Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2003, 08:05
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Een übergoeie RPG die je, als je een RPG fan ben, echt moet spelen omdat het verdomde goed is. Als je het spel niet kent kan dat kloppen, omdat het alleen in de VS en Japan is uitgebracht. De game werd in de VS bijna gebanned omdat het te religieus was, in andere landen is het al gebanned. Deze game heeft een verhaallijn die je hoofdpijnen geeft (en dat bedoel ik in de goeie zin van het woord. ) en heeft er ook nog eens een geweldige OST erbij. Vind je het spel, en is je PSX gechipped, kopen dan! Het is het geld zeker waard. ^_^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 08:50
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
en wat wil je verder zeggen met deze topic, naast het feit dat je over xenogears praat alsof het het beste spel aller tijden is?
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:29
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Nee, gewoon benieuwd wie het spel kent. =P
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:53
Verwijderd
Las er wel een stukkie over in de OPM2 die zijn er ook pissed over dat het hier niet uitkomt.

Las ook een idee over een petitie van een hele horde games-bladen in europa. Of dit serieus bedoeld is weet ik niet, maar van mij mag het.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:14
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Yup, ik ben hem momenteel aan het spelen Ik had er ook al iets in de Playstation RPG topic over geplaatst. Het is werkelijk een geweldig spel, met een ontzettend diep verhaal, en goede plot-twists. Veel actie, veel tactiek, kleine quests binnen de grote verhaallijn: ideaal

Ik heb hem op een niet al te legale manier weten te bemachtigen, maar dit spel zou ik wel heel graag origineel willen hebben. Maarja, het kost +/- 50 Euro, en dan moet ik het nog vanuit de VS laten verzenden.

In ieder geval: leuk spel, de moeite waard om eens te proberen!
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:17
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Kweet. Het is best wel klote dat je Xenogears niet zo gemakkelijk legaal kunt bemachtigen... De mijne is ook een klein beetje illegaal. <_<

Ben weer begonnen met spelen, en zit nu bij de Gear Dock Raid in Norturne. Gelukkig ben ik voor het grootste deel vergeten wat er is gebeurt dus is het meeste weer nieuw.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:57
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Kweet. Het is best wel klote dat je Xenogears niet zo gemakkelijk legaal kunt bemachtigen... De mijne is ook een klein beetje illegaal. <_<

Ben weer begonnen met spelen, en zit nu bij de Gear Dock Raid in Norturne. Gelukkig ben ik voor het grootste deel vergeten wat er is gebeurt dus is het meeste weer nieuw.
Nou, dan zit je al verder dan ik: ik weet momenteel niet waar ik zit

De invasie van de Kislev-hoofdstad is net de soep ingelopen en ik (Fei) zit nu ergens gevangen en heb net de A-rank ontvangen.
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:38
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
Nou, dan zit je al verder dan ik: ik weet momenteel niet waar ik zit

De invasie van de Kislev-hoofdstad is net de soep ingelopen en ik (Fei) zit nu ergens gevangen en heb net de A-rank ontvangen.
hmm... bij nader inzien zat je toch niet zo veel verder dan ik
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:01
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Nope, zo erg veel verder is dat niet. In m'n volgende game ga ik proberen Rico te verslaan. ^_^ Ik heb gehoord dat het kan... dus ff proberen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:25
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Nope, zo erg veel verder is dat niet. In m'n volgende game ga ik proberen Rico te verslaan. ^_^ Ik heb gehoord dat het kan... dus ff proberen.
No way, de eerste keer dat je hem in een battle ontmoet? Met die ranking dus? Hoe zou je dat voor elkaar moeten krijgen?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:37
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Voor zover ik gehoord heb moet je Yamikei kennen... =\ Alleen, je leert Yamikei pas op level 80, dus da's minder. Als je wint verdien je level S of zo... Ik zal het nog eens aan die gast navragen als ik 'em zie later vandaag zie.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 22:46
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Nope, zo erg veel verder is dat niet. In m'n volgende game ga ik proberen Rico te verslaan. ^_^ Ik heb gehoord dat het kan... dus ff proberen.
Voor zover ik weet is dat onmogelijk...hij is altijd sterker dan jou, en als je écht übersterk bent lanceert ie een combo die je hoe dan ook killt....maar misschien heeft ook Rico een limit...

