Oud 03-04-2004, 21:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Welke ga jij gebruiken bij je examen biologie?

Ik denk zelf biodata maar kan je daar dan ook echt je examen mee maken? Mijn biologieleraar heeft namelijk de neiging om te zeggen dat je biodata of binas mag gebruiken bij een SE-toets bio en dan zitten er vragen in die je alleen kan maken met bepaalde tabellen uit Binas maar dat is toch bij je examen niet zo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 03-04-2004, 21:47
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
jawel hoor. bij je examen moet je je binas echt wel bij je hebben. bijv als je dichtheid van iets wilt weten om iets uit te rekenen is het wel handig. en zo hoef je niet alle formules uit je hoofd te leren.
Oud 03-04-2004, 21:55
Nol
Avatar van Nol
Nol is offline
Ik ga m'n Binas gebruiken, omdat ik geen biodata heb.
Maar wat ik me nou afvraag, als ze nou een heel boekje gaan maken speciaal voor bio'ers, dan moet daar toch wel veel meer info in staan dan in Binas?
Wat dichtheden en formules betreft, ik kan me niet herinneren uit de proefexamens die ik heb gemaakt dat ik ooit echt heb moeten rekenen. Hoogstens een beetje Hardy-Weinberg en zo.
Oud 03-04-2004, 22:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In biodata staan ook wel wat dichtheden geloof ik, maar een stuk minder dan in Binas natuurlijk. Maar je moet toch kiezen of binas of biodata. Dan mogen ze toch er niet vanuit gaan dat je alle info van Binas tot je beschikking hebt? Ik wil graag biodata er bij houden maar alleen als ik zeker weet dat je daar voldoende aan hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2004, 22:30
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Bij de ene vraag kun je iets meer voordeel hebben van Biodata en bij de andere vraag van Binas. Maar iets als dichtheden zullen ze toch echt niet gaan vragen bij bio neem ik aan? Volgens mijn docent heb je op het hele examen altijd een klein beetje meer voordeel van de een of de ander. De afgelopen jaren was het Biodata.
Ik ga Biodata gebruiken, omdat daar toch veel meer instaat ovver biologie dan in Binas. Ze beslaan wel dezelfde onderwerpen, maar Biodata gaat toch een stuk dieper. Maar dat is ook wel logisch, als je je bedenkt dat de boekjes even dik zijn, en dat Binas ook info van natuur-, wis-, en scheikunde herbergt. En ook vind ik de 3d tekeningen van bijvoorbeeld cellen in Biodata een stuk handiger.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 04-04-2004, 00:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb toen zelf voor biodata gekozen, er staat gewoon echt meer bio in dan in binas. Beide hebben hun voor en nadelen. Volgens mijn docent zijn de examens zo gemaakt dat je op het ene moment een voordeel hebt met binas en op het volgende moment met biodata.
Ik vind zelf biodata duidelijker voor het examen. De licht en donkerreactie's van de verbranding van glucose staat er imo veel duidelijker in, maar in binas heb je wel weer tabellen die in biodata niet staan.
Iig was ik blij met mijn keuze voor biodata bij het examen van vorig jaar. Maar opzich heb ik hem niet eens zoveel nodig gehad.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-04-2004, 10:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij kregen van school uit Biodata op het examen en bij schoolonderzoeken. Ik vond dat je daar voor biologie meer aan had dan aan Binas. Mijn examen vond ik ook goed te maken met Biodata.
Oud 04-04-2004, 13:04
the tourist
the tourist is offline
Ik denk dat wij gewoon allemaal een Biodata krijgen, net als bij SE´s.
Oud 04-04-2004, 14:20
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Bij SE mogen wij altijd en biodata gebruiken en binas . Wist ook niet dat je bij je examen moest kiezen. Maar als ik dan toch moet kiezen dan kies ik voor biodata omdat daar meer instaat (wat voor functie welk hormoon heeft enzo).
Oud 04-04-2004, 14:47
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Binas, ik heb geen biodata
Oud 04-04-2004, 14:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mja het zal best zijn dat er in biodata veel meer staat maar wij hebben tot nu toe alleen maar gewerkt met de binas en die ken ik nou al vrij goed dus ik ga niet ineens de biodata gebruiken.
Oud 04-04-2004, 15:08
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
wij mochten het tot nu toe nog nooit gebruiken bij bio SE's omdat er teveel instond we moesten het zelf weten/leren.
Maar volgens mij staat er in biodata meer over het vak biologie terwijl er in de binas iets meer staat over stoffen en dergelijke volgens mij moet je het er wel beiden bij houden.
Of zo ik zou het niet weten eigenlijk zie wel
morgen eerste examenvoorlichting.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 04-04-2004, 15:14
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
gewoon binas, die heb ik toch al.. anders moet ik nog ergens een biodata vandaan vissen
Oud 04-04-2004, 15:16
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Aangezien wij geen biodata hebben lijkt het me logisch dat ik Binas ga gebruiken...
