Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 15:14
HipHopSter
HipHopSter is offline
Hoi hoi!
Ik vroeg me af wie van jullie (van de natuurlijk al wat oudere bezoekers van rond de 18) op kamers zit of plannen heeft om op kamers te gaan!
Ik ben sinds enige weken op zoek en heb sinds afgelopen week al een kamer gevonden in nieuwegein waar ik per 1 julli in kan!
Ik vind het erg gaaf natuurlijk maar ook ontzettend eng en spannend!

Nu vroeg ik me af of de op kamers wonende mensjes enige tips of iets anders leuks te vertellen hebben over het op kamers gaan!

Alvast bedankt
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 16:29
Verwijderd
Ik ga ook op kamers, in Maastricht.. Heb dr nog geen gevonden helaas
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:31
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik ga ook op kamers, in Leeuwarden.. Heb dr nog geen gevonden helaas
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:39
Angeles
Angeles is offline
Ik ging bijna drie jaar geleden op kamers wonen. Het was voor mij best een moeilijke stap omdat ik een type ben dat nogal veel heimwee heeft, een voordeel voor mij was dat ik bij een heel goede vriendin in huis kwam wonen. In het begin had ik eigenlijk geen last van heimwee, alles ging heel erg langs me heen, de weken vlogen om. Alles was heel erg nieuw, mijn opleiding, de mensen om me heen, de stad, de studentenvereniging waar ik lid van was. Na een paar maanden, toen een vriendje het had uitgemaakt waar ik heel even wat mee had, kreeg ik wel een soort van terugval, ik vond het opeens heel moeilijk om op kamers te wonen, zat meer bij mijn ouders dan op mijn kamer. Na een tijdje ontmoette ik mijn huidige vriend en toen werd het weer wat minder met de heimwee. Maar het is vaak toch wel wennen dat je écht op jezelf woont enzo, dat is soms heel raar.

Inmiddels woon ik allang niet meer op kamers, maar samen met mijn vriend (we zijn nu ruim twee jaar samen), ik ga nog steeds veel naar mijn ouders, maar heb het ook wel naar mijn zin hier. Op jezelf wonen heeft leuke kanten, maar soms ook minder leuke kanten.

Tips als je op kamers woont: wees in elk geval assertief als het gaat om huisgenoten, want er zijn er altijd die misbruik van je maken, al je spullen opmaken, lenen, kwijtmaken, inpikken, enzovoort. Daar heb ik in het eerste huis waar ik woonde vooral veel last van gehad. Er werd best wel een druk op je uitgeoefend dat je heel makkelijk moest zijn met je spullen, verder werd mij wijsgemaakt dat ik mijn kamerdeur niet op slot mocht doen omdat ik een brandluik in mijn kamer had (later bleek dat dus onzin, ik mocht mijn deur niet eens open laten van de verzekering). Assertief zijn betekent overigens natuurlijk niet dat je niet leuk met ze om moet gaan, want er zitten ook leuke kanten aan huisgenoten, maar laat in elk geval niet over je heen walsen, want dat geeft een enorm rotgevoel.

Maak je kamer verder zo snel mogelijk gezellig, blijf niet te lang in de verhuisrommel zitten, maak er snel je eigen plekje van, en als je het gezellig vindt, blijf gewoon lekker regelmatig je ouders opzoeken in het weekend. En verder, laat het gewoon over je heen komen. Het wijst zich allemaal vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:28
PV
PV is offline
ik zit straks een jaartje op kamers... en k vind het heel erg meevallen, er is niks 'ergs' aan ofzo... je moet wat meer zelf doen (koken, schoonmaken) maar daar heb je best tijd voor. Het maakt wel uit of je een drukke studie hebt of niet.. ik heb zelf vaak vrij en dus tijd zat, maar als je elke dag van 8 tot 4 op school zit lijkt het me wat zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:30
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Op kamers wonen is

Ik ben zelf niet iemand die personen snel mist ofzo, last van heimwee heb ik nooit gehad. M'n moeder wel, die belde me de eerste tijd 4 keer per week op om te vragen wat ik gegeten had enzo

Tips: maak het jezelf makkelijk.
Zorg dat je een wasmachine in huis hebt, anders moet je constant met een weekendtas naar je ouders zeulen. En zorg voor genoeg kleren, ik heb volgens mij wel 20 witte tshirts en boxershorts

Genoeg servies is ook een aanrader. In m'n huis wonen helaas geen fanatieke afwassers, in principe wast men pas af als er iets nodig is dus bv 8 snijplankjes is wel handig.

