Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2006, 12:35
PetraM
PetraM is offline
In het kader van een project vraag ik me af of jongeren zich bezig houden met energie. Hebben jullie een idee over wat jullie thuis aan energie verbruiken of hoe hoog de energierekening is? Worden jullie door jullie ouders betrokken bij de energierekening of bijvoorbeeld besparingen? Wat is jullie mening over kernenergie of juist duurzame energie? Weten jullie bij welke energieleverancier jullie thuis energie afnemen? Hebben jullie een beeld bij de verschillende energieleveranciers en wisten jullie dat ieder huishouden vanaf 1 juli 2004 zelf de leverancier voor energie mag kiezen?

Laat me jullie mening horen, ik ben op zoek naar zo veel mogelijk informatie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2006, 12:37
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hoort dit niet op het Huiswerk forum?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:37
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik probeer zo zuinig mogelijk te leven, maar de rekening zit bij mn huur in, dus ik heb geen idee hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:51
saartje19
saartje19 is offline
Ik let er eerlijk gezegt helemaal niet op, maar dat komt denk ik nog wel als ik op mijzelf ga wonen!
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:54
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik betaal mn huur all-in.
Ik sta dan ook het liefst uren onder de douche, laat graag mn verwarming aan staan met het raam open enzo.

Ik geef geen fuck om zuinigheid eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:57
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Ik woon nog thuis dus denk er niet echt over na. Wel hoor ik vaak dat ik te lang douche.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:03
Verwijderd
Hebben jullie een idee over wat jullie thuis aan energie verbruiken of hoe hoog de energierekening is?

- Relatief laag heb ik begrepen.

Worden jullie door jullie ouders betrokken bij de energierekening of bijvoorbeeld besparingen?

-Nee.

Wat is jullie mening over kernenergie of juist duurzame energie?

-Kernenergie is duurzaam. Ben ik voor, maar er moet meer geld gestoken worden in onderzoek naar kernfusie. Wind- en zonne-energie is momenteel te duur en dus niet rendabel.

Weten jullie bij welke energieleverancier jullie thuis energie afnemen?

-Essent, geloof ik...

Hebben jullie een beeld bij de verschillende energieleveranciers en wisten jullie dat ieder huishouden vanaf 1 juli 2004 zelf de leverancier voor energie mag kiezen?

-Ja.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-03-2006 @ 14:54 :
Ik betaal mn huur all-in.
Ik sta dan ook het liefst uren onder de douche, laat graag mn verwarming aan staan met het raam open enzo.

Ik geef geen fuck om zuinigheid eigenlijk.
same here ik betaal in mn huur een euro of 30 aan gas/water en licht en t komt van essent overigens
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 05:42
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ik woon op mezelf, dus ik ben ook verantwoordelijk voor alle rekeningen. Dan wil je best wel op je verbruik gaan letten jah. Ik heb mazzel dat ik geen grote energie-slurpers heb. Geen wasmachine en/of droger.. de was doe ik lekker bij m'n ouders.

Ook merkte ik een behoorlijk verschil in m'n energierekening toen ik m'n desktop computer (450 Watt + monitor) inruilde voor m'n laptop. 450 Watt lijkt niet veel, maar het tikt toch behoorlijk aan als ie 24/7 aan staat...

Verder heb ik overal spaarlampen nu. Behalve in de keuken, maar daar heb ik redelijk zuinige TL balkjes..

Mijn waterverbruik valt mee. Ik heb een spaardouchekop, en het scheel ook dat ik maar 4 of 5 dagen per week thuis ben, de rest van de week zit ik bij m'n ouders te parasiteren..

De verwarming staat alleen aan als ik thuis ben (logisch) en dan nog alleen 's avonds eigenlijk (of ik moet het ECHT koud hebben). Wel vind ik het lekker om gewoon relaxed in een t-shirt rond te kunnen lopen binnen.. maar mijn flatje is niet zo groot, dus met de deuren dicht is het in een half uurtje heerlijk warm gestookt en dan kan de kachel weer lager.. de verwarming in de keuken en badkamer staan nooit aan, want dat vindik maar onzin..

Verder ben ik een groot voorstander van kernenergie. De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen ervan. Natuurlijk zou wind en zonneenergie ideaal zijn, maar laten we wel wezen, qua rendement stellen die alternatieven natuurlijk maar bar weinig voor. Laat ze maar een aantal nieuwe kerncentrales bouwen. Werkt veel beter.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:55
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Mijn ouders zijn grotere verspillers dan ik... het is altijd mijn moeder die de verwarming 2 graden hoger zet en mijn vader die nog 5 extra lampen in de woonkamer hangt, omdat hij het te donker vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 10:06
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Ik probeer heel zuinig met energie en water (gas heb ik niet veel mee te maken ) om te gaan. Kort douchen enzo.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2006 @ 15:03 :
Kernenergie is duurzaam.
Nee, want uranium raakt op. En er zijn nog wel meer redenen waarom kernenergie niet duurzaam is (kernafval, ik weet niet of je de reportage van het NRC van gisteren hebt gezien). En voor het geval je met de definitie van duurzaam uit de online Van Dale gaat schermen: de definitie die daar staat, komt niet overeen met de manier waarop duurzaam in de betekenis van duurzame energie wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 12:02
No Soup For You
Avatar van No Soup For You
No Soup For You is offline
allemaal overstappen op oxxio lekker goeiekoop
__________________
Geen soep voor jou vandaag l Soupnazi l
Wise man say forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 11:20
GroenGrijs.NL
GroenGrijs.NL is offline
GroenGrijs energie adviesbureau
Wij zorgen ervoor dat u altijd de beste energiepakketten gepresenteerd krijgt, zodat u nu én in de toekomst groene energie goedkoper ontvangt. Dit kan oplopen tot enkele honderden euro's op jaarbasis.

Wie zich aanmeldt op www.groengrijs.nl ontvangt een gratis spaarlamp. Wanneer je nog iemand aanmeldt krijg jij en de nieuw aangemelde persoon eveneens een gratis spaarlamp.

Met vriendelijke groet,

Team GroenGrijs Energie Adviesbureau.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Nomina Animorum Verhaal
lillojon
21 29-12-2009 14:33
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Psychologie denkend dat ik een slecht persoon ben? maar ben dat niet, maar..lees maar...
devilcat
38 29-12-2004 19:09
Psychologie vorig leven, zelfde ziel
happyyeahhhhh
41 09-10-2004 16:05
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.