Oud 11-08-2018, 09:57
Verwijderd
Ik heb zo ongeveer continu honger. Ik vreet me helemaal murf aan havermout, noten, dadels, crackers, yoghurt, fruit. Iemand nog mwer ideeën voor gezonde tussendoortjes want ik wil me eigenlijk niet volstoppen met ongezonde shit en als er niet wat afwisseling in komt is dat wat ik ga doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2018, 10:04
Verwijderd
Veel van de dingen die je noemt zijn vrij suikerrijk. Je kunt beter gaan voor tussendoortjes die vet en eiwitrijk zijn, dan zit je langer vol. Een gekookt ei, inderdaad noten, kwark, hummus met iets. En je kunt natuurlijk altijd groente eten, snoeptomaatjes, paprika. En heb je echt honger of is het eten omdat je hoofd elke 2 uur iets wil eten?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:11
Verwijderd
Kwark en ei wilde ik idd zeggen.

Sla, meer omdat dat veel werk is om te eten tegenover de kcal die je binnenkrijgt dus je zit relatief “goedkoop” vol. Maar weet niet of je dat als snackje ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:14
abattoir
abattoir is offline
Eiwitrepen vullen ook goed.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Veel van de dingen die je noemt zijn vrij suikerrijk. Je kunt beter gaan voor tussendoortjes die vet en eiwitrijk zijn, dan zit je langer vol. Een gekookt ei, inderdaad noten, kwark, hummus met iets. En je kunt natuurlijk altijd groente eten, snoeptomaatjes, paprika. En heb je echt honger of is het eten omdat je hoofd elke 2 uur iets wil eten?
Groente inderdaad, oh ja! Kan dat ook plantaardige kwark zijn of is zuivel dsn toch het beste? En ik heb wel echt honger, schijnt meer voor te komen als je borstvoeding geeft. Niet heel handig.

En ik maak als lunch regelmatig sla met ei en noten en bijvoorbeeld rode biet erdoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:58
Verwijderd
Ja al moet je bij die plantaardige dingen wel even goed kijken naar de ingredienten, soms zit daar ook weer vooral koolhydraten in en weinig eiwitten en vetten.

En oh ja borstvoeding! Nouja vooral gevarieerd en gezond eten dan inderdaad, zo te lezen doe je dat al best goed! En heel af en toe een snickers of zo kan ook geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Soep? Gepureerde groentesoep vult ook goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 11:02
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
En niet vergeten dat je met het geven van borstvoeding ook ene miljoen kcal verbrand dus best wat meer mag eten!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Ja al moet je bij die plantaardige dingen wel even goed kijken naar de ingredienten, soms zit daar ook weer vooral koolhydraten in en weinig eiwitten en vetten.

En oh ja borstvoeding! Nouja vooral gevarieerd en gezond eten dan inderdaad, zo te lezen doe je dat al best goed! En heel af en toe een snickers of zo kan ook geen kwaad
Dus veel eiwitten en vetten, ik zal er op letten!
Citaat:
Soep? Gepureerde groentesoep vult ook goed
Soep eten we wel met enige regelmaat en dr restjes daar van gaan inderdaad de dag erna op!
Citaat:
En niet vergeten dat je met het geven van borstvoeding ook ene miljoen kcal verbrand dus best wat meer mag eten!
Ja weet ik! Het is ook absoluut niet dat Ik minder wil eten, maar ik wil het vooral gezond houden. En mijn inspiratie is een beetje op en eerder was ik niet zo met voeding bezig, omdat dat niet nodig was. Nu eet ik dus meer en dat wil ik graag goed doen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 13:13
Verwijderd
Waarmee ontbijt je en hoeveel?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 15:49
Verwijderd
Ongeveer 6 lepels havermout met amandelmelk en (diepvries)fruit
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet 's ochtends 60-70 gram havermout met amandelmelk en fruit of twee boterhammen en een beschuitje maar dat wat jij eet klinkt niet als heel veel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:23
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik eet 's ochtends 60-70 gram havermout met amandelmelk en fruit of twee boterhammen en een beschuitje maar dat wat jij eet klinkt niet als heel veel.
60-70 gram lijkt me best wel veel. De aanbevolen hoeveelheid per portie is 40 gram.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ongeveer 6 lepels havermout met amandelmelk en (diepvries)fruit
Oef dit is te weinig, maak je er een smoothie van? Want dan zou ik je adviseren om naast de fruit er ook groente en wat meer vettigs in te doen. Avocado's, spinazie, broccoli etc.

Je moet voor twee personen eten! Ik moet voor 1 eten en ik heb al moeite om alles binnen te krijgen zonder af te vallen en heb anders ook echt de hele dag door honger.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:29
Verwijderd
Citaat:
60-70 gram lijkt me best wel veel. De aanbevolen hoeveelheid per portie is 40 gram.
Maar volgens mij sport Daantje wel heel veel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:30
Verwijderd
Maar de hele dag honger hebben is toch niet zo'n ramp?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Oef dit is te weinig, maak je er een smoothie van? Want dan zou ik je adviseren om naast de fruit er ook groente en wat meer vettigs in te doen. Avocado's, spinazie, broccoli etc.