In Binas staan natuurlijk vooral stofjes etc, maar ook een heleboel onderdelen van het lichaam en andere dingen, zodat ik me afvraag of er in Biodata wel echt meer staat, of dat dat maar lijkt door de naam.
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 04-04-2004, 15:27
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Musique schreef op 04-04-2004 @ 15:16 :
Aangezien wij geen biodata hebben lijkt het me logisch dat ik Binas ga gebruiken...
In Binas staan natuurlijk vooral stofjes etc, maar ook een heleboel onderdelen van het lichaam en andere dingen, zodat ik me afvraag of er in Biodata wel echt meer staat, of dat dat maar lijkt door de naam.
Er staat echt veel meer in.
Meer over het lichaam en alles moet je anders maar ff kijken.
biodata is netzo dit en dat is alleen biologie dus dat zegt al wat.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 04-04-2004, 15:34
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
ok, thnx
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 04-04-2004, 15:36
Verwijderd
ik doe cm met bio dus heb eigenlijk bijna nooit gewerkt met binas en dat boek is een raadsel voor mij.
daarom ga ik mooi biodata gebruiken. vind het veel overzichtelijker en snap t tenminste
Oud 04-04-2004, 18:57
Nol
Avatar van Nol
Nol is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-04-2004 @ 15:36 :
ik doe cm met bio dus heb eigenlijk bijna nooit gewerkt met binas en dat boek is een raadsel voor mij.
daarom ga ik mooi biodata gebruiken. vind het veel overzichtelijker en snap t tenminste
Bio zonder scheikunde. Dan heb je toch wel een hele achterstand?
Ads door Google
Oud 04-04-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Nol schreef op 04-04-2004 @ 18:57 :
Bio zonder scheikunde. Dan heb je toch wel een hele achterstand?
In wat?
Bij mij in de klas zitten er heel wat met CM of EM die bio erbij hebben..
Oud 04-04-2004, 19:36
Nol
Avatar van Nol
Nol is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-04-2004 @ 19:09 :
In wat?
Bij mij in de klas zitten er heel wat met CM of EM die bio erbij hebben..
Nou, bij mij in de klas zit slechts een EM'er, en die heeft met de echte scheikundedingetjes wel wat moeite. Ionenpompen en eiwitsynthese en zo.
Maar met wat extra hulp van de leraar valt daar idd wel overheen te komen.
Oud 04-04-2004, 19:39
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 04-04-2004 @ 15:27 :
Er staat echt veel meer in.
Meer over het lichaam en alles moet je anders maar ff kijken.
biodata is netzo dit en dat is alleen biologie dus dat zegt al wat.
In Biodata staat eigenlijk van bijna alle stof die je moet kennen voor je examen wel wat. De werking van de verschillende hormonen bv, de inhoud van bloed, enz. Erg handig, veel details hoef je dus ook niet supergoed te kennen, omdat het toch in biodata staat.
Oud 04-04-2004, 19:41
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Nol schreef op 04-04-2004 @ 19:36 :
Nou, bij mij in de klas zit slechts een EM'er, en die heeft met de echte scheikundedingetjes wel wat moeite. Ionenpompen en eiwitsynthese en zo.
Maar met wat extra hulp van de leraar valt daar idd wel overheen te komen.
Misschien is het verschillend bij havo en vwo?
Oud 04-04-2004, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 04-04-2004 @ 19:41 :
Misschien is het verschillend bij havo en vwo?
biologie 1 of biologie 1,2 scheelt ook. Biologie 1 is goed te maken zonder scheikunde in je pakket terwijl biologie 1,2 wel lastiger wordt (daar zal het hier wel over gaan aangezien biologie 1 geen CE heeft)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2004, 10:38
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik ben vorig jaar geen enkele vraag tegengekomen waarbij ik iets nodig had dat niet in de biodata stond en wel in de binas, andersom echter wel, dus ik zou voor de biodata kiezen (vwo overigens)
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 05-04-2004, 12:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik zou zeker voor binas kiezen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Advertentie
Oud 05-04-2004, 12:45
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ik kies ook voor binas..
__________________
Dare to fly!
Oud 05-04-2004, 13:08
Sithan
Sithan is offline
Biodata bij Bio, zo heb ik t 2 jaar terug gedaan aangezien bepaalde bio-vragen niet zijn af te leiden uit binas en er meestal wel de dichtheid oid in de vraag zelf staat voor zover ik weet.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 05-04-2004, 13:09
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Binas voor sK
Biodata voor Bio
Oud 06-04-2004, 13:10
Verwijderd
biodata voor biologie gebruikt, ik was er aan gewend en er stond meer in
Oud 06-04-2004, 15:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Aangezien ik alleen biologie heb, heb ik niet eens een Binas. En aangezien je voor je CE biologie alleen een biodata nodig heb (naar wat ik gehoord heb), is de keus makkelijk voor mij
Oud 06-04-2004, 17:06
Verwijderd
Onze docent zegt dat het qua inhoud niet uitmaakt, ze heeft maar 1 keer een vraag gevonden tijdens een examenbespreking met collega's waarbij je voordeel hebt met Biodata ipv Binas.

