Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2017, 22:06
Verwijderd
Das best onhandig. Wij hebben bij de afdeling ICT ook wel eens onze poot stijf gehouden bij zo'n operatie. Geen compensatie? Geen avond-/weekendwerk.
Advertentie
Oud 02-05-2017, 22:06
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hehe, exact de reden waarom wij in principe niet met databases werken voor onze applicatie, dat relatief kleine beetje wat we wel moeten bewaren is statisch dus schrijven we gewoon als platte files weg. Onze klanten hebben zelf de verantwoordelijkheid om via de door ons aangeboden API de nodige data te ontsluiten zodra men onze app aanroept; als men dat niet doet dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. We zijn hier dus wel wat rigide in, maar daar staat tegenover dat we qua performance en ook qua uptime het goed doen; voor ons een waardige tradeoff
Sexy! Zoiets zou voor ons echter niet haalbaar zijn, alleen al vanwege de hoeveelheid maar ook ISO 27001-drama :/ Een paar klanten hebben onlangs wat serieuze audits gehad. Maak je borst maar nat :/ Maar ach, de backupscripts snorren lekker automagisch door en rsyncen naar de escrows periodiek en je bent relatief safe.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 02-05-2017, 22:12
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wij kregen een update van ons documentbeheersysteem maar om dat goed te laten werken moest Windows geüpdate worden, die update duurde vier uur en het moest tijdens kantooruren
Haha holy shit. Tenzij er echt structureel een arbeidsgeschil is wil je dit toch niet als IT-afdeling

Citaat:
Windows admins zijn er zoveel. Goede Windows-admins (want Windows is stiekem helemaal niet heel veel eenvoudiger in geavanceerde dingen) zijn echt in slechts een fractie.
Nou ja, iets basaals als uptime garanderen in je service window door updates te managen is toch niet teveel gevraagd? Het is een retorische vraag. En incompetentie of niet; ik vind het alsnog Microsoft aan te rekenen. Dan moeten ze maar partners beter voorzien van documentatie/ondersteuning als het softwarematig geen kutzooi is.

Citaat:
Ik vermoed dat het met de mount-tool te maken heeft.
Zelfde daarvoor?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 02-05-2017, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, iets basaals als uptime garanderen in je service window door updates te managen is toch niet teveel gevraagd? Het is een retorische vraag. En incompetentie of niet; ik vind het alsnog Microsoft aan te rekenen. Dan moeten ze maar partners beter voorzien van documentatie/ondersteuning als het softwarematig geen kutzooi is.
Ja, het is niet alsof de techneuten daarvoor kiezen eah, ze krijgen het gewoon opgedragen van de manager in sommige gevallen. Of zelfs de ziekenhuisdirectie.

Het is echt raar, ziekenhuizen over de hele wereld lijken allemaal even geschift te werk te gaan met ICT.