Hopelijk vind je koken leuk, ik kan het tenminste wel waarderen. Als je buiten de deur gaat eten ben je op z'n minst meestal 2x zoveel kwijt. En met hoe meer mensen je kookt, hoe goedkoper het meestal uitpakt. Als je in een studentenhuis woont doe je dat natuurlijk met je huisgenoten, maar ik heb ook weleens dat hier niemand thuis is, bel dan gewoon vrienden op ofzo. Anders zit je ook maar de hele avond alleen voor de tv. Als je alleen woont kan ik me iig goed voorstellen dat je je af en toe eenzaam voelt.

En zorg dat je je financiën goed geregeld hebt (verzekering, IBG enz), zolang je genoeg geld op je rekening hebt staan zul je het in principe wel overleven.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:17
Gaia
Avatar van Gaia
Gaia is offline
Citaat:
HipHopSter schreef:
Hoi hoi!
Ik vroeg me af wie van jullie (van de natuurlijk al wat oudere bezoekers van rond de 18) op kamers zit of plannen heeft om op kamers te gaan!
Ik ben sinds enige weken op zoek en heb sinds afgelopen week al een kamer gevonden in nieuwegein waar ik per 1 julli in kan!
Ik vind het erg gaaf natuurlijk maar ook ontzettend eng en spannend!

Nu vroeg ik me af of de op kamers wonende mensjes enige tips of iets anders leuks te vertellen hebben over het op kamers gaan!

Alvast bedankt

Whaaaaaaaaaaaaaaa M'n vriend en ik zijn al 2 jaar op zoek naar een 2/3 of 4 kamerflatje in de omgeving van Utrecht.... dus ook Niewegein.
mag ik je vragen hoe je aan die kamer komt??? Wij willen dus het liefst geen kamer, want dat is te klein voor ons....maar ik vroeg me wel af hoe je in vredes naam zo snel een kamer vindt.

Nou m'n vriend en ik willen dus al geruime tijd samen gaan wonen. We willen allebei al heel lang het huis uit. Al een paar jaar krijg ik voor m'n verjaardag enzo dingen voor m'n uitset. Vandaag weer leuk slabestek gekocht enzo...maar het vinden van een flatje wil maar niet vlotten.
Ik zou het echt geweldig vinden om samen te wonen.


Ik heb heel vaak het idee dat mensen niet weten wat "op jezelf wonen" nou eigelijk inhoudt. Zelf weet ik het natuurlijk ook niet helemaal, maar mensen onderschatten het nog wel vaak volgens mij.
Mensen onderschatten het koken, boodschappen doen en huishoudelijk werk vooral...
Ik denk dat het mij wel goed zal lukken!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:46
utopian me
utopian me is offline
ik ga volgend jaar naar utrecht, en ben dus ook een beetje op zoek naar kamers, nu had ik een kans op een kamer, maar het was wel illegaal, , dus ik helemaal twijfelen of ik het wel moest doen want dan was het weer een heel gedoe met studiefinanciering en ik kan het zoiezo eigenlijk niet echt waarderen als het zo moet.... maar aan de andere kant, wanneer superveel studenten dat zouden doen hoef ik ook niet zo heilig te zijn om er principieel tegen te zijn... maar het staat me gewoon totaal niet aan, geen veilig idee enzo, dus ik doe het niet. nu moet ik die jongen alleen nog terugbellen, en het werd juist net iets minder zakelijk en wat spontaner allemaal en toen vertelde hij dus dat het illegaal was... argh.. ik wil hem niet meer bellen
maargoed, nu heb ik besloten om iig tot wanneer de school begint nog ff te wachten met een kamer.....
(nog een vraagje erbij, wat vinden jullie van illegale kamers en hebben jullie daar ervaring mee?)
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:19
Verwijderd
Hmmm ik ga (nog) niet op kamers... ik zie gewoon niet in waarom... ik heb relaxte ouders, een relaxte kamer en heel relaxt leven (relaxt hé ) als ik op kamers ga moet ik teveel moeite doen terwijl mijn situatie er alleen maar op achteruit gaat (ik woon nu op loopafstand van strand, mijn ouders koken geweldig en ik heb genoeg geld)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:24
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik kan over een weekje al erin... heb een kamer hier in de buurt en wilde eigenlijk al een paar jaar op kamers enzo
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 21:24
drama
Avatar van drama
drama is offline
ik ga niet meer terug naar m'n ouders...

