Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2006, 16:52
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
kun je pfeiffer nog een 2e keer krijgen of niet? de een zegt van wel, de ander van niet...
ik voelde vandaag namelijk een bult in mijn nek(opgezwollen lymfeklieren?). laatste keer dat ik dit had, bleek ik de ziekte van pfeiffer te hebben.
of kan die bult ook iets anders zijn, of kunnen je lymfeklieren ook om andere redenen opzwellen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 16:58
Verwijderd
Het is niet onmogelijk, maar wel hééél zeldzaam. De lymfeklieren in je hals kunnen ook opzwellen bij andere virus-infecties (en bij bepaalde tumoren, maar laten we daar maar niet van uit gaan). Voel je je ook ziek?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:02
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik voel sinds een dag of 2 een beginnende keelpijn. Verder voel ik me een beetje vermoeid (maar kan ook door de winter, stress/school, lage weerstand komen).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:37
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Gewoon een aankomende verkoudheid ofzo
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 19-12-2006 @ 18:02 :
ik voel sinds een dag of 2 een beginnende keelpijn. Verder voel ik me een beetje vermoeid (maar kan ook door de winter, stress/school, lage weerstand komen).
Bij griep kunnen volgens mij je lymfeklieren ook wat opzetten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 20:42
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
ABgirl heeft gelijk. Ik zou gewoon even kalm aan doen als ik jou was.
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 21:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wanneer was dat dat je Pfeiffer had?
Als het bv een half jaar geleden was, kan dit nog weer een nasleep zijn (die wat meer opkomt door verminderde weerstand bijvoorbeeld).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 23:17
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Zoals al gezegd: dat is vrij zeldzaam. Het zou inderdaad door een andere infectie kunnen komen. Maar waar zit die klier dan precies? Echt in de hals? En is het er maar eentje? Toch zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan. Dat het wat ernstig is (kanker), is een kleine kans. Maar die is niet 0. Ook is er een relatie tussen het doorgemaakt hebben van Pfeiffer en het ontwikkelen van lymfeklierkanker. Nogmaals de kans is klein, maar lijkt me netjes om toch naar de huisarts te gaan.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 09:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb Pfeiffer gehad en heb sindsdien veel sneller opgezette klieren en keelpijn. Ik weet niet of het daardoor komt, maar dat vermoeden heb ik.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 13:07
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Dat is een jaar of 5/6 geleden dat ik pfeiffer had, dus lijkt me niet een nasleep. Ik heb verder nooit opgezette klieren gehad. Het zit echt in de hals ja, zo'n 5 cm onder mijn oor. Ik heb ook maar 1 bult kunnen ontdekken. Het zou inderdaad gewoon een griepje kunnen zijn . Ik wacht het nog even af, als het langer duurt laat ik t wel even checken door de huisarts
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:17
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
het is toch zo dat je veel minder (tot nauwelijks) vatbaar bent voor pfeiffer als je gewoon gezond leeft.

de huisarts (en tevens vader, of andersom) van een vriend van me dacht dat hij pfeiffer had opgelopen op een van de vele examenfeesten waar het spoelwater voor de glazen een avond lang niet of nauwelijks verversd werd. die jongen voelde zich al zwakker omdat hij zo ongeveer de meeste feesten bezocht van iedereeen. en daarom werd hij ziek en de rest niet (volgens zijn vader/huisarts dan)
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 07:19
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 21-12-2006 @ 01:17 :
de huisarts (en tevens vader, of andersom) van een vriend van me dacht dat hij pfeiffer had opgelopen op een van de vele examenfeesten waar het spoelwater voor de glazen een avond lang niet of nauwelijks verversd werd. die jongen voelde zich al zwakker omdat hij zo ongeveer de meeste feesten bezocht van iedereeen. en daarom werd hij ziek en de rest niet (volgens zijn vader/huisarts dan)
Toch jammer dat je gezien de conclusie van die huisarts denkt dat je de stelling om kunt draaien tot

Citaat:
Lenny K schreef op 21-12-2006 @ 01:17 :
het is toch zo dat je veel minder (tot nauwelijks) vatbaar bent voor pfeiffer als je gewoon gezond leeft.