Je moet voor twee personen eten! Ik moet voor 1 eten en ik heb al moeite om alles binnen te krijgen zonder af te vallen en heb anders ook echt de hele dag door honger.
Dat is toch niet weinig? Lijkt mij een prima ontbijt van naar schatting 400 kcal
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:31
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als ik havermout in melk yoghurt whatever mik als ontbijt met wat fruit, eet ik ooo prima 50-60 gram. Anders begint Mn maag anderhalf tot 2 uur later alweer te knorren als een malle.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2018, 16:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Maar de hele dag honger hebben is toch niet zo'n ramp?
Dat is net zoiets als te weinig slaap. Fuck wat kan je daar gnarly en naar van worden
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:33
Verwijderd
Caroline geeft borstvoeding dus ik vind het wel wat weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Dat is net zoiets als te weinig slaap. Fuck wat kan je daar gnarly en naar van worden
Hmm. Okay.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Maar de hele dag honger hebben is toch niet zo'n ramp?
Wel als je een vechtmachine in wording bent.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Oef dit is te weinig, maak je er een smoothie van? Want dan zou ik je adviseren om naast de fruit er ook groente en wat meer vettigs in te doen. Avocado's, spinazie, broccoli etc.

Je moet voor twee personen eten! Ik moet voor 1 eten en ik heb al moeite om alles binnen te krijgen zonder af te vallen en heb anders ook echt de hele dag door honger.
Geen smoothie, ik vind dat maar raar als ontbijt ik ga er vanaf morgen wel wat noten/zaden bij mikken, bedacht ik me vanmorgen.
Citaat:
Maar de hele dag honger hebben is toch niet zo'n ramp?
Honger is echt kut. Ik kan beter slaap hebben dan honger. Ik word een enorm kutwijf als ik honger heb.
Citaat:
Als ik havermout in melk yoghurt whatever mik als ontbijt met wat fruit, eet ik ooo prima 50-60 gram. Anders begint Mn maag anderhalf tot 2 uur later alweer te knorren als een malle.
Dar heb ik dus vrij standaard op het moment. Heul kut.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dar heb ik dus vrij standaard op het moment. Heul kut.
Bij mij helpt t iig sowieso om er ipv diepvriesfruit vers fruit in te mikken. En beter een banaan, appel/peer raspen of ananas dan bessen/aardbeien of nectarines oid
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Caroline geeft borstvoeding dus ik vind het wel wat weinig.
Mja hangt ook van je voorkeuren af.. ik eet liever 6x op een dag dan 3x heel veel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2018, 17:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Toen ik op de middelbare school continu honger had at ik gewoon veel extra boterhammen. Liever een boterham of twee meer dan de hele tijd chips en chocolade willen snaaien.
Toen ik op de markt werkte en veel liep at ik gerust 8-10 boterhammen op een dag
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Bij mij helpt t iig sowieso om er ipv diepvriesfruit vers fruit in te mikken. En beter een banaan, appel/peer raspen of ananas dan bessen/aardbeien of nectarines oid
Dat maakt bij mij geen verschil uit, geloof ik. Maar vers is wel zomerfruit, bedenk ik me nu., dus nectarine en pruimen en perzikken. Misschien banaan of zo eens proberen!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oh en voor tussendoor. Avocado open snijden pit eruit en er een beetje olijfolie/balsamico azijn en zout+peper in en dan gewoon uitlepelen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 17:58
Verwijderd
Broodjes kaas zijn voor tussendoor het beste. Witte puntjes met ongezouten roomboter en romige belegen kaas.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 18:01
Verwijderd
...