Je moet er ook rekening mee houden dat je oefent met een bepaalde bronnenbundel en dat je daar alles in kan vinden, bij een andere bronnenboek kan je je een ongeluk zoeken voor je het goede plaatje vind
Oud 06-04-2004, 20:28
ejah
ejah is offline
Ik doe EM met biologie als extra vak en ik heb daarom alleen een Biodata, waar ik overigens meestal niks aan heb.
Ik weet niet hoe het bij ons zit met de examens. Vandaag had ik bio SE en had biodata wel bij, maar dus niet gebruikt.

Dat biologie zonder scheikunde veel te moeilijk is vind ik onzin, meer dan de helft uit mijn klas doet cm of em en ik heb een leraar die nooit iets uitlegt. En er zijn er maar een paar (luilakken) die er slecht voor staan. Sta zelf een 6,8 gemiddeld, dusse..het valt wel mee.
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Oud 07-04-2004, 14:55
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 04-04-2004 @ 13:04 :
Ik denk dat wij gewoon allemaal een Biodata krijgen, net als bij SE´s.
op SE's mogen wij nooit binas(of biodata) gebruiken (bij biologie dan)
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Oud 08-04-2004, 20:37
Sint Juttemis
Avatar van Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Ik heb al veel dossiertoetsen voor biologie gemaakt, maar ik heb er nog nooit een binas of biodata voor open geslagen. Ik ben wel van plan een biodata aan te schaffen voor het examen, want dat schijnt gewoon een must have te zijn. Een boek waar alles wat je maar moet weten in te staan.
We zijn in de klas wezen oefenen met oude examens en daar kwamen soms dingen in voor die niet in ons lesboek staan en die ook niet in de binas staan -hormoon cycli enzo- maar die wel weer in de biodata staan.
__________________
Ik heb geen kapsones, daar ben ik veel te goed voor...
Oud 08-04-2004, 20:54
filize
filize is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-04-2004 @ 19:09 :
In wat?
Bij mij in de klas zitten er heel wat met CM of EM die bio erbij hebben..


Ja dan heb je inderdaad een achterstand, onze lerares zegt altijd heel leuk: Ja maar dat hebben jullie al gehad bij scheikunde. Als ik en en vriendin dan beginnen te pruttelen dat ik dat niet heb gehad gaat ze snel op wat anders over. (nouja)

gewoon niet bio als bijvak kiezen haha
kuzlize
Oud 08-04-2004, 21:31
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik heb vorig jaar een staatsexamen (is landelijk eindexamen gewoon hetzelfde als via een school) biologie gedaan. Ik vond het belaggelijk makkelijk. Ik heb de boeken "biologie voor jouw" maar voor 50% doorgewerkt en ben toen met een: wie niet waagt wie niet wint instelling het examen gaan doen. Ik kon de helft van de antwoorden uit mijn biodata halen dus die raad ik je zeker aan, ik heb verder geen ervaring met biologie en binas.
maar maak je niet te druk voor een examen biologie, het was voor mij een eitje. Met een beetje logish nadenken kan je zonder kennis van bio de helft van de vragen beantwoorden.
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Ads door Google
Oud 09-04-2004, 12:01
littlepunkgirl
littlepunkgirl is offline
Ik gebruik biodata, met de simpele reden dat ik geen Binas heb. Mijn profiel is C&M en ik heb bio in het vrije deel en ik heb er absoluut geen moeite mee. Dus bio zonder scheikunde of iets in die richting is bio echt wel goed te doen hoor.
Oud 09-04-2004, 20:01
kuivaar
Avatar van kuivaar
kuivaar is offline
Voor bio gebruik ik iig biodata, daar staat namelijk veel meer in over alles wat met bio te maken heeft. Binas staat wat minder in over biologie maar gaat volgens mij soms wel wat dieper. Voor schei- en natuurkunde gebruik ik natuurlijk binas.
Oud 09-04-2004, 20:08
Verwijderd
ik heb ze zelf allebei neit, maar van school krijgen we Binas dus die ken ik nu een beetje en gai kook gebruiken(ik heb bio als keuze vakn bij E&M)
Oud 09-04-2004, 20:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Wij mochten op SE's geen van beide erbij hebben. Ik had een BINAS maar zodra ik wist dat Biodata bestond ben ik die meteen gaan kopen. Ik ben BiNaS wel gewend van sk en na, maar ik ga voor het leren eerst goed Biodata doornemen, want er staat zoveel in en al die dingen hoef je dan niet uit je hoofd te leren .