Citaat:
Zelfde daarvoor?
Ja, zondag ofzo. Als ik zin heb om het uit te zoeken.
Oud 02-05-2017, 22:44
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik was aan het Kolonisten in het café en toen bleek er aan het tafeltje naast ons een Mensa-bijeenkomst te zijn. Tenminste... het begon met één dude die een Leffe bestelde, ging zitten en een Mensa-vlaggetje op tafel plantte. En allengs schoven er nog twee jongens aan. En een meisje. En daar waren de jongens duidelijk verrukt over. Ze was voor het eerst. Maar ze bleef ook maar één drankje. Toen gingen de jongens maar de bonobo uithangen door tegen elkaar op te bieden wie bij de meeste Mensa-bijeenkomsten was geweest. Het was prachtig. Einde.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 03-05-2017, 08:01
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik was aan het Kolonisten in het café en toen bleek er aan het tafeltje naast ons een Mensa-bijeenkomst te zijn. Tenminste... het begon met één dude die een Leffe bestelde, ging zitten en een Mensa-vlaggetje op tafel plantte. En allengs schoven er nog twee jongens aan. En een meisje. En daar waren de jongens duidelijk verrukt over. Ze was voor het eerst. Maar ze bleef ook maar één drankje. Toen gingen de jongens maar de bonobo uithangen door tegen elkaar op te bieden wie bij de meeste Mensa-bijeenkomsten was geweest. Het was prachtig. Einde.
Daar zitten trouwens ook echt enorme klapmongolen tussen, categorie tinfoil hat, E620 oorzaak van clusterhoofdpijn, chemtrails, en 'kanker is al lang genezen maar de pharma verzwijgt dat'. Verbijsterend, wel.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-05-2017, 09:08
Verwijderd
Wat is mensa?
Oud 03-05-2017, 09:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Een clubje voor zelfverklaarde hoogbegaafde mensen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-05-2017, 09:32
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Een clubje voor zelfverklaarde hoogbegaafde mensen.
Dat verdient enige nuance; je zult op een (erkende (!)) IQ-test in het 98e percentiel of hoger moeten scoren. Er is dus weinig zelfverklaards aan.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-05-2017, 11:58
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik vond het vooral zo prachtig om de reactie van die jongens te zien, toen er ineens een jong meisje, een MEISJE , binnenkwam. En dat ze over elkaar heen buitelden om intelligente gesprekjes met haar te voeren.

Later kwam er nog een oudere dame, die er helemaal voor uit Heerlen gekomen was en die praatte zo veel over het soort onderwerpen die Megatron noemt, dat ze niet anders konden dan zwijgen.

En ondertussen, terwijl ik aan 't smullen was van de gesprekken aan hun tafeltje, won ik twee potjes Kolonisten.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 03-05-2017, 12:06
Verwijderd
Tigerly dat lijkt me ook awesome om af te luisteren.
Oud 03-05-2017, 12:11
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Het was ook kostelijk.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 03-05-2017, 13:26
Abby.
Abby. is offline
Hey Tigerly, een speler van mij (één van mijn lievelings, eigenlijk) doet mee met de theaterwandeling van Theater na de Dam. Ben benieuwd!
Oud 03-05-2017, 14:33
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Hey Tigerly, een speler van mij (één van mijn lievelings, eigenlijk) doet mee met de theaterwandeling van Theater na de Dam. Ben benieuwd!
O tof!! Volgens mij zijn ze iets heel tofs aan 't maken. De voorstelling op 4 mei is al uitverkocht, op 5 mei is er nog wel plek.

Ik heb zelf nog helemaal geen tijd gehad om iets er van te zien, maar ik hoor hele goede verhalen!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 03-05-2017, 14:46
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
O tof!! Volgens mij zijn ze iets heel tofs aan 't maken. De voorstelling op 4 mei is al uitverkocht, op 5 mei is er nog wel plek.