Dit is mijn laatste post in deze topic.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Toen ik op de middelbare school continu honger had at ik gewoon veel extra boterhammen. Liever een boterham of twee meer dan de hele tijd chips en chocolade willen snaaien.
Toen ik op de markt werkte en veel liep at ik gerust 8-10 boterhammen op een dag
Ik ben brood echt enorm zat aan het worden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Broodjes kaas zijn voor tussendoor het beste. Witte puntjes met ongezouten roomboter en romige belegen kaas.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 22:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben zelf geen broodeter. Als ontbijt varieer ik wel eens met banaan-lijnzaad-ei pannenkoekjes. Dat vind ik best lekker en dat voel ik me een echte fitgirl en kan ik ergens anders overdag nog eens wat fruit en geplette haver door yoghurt of amandelmelk gooien. Ik plet trouwens zelf haver ipv kant en klare havermout, want geplette haver is veel voedzamer en lekkerder
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 22:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij verbranden die pannenkoekjes heel snel of ze vallen uit elkaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 22:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Bij mij verbranden die pannenkoekjes heel snel of ze vallen uit elkaar
Je moet ze langzaam laten garen, dan gaat het prima!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2018, 23:02
neardo
neardo is offline
- Gestoomde zoete aardappel met kokos (eventueel wat limoenrasp of pindakaas)
- Wortels met humus
- Gekookt ei
- Kikkererwt-bonen burgertjes met wat yoghurtdip
- Watermeloen met feta en munt
- Gemarineerde tempé met komkommer
- Sojaboontjes
- Een paar gestoomde dumplings
- Geroosterde kikkererwten uit de oven met paprikapoeder en zout
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-08-2018, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf geen broodeter. Als ontbijt varieer ik wel eens met banaan-lijnzaad-ei pannenkoekjes. Dat vind ik best lekker en dat voel ik me een echte fitgirl en kan ik ergens anders overdag nog eens wat fruit en geplette haver door yoghurt of amandelmelk gooien. Ik plet trouwens zelf haver ipv kant en klare havermout, want geplette haver is veel voedzamer en lekkerder
Heb ik ook wel eens gedaan, maar dat is me net wat te veel werk als ontbijt, al helemaal met de mini die aandacht nodig heeft op niet te voorspellen momenten.
Citaat:
- Gestoomde zoete aardappel met kokos (eventueel wat limoenrasp of pindakaas)
- Wortels met humus
- Gekookt ei
- Kikkererwt-bonen burgertjes met wat yoghurtdip
- Watermeloen met feta en munt
- Gemarineerde tempé met komkommer
- Sojaboontjes
- Een paar gestoomde dumplings
- Geroosterde kikkererwten uit de oven met paprikapoeder en zout
Dank voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben brood echt enorm zat aan het worden.
Dat is ook niet voedzaam trouwens, behalve als je het bij een bakker haalt en volkoren ofzo doet.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Bij mij verbranden die pannenkoekjes heel snel of ze vallen uit elkaar
Minder banaan in doen!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 00:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is ook niet voedzaam trouwens, behalve als je het bij een bakker haalt en volkoren ofzo doet.
Ik eet wel 90% van de tijd volkoren brood, want anders stoppen mijn darmen min of meer met werken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Ik eet wel 90% van de tijd volkoren brood, want anders stoppen mijn darmen min of meer met werken
ok
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook niet voedzaam trouwens, behalve als je het bij een bakker haalt en volkoren ofzo doet.
Wat heeft een bakker er mee te maken? De term "volkoren" is wettelijk beschermd, m.a.w. Lidl-volkoren brood is net zo volkoren als het volkoren brood dat bij de bakkerij 'Het Gulden Broodmesch' te Heemstede op de schappen ligt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:42
Verwijderd
Ja volkoren is beschermd, de rest niet, dus dat is soms gewoon geen brood. Spelt enzo kun je beter bij de bakker kopen. Beter is gewoon geen brood eten, maar dat ga ik andere niet adviseren.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:49
Verwijderd
Wat is er nou weer mis met brood? Zit ijzer in, jodium, vezels, en nog meer dingen die je echt nodig hebt. Als je gewoon een matige hoeveelheid neemt en daarnaast een gevarieerde portie met groente, eiwitten etc. en niet 10 witte broodjes hagelslag.
Overigens, als je echt naar voedingswaarden gaat kijken is zo’n volkoren voorverpakt fabrieksbrood wat helemaal niet donker is vaak nog beter dan al die dure oerbroden e.d. Maar die zijn wel net wat lekkerder
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:54
Verwijderd
Er is niks mis met brood an sich, maar wel in de mate van kwaliteit van verschillende broden. Brood van de supermarkt is gewoon vaak niet voedzaam, behalve de allison ofzo. Maar goed, ik zou mijn dieet niet random adviseren aangezien die nogal strict is.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 10:58
Verwijderd
Ehr, ok.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:00
Verwijderd
Haten is verlaten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:04
Verwijderd
"Allison brood is een volkorenbrood met de volgende ingrediënten: volkorenmeel, water, zout en gist. Maar wat maakt allison brood dan zo speciaal? Dit komt door de hoeveelheid water wat aan het brood wordt toegevoegd. Bij een allisonbrood wordt meer water toegevoegd, waardoor het compacter is, steviger is en malser is dan normaal volkorenbrood. En dit maakt het brood ook nog eens gezonder! Het brood heeft een hoog gehalte voedingsvezels en bevat bijna geen vet. Voor het brood is ook minder gist gebruikt dan bij een normaal volkorenbrood. Dit maakt het brood zelfs geschikt voor mensen die aan het afvallen zijn! In een normaal brood gaat 50 tot 60% water in het brood, in een allisonbrood is dat wel tot 90% water!"

Dus eigenlijk is allison-brood een veredelde komkommer.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:09
Verwijderd
Ja, of het komt dichter in de buurt van de droge Amerikaanse cake-versie van brood.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2018, 11:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Mn pa weigerde wit brood te bakken omdat dat voor nubs was en daar geen eer uit te halen viel. Kochten we dus in bij een andere bakker


(context: bakkerszoon Carn)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.