Dit is namelijk gewoon onzin.
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 08:36
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 21-12-2006 @ 01:17 :
de huisarts (en tevens vader, of andersom) van een vriend van me dacht dat hij pfeiffer had opgelopen op een van de vele examenfeesten waar het spoelwater voor de glazen een avond lang niet of nauwelijks verversd werd.
Op die manier heb ik het waarschijnlijk ook in een café opgelopen. Dat is dus alleen niet omdat ik ongezond leefde en de rest van het café niet Beetje rare conclusie die je trekt.
Het kan wel een kwestie van op dat moment toevallig verminderde weerstand zijn, maar dat heeft niks te maken (of iig niet onlosmakelijk verbonden) met ongezond leven.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 14:35
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Je kan het virus onderdrukken zodat het niet helemaal weggaat, dan kan het steeds terugkomen. Zoals ik heb.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 21-12-2006 @ 15:35 :
Je kan het virus onderdrukken zodat het niet helemaal weggaat, dan kan het steeds terugkomen. Zoals ik heb.
Als het niet weggaat komt het toch ook niet terug, dan is het er gewoon nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-12-2006 @ 15:38 :
Als het niet weggaat komt het toch ook niet terug, dan is het er gewoon nog steeds?
Nee Er is verschil tussen een entiteit, in dit geval het virus, en het klinische beeld (de ziekte dus). Dat is niet hetzelfde. Een mooi voorbeeld is het varicella zoster virus. Dit veroorzaakt waterpokken. Dit virus is niet te klaren en blijft altijd aanwezig in bepaalde zenuwbanen. Op latere leeftijd kan dit virus gordelroos geven. Dan spreekt men pas over een ziekte. Niet als je het virus in je lichaam hebt en het niets doet.

N.b.: met terugkomen bedoelde flyaway dus het klinische beeld (de ziekte).
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 23:45
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ik verdraaide de conclusie niet zelf. de zoon van de huisarts had het zelf gezegd. ik vroeg hem waarom de rest op dat (/een van de) feest(en) niet ziek was geworden. hij zei: als je gezond bent loop je veel minder risico.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 09:40
Verwijderd
gezond zijn is niet hetzelfde als gezond leven.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 11:58
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ok.. ik bedoelde wel hetzelfde

dit is niet het juiste forum voor mij
meer een vrouwenforum
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 12:01
Verwijderd
maar welke van de twee bedoelde je dan?
iemand die bijvoorbveeld een genetische aandoening heeft, is niet gezond, maar kan best een heel gezonde levensstijl hebben
en ik ken stapels studenten met een ongezonde levensstijl die zelden ziek zijn
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 21:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het gaat toch om je weerstand? Als je weerstand hoog is, dan komt pfeiffer nauwelijks tot niet tot uiting, zeg maar.

Maar waarom denk je in vredesnaam direct dat je pfeiffer hebt als je een opgezwollen klier voelt? Heb je dan geen algemene kennis? Ik heb zo vaak last van opgezwollen klieren, pfff.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 10:28
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Mijn nichtje van 12 heeft eind december bij ons gelogeerd en op mijn kamer geslapen ze was toen ook ziek etc. We dachten in eerste instantie dat ze gewoon griep had maar ze bleek pfeiffer te hebben.
Nu voel ik mezelf de laatste tijd ook ontzettend moe en ik vraag me af of ik besmet kan zijn, ik ben niet ziek geweest net zoals zij dat was. Ik heb wel een heel laag ijzergehalte dus ik vraag me af of dat ik niet besmet ben maar dat het daardoor zou kunnen komen.

