Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2011, 23:20
the economist
the economist is offline
Voor een onderzoek(je) waar wij mee bezig zijn zoeken we foutjes (fouten !) van leraren.
Het mogen ook fouten in je boek zijn. Voor de duidelijkheid: we zoeken geen versprekingetjes, of kleine dingen, of foute schoenen, maar waar hij (volgens jouw humble opinion) echt mis zit met de uitleg van de stof. Dit kan natuurlijk bij een proefwerk zijn, maar ook gewoon in de klas. O ja, zoals de naam al aangeeft, met name economie / M&O.

Ook willen we graag weten of en hoe je deze fout hebt aangegeven, en wat de reactie van de docent was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2011, 10:14
Joke :D :D :D
De leraar biologie berekende tijdens de proefwerk-bespreking de statistiek van zijn genetica-opdracht (een vraag op het proefwerk) door steeds 1/2 x 1/2 x 1/2 (enz.) te doen, 1 van de 2 manieren om zo'n vraag aan te pakken. Wij (ik en de 2 jongens aan de tafel achter me) zagen al snel dat dat niet klopte. Wij tekenen ieder apart even snel een dubbel kruisingsschema en beredeneerden welke genotypes met de opdracht overeen kwamen. Ik was het snelste klaar (de docent was ondertussen op 13/56e uitgekomen op een of andere wazige manier) en stak mijn vinger op. "Meneer, dit klopt niet". Hij laat zien dat al zijn stappen kloppen (ik volgde het niet, snap de 1/2 x 1/2 methode niet) en zeg opnieuw dat het niet klopt. Ik sta op, loop naar voren en laat mijn kruisingstabel zien. De docent geeft mij gelijk, veegt het bord uit en begint een grote kruisingstabel te tekenen en de opdracht uit te leggen op de manier die ik gebruikt had.

Geen economie, maar iets is beter dan niets lijkt me. Economie is niet mijn sterkste punt, dus als mijn economieleraar uit de 3e ooit een fout heeft gemaakt (inderdaad buiten foute kleren of geloven dat de engelse vertaling van een schift "skrift" in plaats van "notebook" is) zou ik ze iig niet opmerken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 11:50
max15tekens
Verkeerde tentamen uitdelen en niet accoord gaan als mensen vragen om het tentamen dat vooraf was aangekondigd.

Bij lokaalwijzigingen docent niet op de hoogte.

Na gym; waar je niet op tijd weg mocht, met hele klas te laat komen bij volgende les, en hele klas zou dag daarna 8 uur moeten melden.

Tentamens over 3 weken verzetten na over 4 dagen.

Ooit gehad; zoek de 20 fouten. Aka, 0,5 punt per gevonden fout. Echter; per fout ging er 0,5 af. Ook prima. Helaas; als je niks opschreef werd dit niet gezien als fout. Dus; 10 opschrijven, 2 fout, en 10 ontbrekend werd gezien als 2 fout. Had je dus een 9. Terwijl iemand die 20 op schreef, er 4 fout had er vanaf kwam met een 8.

Docent zegt herhaaldelijk "je mag niet LANGS hem meer zitten als je blijft door kletsen"

Bij docent maatschappijleer allom bekend geworden wat zijn politieke voorkeur is. Stiekem dus (zucht, linkse, hoe kan het ook anders) indoctrinatie.

Ooit bij vraag over tentamen stelde leerlingen een oogschijnlijke vraag, over de vraag, docent beantwoorde dit netjes, inclusief het op te schrijven antwoord.

Soms bij meerkeuze antwoorden dubbele antwoorden of geen juist antwoord. Zie echter wel vaak dat door formulering meerdere antwoorden juist zijn.

Extreme overscheiding van toegestande tijd voor nakijken tentamens (ze hebben 2 of 3 weken, duurt soms 2 maanden).l
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 12:05
the economist
the economist is offline
Citaat:
De leraar biologie berekende ......
Helaas geen economie, maar wel heeeeel herkenbaar. Ik stel me zo voor dat het eigenlijk een puzzeltje is, bijna een raadseltje. En als je dan iets wel doorziet (zo'n docent bedoel ik) en dan ga je rekenen, en rekenen... Maar soms ligt een simpelere oplossing in het probleem van de andere kant benaderen, en die had jij dan gekozen.

Dit type fouten kom ik tegen in de kansberekening bij wiskunde. Het probleem van een andere kant benaderen. Soms echter (niet altijd!) moet je de docent nog verdedigen dat hij voor de rechttoe-rechtaan benadering kiest, omdat zo de leerlingen het ook nog begrijpen. Want een of andere slimme oplossing via een zijstapje is soms erg ingewikkeld voor de klas.. maar in jouw geval werkte het wel.

Maar nee, voor ons 'onderzoek' zoeken we echte inhoudelijke fouten. Dat ie zegt dat t 2 is, terwijl er 3 uitkomt. (of groen en rood, stijgen of dalen etc.)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 08:30
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Helaas geen economie, maar wel heeeeel herkenbaar....
Dat is het juist, hij gebruikte het zijstapje, wij de simpele, foolproof-manier die je sowiezo moest gebruiken voor de opdracht die je moest gebruiken om ALLE genotypen te bepalen. Hij zei alleen dat zijn manier minder werk was (dat de enige LEERLING die zijn manier gebruikte 3 kantjes had moeten volschrijven over die ene vraag en wij t met 10 regels klaar waren haalt deze stelling onderuit.)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 19:46
Eryc
Avatar van Eryc
Eryc is offline
De antwoorden aan het SE Economie vastnieten
__________________
Cursus lassen voor beginners is afgelast - l0ol
Een chinees in een lolstoel - l0ol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Problemen met leraar
thimoharte10
3 17-05-2013 22:17
Algemene schoolzaken Leerkracht Nederlands
Saarah
30 09-10-2005 16:39
Liefde & Relatie Lerarenliefde
Ostentation
64 13-06-2005 00:13
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
Psychologie met mij gaat het ook slecht
dolores_temp
5 01-02-2002 02:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.