Oud 24-06-2004, 15:15
Verwijderd
De Dood



Ik leef langer dan jullie allemaal bij elkaar. Ik was er al voor het draaien van de aarde. Mensen vrezen mij sinds het begin der tijden, maar waarom? Mijn naam is…De dood.

Ik ben een man, maar niet van vlees en bloed. Ik ben geen monster, dat is slechts een leugen. Ook ben ik niet slecht of gemeen, ik heb geen zeis, geen zwarte kap en ik zie er niet eng uit. Ik ben gewoon de Dood. Dat ben ik al sinds mijn ontstaan. Ik vloei voort uit het leven, net zoals jullie eigenlijk. Wij zijn als broers en zusters, alleen heb ik iets meer macht. Nou ja, bevoegdheden zie het maar zo. Jullie zien de Dood als een verschrikking, maar weten niet waarom. Ik ook niet, wat heb ik misdaan? Ik geef toe, de beslissing tussen levens nemen en geven ligt meestal in mijn handen. Maar jullie vergeten dat ik ook levens geef. Hoe vaak spreken mensen niet over een bijna-dood ervaring, dachten jullie dat dat puur toeval was? Dat het me even was ontglipt? Geloof je het zelf.. Jullie mensen hebben veel keuze’s, maar de keuze tussen leven en dood ligt in onze handen. Jullie probleem is dat jullie je niet over willen geven aan iets dat jullie niet kennen. Jullie zijn bang voor jullie eigen beperkte brein. Dood gaan is een heel complex iets. En de beslissing of iemand mag blijven leven of moest sterven ligt niet alleen in mijn handen. Ik ben alleen degene die het uitvoert. En de boodschapper krijgt altijd de schuld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 15:17
Verwijderd
Gvd, Grim heeft wel een zeis en wel een kap!

Verder mooi stukje


Grim
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:58
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Mooi stukje, laat het zicht op de dood eens van de andere kant zien..knap geschreven, hier is echt over nagedacht!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:02
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 24-06-2004 @ 16:15 :
De Dood



Ik leef langer dan jullie allemaal bij elkaar. Ik was er al voor het draaien van de aarde. Mensen vrezen mij sinds het begin der tijden, maar waarom? Mijn naam is…De dood.

Ik ben een man, maar niet van vlees en bloed. Ik ben geen monster, dat is slechts een leugen. Ook ben ik niet slecht of gemeen, ik heb geen zeis, geen zwarte kap en ik zie er niet eng uit. Ik ben gewoon de Dood. Dat ben ik al sinds mijn ontstaan. Ik vloei voort uit het leven, net zoals jullie eigenlijk. Wij zijn als broers en zusters, alleen heb ik iets meer macht. Nou ja, bevoegdheden zie het maar zo. Jullie zien de Dood als een verschrikking, maar weten niet waarom. Ik ook niet, wat heb ik misdaan? Ik geef toe, de beslissing tussen levens nemen en geven ligt meestal in mijn handen. Maar jullie vergeten dat ik ook levens geef. Hoe vaak spreken mensen niet over een bijna-dood ervaring, dachten jullie dat dat puur toeval was? Dat het me even was ontglipt? Geloof je het zelf.. Jullie mensen hebben veel keuze’s, maar de keuze tussen leven en dood ligt in onze handen. Jullie probleem is dat jullie je niet over willen geven aan iets dat jullie niet kennen. Jullie zijn bang voor jullie eigen beperkte brein. Dood gaan is een heel complex iets. En de beslissing of iemand mag blijven leven of moest sterven ligt niet alleen in mijn handen. Ik ben alleen degene die het uitvoert. En de boodschapper krijgt altijd de schuld.
Eerst zegt de Dood dat hij net zoals ons is, als broer en zus, dan begint hij te vertellen dat wij beperkte breinen hebben, die goedgelovig zijn.
En in het begin zegt Dood dat hij langer leeft dan ons allemaal samen, dat hij er al is van in het begin der tijden. Dat vind ik niet zooo normaal voor een broer
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:02
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 24-06-2004 @ 16:15 :
Ik leef langer dan jullie allemaal bij elkaar. Ik was er al voor het draaien van de aarde. Mensen vrezen mij sinds het begin der tijden , maar waarom? Mijn naam is…De dood.

Ik ben een man, maar niet van vlees en bloed. Ik ben geen monster, dat is slechts een leugen. Ook ben ik niet slecht of gemeen, ik heb geen zeis, geen zwarte kap en ik zie er niet eng uit. Ik ben gewoon de Dood. Dat ben ik al sinds mijn ontstaan. Ik vloei voort uit het leven, net zoals jullie eigenlijk. Wij zijn als broers en zusters, alleen heb ik iets meer macht . Nou ja, bevoegdheden zie het maar zo. Jullie zien de Dood als een verschrikking, maar weten niet waarom. Ik ook niet, wat heb ik misdaan? Ik geef toe, de beslissing tussen levens nemen en geven ligt meestal in mijn handen. Maar jullie vergeten dat ik ook levens geef. Hoe vaak spreken mensen niet over een bijna-dood ervaring, dachten jullie dat dat puur toeval was? Dat het me even was ontglipt? Geloof je het zelf.. Jullie mensen hebben veel keuze’s, maar de keuze tussen leven en dood ligt in onze handen. Jullie probleem is dat jullie je niet over willen geven aan iets dat jullie niet kennen. Jullie zijn bang voor jullie eigen beperkte brein. Dood gaan is een heel complex iets. En de beslissing of iemand mag blijven leven of moest sterven ligt niet alleen in mijn handen. Ik ben alleen degene die het uitvoert. En de boodschapper krijgt altijd de schuld.
Eerst zegt de Dood dat hij net zoals ons is, als broer en zus, dan begint hij te vertellen dat wij beperkte breinen hebben, die goedgelovig zijn.
En in het begin zegt Dood dat hij langer leeft dan ons allemaal samen, dat hij er al is van in het begin der tijden. Dat vind ik niet zooo normaal voor een broer
Ja grim, je hebt een zeis en een kap, en enge handen
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 24-06-2004 @ 18:02 :

Ja grim, je hebt een zeis en een kap, en enge handen
En zo is het maar net

Millroy, je bent mijn held!


Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal, Vriendschap tot de dood
xLittlemissamx
9 18-10-2012 15:55
Verhalen & Gedichten [ Verhaal ] Mijn naam is Ashley
Kerz
54 28-08-2005 10:51
Verhalen & Gedichten Jozef het is hier zo donker.
CSN
10 06-07-2005 09:26
Verhalen & Gedichten Star Wars: de memoires van Red Nightstalker.
Eye of Sauron
27 05-03-2005 16:19
Verhalen & Gedichten Als de dag van gisteren.
ro-tje
53 16-07-2004 17:04
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.