Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 11:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oke. Ik ben bezig met een begroting, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb oude topics doorgespit maar toch blijft het 1 grote massa aan kosten waar ik geen overzicht over heb.

Dit heb ik tot nu toe (1 persoons huishouden, appartement van 70 m2):
Eten 100 euro p/m
zorgverzekering 60 (- zorgtoeslag, dus in totaal 95)
telefoon (mobiel) 30
internet 20
andere verzekeringen (inboedel ed) 20
kleding 40
uitgaan ed 50

afvalstofheffing 17
rioolheffing 13

gas, water en licht ???

Dit laatste weet ik dus niet... Kan iemand die schatting maken voor deze situatie? En is het niet zo dat je korting kunt krijgen op de gemeentelijke heffingen als je weinig inkomen hebt? Welke dingen komen er nog meer bij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 12:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hypotheek zit er niet bij, weet ik. Daar gaat het nu ook niet om.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:09
Estar
Estar is offline
Ik woon niet op mezelf dus reele schattingen kan ik niet voor je maken.


Er was geloof ik nog een of andere kostenbron voor vereniging voor koopwoningen ofzo de precieze naam weet ik niet.
En ik geoof dat ze de gemeentelijke heffingen bijna niet meer kwijtschelden.

Heb je trouwens gekeken of je voor koopsubsidie in aanmerking komt?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Uitvaartverzekering
Wegenbelasting
Benzine
Auto verzekering
WOZ (wet onroerendegoed zaken))
Kosten makelaar/ (Kosten Koper)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
http://eerste.keer.huis.kopen.hypotheek.cc/
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 13:43
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Je koopt natuurlijk ook veel behalve eten. Schoonmaakmiddel, shampoo, enzovoorts.

Kabeltelevisie kost ook wat.

Ik zal eens kijken wat wij precies kwijt zijn aan gas en water. Kom er later wel even op terug.

Die kwijtschelding is volgens mij (deels) afhankelijk per gemeente. Wij kregen bijvoorbeeld geen kwijtschelding omdat de hoofdhuurder ondernemer is. Maar een kennis in een andere gemeente kreeg onder ongeveer gelijke omstandigheden wel kwijtschelding. Dat weet ik dus zo niet; je kunt natuurlijk even bellen met de gemeente waar je wilt gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:19
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-03-2006 @ 14:36 :
Uitvaartverzekering
Ja, anders loop je echt een gigantisch onverantwoord risico......
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gerwin schreef op 09-03-2006 @ 16:19 :
Ja, anders loop je echt een gigantisch onverantwoord risico......
uh-uh en dan eentje van Yarden die 10 euro per maand kost
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-03-2006 @ 14:36 :
Uitvaartverzekering
Wegenbelasting
Benzine
Auto verzekering
WOZ (wet onroerendegoed zaken))
Kosten makelaar/ (Kosten Koper)
Auto heb ik niet en uitvaartverzekering doe ik nog niet aan Kosten makelaar reken ik bij de hypotheek in. Zal eens naar die WOZ gaan zoeken.

Koopsubsisidie krijg je vanaf je 23e las ik ergens. Aangezien ik volgende maand pas 20 word, zal dat niet echt een optie zijn

Ow ja en hoeveel kost kabeltelevisie inderdaad? Want dat kon ik ook niet vinden...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 09-03-2006 @ 14:43 :
Je koopt natuurlijk ook veel behalve eten. Schoonmaakmiddel, shampoo, enzovoorts.
Mja inderdaad, ik zat er al aan te denken om bij het eten 20 euro extra te doen voor die middelen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 08:28
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2006 @ 17:15 :


Ow ja en hoeveel kost kabeltelevisie inderdaad? Want dat kon ik ook niet vinden...
Volgens mij verschilt dat per aanbieder? In eindhoven krijg je upc, en dat kost 16 euro per maand geloofik, als je digitale tv wilt of extra zenders wordt het natuurlijk duurder
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2006 @ 17:15 :
Auto heb ik niet en uitvaartverzekering doe ik nog niet aan Kosten makelaar reken ik bij de hypotheek in. Zal eens naar die WOZ gaan zoeken.

