Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2016, 20:31
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Hoi allemaal,
Ik ben 15 en heb gescheiden ouders, ik heb geen contact meer met mijn vader en woon met mijn moeder, stiefvader en zusje.

Ik vroeg mij af, wat als mijn moeder overlijd (ik kom dan automatisch bij mijn vader te wonen wat ik absoluut niet wil) zou ik dan bij mijn stiefvader kunnen blijven wonen? Of wat zou er dan geregeld moeten worden?
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2016, 20:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mogelijk heeft jouw moeder afspraken gemaakt of in haar testament afspraken daarover neergezet. Mijn moeder heeft, toen ik nog vrij jong was en ze zag dat mijn vader alleen niet in staat zou zijn om goed voor mij te zorgen, met een bevriend echtpaar afgesproken dat zij de zorg over mij op zich zouden nemen mocht er iets met haar gebeuren. Ik weet niet of dat ook officieel vastgelegd is ergens, maar mijn moeder had wel testamentair bepaald dat dit echtpaar ook bewind zou voeren over mijn deel van de erfenis, als mijn moeder zou overlijden voor ik een bepaalde leeftijd zou bereiken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 21:15
Verwijderd
Axel11?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 21:18
Verwijderd
Ik heb een soortgelijke situatie. Ik zou niet bij mijn vader willen gaan wonen, maar ook absoluut niet bij mijn stiefvader blijven. Ik zou dan waarschijnlijk bij mijn zus gaan wonen. Mijn moeder weet dat, mijn zus ook, maar mijn vader en stiefvader niet.
Er ligt niks officieel vast denk ik, want anders was mijn moeder wel tegen het plan van naar mijn zus gaan geweest.

Waarschijnlijk zal het ook aan je vader liggen... Wat hij ervan vindt, en welke afspraken er eventueel gemaakt zijn. Maar het lijkt me niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 01:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoi allemaal,
Ik ben 15 en heb gescheiden ouders, ik heb geen contact meer met mijn vader en woon met mijn moeder, stiefvader en zusje.

Ik vroeg mij af, wat als mijn moeder overlijd (ik kom dan automatisch bij mijn vader te wonen wat ik absoluut niet wil) zou ik dan bij mijn stiefvader kunnen blijven wonen? Of wat zou er dan geregeld moeten worden?
Je moet beginnen met de vraag of je vader samen met je moeder nog het ouderlijk gezag over je heeft (of dat dit hem bij de scheiding is afgenomen). Beide is juridisch mogelijk, ik heb het antwoord op die vraag nodig om verder te kunnen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 03:25
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Je moet beginnen met de vraag of je vader samen met je moeder nog het ouderlijk gezag over je heeft (of dat dit hem bij de scheiding is afgenomen). Beide is juridisch mogelijk, ik heb het antwoord op die vraag nodig om verder te kunnen
Baas
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 07:20
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Ja, bij de scheiding is afgesproken dat mijn zusje en ik om het weekend bij mijn vader zouden zijn
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 09:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, bij de scheiding is afgesproken dat mijn zusje en ik om het weekend bij mijn vader zouden zijn
Nee, dat kan de omgangsregeling zijn en zegt in principe niets over het "ouderlijk gezag". Je moeder zou het antwoord op mijn vraag moeten weten of kunnen terugvinden in de uitspraak/uitspraken van de rechter destijds.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 00:13
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Psychologie Mijn vader is woest.. wat nu?
xAnoniem
10 04-03-2010 06:14
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 ‎
Verwijderd
492 06-11-2007 19:05
Psychologie Het grote lucht je hart topic #53
coopergirl
488 20-03-2006 17:52
Drugs & Alcohol alcohol verslaafd
meissie1515
34 30-03-2005 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.