Biodata is:

- duidelijker
- er staat meer in
- het is geordend op onderwerp
- BiNaS is onduidelijk in een hoop dingen

Absoluut Biodata !
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-04-2004, 20:57
charmedgirl
Avatar van charmedgirl
charmedgirl is offline
wij hebben biodata's van de school die we altijd gebruiken.. echt een super handig boekie hoor!! veel relaxter als binas.. vind ik dan
__________________
'love me for what I am, dont hate me for what I'm not'
Oud 16-04-2004, 21:13
ilonatje-ikke
Avatar van ilonatje-ikke
ilonatje-ikke is offline
Binas is heilig!!!
Dat gebruik ik dan ook bij t examen.
Ze mogen overgens beide gebruikt worden
T ligt r aan wat je zelf het fijnste vindt werken
Als je er maar de dingen kan opzoeken die je nodig hebt
Maar ik heb ook scheikunde en natuurkunde
dus gebruik ik binas!
MzzL
Oud 17-04-2004, 23:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
grumpf, ik heb ze beide niet
(C&M'ers kregen hem niet, en dat terwijl ik wél biologie heb)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-04-2004, 23:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-04-2004 @ 23:23 :
grumpf, ik heb ze beide niet
(C&M'ers kregen hem niet, en dat terwijl ik wél biologie heb)
Dan koop je dr toch zelf een? Ik heb mijn biodata ook zelf gekocht terwijl je alleen binas moest bestellen volgens het boekenpakket. Ik zou iig zorgen dat je er een hebt bij het examen, desnoods leen je een binas van een NT-er (zonder bio) of leen je er een op school ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2004, 07:46
Verwijderd
Citaat:
ilonatje-ikke schreef op 16-04-2004 @ 21:13 :
Ze mogen overgens beide gebruikt worden
Dit klinkt alsof je ze er beide bij mag houden. Dat is nou weer niet zo
Ik kan zelf dus niet met Binas omgaan. Nooit gebruikt enzo. Dan is Biodata toch handiger.

Daarnaast sluit ik me bij Daantje aan! Wen, koop zo'n ding! Of iig lenen ja.
Oud 18-04-2004, 12:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
op bol.com?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 18-04-2004, 12:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-04-2004 @ 12:08 :
op bol.com?
Biodata hebben ze daar iig, Binas weet ik niet zeker maar anders kan je hem vast ook wel bij de boekhandel bestellen, dat heb ik ook gedaan (scheelt je weer verzendkosten )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2004, 13:51
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-04-2004 @ 23:41 :
Dan koop je dr toch zelf een? Ik heb mijn biodata ook zelf gekocht terwijl je alleen binas moest bestellen volgens het boekenpakket. Ik zou iig zorgen dat je er een hebt bij het examen, desnoods leen je een binas van een NT-er (zonder bio) of leen je er een op school ofzo.
Jullie mogen dus gewoon je eigen binas of biodata gebruiken? Dat is handig. Wij krijgen ze van school, omdat anders iedereen ze als spiekbrief gebruiken.
Oud 18-04-2004, 14:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 18-04-2004 @ 13:51 :
Jullie mogen dus gewoon je eigen binas of biodata gebruiken? Dat is handig. Wij krijgen ze van school, omdat anders iedereen ze als spiekbrief gebruiken.
Volgens mij wel hoor want op school hebben ze helemaal geen Biodata en veel te weinig Binassen voor iedereen. Maar ik denk dat ze net zoals voor de SE's wel gecontroleerd worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-04-2004, 12:06
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Wij hebben in de lessen altijd Binas gebruikt, maand geleden hebben we biodata uitgedeeld gekregen en die MOETEN we gebruiken bij examen biologie. Wij mogen Binas er niet eens bij houden! Vind ik best kut eigenlijk..
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2012 Biologie eindexamen
Crazyyou
22 14-05-2012 10:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] SE biodata of binas gebruiken
iris-psv
9 02-11-2009 20:23
VWO biologie: binas of biodata??
madame18
11 19-05-2009 10:37
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Binas of biodata?
LaEscargot
11 02-11-2008 21:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken Pta binas
arnebartelsman
26 22-03-2007 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.