Koopsubsisidie krijg je vanaf je 23e las ik ergens. Aangezien ik volgende maand pas 20 word, zal dat niet echt een optie zijn

Ow ja en hoeveel kost kabeltelevisie inderdaad? Want dat kon ik ook niet vinden...
Je kunt ook overwegen iets van bv scarlet te nemen, dan heb je digitale televisie, adsl internet en een soort van analoge telefoonverbinding: 39,95 euro. Ik weet niet of dit nog kampt met kinderziekten maar het klinkt in mijn oren zo op het eerste gezicht voordeliger dan overal alles apart onderbrengen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 10:35
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Wij betalen iets van 150 + euro aan gas water en licht.

Daarvan is het grootste deel gas/gasnet. Water kost iets meer dan een tientje. Maar wij hebben een slecht geisoleerd huis, met allemaal enkelglas.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 11:07
Verwijderd
Reserveer ook wat voor groot onderhoud e.d., of servicekosten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Fijn dat je dit topic hebt geopend, Chloe Siere. Ik ben de afgelopen tijd met precies hetzelfde sommetje bezig geweest en heb ook alle oude topics doorgespit.

Ik heb toen de rekeningen van gas/water/licht van mijn ouders erbij gepakt en die getallen gebruikt in mijn berekening. Daarvoor kwam ik in totaal op 240 euro per maand, voor 4 personen in een redelijk ruim huis (inclusief alle belastingen die daarmee samenhangen).

Je kunt soms voor kwijtschelding van gemeentelijke heffingen in aanmerking komen, maar dat is alleen wanneer je weinig inkomen hebt en ook weinig eigen vermogen. Die regels kun je meestal wel terugvinden op de site van de gemeente waar je wilt gaan wonen.

Verder had ik nog de volgende dingen:
- (eenmalige) huisvestingsvergunning (in de meeste gemeenten nodig bij een 'goedkoper' huis/appartement, vaak ook te vinden op de site van de gemeente), meestal zo'n 60 euro.
- servicekosten / bijdrage VvE als je een appartement koopt.
- ik zag dat bij mijn ouders de meeste heffingen bij gas/water/licht in rekening worden gebracht; dat betreft afvalstoffenheffing, OZB, Rioolrecht, en van waterschap verontreiningsheffing, omslagheffing en ingezetenenomslag.
- en zoals andere mensen zeiden: geld voor onderhoud.

Kabeltelevisie en internet verschilt per provider; gewoon even de postcodecheck bij een paar bedrijven doen om te kijken welke je in die plaats zou kunnen nemen en dan de prijzen vergelijken. Zo vond ik dat je bij Casema voor 12 euro p/m kabeltelevisie hebt en voor 20 euro p/m een redelijke internetverbinding.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 10-03-2006 @ 13:04 :
Je kunt soms voor kwijtschelding van gemeentelijke heffingen in aanmerking komen, maar dat is alleen wanneer je weinig inkomen hebt en ook weinig eigen vermogen. Die regels kun je meestal wel terugvinden op de site van de gemeente waar je wilt gaan wonen.
Volgens mij zit je daar al (heel) snel boven...dit ook omdat je om een huis te kopen toch wel iets moet verdienen (en een vast contract of een intentieverklaring moet hebben) voordat je een lening kunt krijgen ed.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:20
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2006 @ 15:57 :
Volgens mij zit je daar al (heel) snel boven...dit ook omdat je om een huis te kopen toch wel iets moet verdienen (en een vast contract of een intentieverklaring moet hebben) voordat je een lening kunt krijgen ed.
Ik wilde ook kwijtschelding aanvragen, maar aan het loket werd me al meteen gezegd dat dat niet zou lukken. Mijn spaargeld van bijna 2000 euro was sowieso teveel. Je zit er dus al heel snel boven als je een beetje gespaard hebt
__________________
♪ VNV Nation ♪
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 09:41
Ingetjuh19
Ingetjuh19 is offline
handig topic dit idd!!
Ik ga ook een huis kopen, met hulp van me pa
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2006, 14:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ingetjuh19 schreef op 11-03-2006 @ 10:41 :
handig topic dit idd!!
Ik ga ook een huis kopen, met hulp van me pa
Mijn vader gaat het misschien kopen en dan ga ik het van hem huren (officieel of onofficieel). Het is dus een investering voor hemzelf waarmee hij mij ook helpt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:32
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-03-2006 @ 15:24 :
Mijn vader gaat het misschien kopen en dan ga ik het van hem huren (officieel of onofficieel). Het is dus een investering voor hemzelf waarmee hij mij ook helpt
sorry als t off-topic is, maar ik wil ook graag op mezelf gaan met mn vriend samen. we wonen nu beiden nog bij de ouwelui dus we zijn druk op zoek...