Ik heb zelf nog helemaal geen tijd gehad om iets er van te zien, maar ik hoor hele goede verhalen!
Ja, heb een kaartje voor de vrijdag besteld
Oud 03-05-2017, 14:48
Verwijderd
Ik speelde net iets te enthousiast met Kronos en toen zei m'n rug krak en nou is m'n rugpijn veel minder
Oud 03-05-2017, 14:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Lekker zenuwtje ontklemd collega van me heeft zondag avond mn rug vrij ruw bewerkt met miljard krakens, maar god wat voelde dat goed <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-05-2017, 15:09
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik laat zenuwen alleen maar ontklemmen door een zenuwblokkade
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-05-2017, 20:07
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Hoiiii hoe gaat het met jullie?
Oud 03-05-2017, 20:37
Verwijderd
Had ik deze al gepost?
https://twitter.com/XplodingUnicorn
Oud 03-05-2017, 20:48
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik was vandaag weer eens bij de osteopaat en kan m'n hoofd weer in beide richtingen goed omdraaien! En ik hou er van als m'n nek, rug, ribben en sleutelbeenderen eens goed gekraakt en losgemaakt worden
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 03-05-2017, 20:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond de osteopaat een hele nare man en het deed altijd onwijs pijn en ik kreeg alleen maar meer klachten Niet mijn ding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-05-2017, 21:11
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Osteopathie is dan ook niet wetenschappelijk onderbouwd. HEEEUJ
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 03-05-2017, 21:37
Verwijderd
WhatsApp heeft AIDS.
Oud 03-05-2017, 21:42
Verwijderd
Mijn hele hele fijne fysio kon heel fijn mijn nek en rug laten knakken. Omg zo lekker.
Oud 03-05-2017, 21:42
Verwijderd
Het knakken van nek en rug was ook wel oké.
/Slechtgrapje
Oud 03-05-2017, 21:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
WhatsApp heeft AIDS.
Behoorlijk ja
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-05-2017, 01:16
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik vond de osteopaat een hele nare man en het deed altijd onwijs pijn en ik kreeg alleen maar meer klachten Niet mijn ding.
Het werkt dan ook met het placebo-effect, geloof dat het werkt en het werkt (enigszins).
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Oud 04-05-2017, 08:49
Verwijderd
Verhuisdozen.. ik ben nu koophuizen aan het bezichtigen Nogal spannend
Oud 04-05-2017, 10:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een beetje aan het kijken voor een groter (koop)huis maar ik vind het lastig en bij alles wat ik leuk vind, heeft mijn vriend honderd bezwaren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2017, 10:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een groter (koop)huis maar ik vind het lastig en bij alles wat ik leuk vind, heeft mijn vriend honderd bezwaren.
Hmm, vervelend is dat. Wat zou jij graag willen en wat wil hij anders?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-05-2017, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Behoorlijk ja
Moest Desktop zelfs afmelden en opnieuw QR'en net.
Oud 04-05-2017, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Verhuisdozen.. ik ben nu koophuizen aan het bezichtigen Nogal spannend
Ben je van plan om te kopen dan? Spannend!
Oud 04-05-2017, 11:46
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Wat betreft huizen zou speelt voor mij maar één ding: verbouwingen/kluswerk en zelfs iets als laminaat leggen: uitbesteden (al dan niet betaald). Ik ben daar niet handig in, heb daar nul interesse voor, en wil daar ook geen (kostbare) tijd aan verspillen. De romantiek van je koophuis opklussen gaat volstrekt aan mij voorbij.

En ik zou tekenen voor een geasfalteerde tuin. Met zo'n waardeloze Xenos-plantenbak voor toch een beetje natuur maar waarbij je jaarlijks dat ding kan omkiepen en hervullen met kutplanten (want zelfs buitenplanten gaan dood hier).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-05-2017, 12:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Asfalttuin. Mijn hart breekt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-05-2017, 12:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Asfalttuin. Mijn hart breekt.
Ik heb een afvalttuin/ raar groot balkon en ik mis de tuin van mijn ouders echt enorm. Al is het maar om 's zomers in het gras te liggen en tegen de kat aan de praten die in een boom ligt te chillen

Ik heb wel twee dode hoopjes verdriet in mijn plantenbakken omdat ik die planten kapot heb laten regenen en vriezen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-05-2017, 12:18
Verwijderd
Ik wil het liefst gras. Met verplicht schoenen uit op het gras zodat het niet beschadigd wordt
Oud 04-05-2017, 12:31
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben blij met ons klushuis en fantastische aannemer. Als dit geen klushuis was zouden we het niet kunnen betalen en gezien wat we hebben ben ik er enorm blij mee. Genoeg grond, genoeg ruimte, de dingen die klaar zijn zijn echt mooi geworden en de rest is voorlopig goed genoeg.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-05-2017, 12:34
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Asfalttuin. Mijn hart breekt.
Tegels zijn ook acceptabel.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-05-2017, 13:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb een afvalttuin/ raar groot balkon en ik mis de tuin van mijn ouders echt enorm. Al is het maar om 's zomers in het gras te liggen en tegen de kat aan de praten die in een boom ligt te chillen

