Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2013, 17:04
Verwijderd
Ik ben de laatste tijd een beetje gefascineerd door WOII. Ik zou graag nog tips krijgen over goede films of series hierover.

Wat ik al heb gezien:
- The Dirty Dozen
- Valkyrie
- Band of Brothers
- Inglourious Basterds
- Der Untergang

Das Boot heb ik liggen, maar nog niet gezien.

ik ben op zoek naar films/series die redelijk accuraat zijn, al mag er best wat sensatie aan toegevoegd zijn zolang dat geen te Amerikaanse vormen aanneemt. En afspelend in Europa, het ging verder dan hier, dat weet ik, maar momenteel interesseert me Europa meer.
En stiekem liefst met Duitsers die ook Duits spreken.

Saving Private Ryan ken ik overigens, maar nooit meer dan wat stukjes gezien, hoe is die?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2013, 17:09
Verwijderd
Oh, Schindler’s List ken ik ook natuurlijk, die heb ik lang geleden eens gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
SPR is prima!

Even denken. Conspiracy is best goed; gaat over de Wannsee conferentie. Ik vond zelf The Thin Red Line erg ok, maar dat is wel een meer filosofische film.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:30
Verwijderd
Oh die zien er allebei al heel goed uit!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh, en Thin Red Line speelt zich niet af in Europa; even vergeten
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:33
Verwijderd
Oh, overigens ben ik het meeste geďnteresseerd in het hoe en waarom, het drama, de ellende en niet zozeer in droge feiten.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
oh, en Thin Red Line speelt zich niet af in Europa; even vergeten
Ik had het gezien, maar maakt niet uit, klinkt boeiend genoeg.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 22:54
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
La rafle? Misschien haar naam was sarah of suskind?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 02:42
Verwijderd
Citaat:
SPR is prima!

Even denken. Conspiracy is best goed; gaat over de Wannsee conferentie. Ik vond zelf The Thin Red Line erg ok, maar dat is wel een meer filosofische film.
Conspiracy
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 08:39
Verwijderd
Ik lees elke keer Wahnsinn conferentie ook al weet ik dat het er niet staat Maar dat is ook niet zo heel gek natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 09:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik vond zwartboek ook wel de moeite waard
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 11:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Thin Red Line speelt zich af in de Pacific. The Longest Day kun je haast niet gemist hebben want die is al 86.352 op tv geweest maar nog steeds indrukwekkend. A Bridge Too Far is ook wel een klassieker. The Guns of Navarone en Where Eagles Dare zijn ook wel toffe films al zijn dat dan verzonnen verhalen (maar ja dat is Inglorious Basterdsuiker ook} Tora Tora Tora {over de aanval op Pearl Harbour}, the Battle of Midway, the Battle of the Bulge{over de slag in de Ardennen dus bij jou om de hoek!} Nou daar kun je nog wel even mee vooruit. En dan vergeet ik nog the Bridge on the River Kwai.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 05-02-2013 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 06:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
A Bridge to Far, The Longest Day en Judgement at Nuremberg mogen niet ontbreken als je films uit dit genre gaat bekijken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 00:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Patton en The Dam Busters heb je ook nog. The Great Escape, Defiance en Enemy at the Gates zijn ook in de WOII periode maar meer naar de achtergrond. The Enemy Below is ook een WOII-onderzeeër film. U-571 ook maar wel een stukje meer Hollywood als ik het mij goed herinner Soldaat van Oranje is zowaar een Nederlandse film die ik wel vol kan houden

Ik geloof dat The Pianist en The Boy in the Striped Pajama's ook tijdens de Holocaust afspelen en goed gewaardeerd worden - ze klonken mij iets te zwaarmoedig om te kijken.

The Wild Geese heeft trouwens wel iets weg van de stijl van Dirty Dozen, iets Britser, maar is wat later gesitueerd. Kelly's Heroes gaat een nog iets luchtigere Amerikaanse kant op. Force 10 from Navarone en The Eagle has Landed zijn er ook nog, hoewel je die misschien beter wat onderaan het lijstje kunt zetten.

Mocht je nog willen uitwijken naar buiten Europa, dan zijn Flags of Our Fathers en Letters from Iwo Jima twee sterke films. Ze vertellen ongeveer (deels) hetzelfde verhaal, eerst van de Amerikaanse en dan van de Japanse kant. The Pacific is ook vrij sterk, als je Band of Brothers kon waarderen. Dat is allemaal ook op waarheid gebaseerd en laat zien dat er ook daar heftige dingen plaats vonden die best een indruk maken