heb een huis op een mooi plekje en als ik de deur dicht houd kan ik daar nog eem tijdje blijven.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 21:50
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een appartement, al een jaar/..
Alleen er een vinden is moeilijk,
ik wil niet op kamers wonen, is veel te kleine ruimte..
EN voor E 100,-- meer heb je meteen een ruimte waar je met z'n 2en in kan wonen

Dus als iemand wat heeft omg. Ehv
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 00:02
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik ga niet op kamers, maar verkeer wel in een soortgelijke situatie

Mijn moeder is namelijk gaan samenwonen met haar vriend (ouders zijn gescheiden). En dus blijf ik achter met me zus van 21. Wonen nu net een maandje wel in ons oude huis zeg maar.. Maar zonder ouders .

Scheelt weer, want de meeste spullen laat me moeder gewoon achter. (meubilair enzo)
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 00:20
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik zit sinds een week ongeveer hier in een studentenflat, en... het bevalt me goed!

wel vrij dicht bij m'n ouders, dus is wel makkelijk als ik geen zin heb om eten klaar te maken ofzo

ik zit op een gedeelde afdeling, dus gedeelde keuken, gedeelde douches, etc. en dat is wel zo gezellig.. en ik zit ook wel op een relaxte afdeling, zelfs mensen die ska leuk vinden! wat wil je nog meer
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 08:14
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
kzit nu nog op de middelbare school, maar ben zeker van plan hierna op kamers te gaan, waarschijnlijk ergens in Utrecht.
__________________
chaos!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:13
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik wacht nog even met op kamers gaan, ik zit nu in Almelo op school en woon in Enschede dus dat is best te doen elke dag. (Ps: ik vind het zoo gemeen dat je pas OV krijgt als je 18 bent aangezien ik nu 2000 Euro kwijt ben voor een jaartrajectkaart, maargoed)
Deze opleiding duurt nog twee jaar (heb nu een half jaar achter de rug) Mede daarom wil ik nog niet op kamers, omdat als ik nu op oek ga naar een kamer ik er waarschijnlijk maar een jaartje kan wonen, en daar doe ik het niet voor. (tegen die tijd heb ik ook ov)
Hierna ga ik gewoon verder met een volgende opleiding en dan ga ik wle op kamers, maar ik weet nog niet zeker waar dat dan gaat worden. Licht er maar net aan waar ik word aangenomen.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:22
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
haha, ja ik ga volgend jaar in Zwolle wonen.
dan ben ik nog maar net 3 weken 18 lekker vroeg dus
maar ik ben der wel aan toe, ik heb het namelijk ook al ruim 2 jaar van te voren geplent
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:13
Floef
Floef is offline
AMSTEDAM-AMSTEDAM-AMSTERDAM-AMSTERDAM

GeeeeFF/ kamer nu!
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Ik ben op zoek naar een appartement, al een jaar/..
Alleen er een vinden is moeilijk,
ik wil niet op kamers wonen, is veel te kleine ruimte..
EN voor E 100,-- meer heb je meteen een ruimte waar je met z'n 2en in kan wonen

Dus als iemand wat heeft omg. Ehv
Nog niet eens E 100,- meer. Ik ben voor m'n appartement net zoveel kwijt als veel anderen voor hun kamer. Kee, ik heb het niet inclusief, maar in verhouding blijft het nog steeds veel goedkoper. Ik was op zoek en door stomme mazzel (iemand die verhuisde, ik kon er in na overleg met de verhuurder, als ik op de woningbouwvereniging had moeten wachten had het nog wel ff geduurd).