Xenogears vind ik een van de allerbeste RPGs op deze aardkloot....
[mogelijke spoiler]
Het feit dat ie vrijwel niet te krijgen is, is dat ze in het verhaal een tegen een godsdienst ingaan die veel gelijkenissen vertonen met het christendom..
[/mogelijke spoiler]

Ik zit al te kwijlen en te bibberen..want volgende maand komt Xenosaga episode 1 (Xenogears is episode 5) uit in de Vs....en dan is et maar hopen dat ie ook hier uitkomt...anders import ik em maar.....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 22:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Voor zover ik gehoord heb moet je Yamikei kennen... =\ Alleen, je leert Yamikei pas op level 80, dus da's minder. Als je wint verdien je level S of zo... Ik zal het nog eens aan die gast navragen als ik 'em zie later vandaag zie.
Dit is iig godsonmogelijk....iig zonder gameshark. de elemental combos + Kokei en Yamikei kan je veel later pas leren (
Spoiler
)
je kan dus wel lvl 80 behalen, maar nooit zonder GS de übercombo's leren....als ik et me goed herinner heb je rond die tijd zo'n 5 combo punten....en voor de elemental heb je dr 7 nodig

Et verhaal vind ik echt vreselijk goed, aangezien je, om het écht te snappen, het spel meerdere malen moet spelen...en de diepgang geweldig is....vooral bij disk 2 gaat et er zeer cool aan toe.....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 08:10
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Disc 2 van Xenogears zuigt. -_- Vond ik. >_> Ik ga het niet spoilen, maar ik vond het niets dat ze door het budget tekort de rest van het spel ZO moesten presenteren. *zucht* Ach ja, gelukkig is het einde van de disc goed genoeg om dat een beetje recht te trekken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:14
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Ik zit nu in het stuk 'Sewer Horror', waar ik de baas Redrum moet verslaan: dit is echt een rot-baas, ik krijg hem niet voor elkaar... Ik ben met Fei iets van level 33. Tis & trucs voor deze baas iemand?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
independancy wanted schreef:
Ik zit nu in het stuk 'Sewer Horror', waar ik de baas Redrum moet verslaan

Redrum hehe, zal vast wel niet een stille hint naar The Shining zijn...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:19
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Morridin schreef:

Redrum hehe, zal vast wel niet een stille hint naar The Shining zijn...
Dat 'eedi' kreeg ik ook, ja
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:34
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Redrum... tis al weer ff geleden dat ik tegen hem vocht en ik weet ook nog wel dat het een klote boss was.

OK, dit is hoe ik het deed: Iron Valor en Steel Fist casten zodat Rico en Fei's aanvalskracht omhoog gaat. Zodra het Citan's beurt is moet je Renki casten (Next Ether affects all), en dan Suisseii, zodat je defence tegen "Bloody Rain/Fire on all" omhoog gaat. Op die manier kun je damage voorkomen. Als je nog wat equipment hebt die Ether defence verhoogt kun je die ook equipen voor nog minder damage als die spel gecast wordt.

Zorg ook dat je items hebt die Poison wegwerken/voorkomen, en pas op voor de Confusion status.

Verder zul je Zetasols nodig hebben om te herstellen van Murder (draint jou HP en geeft die aan Redrum). Zorg er ook voor dat Citan altijd in Renki status is zodat je iedereen tegelijkertijd kunt healen/beschermen tegen Bloody Rain. Renki verdwijnt niet met een beurt die voorbij is, maar verdwijnt pas als je een Ether spell hebt gebruikt. Gebruik Fei's Inner Healing om maar een character te healen. Redrum heeft 4242 HP dus de battle kan wel even duren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2003, 15:33
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Redrum... tis al weer ff geleden dat ik tegen hem vocht en ik weet ook nog wel dat het een klote boss was.

OK, dit is hoe ik het deed: Iron Valor en Steel Fist casten zodat Rico en Fei's aanvalskracht omhoog gaat. Zodra het Citan's beurt is moet je Renki casten (Next Ether affects all), en dan Suisseii, zodat je defence tegen "Bloody Rain/Fire on all" omhoog gaat. Op die manier kun je damage voorkomen. Als je nog wat equipment hebt die Ether defence verhoogt kun je die ook equipen voor nog minder damage als die spel gecast wordt.

Zorg ook dat je items hebt die Poison wegwerken/voorkomen, en pas op voor de Confusion status.

Verder zul je Zetasols nodig hebben om te herstellen van Murder (draint jou HP en geeft die aan Redrum). Zorg er ook voor dat Citan altijd in Renki status is zodat je iedereen tegelijkertijd kunt healen/beschermen tegen Bloody Rain. Renki verdwijnt niet met een beurt die voorbij is, maar verdwijnt pas als je een Ether spell hebt gebruikt. Gebruik Fei's Inner Healing om maar een character te healen. Redrum heeft 4242 HP dus de battle kan wel even duren.
Citan heeft bij mijn weten (nog) geen ether om te healen, de rest dat moet allemaal wel lukken... Maar het blijft een klotebaas...

