Oud 03-09-2002, 15:57
Miess
Miess is offline
Vroeger waren gymnasiasten voorbestemd om een 'typische gymnasiumstudie' te gaan doen. Enkele voorbeelden:
- kuntsgeschiedenis
- klassieke talen
- theologie
- wijsbegeerte/filosofie
- geschiedenis/ archeologie
- geneeskunde
- farmacie

Daarintegen waren de meer economische studies en de technische studies voorbestemd voor mensen die atheneum hadden gedaan.
Zou het nu nog steeds zo zijn dat gymnasiasten zich meer interesseren in één van de bovengenoemde studies?

Bij mezelf klopt het in iedergeval zeker niet, ik heb gymnasium gedaan en studeer toegepast wiskunde aan de TU, klopt dus totaal niet. Maar vrienden van mij hebben ook het gymnasium gedaan en studeren nu geneeskunde of rechten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2002, 16:10
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
Miess schreef:
Vroeger waren gymnasiasten voorbestemd om een 'typische gymnasiumstudie' te gaan doen. Enkele voorbeelden:
- kuntsgeschiedenis
- klassieke talen
- theologie
- wijsbegeerte/filosofie
- geschiedenis/ archeologie
- geneeskunde
- farmacie


Bij mezelf klopt het in iedergeval zeker niet, ik heb gymnasium gedaan en studeer toegepast wiskunde aan de TU, klopt dus totaal niet. Maar vrienden van mij hebben ook het gymnasium gedaan en studeren nu geneeskunde of rechten.
wiskunde, scheikunde en Natuurkunde zijn ook typische Gymnasium studies hoor...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:36
Miess
Miess is offline
Zuivere wis/natuur/scheikunde zijn meer weggelegd voor gymnasiasten, toegepase wis/natuur/scheikunde niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:43
rene-gn
rene-gn is offline
ik weet het eigenlijk niet, bij mij zitten ook wel heel wat techneuten, Maar zelf ga ik theologie studeren....
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:27
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik doe geloof ik wel een typische gymnasiumstudie (Klassieke talen)...en een heleboel mensjes uit mijn oude klas zitten ook in de typische gymnasiumstudies.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:53
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Ik doe geloof ik wel een typische gymnasiumstudie (Klassieke talen)...en een heleboel mensjes uit mijn oude klas zitten ook in de typische gymnasiumstudies.
Ik geloof inderdaad dat er niet een meer gymnasiumstudie is dan Klassieke talen, wat ik dus ook een jaar gedaan heb, maar er waren uit mijn klas ook heel veel die niet een typische gymnasiumstudie zijn gaan doen (twee geneeskunde, twee scheikunde, een tandheelkunde, twee ergotherapie, een Nederlands en de rest herninner ik met niet meer, maar in ieder geval een meerderheid aan exacte studies).
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 13:42
Nuck
Nuck is offline
IK wil geneeskunde gaan doen, maar of ik dat nou een typische gymnasiumstudie vind . Nou ja, wat doet het er ook toe .
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:

er waren uit mijn klas ook heel veel die niet een typische gymnasiumstudie zijn gaan doen (twee geneeskunde, twee scheikunde, een tandheelkunde, twee ergotherapie, een Nederlands en de rest herninner ik met niet meer, maar in ieder geval een meerderheid aan exacte studies).
Als je allemaal in een N&T klas ofzo zit dan stap ik het
We hebben wel een beetje een verdeelde klas geloof ik
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:08
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:


Als je allemaal in een N&T klas ofzo zit dan stap ik het
We hebben wel een beetje een verdeelde klas geloof ik
De mensen die ik beschreef waren een aantal uit mijn Latijn en uit mijn Grieks klas. Wij waren laatste lichting Oude Stijl (stiekem doe ik nu alweer Oude Stijl, maar da's een ander verhaal), dus hadden nog geen profielen bij ons op school.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:38
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb gymnasium gedaan en studeer nu Nederlandse Taal & Cultuur. Staat níét in het rijtje.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 20:00
LostProphetX
Avatar van LostProphetX
LostProphetX is offline
Ik ga Tandheelkunde doen
__________________
T h e F a k e S o u n d O f P r o g r e s s
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:25
walther p5
walther p5 is offline
Pleur op met je pedofiele kutstudie! LOLZ
MAAR IK BEN SERIEUS
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 12:23
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Miess schreef:

- wijsbegeerte/filosofie
Heh, mijn studie is wel onderdeel van de faculteit wijsbegeerte....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 14:50
Verwijderd
Citaat:
walther p5 schreef:
Pleur op met je pedofiele kutstudie! LOLZ
MAAR IK BEN SERIEUS
Wat een goede opmerking is dit Net als deze opmerking