O, en het is geen film, maar ik heb ooit per toeval een boek Bomber Boys: Fighting Back '40-'45 op een camping meegepikt. Dat bleek ook heel indrukwekkend te zijn om te lezen - dat soort dingen kan ik ook sterk aanraden om je interesse verder te voeden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 11:28
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Stalingrad: http://www.imdb.com/title/tt0108211/?ref_=sr_1

en deze, niet over het front maar erg goed:
http://www.imdb.com/title/tt0426578/?ref_=sr_1
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 15:46
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Apocalypse: WWII is een echte must have. naar mijn mening de beste documentaire over de Tweede Wereld Oorlog die er is. Ook al is het geen film of serie het is zeker de moeite waard om deze documentaire te kijken.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 11:26
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Naar Conspiracy was ik op zoek en zondag was ik in A'dam en ging even naar Fame en ja hoor: voor 5 eu.! Meteen 's avonds gekeken en idd een indrukwekkende film. Er is ook een Duitse tv film over gemaakt: Wannseekonferenz uit 1984; die is even lang als de conferentie heeft geduurd nl. 85 min! Bizar! Je zou denken dat ze daar minstens 1 week over zouden vergaderen maar de Nazi's waren kennelijk erg efficient en in anderhalf uur waren ze er over uit. Ik zal nog wel posten als ik die film te pakken heb.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 11:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En als je eens een film wil zien over het verzet in Duitsland kan ik Sophie Scholl aanraden.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 26-02-2013 om 14:21.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2013, 11:34
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Heb net even gegoogled en Wannseefonferenz schijnt op Youtube te staan!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 08:33
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
http://www.youtube.com/watch?v=aNNUZgFNz8k

Duitse miniserie. 3 afleveringen, elk 1,5 uur.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 19:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Stalingrad is een erg goede Duitse film over (surprise!) Stalingrad. De Duitsers spreken duits. De Russen spreken Russisch, de Italianen spreken Italiaans. Erg goede film. Ik geloof dat het dezelfde regiseur is als van Das Boot (ook erg goed!). Die Brücke schijnt ook erg goed te zijn. Die gaat over een groep Volkssturmers die een brug moeten verdedigen. The Eagle has landed is volgens mij erg fictioneel. Het gaat over een groep Duitse commando's die in Groot Brittanie gedropt worden om Churchill te vermoorden. De film is an sich wel goed.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 14:20
Boksertje
Boksertje is offline
Ik zie in dit topic niet veel goeie films. Ik heb echt een hekel aan propaganda films zoals inglorious bastards. ik heb hier wat goeie films.

Into the storm.
Niet gezien maar heeft een 7 op imdb.

Into the white.
Gaat over 2 Britten en 3 Duitsers die allebij zijn neergestort met vliegtuigen. Ik denk in Noorwegen. De Duitsers vinden een hut. Daarna vinden de 2 Britten de hut en komen ze met elkaar in aanmerking.

Brest fortress.
Deze film is voor mij nr 1. Echt een must See. Als je zoekt naar een echt battlefield moet je deze zien.

De Russen hebben een klein fortress dorpje die ze moeten verdedigen. Maar de Russen waren zo naďef dat de Duitsers zo snel in een blitzkrieg aanval kwamen. Te laat voor versterking stonden ze er alleen voor. Verder zeg ik niet.

Verder nog.

Age of heroes
Company of heroes
(B17) fortress
The debt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt een hekel aan propaganda films zoals inglorious bastards.
:') Zoek propaganda nog eens op in het woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
@Boksertje. Bedoel je dat je de meeste films ook gezien hebt en ruk vindt? Die eerste 2 films die je noemt kregen idd redelijke cijfers op IMDB, de film die jouw nr. 1 is kon ik er helemaal niet vinden en van de overige 4 scoorden de 3 die ik kon vinden niet hoger dan 5.5. En als je Inglorious Basterds een propagandafilm vindt moet je hem mss nog maar eens gaan bekijken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Wat ook niet mag ontbreken zijn films die gemaakt zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dan zou ik je met name Hangmen Also Die (1943) aanraden, van Fritz Lang, een Oostenrijkse jood die naar Amerika vluchtte in de oorlog. Meer Inglourious Basterds dan Schindler's List, trouwens.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 21-05-2013 om 18:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2013, 18:31
Boksertje
Boksertje is offline
Oké. Misschien had ik het een beetje verkeerd gezegd over inglourious bastards maar de link hieronder versterkt mn punt.

http://www.stormfront.org/forum/t519647/

Brest fortress is in het engels fortress of war. Moet je kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:34
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oké. Misschien had ik het een beetje verkeerd gezegd over inglourious bastards maar de link hieronder versterkt mn punt.

http://www.stormfront.org/forum/t519647/
Dit lijkt me meer jouw soort film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:41
Boksertje
Boksertje is offline
Haha nee bedankt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wat ook niet mag ontbreken zijn films die gemaakt zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dan zou ik je met name Hangmen Also Die (1943) aanraden, van Fritz Lang, een Oostenrijkse jood die naar Amerika vluchtte in de oorlog. Meer Inglourious Basterds dan Schindler's List, trouwens.
. Films die tijdens WOII uit zijn gekomen zijn inderdaad aan te raden. Naast bovenstaande zou ik "The Life and Death of Colonel Blimp" en "The Dictator" zeker ook eens kijken.
En Casablanca speelt natuurlijk ook tijdens WOII, maar heeft een setting in Noord-Afrika. Al is dit natuurlijk één van de beste films ooit gemaakt en is ongeacht welk genre je tof vindt een aanrader.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Oké. Misschien had ik het een beetje verkeerd gezegd over inglourious bastards maar de link hieronder versterkt mn punt.

http://www.stormfront.org/forum/t519647/
Ik hoop niet dat je die link postte om meer serieus genomen te worden.