Bedankt voor de tips in ieder geval!
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:37
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Z'n healende tech heet Sazanami. Je begint met die tech, dus als je die niet hebt klopt er iets niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:44
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Z'n healende tech heet Sazanami. Je begint met die tech, dus als je die niet hebt klopt er iets niet helemaal.
Offtopic: 'tech' Chrono Trigger term

hmm.. ok, volgens mij heb ik hem inderdaad wel... Nog iets: hoe bouw je AP op en gebruik je die? Ik weet wel als ik bijv. een deathblow doe van 5 punten, terwijl ik 6 punten te besteden heb, dat ik er een AP punt aan over houd. Maar wat doe ik met mijn opgespaarde AP, en is er nog een andere manier om op te sparen?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:16
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Hahaha. Kweet het. Maar "tech" vind ik gewoon cool klinken.

AP kun je maar op een manier opsparen, en dat is door niet al je aanvalspunten te gebruiken. Het aantal punten dat je hebt (variërend van drie tot zeven) ligt aan je level, en je kunt maar maximaal 28 AP opbouwen.

AP opbouwen doe je dus door niet alle aanvalspunten te verbruiken. Heb je er zeven, en gebruik je er maar één door de triangle in te drukken, en stop je dan je beurt (circle), dan krijg je dus 6 AP. Dit is de snelste manier van AP opsparen. Ether gebruiken werkt niet, want dat levert geen AP op.

AP gebruik je om combo's te gebruiken. Voor combos ga je in het menu naar rechts, en dan nog een keer naar rechts zodat je in het submenu

...............Call Gear
.......Escape.............Combo
................nothing

Terecht komt (bij nothing kan iets staan, ik weet het niet zeker). Kies Combo, en je ziet alle deathblows die je geleerd heb. Hier kun je voor maximaal 28 AP aan combo's kiezen. Het aantal AP dat voor een combo nodig is is gelijk aan het aantal aanvalpunten dat je nodig hebt. Heeft een tech als combo Triangle, Square (4 punten), dan kost de combo move dus 4 AP.

Dat was alles denk ik... Hoop dat het hielp. ^_^
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:31
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Nou, het heeft geholpen, ik ben er eindelijk voorbij Maar nu: crap! Ik ben juist voorbij de Gear Dock Raid, en daar moet ik een paar Gebler gears verslaan. Die eerste lukt nog wel, maar die tweede doet zoveel damage, dat overleef ik gewoon niet. Dat 'AP-sparen' werkt bij gears ongeveer hetzelfde geloof ik: je hebt standaard attack-level 0, en na een aanval heb ik attack-level 1, en ben ik in staat om 1 van 2 verschillende deathblows te doen. Het probleem is, ik kan niet hoger dan attack-level 1, dus mijn aanvalspatroon is: aanvallen met X, deathblow met Driehoek + Vierkant, aanvallen met X, deathblow... enz... Dit is dus niet genoeg, maar ik kan ook niet met mijn gear gaan traienen om hogere attack-levels te kunnen bereiken. Wat te doen.....?
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:26
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Dat werkt bijna hetzelfde... Gears kunnen verschillende combos doen, en de combos die je kent zijn afhankelijk van je Deathblows die je characters kennen (weet ik niet helemaal zeker, dus moet je me niet aan ophangen...). Na één aanval gaat je Gears attack level van 0 naar 1, en kun je de level één combos doen.

De level één combos zijn de combos die met 10 fuel attacks (Triangle) beginnen. Om te zien of je level 2 kunt halen val je nog een keer aan. Gaat je attack level naar de twee kun je de level twee combos uitvoeren. Deze beginnen met Square (20 fuel attacks). En voor level 3 doe je hetzelfde, maar dan met X.
Het Infinity Level komt later pas, die kun je nu nog niet krijgen. Dus in tegenstelling tot characters moet je met Gears juist aanvallen om de combos te kunnen doen en de attack power daarvoor op te bouwen.

Nu ik dat gehad heb, ga ik ervan uit dat je bij de battle zit met de AegisKnightR, SwordKnightR en ClawKnightR op de luchtschepen. De eerste is niet erg moeilijk, nee, maar de tweede kan problemen opleveren. Zorg in ieder geval dat je HP Frame 30 ge-equipped hebt op Weltall voordat de gevechten beginnen. In het Options menu van de Gears (tijdens de battle) zie je de abilities die ze kunnen uitvoeren. Abilities kosten fuel. Frame 30 restored 30% van je totale HP voor wat Fuel, dus gebruik dat om te healen als het echt nodig is. Charge je combos door aan te vallen, en charge het level zo hoog mogelijk en val aan met wat het meeste fuel kost. Gebruik Boost als het nodig is, maar pas op als je Fuel te laag wordt (gebruik charge om wat fuel te herstellen) anders kun je niet aanvallen, en da's ook niet erg handig. De beste equipment hebben is ook wel een must om je vijand te verslaan.

Volgens mij was dat alles wat je hoefde te doen met de battles. En de battles worden echt nog wel moeilijker dan dit, wees maar niet bang. =P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.