Wat zijn de symptonen van pfeiffer eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 10:47
Verwijderd
Je besmet iemand niet met pfeiffer door bij elkaar op de kamer te slapen, maar door speekselcontact (dus zoenen of iets in je mond stoppen wat de ander kort daarvoor in de mond heeft gehad). En moeheid kan inderdaad heel goed komen door een ijzergebrek.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 12:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-01-2007 @ 11:47 :
Je besmet iemand niet met pfeiffer door bij elkaar op de kamer te slapen, maar door speekselcontact (dus zoenen of iets in je mond stoppen wat de ander kort daarvoor in de mond heeft gehad). En moeheid kan inderdaad heel goed komen door een ijzergebrek.
Ik denk dat je elkaar ook kunt besmetten door hoesten of niezen. Men zegt wel van niet, maar ik weet niet hoe ik anders Pfeiffer heb gekregen van 'gewoon een vriendin'.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 15:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 18-01-2007 @ 11:28 :
Mijn nichtje van 12 heeft eind december bij ons gelogeerd en op mijn kamer geslapen ze was toen ook ziek etc. We dachten in eerste instantie dat ze gewoon griep had maar ze bleek pfeiffer te hebben.
Nu voel ik mezelf de laatste tijd ook ontzettend moe en ik vraag me af of ik besmet kan zijn, ik ben niet ziek geweest net zoals zij dat was. Ik heb wel een heel laag ijzergehalte dus ik vraag me af of dat ik niet besmet ben maar dat het daardoor zou kunnen komen.

Wat zijn de symptonen van pfeiffer eigenlijk?
de symptomen van pfeiffer lijken heel erg op die van een "gewoon"griepje. dingen als keelpijn, opgezette lymfeklieren in de nek, moeheid en koorts zonder dat je je verder heel ziek voelt komen vaak voor. Dan zijn er ook nog eens 2 soorten, namelijk acute en chronische pfeiffer (volgens mijn huisarts iig) de chronische pfeiffer is de variant waarbij mensen vaak een hele tijd in hun bed liggen omdat ze zo moe zijn, en die moeheid wordt weer veroorzaakt doordat je lever ook wordt aangetast door het virus. dat was wel zo'n beetje mijn kennis over pfeiffer. veel mensen komen er overigens pas veel later achter dat ze pfeiffer hebben, en zijn dan nog een hele tijd moe door de nasleep.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 15:51
Verwijderd
Kan ook een keelontsteking zijn. Als ik een keelontsteking heb zijn die lymfeklieren ook opgezwollen. Ik zou me er neit druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 22:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
DDM schreef op 20-12-2006 @ 00:17 :
Zoals al gezegd: dat is vrij zeldzaam. Het zou inderdaad door een andere infectie kunnen komen. Maar waar zit die klier dan precies? Echt in de hals? En is het er maar eentje? Toch zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan. Dat het wat ernstig is (kanker), is een kleine kans. Maar die is niet 0. Ook is er een relatie tussen het doorgemaakt hebben van Pfeiffer en het ontwikkelen van lymfeklierkanker. Nogmaals de kans is klein, maar lijkt me netjes om toch naar de huisarts te gaan.
Sorry dat ik dit topic up, maarreee DDM, wat verwacht je dat die huisarts gaat doen? Opgezwollen lymfeklieren komen heel vaak voor, in de hals of oksel, en verdwijnen meestal ook weer vanzelf.
Ze zegt zelf al dat ze verkouden is, dus daar zal 't wel door komen.
Ik zou eerder de tip geven om naar de huisarts te gaan als die klier een hele tijd blijft zitten, of groter wordt ofzo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 00:54
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 19-12-2006 @ 17:52 :
kun je pfeiffer nog een 2e keer krijgen of niet? de een zegt van wel, de ander van niet...
ik voelde vandaag namelijk een bult in mijn nek(opgezwollen lymfeklieren?). laatste keer dat ik dit had, bleek ik de ziekte van pfeiffer te hebben.
of kan die bult ook iets anders zijn, of kunnen je lymfeklieren ook om andere redenen opzwellen?
meer dat 1 keer pfeiffer = ONmogelijk...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 13:53
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
beesje schreef op 28-01-2007 @ 01:54 :
meer dat 1 keer pfeiffer = ONmogelijk...
Dat is absoluut niet onmogelijk, het komt gewoon heel erg weinig voor, en waarschijnlijk is het een net iets andere variant als het gebeurt. Maar onmogelijk, echt niet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 21:13
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-01-2007 @ 13:18 :
Ik denk dat je elkaar ook kunt besmetten door hoesten of niezen. Men zegt wel van niet, maar ik weet niet hoe ik anders Pfeiffer heb gekregen van 'gewoon een vriendin'.
en door het drinken aan andermans glas bijvoorbeeld, en als je iemand te logeren hebt is de kans daarop best groot.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid vraagje over pfeiffer..
Ingetjuhh
50 24-10-2003 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.