*Heeft zo'n vaag vermoeden dat deze user hier binnenkort niet meer komt...*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 23:51
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:42
Verwijderd
Ja behalve dan misschien geneeskunde,
maar voor mij geldt het ook
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:03
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik vind helemaal niet dat het vanzelf spreekt dat je vervolgstudie er wat mee te maken heeft, ikzelf volg het vak bijvoorbeeld gewoon omdat ik het leuk vind, niet omdat ik van plan ben om er iets mee te doen... (wil psychologie aan de UT gaan studeren) Onze klas (12 mensen) bestaat wel uit iets meer gezondheid dan maatschappijprofielen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 01:26
Verwijderd
Tot 1979 was het verplicht om het gymnasium te hebben afgerond, wilde je rechten gaan studeren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2002, 20:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
never mind schreef:
ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?
Bij mij was het niet zo dat ik naar het gymnasium ging omdat ik klassieke talen/geschiedenis interessant vond. Ik ging erheen omdat ik het aankon en omdat het een kleine school was, wat voor mij erg belangrijk is. Ik kwam er in de 4e pas achter dat ik het echt leuk vond en heb daarom beide oude talen gehouden en pas in de 6e besloten dat ook te gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:24
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
ik ben gymnasium gaan doen omdat ik me wel interesseerde in geschiedenis en kunst enzo, maar toen wilde ik, al geneeskunde studeren en dat wil ik nu nog steeds... Ik zie latijn nu meer als een leuk bijvak..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 01:09
Verwijderd
als gymnasjastje wil ik medische natuurwetenschappen gaan doen OF kunstmatige intelligentie...

zijn dit nou 'typische' gym-studies?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:56
de goeie fee
de goeie fee is offline
Nee, klopt helemaal niet
Ik wil volgend jaar Pedagogische Wetenschappen studeren, en dat staat in de verste verte nie op u lijstje, dussss...
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 11:32
Miess
Miess is offline
Citaat:
Nuck schreef:
IK wil geneeskunde gaan doen, maar of ik dat nou een typische gymnasiumstudie vind . Nou ja, wat doet het er ook toe .
Als je vroeger geneeskunde (medicijnen) wilde studeren, was het verplicht om Latijn in je pakket te hebben. Dus je kunt wel zeggen dat het een gymnasiumstudie is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 11:33
Miess
Miess is offline
Citaat:
de goeie fee schreef:
Nee, klopt helemaal niet
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:05
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik ben een gymnasiast met N&T als profiel en ik denk dat ik toegepaste communicatie wetenschappen ga studeren. Ben ik nu erg vreemd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 17:52
Sithan
Sithan is offline
Heb gymnasium gedaan en doe nu Psychologie <= het woord zelf is al grieks
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 02:54
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef:
Zuivere wis/natuur/scheikunde zijn meer weggelegd voor gymnasiasten
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:12
@rNiE
@rNiE is offline
Citaat:
never mind schreef:
ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?
Hoezo spreekt dat vanzelf dat je vervolgstudie er ook mee te maken heeft???
Als je nouw gym hebt gedaan en Wiskunde gaat studeren, waar zit dan het verband tusen Latijn/Grieks/Geschiedenis en Wiskunde (je vervolgstudie) ????
Ik zie de logica nie hoor!

xxx @rNiE
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
@rNiE schreef:
Hoezo spreekt dat vanzelf dat je vervolgstudie er ook mee te maken heeft???
Als je nouw gym hebt gedaan en Wiskunde gaat studeren, waar zit dan het verband tusen Latijn/Grieks/Geschiedenis en Wiskunde (je vervolgstudie) ????
Ik zie de logica nie hoor!

xxx @rNiE
De termen bij wiskunde...benamingen...letters...ik zie de logica wel
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:40
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
geen gym gedaan, doe nu Natuur- & Sterrenkunde...

mja ach. wat zal ik zeggen. Ik heb een pesthekel aan Griekse letters, haal die dingen altijd door elkaar. Weet niet of gymnasium daar wat aan had gedaan.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 21:41
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Miess schreef:
Als je vroeger geneeskunde (medicijnen) wilde studeren, was het verplicht om Latijn in je pakket te hebben. Dus je kunt wel zeggen dat het een gymnasiumstudie is.
Ja, maar vroeger...

Je hebt gelijk hoor
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 08:49
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Weet niet of gymnasium daar wat aan had gedaan.
Waarschijnlijk wel. Als je lang bezig bent met Griekse teksten, blijft het alfabet echt wel hangen.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:31
Hannibal
Hannibal is offline
Ik ga filosofie doen, staat in het rijtje.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 19:41
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
ik doe ook gymnasium maar wil iets met bio en scheikunde gaan studeren en ik vind latijn geen leuk vak maar als ik er vanaf wil moet ik naar een andere school. en ik heb deze school gekozen omdat ik de mythes uit de griekse en de romeinse cultuur leuk vind. van de taal wist ik nog niets af. je weet van tevoren vaak neit waar je aan begint met die talen. en het blijkt nu dat ik niet goed in talen ben dus weet niet of je altijd een typische gymnasium vervolg opleiding moet doen.....

ohja en volgens mijn leraren is gymnasium meer dan atheneum met latijn en grieks... het zit ook door alle vakken heen....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:20
Miess
Miess is offline
Citaat:
kleinmeisje schreef:
ohja en volgens mijn leraren is gymnasium meer dan atheneum met latijn en grieks... het zit ook door alle vakken heen....
Dat is dus echt onzin, atheneum met latijn en grieks IS het gymnasium.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:59
etoile
Avatar van etoile
etoile is offline
ik wil geneeskunde gaan doen.

Maar of ik daardoor een typische gymnasiumstudie ben, nou nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Meent hij het?
Birgitstylezz
26 06-09-2012 15:44
Psychologie Voel jij jezelf wel eens superieur?
state_of_mind
103 30-05-2004 09:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.