Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Bekijk resultaten poll: Welke vind je tot nu toe het beste
Plaatje 1 (met rood en zwart) 1 50.00%
Plaatje 2 (Addiction in de gitaar) 0 0%
Plaatje 3 (Addiction boven de gitaar) 1 50.00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2014, 17:52
onizuka-
onizuka- is offline
Hey mensen,

Een vriend van me heeft een band genaamd 'Addiction', ( het is een cover-rockband)
nu heeft hij gevraagd om een logo te maken.

Ik wil wat simpels maar kenmerkends. ( Ik maak ze met de pc, met paint.net 3.5.11)
Wat ik tot nu toe heb is niet moeilijk om te maken ofzo maar ik wilde effe iemand zijn mening en/of tips horen.Laat ook even weten welke je het beste vind, ikzelf vind de 2de het best

Spoiler

Laatst gewijzigd op 27-04-2014 om 19:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2014, 20:36
Verwijderd
Alleen bij die onderste is de bandnaam in één oogopslag te zien, als het bv. op een poster zou staan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2014, 21:16
Verwijderd
De laatste, en de tekst dan groter
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 01:43
Klikding
Klikding is offline
Maak iets met een herkenbaar symbool. Zoals Clean Bandit met die wiskundige vormen of Bastille met die driehoek als A
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 07:49
Verwijderd
Een logo is een simpel beeld dat je in één oogopslag aan iets kunt verbinden. Mooi voorbeeld:



Voordeel van een logo is dat je het altijd en overal eenvoudig kunt laten terugkeren, ongeacht het design. Enkel een zwart shirt met bovenstaand logo zegt al genoeg, maar een hoop vlammen erbij en andere invulling, kan ook nog steeds.

Persoonlijk vind ik jouw ontwerpen te ingewikkeld als logo, te uitgebreid, niet makkelijk te integreren in én de website, én cd-hoes, én t-shirt, én flyer,... Voor een banner of een voorkant van een t-shirt of cd-hoes náást een logo, zou het wel kunnen.

Laatst gewijzigd op 28-04-2014 om 07:56.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 07:54
Verwijderd
Voorbeeld met wat ik bedoel (mobiel gaat dat knippen en plakken wat lastiger):



Cd-ontwerp kan alle kanten op, maar het logo is er nog steeds. Zelfde met t-shirts.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 11:44
Verwijderd
Ja, wat jij daar hebt zijn geen logo's. Het zijn plaatjes.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 11:57
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Maak iets met een herkenbaar symbool. Zoals Clean Bandit met die wiskundige vormen of Bastille met die driehoek als A
dat kan, maar kijk hier wel ontzettend mee uit, die driehoek als A zijn echt hele trendgevoelige hipsterachtige dingen die nu heel erg in zijn maar eigenlijk ook al cliché of vervelend beginnen te worden.

Citaat:
Een logo is een simpel beeld dat je in één oogopslag aan iets kunt verbinden. Mooi voorbeeld:

[afbeelding]


Voordeel van een logo is dat je het altijd en overal eenvoudig kunt laten terugkeren, ongeacht het design. Enkel een zwart shirt met bovenstaand logo zegt al genoeg, maar een hoop vlammen erbij en andere invulling, kan ook nog steeds.

Persoonlijk vind ik jouw ontwerpen te ingewikkeld als logo, te uitgebreid, niet makkelijk te integreren in én de website, én cd-hoes, én t-shirt, én flyer,... Voor een banner of een voorkant van een t-shirt of cd-hoes náást een logo, zou het wel kunnen.
hier ben ik het helemaal mee eens.


Een logo heeft geen achtergrond nodig.
Wat jij hebt gemaakt zijn visuals en geen logo's. En wat jij hebt gemaakt heeft niet het simpele en kenmerkende wat je omschrijft, het is veel te uitgebreid en absoluut niet kenmerkend. Het zijn best wel doorsnee visuals.
Verder vind ik een gitaar erg voor de hand liggend, dat zou ik zelf nooit doen.Een gitaar zegt niets over de band, het is totaal niet uniek. Kies eerder iets wat bij het karakter of het imago van de band past, of iets wat bij de stijl muziek past. Maar dan nog vind ik dat een goed logo geen beeldmerk nodig heeft. Of het moet zoiets zijn als bij het voorbeeld van Mutant.

Oh en by the way, als je het echt wil gaan drukken en gebruiken in mediauitingen dan zou ik toch aanraden om het in illustrator te maken.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 21:20
onizuka-
onizuka- is offline
kk dan zijn dit dus Visuals, ik zal later ook wat logo's maken en ze hier posten.
Ik blijf wel ook gewoon Visuals of 'gewone plaatjes' maken want dat vind ik zelf ook cool voor op affiche ofzo en dan nog zo'n logo erbij.
Waarschijnlijk zal dat nu voornamelijk woensdag t.e.m. zondag gebeuren.
en eigenlijk ben ik nu alleen wijzer geworden dat dit 'plaatjes' of 'visuals' zijn en geen logo's maar kan iemand ook mischien tips geven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 23:40
Klikding
Klikding is offline
Ik vind jou ontwerpen meer banners.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2014, 07:43
Verwijderd
Tips voor wat? Welke van de 3 het interessantste is? Dan moeten we weten waar het voor gaat dienen. T-shirt, flyer, cd, affiche, allemaal?

Of wil je tips over een logo?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2014, 17:54
onizuka-
onizuka- is offline
Citaat:
Of wil je tips over een logo?
ja graag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Maken van een logo
Screendependent
6 06-09-2015 13:07
ARTistiek Logo TOP - Nieuws
Scholier
30 11-01-2011 15:29
ARTistiek [logo] klonen schoolproject
Unique Clone
17 30-06-2004 19:59
Lifestyle No Logo
syncro
77 30-06-2003 11:16
Vrije tijd Logo Wk 2006
Verwijderd
17 05-12-2002 23:31
Games Clan logo/persoonlijk logo?
Frank
27 09-03-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.