Oud 20-06-2010, 21:01
Fairouz
Fairouz is offline
Hallo,

Ik heb een vraag ik wil volgend jaar vwo gaan doen en dan een universitaire lerarenopleiding geschiedenis doen. Maar het lijkt alsof ik daarvoor eerst HBO moet doen wil ik doorstromen naar de uni. zijn er geen volledige lerarenopleidingen aan de uni? ik wil namelijk eerst geschiedenis en dan sociologie studeren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2010, 23:03
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Je kan natuurlijk geschiedenis gaan studeren en in je vrije deel vakken volgen om te leren doceren.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 09:09
Verwijderd
Gewoon geschiedenis studeren en dan de educatieve master doen. Die duurt twee jaar (na de bachelor van drie jaar).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 14:57
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Hallo,

Ik heb een vraag ik wil volgend jaar vwo gaan doen en dan een universitaire lerarenopleiding geschiedenis doen. Maar het lijkt alsof ik daarvoor eerst HBO moet doen wil ik doorstromen naar de uni. zijn er geen volledige lerarenopleidingen aan de uni? ik wil namelijk eerst geschiedenis en dan sociologie studeren
Waarom wil je een lerarenopleiding aan de universiteit volgen als dit ook op een hogeschool kan? Met een hbo-opleiding kan je prima leraar worden. Je kan hierna altijd nog Sociologie studeren aan een universiteit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 16:21
Verwijderd
Het maakt natuurlijk wel behoorlijk wat uit of je een tweedegraads (HBO) of eerstegraads (universiteit) lerarenopleiding doet/hebt gedaan...

En ontopic: Op de uni is het, zoals Sarah al zegt, een master die je na je bachelor doet.

Laatst gewijzigd op 21-06-2010 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 17:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Als ik je wat kan aanbevelen: geen docent worden...
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Als ik je wat kan aanbevelen: geen docent worden...
En waarom? Ervaring met de opleiding of is het gewoon iets dat jou persoonlijk niet boeit?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je een lerarenopleiding aan de universiteit volgen als dit ook op een hogeschool kan? Met een hbo-opleiding kan je prima leraar worden. Je kan hierna altijd nog Sociologie studeren aan een universiteit.
Een tweedegraads docent geeft les aan vmbo, 1 t/m 3 havo+vwo en soms mbo. Een eerstegraads docent geeft les aan 4 t/m 6 havo+vwo, mbo en hbo. Dat maakt natuurlijk wel een hoop verschil, sommige mensen geven liever les aan leerlingen voor wie alles nieuw is en anderen liever aan leerlingen die zelfstandiger zijn. Daarbij heeft een eerstegraads docent een hoger inkomen en meer kans om door te groeien naar bestuursfuncties.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 10:52
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Als ik je wat kan aanbevelen: geen docent worden...
Wat een onzin. Als iemand nou graag docent wil worden, is dat toch prima? Daar heeft jouw persoonlijke mening over docenten niets mee te maken.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 14:28
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ben docent, en velen verkijken zich op het vak. Natuurlijk was mijn reactie een beetje misplaatst. als iemand graag docent wilt worden moet die dat zeker doen. Sorry
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben docent, en velen verkijken zich op het vak. Natuurlijk was mijn reactie een beetje misplaatst. als iemand graag docent wilt worden moet die dat zeker doen. Sorry
Hoezo 'velen verkijken zich op het vak' ?
Wat vind jij er anders aan dan je had verwacht? En wat vind je er minder leuk aan?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 21:40
YumYum
YumYum is offline
Ik geloof dat je met de educatieve master waar sommige het over hebben, ook je 2e graads bevoegdheid eerst haalt en je 1e graads daarna pas kan halen. Zo heb ik het begrepen in ieder geval...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat je met de educatieve master waar sommige het over hebben, ook je 2e graads bevoegdheid eerst haalt en je 1e graads daarna pas kan halen. Zo heb ik het begrepen in ieder geval...
Ja, volgens mij was het ook zoiets. En je 1e graads haal je dan met de master.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, volgens mij was het ook zoiets. En je 1e graads haal je dan met de master.
Het gaat toch ook om die master? Met een bachelor haal je, voor zo ver ik weet, geen bevoegdheid?