Zorg idd voor een goede verzekering, je bent niet blij als er iets gebeurd, alles weg is en je niet verzekerd bent. Een eigen computer is handig (als je het geld er voor hebt), computeren op school is lastig en er is vaak geen comp vrij. Verder...euh, idd een wasmachine (en een koelkast) ed en genoeg kleren en een goed bed. Slot op de deur van je kamer tegen ongewenste bezoekers?

Mij niet gezien op kamers, geef mij maar een eigen huis met eigen keuken, wc, douche, balkon enz. Lekker de ruimte en privacy en niet in de viezigheid en troep van een ander. (Hoewel het ook best gezellig zal zijn.)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:01
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Nog niet eens E 100,- meer. Ik ben voor m'n appartement net zoveel kwijt als veel anderen voor hun kamer. Kee, ik heb het niet inclusief, maar in verhouding blijft het nog steeds veel goedkoper. Ik was op zoek en door stomme mazzel (iemand die verhuisde, ik kon er in na overleg met de verhuurder, als ik op de woningbouwvereniging had moeten wachten had het nog wel ff geduurd).

Zorg idd voor een goede verzekering, je bent niet blij als er iets gebeurd, alles weg is en je niet verzekerd bent. Een eigen computer is handig (als je het geld er voor hebt), computeren op school is lastig en er is vaak geen comp vrij. Verder...euh, idd een wasmachine (en een koelkast) ed en genoeg kleren en een goed bed. Slot op de deur van je kamer tegen ongewenste bezoekers?

Mij niet gezien op kamers, geef mij maar een eigen huis met eigen keuken, wc, douche, balkon enz. Lekker de ruimte en privacy en niet in de viezigheid en troep van een ander. (Hoewel het ook best gezellig zal zijn.)
ik ga bij een hospita wonen en daar zit ik op een zolderkamer met eigen keuken + wasmachine voor 215 euro per maand! relaxed toch?
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
HipHopSter schreef:


ik ga bij een hospita wonen en daar zit ik op een zolderkamer met eigen keuken + wasmachine voor 215 euro per maand! relaxed toch?
Das ook wel cool, ja.

Wel verwarming? Ik heb de ervaring dat zolders errug koud kunnen zijn (kom eens bij mij langs, niet geisoleerd en geen verwarming (en daar is dus de douche... ) brrr). Anders zou ik ook een straalkachel oid daar neerzetten (ik heb nu zo'n blaasding, maar voor komende winter komt er iets groters en bouwen we het waraschijnlijk dicht daar, zodat het verwarmd kan worden).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:07
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Gaia666 schreef:



Whaaaaaaaaaaaaaaa M'n vriend en ik zijn al 2 jaar op zoek naar een 2/3 of 4 kamerflatje in de omgeving van Utrecht.... dus ook Niewegein.
mag ik je vragen hoe je aan die kamer komt??? Wij willen dus het liefst geen kamer, want dat is te klein voor ons....maar ik vroeg me wel af hoe je in vredes naam zo snel een kamer vindt.

natuurlijk mag je dat vragen! ik heb het via via gedaan, het is gewoon ontzettende mazzel dat ik er zo snel 1 gevonden heb, ik wou al 2 jaar wel op kamers maar nooit echt moeite gedaan, pas sinds enige weken ben ik dus echt op zoek.
Toen heb ik tegen iedereen die ik ken gezegd dat ik op zoek ben naar een kamer.
Toevallig kwam mijn moeder toen een kennis van haar tegen tegen wie ze vertelde dat ik op zoek ben naar een kamer in de buurt en toen wist zij dus iemand die dus een kamer had!

Hiervoor heb ik het onder andere ook geprobeerd via internet op www.kamers.nl en www.directwonen.nl en www.opkamers.nl maar via internet is het nog niet makkelijk hoor!
Via via is echt de beste manier om iets te vinden.
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:11
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Das ook wel cool, ja.

