Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 10:53
Wuftie
Wuftie is offline
hallo allemaal,
ik weet het, het is waarschijnlijk al vaak gavraagd, maar ik zit hiermee;

heb net mn eerste tampon ingedaan (tampax met inbrenghuls) en had bij het inbrengen het gevoel dat de huls iets te lang was, dus waarschijnlijk zittie te ondiep.
verder heb ik er nu last van bij het lopen. het is geloof ik niet zozeer de tampon die pijn doet, maar het touwtje, omdat ik nu niet meer nat ben van het menstruatiebloed.

zou hij te ondiep zitten? of is dit normaal voor je eerste keer?

graag reacties!

xxx Wuftie
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 11:02
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
als je hem nog volet moet je gewoon ni\og ietsje verder duwen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 12:22
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-11-2006 @ 12:02 :
als je hem nog volet moet je gewoon ni\og ietsje verder duwen.
Precies, en als dat niet lukt moet je een kleiner formaat nemen of even wachten omdat het nog niet nat genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 12:40
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
in het begin is het denk ik voor iedereen ff wennen en handigheid vinden ed, ook als je pas net bent begonnen met menstrueren is t nog niet zo veel, dus "glijdt" ie niet zo goed.

wat ik zelf deed in t begin (had tampons zonder inbrenghuls) is n beetje (ongeparfumeerde ) creme of vaseline oid erop smeren, heel klein beetje maar hoor, maar zodat t wat makkelijker gaat
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 12:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee, dat klopt inderdaad niet. Ik zou hem uit doen en een nieuwe in proberen te doen. En als je denkt dat dat niet lukt omdat je geen menstruatiebloed hebt om het makkelijker te laten gaan, dan kan je ook eerst even een maandverband/inlegkruisje in doen en even wachten en het dan weer proberen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:13
Morri
Morri is offline
Je mag hem niet meer voelen als 'ie er eenmaal inzit. Je moet hem er nu dus even uithalen. Probeer echter niet meteen een nieuwe erin te stoppen, want dat lukt je waarschijnlijk niet omdat je nog niet zo heel erg ongesteld bent (dat denk ik uit je verhaal op te maken?). Doe dus even een maandverbandje/inlegkruisje in en probeer het dan over een poosje nog eens.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:14
Verwijderd
Als-ie niet diep genoeg zit, voelt dat idd heel vervelend. Hoe het met inbrenghulsen zit weet ik niet (ik snap sowieso niets van starre rechte inbrenghulsen die dan van nut moeten gaan zijn terwijl je vagina in een bochtje loopt) maar een handige vuistregel voor gewone tampons is dat hij zo diep moet, dat je de onderkant nog nét met je wijsvinger aan kan raken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:23
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind die met inbrenghuls echt vervelend. Zonder is misschien iets onhygiënischer maar je voelt wel wat je doet. En ik vind die van de ob met silk touch heel fijn, die glijden nog beter .
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2006 @ 16:14 :
[...]maar een handige vuistregel voor gewone tampons is dat hij zo diep moet, dat je de onderkant nog nét met je wijsvinger aan kan raken.
Dat lukt mij echt alleen de eerste dag, en wanneer ik weer overga op mini's. In dag 2 en 3 is het echt proppen met die dingen. Terwijl ze wel na 4 a 6 uur vol zijn. Maar goed, ik voel ze niet zitten, maar ze zitten soms dan wel érg laag.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 21:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
jah idd OB mini met silk touch glijden echt super makkelijk je vagina in
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 22:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dan lijkt het net alsof je buikpijn hebt

Een beetje spuug kan ook wel helpen om het beter te laten 'glijden'.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 22:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat bij mij echt goed helpt is een vinger nat maken met spuug, beetje voorverkennen en dan je tampon inbrengen. Glijdt prima Ik heb nog nooit tampons met inbrenghuls gebruikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 08:07
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 29-11-2006 @ 16:23 :
En ik vind die van de ob met silk touch heel fijn, die glijden nog beter .
Die gebruik ik ook en zijn echt ideaal Deze zijn heel makkelijk in te brengen! (Veel fijner dan de normale OB)

Met de inbrenghuls moet je het bovenste stuk van de huls er helemaal instoppen (er mag nog een randje uitsteken) en dan het onderste stuk helemaal doorduwen (tot hij niet verder kan). Zo kan je tampon niet verkeerd zitten.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:21
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Of gewoon géén tampons gebruiken, iedereen lijkt die optie wel te vergeten....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 30-11-2006 @ 14:21 :
Of gewoon géén tampons gebruiken, iedereen lijkt die optie wel te vergeten....
Maandverband zeker? Dat is helemaal smerig als je veel beweegt of erg ongesteld bent.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 30-11-2006 @ 14:21 :
Of gewoon géén tampons gebruiken, iedereen lijkt die optie wel te vergeten....
Als je eenmaal aan tampons gewend ben, wil je meestal niet meer terug naar maandverband.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:58
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-11-2006 @ 14:50 :
Als je eenmaal aan tampons gewend ben, wil je meestal niet meer terug naar maandverband.
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 14:48
Verwijderd
Wat bij mij altijd helpt is even voorverkennen met een vinger, en dan de tampon erin. Dan weet je precies hoe de bocht loopt en ook hoe ver de tampon kan. Ik kan de tampon er altijd zo ver in duwen dat ik hem nog net voel zitten met m'n vinger, precies wat Sarah zegt dus. Als je hem voelt wanneer je loop of wanneer je je bekkenbodemspieren aanspant, dan moet hij nog iets verder. Soms heb ik wel - meestal op dag 1 - dat ik hem voel als ik ga zitten, maar dat gaat meestal vanzelf weer over. Ik denk dat m'n lichaam dan even moet wennen aan de tampon ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:42
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik stem toch ook voor zonder, ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen en daarna nooit meer K ben het daarbij ook nog erg weinig.

