Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 23:03
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Een verkoper met 100% positieve feedback op 930 achtergelaten berichten, is dat een beetje betrouwbaar? of too good to be true?? of ben ik gewoon te paranoide?
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 23:29
Verwijderd
Dat laatste.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 23:30
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
MCH schreef op 07-04-2006 @ 00:29 :
Dat laatste.
denk t ook maar de gitaar die ik gekocht heb op ebay is gewoon te mooi om waar te zijn.....zeker voor dat bedrag maar ok.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 06:23
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik zou zeggen: verzamel eens wat persoonsgegevens, op basis waarvan je die persoon ook kunt traceren. Niet alleen genoegen nemen met een 06-nummer.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 06:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-04-2006 @ 07:23 :
Ik zou zeggen: verzamel eens wat persoonsgegevens, op basis waarvan je die persoon ook kunt traceren. Niet alleen genoegen nemen met een 06-nummer.
Ik denk dat als hij 930 positieve feedback heeft gekregen dat hij dat wel standaard zal doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 07:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hebt ook topsellers en winkels op Ebay. Die hebben al heel snel veel positieve feedback
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 07:56
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Powersellers

en het kan best hoor

kijk naar de feedback van de kopers....en goed als 1 persoon 900 x feedback heeft gegeven sja.. dan is het natuurlijk niet te vertrouwen

maar als er 900 verschillende personen positief feedback hebben gegeven..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 10:21
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
dan zal het product wel imitatie zijn.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 10:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Spreek af hem op te halen en dan contant te betalen, altijd veiliger.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:01
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
kheb betaald via paypal en visa; komt er niks, dan betaal ik visa niks. logisch

maar ik heb gekeken naar andere ads van 'm:

zelfde tapijt bij foto's
nummer klopt constant dat ie opgeeft (idem in zijn mails)
en hij kan kopersveiligheid garanderen voor degenen die met paypal betalen. dat kan alleen als je HEEL veel koopt/verkoopt met paypal en ebay.

http://cgi.ebay.nl/2002-PAUL-REED-SM...QQcmdZViewItem

dat is de ad. dus ophalen kan niet 1 2 3 maar op mn andere forum kennen ze die kerel, en ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken ze kennen 'm nl wel. i.e.: ik krijg mn nieuwe prs volgende week in huis. en anders is t dikke shit.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:02
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 07-04-2006 @ 08:56 :
Powersellers

en het kan best hoor

kijk naar de feedback van de kopers....en goed als 1 persoon 900 x feedback heeft gegeven sja.. dan is het natuurlijk niet te vertrouwen

maar als er 900 verschillende personen positief feedback hebben gegeven..
dat zeker; mensen uit australie tot de USA hebben feedback achtergelaten, uiteenlopend van het zelf hebben van 1 tot 900+++ feedbacks.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 07-04-2006 @ 08:56 :
kijk naar de feedback van de kopers....en goed als 1 persoon 900 x feedback heeft gegeven sja.. dan is het natuurlijk niet te vertrouwen
Dat kan dus niet.
Ik heb dus ook meerdere keren gekocht bij één koper, en dat telt gewoon voor één keer feedback. Dus als je in januari en in februari wat koopt, staan er misschien wel twee berichtjes, maar de telling geeft maar één keer positieve feedback aan. Waarschijnlijk om dat dus te voorkomen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja klopt,maar dan nog.

Ik heb het wel ns meegemaakt hoor, iemand die ff een flink positieve feedback heeft gekweekt op ebay,door telkens super korte veilingen van een heel goedkoop stom product, te laten winnen door een bekende.(iigeval,dat neem ik aan,telkens dezelfde met 0 feedback).

Dus kijk ff goed of het verschillende zijn,maar 900 is wel safe hoor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 13:54
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
ik wacht netjes af als ik over 1.5 week nog niks heb trek ik gewoon aan de bel bij ebay en visa.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 14:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb onlangs bij een Franse verkoper (via Ebay) die een 99,7 positive feedback had een CD gekocht voor 16 €, en heb die 3 weken later nog niet ontvangen. Heb de verkoper gemaild dat als die CD deze week nog niet heb, ik hem een negative feedback ga geven op Ebay. Dit schreef hij mij terug!