Wel verwarming? Ik heb de ervaring dat zolders errug koud kunnen zijn (kom eens bij mij langs, niet geisoleerd en geen verwarming (en daar is dus de douche... ) brrr). Anders zou ik ook een straalkachel oid daar neerzetten (ik heb nu zo'n blaasding, maar voor komende winter komt er iets groters en bouwen we het waraschijnlijk dicht daar, zodat het verwarmd kan worden).
in de zomer schijnt het superheet te zijn, moet ik toch es navragen of het in de winter dan superkoud is...
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:24
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik hoop een kamer te vinden in Nijmegen! Het lijkt me wel een uitdaging omdat ik qua huishouding nog niet echt zelfstandig ben koken?? nog nooit gedaan! Dat soort dingen. Maar ik denk dat ik het wel kan in mijn eentje op kamers.. en het lijkt me ook relaxt
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:37
Marlous
Avatar van Marlous
Marlous is offline
Nieuwegein? Hahah das hier vlakbij, ik zat er op school.

No offence, maar wat zoek je er? Ok, het is dichtbij Utrecht, maar that's it. Nieuwegein is echt zo'n saai stadje, maar ze hebben wel een heel leuk café/ eethuys, waar ik regelmatig kom, DE BUURVROUW, echt supergezellig! Moet je als je er woont wel een keer heen gaan, is erg leuk

Verder kun je het beter zoeken in Utrecht of IJsselstein, waar ik woon, daar is meer te doen...
__________________
You're just insane.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2002, 20:19
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Marlous schreef:
Nieuwegein? Hahah das hier vlakbij, ik zat er op school.

No offence, maar wat zoek je er? Ok, het is dichtbij Utrecht, maar that's it. Nieuwegein is echt zo'n saai stadje, maar ze hebben wel een heel leuk café/ eethuys, waar ik regelmatig kom, DE BUURVROUW, echt supergezellig! Moet je als je er woont wel een keer heen gaan, is erg leuk

Verder kun je het beter zoeken in Utrecht of IJsselstein, waar ik woon, daar is meer te doen...
euh...dat weet ik beter dan jij denk ik ik woon al mijn hele fucking leven in nieuwegein voor leuke dingen ga ik daarom ook altijd naar utrecht
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 20:21
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik ga ook op kamers, in Maastricht.. Heb dr nog geen gevonden helaas
Zijn nogal zeldzaam hier
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 21:14
Verwijderd
k woon nog thuis..
k woon niej zo ver van school, t is lekker goedkoop zow en ik kan redelijk goed met men ouders en broertje opschieten..heb vrienden allemaal vlakbij wonen...dus jah lijkt me vrij kut om nu op kamers te gaan eigenlijk...kan t ook absoluut niej betalen, studie is al duur genoeg zow..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 22:13
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
neej ik woon gewoon thuis en ik denk dat ik dat nog wel een tijdje uithou.... ik ben nie zo zelfstandig met schoonhouden en dingen... neej dit is makkelijk goedkoop en ik mag gewoon lui zijn... ik kan wel redelijk met mn ouders opschieten het enige ruziepunt is dak te veel inet en dat allemaal geld kost.. maar jah... ik krijg rond de kerst oowk de hele bovenverdieping voor mezelf dus dan heb ik nog wat meer privacy dus...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 23:39
Gaia
Avatar van Gaia
Gaia is offline
Citaat:
HipHopSter schreef:


natuurlijk mag je dat vragen! ik heb het via via gedaan, het is gewoon ontzettende mazzel dat ik er zo snel 1 gevonden heb, ik wou al 2 jaar wel op kamers maar nooit echt moeite gedaan, pas sinds enige weken ben ik dus echt op zoek.
Toen heb ik tegen iedereen die ik ken gezegd dat ik op zoek ben naar een kamer.
Toevallig kwam mijn moeder toen een kennis van haar tegen tegen wie ze vertelde dat ik op zoek ben naar een kamer in de buurt en toen wist zij dus iemand die dus een kamer had!

Hiervoor heb ik het onder andere ook geprobeerd via internet op www.kamers.nl en www.directwonen.nl en www.opkamers.nl maar via internet is het nog niet makkelijk hoor!
Via via is echt de beste manier om iets te vinden.
Ja ik weet het. Ik heb ook iedereen al verteld dat ik een woning zoek. M'n schoonmoeder wist eerst iets, maar dat wordt nu verhuurd aan oudjes als "aanleunwoning". M'n vriend en ik staan ingeschreven bij woningnet, maar daar duurt het echt hopeloos lang.
Bij supermarkten briefjes ophangen helpt ook geen snars!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik ga ook op kamers, in Leeuwarden.. Heb dr nog geen gevonden helaas, maar gaat wel lukken
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 23:49
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
HipHopSter schreef:


euh...dat weet ik beter dan jij denk ik ik woon al mijn hele fucking leven in nieuwegein voor leuke dingen ga ik daarom ook altijd naar utrecht
aan de lekker volwassen manier waarop je dit zegt te zien moet jou volgens mij nog dagelijks verteld worden hoe je je veters moet strikken
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 06:06
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Denk dat het handig is als ik volgend jaar naar amsterdam ga...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 06:58
Verwijderd
Citaat:
HipHopSter schreef:


euh...dat weet ik beter dan jij denk ik ik woon al mijn hele fucking leven in nieuwegein voor leuke dingen ga ik daarom ook altijd naar utrecht
W'rom ga je dan uberhaupt het huis uit? Ik snap niet dat kindertjes soms zo graag weg willen bij hun ouders. Zij hebben wel 18-20 jaar als het goed is voor je klaargestaan. Ok, als je nou aan de andere kant van het land ging studeren dan begrijp ik het, maar als je in hetzelfde dorp waar je al woont een kamer zoekt dan tsja is dat stom. Kost je alleen maar extra cash. Als ik later b.v. in Groningen ga studeren blijf ik ook thuis wonen sim-pel
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 08:54
Olive
Olive is offline
Ik zit nu sinds een week of vier op kamers, en ik moet zeggen, het bevalt me wel .
Vooral dingen als dat je niemand (verplicht) hoeft te vertellen waar je heen gaat en hoe laat je thuis bent, vind ik erg handig.
En tips..
Tja, bijvoorbeeld de huur automatisch periodiek laten overschrijven, zodat je daar niet elke maand aan hoeft te denken;
Een inboedelverzekering nemen want je hoort wel eens van die verhalen.. Moet ik zelf ook nog doen .
En idd, wat iemand al eerder zei, als er niemand in je eigen studentenhuis is om mee te eten, komt ook bij mij wel eens voor, kun je natuurlijk ook afspreken om met vrienden te eten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:28
Marlous
Avatar van Marlous
Marlous is offline
Citaat:
HipHopSter schreef:


euh...dat weet ik beter dan jij denk ik ik woon al mijn hele fucking leven in nieuwegein voor leuke dingen ga ik daarom ook altijd naar utrecht
Je hele fucking leven? Agossie.....dan zal je wel nooit wat van de wereld hebben gezien

Doe toch niet zo bijdehand man.
__________________
You're just insane.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2002, 11:56
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik heb een kamer in downtown amsterdam
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:31
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:
ik heb een kamer in downtown amsterdam



WAAAR??!?!! ga je daar wonen!?!?!?!?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:24
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik heb een kamer in downtown amsterdam
whaaa dus wij kunnen jou voortaan ook verwachten bij de orgies?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:00
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Chameleon schreef:


aan de lekker volwassen manier waarop je dit zegt te zien moet jou volgens mij nog dagelijks verteld worden hoe je je veters moet strikken
nee hoor dat kan ik nog wel zelf
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:00
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
Marlous schreef:


Je hele fucking leven? Agossie.....dan zal je wel nooit wat van de wereld hebben gezien

Doe toch niet zo bijdehand man.
nou moe
__________________
I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. I know you do the same things too, so we're really not that different, me and you.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Zijn nogal zeldzaam hier
Volgens mij wil niemand mij bij zich in huis hebben wonen ofzoow.. alle kamers waar ik op reageer krijg ik geen reactie van terug.. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 20:01
red violin
red violin is offline
Ik ben nu ruim een half jaar op kamers en ik moet zeggen dat ik nu (denk ik) niet meer bij mijn ouders zou willen wonen. Het is ontzettend relaxed, want je kan zelf weten wat je doet: wanneer/of je naar de uni gaat - wanneer/wat/met wie je gaat eten - wat je 's avonds gaat doen (societeit/naar het cafe tegenover je huis , sporten met je sportkaart waarmee je de hele week kunt sporten, blabla) en als je in een studentenstad woont (zoals me: Leiden ) is er iedere avond iets te doen.
Kortom: Het is echt tof op kamers.