Ik heb wel twee dode hoopjes verdriet in mijn plantenbakken omdat ik die planten kapot heb laten regenen en vriezen
Snap ik ja, de tuin van je ouders was echt megachill
Citaat:
Tegels zijn ook acceptabel.
En dan zeker elk seizoen roundup eroverheen om het onkruidvrij te houden?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-05-2017, 13:08
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ja, heb een kaartje voor de vrijdag besteld
Oe! Misschien zien we elkaar! Ik ben bij onze andere voorstelling, maar vast ook nog wel even na afloop in de SSBU. Alhoewel ik snel weg ga, omdat er drie forumers op me zitten te wachten thuis.

O en ik vertelde dit verhaal hier en de desbetreffende jongeman is duidelijk ook favoriet bij mijn collega's!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 04-05-2017, 13:25
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Citaat:
Asfalttuin. Mijn hart breekt.
Inderdaad. Maar ik heb totaal geen groene vingers maar snel bij mijn schoonmoeder in de leer!
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 04-05-2017, 13:28
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik hoop dat mijn vader nog kan helpen klussen als ik een huis ga kopen in de verre toekomst. Hij kan echt alles, maar hij is nu al vrij oud en beschadigd Zelf ben ik ontzettend onhandig, maar een oud, opgeknapt huis bezitten lijkt me helemaal leuk. Kijken wat de toekomst me brengt, eerst maar afstuderen en geld verdienen
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 04-05-2017, 13:55
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik wil noooooit meer in iets klusserigs wonen. Ik vind klussen heel leuk en ben er ook best goed in, maar ik haaaaaaat t in Mn eigen huis.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-05-2017, 13:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil noooooit meer in iets klusserigs wonen. Ik vind klussen heel leuk en ben er ook best goed in, maar ik haaaaaaat t in Mn eigen huis.
Maar je zit dan ook gewoon steeds in de rommel/ kijkt tegen dingen aan die nog niet af zijn. Ik denk dat weinig mensen daar blij van worden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-05-2017, 14:03
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
En dan zeker elk seizoen roundup eroverheen om het onkruidvrij te houden?
Nee. We hebben zo'n unit waarmee je die voegen makkelijk schoon kan trekken, dus dat wordt dan ééns per vijf jaar gedaan, if at all. Ondanks mijn hekel aan tuinen heb ik er niet zo'n hekel aan met gif te gaan strooien (of wat dies meer zij).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-05-2017, 14:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
uitbesteden (al dan niet betaald).
Doet me denken aan een bekende van me, die een prijzige kiet heeft gekocht maar perse wel zelf de verhuizing wilde doen en de laatste kleine klusjes heeft gedaan, terwijl zijn vriendin hoogzwanger was. Ik weet niet precies hoe duur het was, maar als je een huis koopt voor 4 of 5 ton dan zou ik niet gaan besparen op die laatste paar duizend euro.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-05-2017, 14:10
Verwijderd
Ik vind een huis met oude details wel leuk maar het moet wel 'onderhoudsarm' zijn. Niet echt chill als je maar rottende kozijnen moet blijven vervangen en zo.

Op zich heb ik denk ik al wel wat geschikts gevonden, maar het hele biedingsproces op de startersmarkt in grote steden is zo verneukeratief..
Oud 04-05-2017, 14:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben trouwfoto's van een vriendin aan het bewerken, en hoe langer ik er mee bezig wil, hoe meer ik nooit kinderen wil. Groepsfoto's met veel kleine kinderen zijn echt pure ellende
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-05-2017, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben trouwfoto's van een vriendin aan het bewerken, en hoe langer ik er mee bezig wil, hoe meer ik nooit kinderen wil. Groepsfoto's met veel kleine kinderen zijn echt pure ellende
Ah joh, later blijken dat juist de leukste foto's te zijn, waar iedereen er op zijn netst en lachend op probeert te staan en er een paar ukken heel dwars kijken of keihard krijsen en onder het snot of andere viezigheid zitten
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.