HAVO-3 naar HAVO-4. Maar dat rechtvaardigt natuurlijk niet dat alle ex 3-HAVO-ers in 4 HAVO mogen blijven zitten en alle ex-VMBO-leerlingen niet. Elk besluit om een leerling al dan niet van school te sturen moet op individuele beoordeling gebaseerd zijn.
Als een ex-VMBO-er die na een jaar van de HAVO gestuurd wordt en alleen nog maar bij volwassenenonderwijs terecht kan raakt (bij het ROC?) 4000 EURO aan lesgelden kwijt. Zeker voor zover deze extra kosten niet op leeftijd gebaseerd zijn gaat het hier om een onaanvaardbare discriminatie.
Seger Weehuizen
http://beteronderwijsnederland.net/node/6190

Bij ons op het ROC mag je overigens elk jaar doubleren maar geen enkel jaar 2 maal, maar wat ik er uit begrijp is dat geheel gebaseerd op het inzicht/keuze van de school.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 16:24
katherine
katherine is offline
ik weet alleen dat in mij geval ze wel recht hebben gehad, ik ben al 1x blijven zitten,
Mijn mentor zij tegen mij 'omdat je al 1x bent blijven zitten, moet je dit jaar een mbo-studie volgen, wij kunnen jou niet over laten gaan..'
het lijkt me sterk dat de school het recht heeft, zij is nooit blijven zitten toch?
of er moet een andere reden zijn geweest waardoor ze niet kan blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 16:41
Verwijderd
Komen jullie van het VMBO af, of van HAVO 3?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 21:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik weet alleen dat in mij geval ze wel recht hebben gehad, ik ben al 1x blijven zitten,
Mijn mentor zij tegen mij 'omdat je al 1x bent blijven zitten, moet je dit jaar een mbo-studie volgen, wij kunnen jou niet over laten gaan..'
het lijkt me sterk dat de school het recht heeft, zij is nooit blijven zitten toch?
of er moet een andere reden zijn geweest waardoor ze niet kan blijven zitten.
Om kort te zijn staat er dat de school zelf bepaald wat de richtlijnen zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 13:43
vraagjesmensje
vraagjesmensje is offline
dank jullie wel , ze komt uit 3 havo wel telkens moeilijk over
maar echt bedankt voor de reacties nou weet ik hoe het zit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Mbo of havo
sanic
0 17-05-2016 02:44
Studeren Havo 4 -> Mbo
Robba
7 24-03-2015 23:07
Studeren van mbo niveau 2 terug naar vmbo TL
Noaniful
1 22-12-2011 10:50
Algemene schoolzaken van HAVO4 naar MBO ?
Mathies
3 24-02-2009 11:53
Algemene schoolzaken Van 3HAVO naar MBO
mii_lely
12 13-04-2007 10:45
Studeren Via de havo of mbo?
aLackofColor
20 11-01-2005 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.