En dan toch nog even de nadelen:
Je wordt een beetje overrompeld door de mogelijkheden wat je allemaal kunt gaan doen en je kunt moeilijk kiezen of als je dan maar de hele dag bezig bent met nieuwe hobbys enzo, raak je een beetje in de war van allemaal nieuwe invloeden. Doordat er zoveel andere dingen zijn (zeker als je lid wordt van een vereniging = aan te raden ) zul je moeite krijgen met studeren, met als gevolg: je gaat aan het eind van het jaar beseffen dat je wel nog even 21 punten moet halen omdat je anders moet stoppen en de studiefinaciering blabla moet terug betalen.....
OK, dat is dus bij mij het geval: Ik eet ook niet echt gezond, omdat ik vaak iets haal (het is lastig om voor 1 persoon te koken en het is leuk om op de societeit of in een restaurantje te eten). Ik heb ook vaker 'strijd' met mijn ouders, omdat ik niet echt meer gewend ben dat iemand zich met mijn leven zeg maar bemoeid.

MAAAAAAAAR: Als je je studie haalt is, niet te dik/ziek wordt van het ongezonde en drukke leventje zeg maar is het echt geweldig op kamers, vooral als je in het centrum woont (like me )

En BTW: Dit geldt vast lang niet voor iedereen, als je veel discipline hebt enzo kun je het nog beter aan denk ik. Ik ga proberen dat bij mezelf te 'kweken'

TIP: Ga in een studentenhuis wonen en niet op een zolder bij een familie ofzo.... dat is veel gezelliger en je zult je niet eenzaam ofzo voelen!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 22:05
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik heb een kamer in downtown amsterdam

zeker via iemand die weer iemand kende die contacten had om je hoger op de lijst te zetten ofzo ?

ik woon nog in amsterdam bij mijn pa maar het lijkt me onmogelijk om iets te vinden


waar woon je precies?(buurt)


Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 12:43
mickael
Avatar van mickael
mickael is offline
Volgend jaar studeren in Utrecht en geloof me kamers zoeken in Utrecht is geen pretje. De wachttijd op studentenhuisvesting is meer dan 20 maanden dus dat maakt t wel moeilijk om iets geschikts te vinden.

Ik heb het geluk dat mijn oom in Utrecht woont aan de Oude Gracht en bij zijn woning een grachtenkelder heeft (volledig ingericht) en daar mag ik mijn eerste jaar in doorbrengen. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik me daar zonder kabel-tv behoorlijk eenzaam ga voelen. Utrecht is een leuke stad dus ik hoef me daar ook niet zo druk om te maken eigenlijk.

Ik hou me graag aanbevolen voor kamers in Utrecht
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 12:49
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik misschien ook als ik 18 ben, als ik nu blijf zitten, in Maastricht voor een jaartje.
Maar hoe betalen jullie dat? Ik denk nl. dak het niet voor elkaar krijg om maandelijks huur te betalen...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 18:50
Dwarfie
Dwarfie is offline
Standaard beurs + uitwonende beurs + eventueel een lening. Je kunt zo tot 670 euro per maand krijgen ongeveer...
200 euro huur
50 euro boeken
150 euro collegegeld

totaal: 400 euro

nog 270 euro over voor eten/uitgaan/kleding etc...

Als je wat rijkere ouders hebt hoef je waarschijnlijk geen maximale lening te nemen, maar dat verschilt per persoon, maar iedereen zou dus in principe gewoon rond moeten kunnen komen hoor...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 13:27
)Vampje(
)Vampje( is offline
Is dat als je van school af gaat? Want ik doe dan waarschijnlijk nog 6 VWO. Kan het dan toch, zo'n beurs en/of lening?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:29
Sommetje
Sommetje is offline
Ik studeer nog niet, maar als ik ga studeren wil ik zeker op kamers gaan wonen, maar of ik snel een kamer kan vinden, weeet ik niet.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:17
drama
Avatar van drama
drama is offline
als je een etage zoekt, valt er altijd wel wat te kraken in a'dam...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Flora & Fauna ik ga op kamers en wil (een) huisdier(en)
calling_star
34 07-07-2005 06:58
Liefde & Relatie op kamers
655321
38 25-01-2004 16:50
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
Algemene schoolzaken op kamers in Alkmaar? - HBO psych9ologie
miep
1 17-11-2002 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.