nu ik lees dat hier n paar mensen willen kopen is dat mss ook wel intressant. als ik mag vragen, je gaat er alleen wonen maar zit nog op school (?) en verder heb je n bijbaan, maar heb je dan bijvoorbeeld n vast ontract?
de hypotheekkosten betaal je volledig aan je vader? zodat hij er geen kosten van heeft of matst hij je (dat hoef ik namelijk niet te proberen bij mn ouders)

ik hoop dat t voor dit topic n beetje intressant is
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:42
Verwijderd
De hypotheekkosten hoeven niet zo heel veel hoger te zijn dan de huur die je bij een huurhuis moet betalen, hoor...? (Ze kunnen ook lager zijn. Ligt er natuurlijk wel helemaal aan hoe hoog het is ed, maar goed, dat lijkt me logisch. )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 12-03-2006 @ 18:32 :
sorry als t off-topic is, maar ik wil ook graag op mezelf gaan met mn vriend samen. we wonen nu beiden nog bij de ouwelui dus we zijn druk op zoek...

nu ik lees dat hier n paar mensen willen kopen is dat mss ook wel intressant. als ik mag vragen, je gaat er alleen wonen maar zit nog op school (?) en verder heb je n bijbaan, maar heb je dan bijvoorbeeld n vast ontract?
de hypotheekkosten betaal je volledig aan je vader? zodat hij er geen kosten van heeft of matst hij je (dat hoef ik namelijk niet te proberen bij mn ouders)

ik hoop dat t voor dit topic n beetje intressant is
Het is sowieso een starterswoning die dus niet zo heel erg groot is en waarbij de kosten vrij laag zijn. Verder zal ik de rente moeten betalen... Wat hij aflost, is ook voor hem als hij de woning later weer verkoopt. Wat leonoor al zei, dan hoeft het absoluut niet duurder te zijn dan huren.

Het moet allemaal nog uitgezocht worden hoor. Er is nog helemaal niets zeker.

Ik heb trouwens geen vast contract maar wel een vaste baan Geen zin om dat hier uit te leggen, ik heb in ieder geval wel een vast inkomen. Maar volgens mij hoeven er geen eisen te zijn als ik van mijn vader ga huren.

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik probeer het trouwens zo omdat huren hier particulier asociaal duur is en er voor een gemeentelijke huurwoning een wachttijd is van 4 tot 6 jaar (en ik sta pas een jaar ingeschreven).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 19:49
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ja das t probleem vaak ja....

ik was nieuwsgierig naar een contract omdat je zonder geen hypotheek kan afsluiten, maar jou vader doet dat natuurlijk, maar hoe je dat voor jezelf inschat zeg maar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 06:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Om nog even verder te gaan op de vaste lasten:
-kabelTV is 16 euro (digitale TV komt nog wat bovenop, tenzij je het bij KPN aanvraagt, dan zal het ook wel zoiets zijn)
-internet is bij mij 30 euro (10 euro telefoon + 20 euro adsl, kan ook kabel nemen voor 30 euro, dan zonder datalimiet)

