Oud 30-06-2003, 12:40
kefin
kefin is offline
Ik had eens een vraagje, kan je een relatie hebben met je achternichtje ??

ik weet wel dat je als neef en nicht zijnde niets met elkaar kunt hebben, en vraag me niet waarom want dat weet ik nie. Misschien gewoon om prinicipes maar toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 12:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb pas ergens gelezen dat het alleen bij de wet verboden is als je een relatie wil met je broer of zus, neven en nichten mogen daarintegen wel een relatie beginnen. dus jij mag ook wat met je achternichtje hebben, lijkt mij zo.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:45
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
ja dat kan wel mijn neef heeft dat ook met een achternichtje.
Het is hele verre familie dus voor ongelukkige kinderen hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken,maar om het principe zou ik het al niet doen denk ik.
Je wordt wel telkens ermee geconfronteerd en de mensen reageren er niet allemaal zo positief op denk ik,maar als jij gek op meisje bent en zij op jou,DAN zou ik gewoon doen
Ben je op moment trouwens verliefd op achternichtje ofzo dan?
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:47
Firestone
Avatar van Firestone
Firestone is offline
naast dat het door de wet verboden is, zou je met een familielid die dichtbij je staat in je stamboom beter niks kunnen beginnen, omdat dat neit gunstig is voor het nageslacht.. dis is hele ingewikkelde genetica, en ik zal jullie die besparen

maar een achternicht lijkt me ver genoeg, de risico's zullen minimaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:54
kefin
kefin is offline
Neej ik ben niet verliefd maar ik had het er zo over met men achternichtje. Maar dat zijn van die dingen waar je bijna niet over nadenkt maar er zit altijd wel iets achter eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:03
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Trailerpark-thrash-inteelt, moet kunnen.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:56
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Neef en nicht mag zelfs! Die mogen namelijk trouwen, de kans is alleen dan wel groter dat je een kindje krijgt met afwijkingen.

Dus achternicht is gewoon toegestaan volgens de wet....(of je het zelf ook wil is dan natuurlijk weer een heel ander verhaal)
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:44
*maai*
Avatar van *maai*
*maai* is offline
Ik vind het uit principe niet kunnen en vraag me niet waarom. Mijn moeder noemt me dan ook ouderwets.
__________________
.::: Blow me a kiss and I'll be happy the rest of my life :::.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:05
kefin
kefin is offline
wahahahah jah das waar ouderwets. Maar dat is het misschien ook niet. Het is gewoon dat je denkt van gatver je gaat toch niets uit je familie pakken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
*maai* schreef op 30-06-2003 @ 17:44:
Ik vind het uit principe niet kunnen en vraag me niet waarom. Mijn moeder noemt me dan ook ouderwets.
AUW je moeder dieje ouderwets noemt! Het ergste wat mijn moeder ooit tegen mij heeft gezegd is dat ik verstandig was das ook eng!

Maarruh ontopic... mja.. jah... als het jou niet in de weg staat dat je een gedeelde familie hebt... het KAN wel... ik ben er verder niet echt voorstanders van But that's just me.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:37
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
tuurlijk kan dat!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:20
kefin
kefin is offline
Het kan misschien wel harstikke lekker zijn ook nog . PS Geen ervaringen meej hoor .

Wahahah das wel vet jah je moeder je ouderwets noemen . Ons moeder is ook wel ouderswets maar die zegt denk ik van als jij da lekker vind jonge, moet jij dat lekker doen (stukje van hans teeuwen)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:27
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 30-06-2003 @ 13:43:
ik heb pas ergens gelezen dat het alleen bij de wet verboden is als je een relatie wil met je broer of zus, neven en nichten mogen daarintegen wel een relatie beginnen. dus jij mag ook wat met je achternichtje hebben, lijkt mij zo.
Dat heb je vast van mij. En om even alle juridische fabels uit de wereld te helpen:

Art. 1:41 lid 1 BW:

-1. Een huwelijk mag niet worden voltrokken tussen hen die elkander, hetzij van nature hetzij familierechtelijk, bestaan in de opgaande en in de nederdalende lijn of als broeders, zusters of broeder en zuster.

Je mag dus niet trouwen met je broer of zus. Ook mag je niet trouwen met iemand op de opgaande en nederdalende lijn, dat zijn dus je (groot)ouders en je (klein)kinderen. Overigens opent lid 2 de mogelijkheid van ontheffing door de minister van justitie. Dat zal in de praktijk echter nooit voorkomen.

Met neven en nichten mag gehuwd worden. Natuurlijk gelden deze regels alleen voor het huwelijk en het geregistreerd partnerschap.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:47
kefin
kefin is offline
ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dus ik weet genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Leesclub] Stemtopic mei
Hawahaai
8 08-05-2013 21:06
Liefde & Relatie Achterneef en achternicht | Geheime relatie |
equalized
13 16-02-2013 13:14
Verhalen & Gedichten Het Grote Brieventopic
Verwijderd
57 03-03-2008 17:13
Lifestyle begroeten
alpha
42 16-10-2003 17:51
Liefde & Relatie Mijn vriendin is verre familie van me
enzof60
71 02-09-2003 20:49
Liefde & Relatie Ken jij al je familieleden?
Balance
49 21-08-2003 23:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.