Maargoed, natmaken met spuug schijnt idd goed te helpen en een goede houding aan nemen, je been omhoog zetten ofzo zodat het makkelijker gaat
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 00:09
Verwijderd
Ik was voorheen ook zeer pro-maandverband, en nog steeds. Maar op zware dagen, of op dagen waarop ik veel moet doen en weinig thuis ben, gebruik ik graag tampons. Je voelt niet ineens zo'n stroom van viezigheid als je een paar uur gezeten hebt bijvoorbeeld, dat gevoel vind ik altijd zó vies.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 10:25
*Sbien
Avatar van *Sbien
*Sbien is offline
Met inbrenghuls is juist wel fijn. Heb het ook wel eens geprobeerd met gewone ob's maar die gaan bij mij juist heel stroef. die huls is heel glad en die lanceert de tampon altijd meteen op de goeie plek.

Je moet de huls wel ver genoeg inbrengen; helemaal tot die vasthou-ribbels zeg maar.. Als je het idee hebt dat de huls niet verder kan, moet je misschien een andere hoek proberen, beetje schuiner houden. dan zou 'ie echt diep genoeg moeten zitten. succes
__________________
"Hun liever als mij"
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 17:37
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
kan zo'n tampon eigenlijk ook te ver naar binnen glippen? dat je m gwn kwijt bent? Lijkt me best klote
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 17:41
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 01-12-2006 @ 18:37 :
kan zo'n tampon eigenlijk ook te ver naar binnen glippen? dat je m gwn kwijt bent? Lijkt me best klote
Nee, op een gegeven moment kan hij niet verder. Dan ding kan echt de baarmoeder niet in ofzo . Wat voor ideeën heb jij?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 18:54
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 01-12-2006 @ 18:37 :
kan zo'n tampon eigenlijk ook te ver naar binnen glippen? dat je m gwn kwijt bent? Lijkt me best klote
Haha, nee dat kan idd niet nee, er zit trouwens ook nog een touwtje aan
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 20:25
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 01-12-2006 @ 18:41 :
Nee, op een gegeven moment kan hij niet verder. Dan ding kan echt de baarmoeder niet in ofzo . Wat voor ideeën heb jij?
haha ik heb geen kut dus kan het niet weten. Weet ook niet hoe dat van binnen allemaal zit, heb het schematisch gezien bij biologie maar weet niet hoe dat int echt zit
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 12:19
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
marrel schreef op 30-11-2006 @ 19:42 :
Ik stem toch ook voor zonder, ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen en daarna nooit meer K ben het daarbij ook nog erg weinig.

Maargoed, natmaken met spuug schijnt idd goed te helpen en een goede houding aan nemen, je been omhoog zetten ofzo zodat het makkelijker gaat
Wat was er dan zo vervelend? Als ik een tampon in heb voel ik er niks van, en van een maandverband wel, en dat vind ik ook gewoon heel onhygienisch. En het scheelt echt zo veel, eerst voelde ik me dan altijd heel vies, nu helemaal niet meer

Toen ik voor het eerst een tampon indeed was het trouwens ook wel heel vervelend. Maar toen durfde ik 'm er ook nog niet te diep in te duwen en daarom deed het best wel zeer bij het bewegen e.d. Was dit bij jou ook niet zo misschien?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 12:33
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben wel ns het touwtje kwijtgeraakt
dan moet je hard persen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 17:23
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
Dat heb je knap gedaan dan...
Volgens mij is een van de belangrijkste kenmerken van een tampon dat dat touwtje er helemaal in gevlochten zit.
Dus dat je er alles mee kan doen, behalve kwijt raken...
Behalve als je hem afknipt...
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:18
Verwijderd
Soms is er in de fabriek iets fout gegaan, daarom moet je een tampon altijd even testen door een kort rukje aan het touwtje te geven voor je hem inbrengt. Ik heb een keer gehad dat ik het touwtje er zo uittrok, hij zat echt heel losjes... Eng idee
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 17:36
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik ben het touwtje ook wel eens vergeten er uit te trekken. Dat kostte me toen echt graaien
Was gelukkig wel een kleine tampon
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 17:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marrel schreef op 30-11-2006 @ 19:42 :
Ik stem toch ook voor zonder, ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen en daarna nooit meer K ben het daarbij ook nog erg weinig.
Dan had je hem toen dus niet goed ingebracht. Ik zou het (als je daar weer aan toe bent, want zolang je er erg negatief over bent heb je toch teveel kans dat je je aanspant door zenuwen) toch nog een keer proberen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:44
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 09-12-2006 @ 18:36 :
Ik ben het touwtje ook wel eens vergeten er uit te trekken. Dat kostte me toen echt graaien
Was gelukkig wel een kleine tampon
ja iets dergelijks bedoelde ik. Dat touwtje was er niet af hij was gwn per ongeluk mee naar binnen geschoven
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid tampon pijn?
damn twin
14 12-09-2011 14:19
Lichaam & Gezondheid Tampon/maandverband
anoniem888
28 10-09-2005 06:23
Lichaam & Gezondheid Een vreemd taboe, menstruatie
Verwijderd
60 13-06-2005 21:59
Lichaam & Gezondheid maagdenvlies
eye adore fotoz
51 24-02-2004 08:09
Lichaam & Gezondheid snachts tampon?
fruitvliegje
26 01-02-2004 21:49
Seksualiteit Bang voor ontmaagding: zelf doen?
anja
28 04-03-2003 18:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.