Gas/water/licht is bij mij ongeveer 100 euro per maand, maar dit verschilt per huis. Ik heb 35m2 en een woning rechts naast me en boven me (maar niet zulke goede isolatie). Mijn vriend heeft een apartementje van 60m2, die betaalt ook 100 euro per maand, omdat ie aan alle kanten is ingesloten. Mijn ouders hebben een huis van 150m2, en vrijstaand, dus die betalen het 3 dubbele!
Kijk dus even naar wat voor huis je koopt... koop je een apartementje in een flat, dan ongeveer 100 euro pm. Koop je een eensgezinswoning/rijtjeshuis, dan waarschijnlijk zo'n 150 euro pm.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 07:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay, 100 euro gas water licht zou alweer 50 euro schelen. Ik ben ook wel iemand die als het wat kouder is een extra paar sokken oid aantrekt

Kabel is hier 13,70. Wij hebben ook bepaalde zenders niet zoals mtv en cartoon network.

Voor internet heb ik inderdaad al 30 euro gerekend (inclusief telefoon). Daar komt het toch wel op neer. Zou handig zijn als ik internet via de buren kan regelen (dat hebben we hier thuis ook).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 07:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 12-03-2006 @ 20:49 :
ja das t probleem vaak ja....

ik was nieuwsgierig naar een contract omdat je zonder geen hypotheek kan afsluiten, maar jou vader doet dat natuurlijk, maar hoe je dat voor jezelf inschat zeg maar
Ik zit nog op school (ga volgend jaar wat anders doen, ben dus nog zeker 4 jaar bezig na dit jaar), ik werk nu maar 8 uur per week (+ een avond oppassen, wat 80 euro in de maand oplevert) maar kan er volgend jaar een avond bij doen, wat dan weer 14 uur maakt. Ik verdien wel aardig wat (8 euro per uur). Daarbij komt dan natuurlijk ook studiefinanciering.

Beetje jammer is dat je als 20 jarige huursubsidie krijgt tot een bedrag van 331 euro nog wat. Dat is niet veel. We proberen het wel zo laag te krijgen zodat ik nog ongeveer 130 euro aan huursubsidie krijg. Het scheelt dat mijn vader een accountant is: hij gaat het helemaal tot de bodem uitzoeken hoe en wanneer het aantrekkelijk wordt. Alleen dan doen we het namelijk (en het moet voor hem een interessante belegging zijn, hij is nog aan het uitzoeken of de woning dat bedrag wat ie ervoor moet betalen waard is).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 10:55
DjMark1980
DjMark1980 is offline
je hoeft niet per se een vast contract te hebben om een hypotheek af te kunnen sluiten.
Een intentieverklaring van je werkgever is genoeg.
Je kan vaker wel minder lenen als je geen vast contract hebt.
__________________
[url]http://www.hypotheken-lenen.nl[/url] Alles over hypotheken
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 21:40
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
DjMark1980 schreef op 13-04-2006 @ 11:55 :
je hoeft niet per se een vast contract te hebben om een hypotheek af te kunnen sluiten.
Een intentieverklaring van je werkgever is genoeg.
Je kan vaker wel minder lenen als je geen vast contract hebt.
Ik heb een appartement van 80m2 en betaal € 58 voor electriciteit en gas.

In mijn oude huis (huur) en heel slecht geissoleerd betaalde we het dubbele via Greenchoise.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huis kopen, tips?
Nona
496 07-04-2011 21:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Kunnen jullie me ergens mee helpen
volture
2 17-01-2011 12:24
Werk, Geld & Recht Kan iemand mij helpen??
volture
9 17-01-2011 09:19
Werk, Geld & Recht Koopwoning
Bubbeldoosje
18 19-10-2010 17:45
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Werk, Geld & Recht Appartement huren: bijkomende kosten?
x-spekkie-x
27 19-04-2005 06:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.