---------

De rest gaat op weer bij op mijn to watch list in ieder geval, ik heb het momenteel met van alles druk, maar af en toe zijn er periodes dat ik veel tv kijk. Als ik ooit Homeland en GoT bijgekeken krijg, dan gaat dit op de planning. In de Standaard Boekhandel staat ook wel een hele mooie WOII box naar me te grijnzen, maar daar heb ik echt het geld nu niet voor.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 19:03
Boksertje
Boksertje is offline
Stalingrad is mooie film die dit jaar uitkomt ook een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 19:18
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Haha nee bedankt.
Vanwaar dan de link naar Stormfront?

Die nazi's snappen overigens niks van Inglourious Basterds.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Oké. Misschien had ik het een beetje verkeerd gezegd over inglourious bastards maar de link hieronder versterkt mn punt.

http://www.stormfront.org/forum/t519647/
Het versterkt je punt totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 20:08
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
"The Dictator"
Die ontbrak nog, echt een steengoede film.

Walt Disney heeft ook nog een paar awesome anti-nazi propaganda animatiefilms gemaakt. Donald Duck: In Der Fuehrer’s Face en Education
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 19:24
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het meeste dat ik ken is al genoemd. Ik heb ook ooit nog Escape from Sobibor gezien, over de groep gevangenen die dus uit Sobibor is ontsnapt.

Sonny boy heeft ook nog deels met de oorlog te maken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 21:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een film die overigens ook uiterst interessant is, is "Idi i Smotri" (Come and See). Is in mijn ogen verplichte kost voor elke WOII-filmliefhebber.


Verder is Stalag 17 een hilarische comedy over WOII, erg gewaagd voor een film uit 1953
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2013, 11:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
(maar ja dat is Inglorious Basterdsuiker ook}
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 11:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
http://www.imdb.com/title/tt0813547/
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 09:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
La vita e bella
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 13:11
Verwijderd
The Boy in the Striped Pajama's staat nu op, maar het is teveel kinderlijk drama voor me.

Spoiler


En Duitsers die prachtig Brits spreken, het werkt gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 18:45
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Ik vond het echt zo'n dramafilm. Ook het feit dat een of andere Duitse officier een jongetje uit een vernietiging kamp haalt om zijn bestek schoon te poetsen een beetje krom.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 19:07
Verwijderd
Heel die film is krom.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 19:37
Verwijderd
Citaat:
SPR is prima!

Even denken. Conspiracy is best goed; gaat over de Wannsee conferentie. Ik vond zelf The Thin Red Line erg ok, maar dat is wel een meer filosofische film.
The thin red line komt vanavond! Hij staat al geprogrammeerd <3
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 13:09
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Goodbye Lenin is een erg mooie film, alleen wel erg oud dus hij is nog wel te downloaden maar de kwaliteit is niet meer 100% denk ik.
Die geeft heel mooi weer hoe het was om in de DDR te leven etc. niet helemaal WOII natuurlijk maar het is er wel duidelijk aan gerelateerd.

Verder weet ik niet of Haar naam was sarah hier al genoemd is maar dat is ook echt een aanrader.

Het Bombardement die ongeveer een halfjaar geleden in de bioscoop was vond ik dan weer een echte tegenvaller.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 15:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Goodbye Lenin is een erg mooie film, alleen wel erg oud
Hij is uit 2003.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 09:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hij is uit 2003.
En kwaliteit die achteruitgaat na verloop van jaren? De DVD is overigens gewoon bij o.a. bol.com te koop en in september komt de film op BluRay uit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 11:20
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Oh dan heb ik denk ik gewoon een hele slechte dvd gehad
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 18:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh dan heb ik denk ik gewoon een hele slechte dvd gehad
Maar sowieso, die film gaat over de val van de Berlijnse muur, dus hij kán niet oud zijn, want de muur viel in 1989.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 15:55
Jesse.K
Jesse.K is offline
Наркомовский обоз (Narkomovskaya trein) een Russische serie, russen spreken Russisch, Duitsers spreken Duits
alleen is er geen ondertiteling voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Duitse fietsendief WOII heeft spijt
Gatara
11 10-04-2009 22:41
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie geboortes in eind WoII
Gish
4 17-02-2008 22:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Poll] Marijnissen vergelijkt islamterreur met verzet WOII
Supreme Dutch
369 05-08-2006 17:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap duitse slachtoffers WOII
LittlePea
71 13-05-2005 20:09
Games WOII strategy spel???
Shade
5 31-08-2003 17:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen fabel WOII
brrr
9 30-11-2001 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.