Ik heb altijd begrepen dat je na een universitaire bachelor (of master) gewoon direct een eerste graads bevoegdheid kunt halen dmv een educatieve master.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 09:19
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Eerst begin je met een Tweedegraads Lerarenopleiding = Bachelor of Education, B Ed.

Daarna kan je nog een Eerstegraads Lerarenopleiding volgen = Master of Education. M Ed.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Eerst begin je met een Tweedegraads Lerarenopleiding = Bachelor of Education, B Ed.

Daarna kan je nog een Eerstegraads Lerarenopleiding volgen = Master of Education. M Ed.
Dat kan ook, maar dan ben je 1 tot 2 jaar langer bezig (er is vaak een schakeljaar nodig) en daar krijg je dan geen stufi meer voor. Daar word je overigens wel een betere leraar van, omdat je dan meer praktijkervaring hebt dan iemand die alleen uni bachelor + edu master heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Eerst begin je met een Tweedegraads Lerarenopleiding = Bachelor of Education, B Ed.

Daarna kan je nog een Eerstegraads Lerarenopleiding volgen = Master of Education. M Ed.
Dat is één van de wegen, maar niet de enige. Je kunt dus ook een universitaire studie in een vak (geschiedenis, biologie, economie, Nederlands, ...) doen en vervolgens een educatieve master erachter aan. Dan heb je dus direct een eerste graads bevoegdheid, zonder eerst een tweedegraads bevoegdheid te hebben gehaald/te hoeven halen (en daar ging het hierbij nu om, toch?). En je houdt meer opties open, want met een universitaire studie kun je natuurlijk meer dan alleen docent worden.

Wat je een betere docent maakt...ik heb geen idee...ik denk dat dat ook heel persoonlijk is (zowel vanuit de persoon als docent als vanuit de persoon als leerling gezien).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 14:50
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Hoezo 'velen verkijken zich op het vak' ?
Wat vind jij er anders aan dan je had verwacht? En wat vind je er minder leuk aan?
Ik wist wel wat te verwachten, maar alle mensen om mij heen gaan nog uit van die vele vakanties. Tja die heb je ook wel nodig. Op de meeste scholen zitten niet meer de leerlingen die wij ons kunnen voorstellen (zoals wij vroeger waren).
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2010, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Het gaat toch ook om die master? Met een bachelor haal je, voor zo ver ik weet, geen bevoegdheid?

Ik heb altijd begrepen dat je na een universitaire bachelor (of master) gewoon direct een eerste graads bevoegdheid kunt halen dmv een educatieve master.
Als je bv een studie geschiedenis doet kun je toch een educatieve minor volgen. Volgens mij kun je hiermee je 2de graads bevoegdheid halen. Als je dan ook nog de master doet, haal je een 1e graads bevoegdheid. Zo is het volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 16:33
Verwijderd
Maar volgens mij hoeft dat niet?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Maar volgens mij hoeft dat niet?
Je hoeft idd niet een educatieve minor te doen om naar de master te mogen doorstromen en dus een 1e graads bevoegdheid te halen. Maar dan heb je wel al iets meer ervaring, door stages enzo.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 11:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Het maakt natuurlijk wel behoorlijk wat uit of je een tweedegraads (HBO) of eerstegraads (universiteit) lerarenopleiding doet/hebt gedaan...
Dit klopt niet helemaal, want ik heb een lerarenopleiding voor tekenen/ handvaardigheid gedaan op het hbo en die heeft geen gradatie. Ik heb bijvoorbeeld tijdens mijn stage ook de eindexamenklassen les (kunstgeschiedenis) gegeven.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 2 studies tegelijk & lerarenopleiding??
wvdl.dollard
6 08-05-2016 19:05
Eindexamens 2008 Wat gaan jullie volgend jaar doen?
Roosje
88 27-05-2008 17:32
Studeren Geschiedenis-docent
Verwijderd
3 25-02-2008 19:51
Studeren Studie Engels
aim
8 09-06-2007 15:44
Studeren Engels
Bianca16*
64 01-10-2005 21:56
Huiswerkvragen: Exacte vakken broepskeuze: natuurkunde&scheikunde
xanthippe
11 04-01-2002 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.