I have sent the CD to you. If there is a problem with the post it will come back to me. It will not arrange anything to put me a negative feedback. I will just return you the same negative, and stop the contact with you. I do my best and I promise that I will send you again the CD if it comes back. Best regards, Pascal.

Nu wilt hij mij ook als koper een negatieve feedback teruggeven, terwijl ik het geld al betaald hebt!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 15:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
tja, het meeste is wel ok hoor, zeker met zoveel goede feedback. Het enige wat soms wat langer kan duren is de levertijd; dus schiet niet in de stress na 2 weken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 20:00
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
t pakket is netjes op de post gegaan in de USA, en het verscheepadres dat USPS opgeeft klopt met t adres dat ebay mij gaf, dus dat zit al snor.

ik vroeg me verder af:

mag de douane pakketen openmaken? die kerel heeft nl als waarde 200 dollar opgegeven ipv 2000.... en ik wil natuurlijk t liefst de belasting betalen over 200 dollar ipv 2000!! (20 vs. 200 euro belasting...)
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 20:38
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 08-04-2006 @ 21:00 :
t pakket is netjes op de post gegaan in de USA, en het verscheepadres dat USPS opgeeft klopt met t adres dat ebay mij gaf, dus dat zit al snor.

ik vroeg me verder af:

mag de douane pakketen openmaken? die kerel heeft nl als waarde 200 dollar opgegeven ipv 2000.... en ik wil natuurlijk t liefst de belasting betalen over 200 dollar ipv 2000!! (20 vs. 200 euro belasting...)
Oei, dat wordt dokken . Want alle zendingen van buiten de Europese unie die meer waard zijn dan 45 $ worden belast met invoerrechten en 10 € douane kosten (heb ik al zelf 3 keer ondervonden )

Hopelijk krijgt de douane geen argwaan, want als het een (dure) zending is die aangetekend of verzekerd is zoals een laptop, computer, GPS toestel of sieraden, dan controleren ze wel degelijk de inhoud!

Een tip die je aan afzenders kunt geven, is op het pakje zetten.. used, dan wordt er niet zo streng op gelet! (tenminste als. het om CD's ed gaat )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2006, 21:31
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Cornel schreef op 08-04-2006 @ 21:38 :
Oei, dat wordt dokken . Want alle zendingen van buiten de Europese unie die meer waard zijn dan 45 $ worden belast met invoerrechten en 10 € douane kosten (heb ik al zelf 3 keer ondervonden )

Hopelijk krijgt de douane geen argwaan, want als het een (dure) zending is die aangetekend of verzekerd is zoals een laptop, computer, GPS toestel of sieraden, dan controleren ze wel degelijk de inhoud!

Een tip die je aan afzenders kunt geven, is op het pakje zetten.. used, dan wordt er niet zo streng op gelet! (tenminste als. het om CD's ed gaat )
moah, die PRS is an sich al goedkoper, ook al moet ik invoer en btw betalen (in NL is ie al snel 3500 ipv de 2000 all included). en op t pakket staat al 200 ipv 2000. ik hoop dus alleen dat ze t pakket niet OPEN maken.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Producten kopen via Ebay
Caviamax
5 03-01-2011 21:50
Software & Hardware Bepaalde websites laden niet
*** Sido ***
12 03-09-2007 08:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bedrogen eBay-er neemt wraak
Fingon
101 05-07-2006 19:09
Werk, Geld & Recht Ebay
Blubje
13 31-07-2004 22:44
Software & Hardware [Internet] ebay.nl opent niet goed
kiddin
24 20-05-2004 18:37
De Kantine Autootje van 2 ton kopen? Check Ebay.com!
Blisss
4 06-04-2003 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.