Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2013, 14:42
Nikolai
Nikolai is offline
Hallo,

Lang verhaal kort: Ik ben een jongen, zit op 4 gymnasium en ben verliefd (denk ik, de symptomen lijken aardig overeen te komen). Het gaat om een meisje, ze is gewoon erg gaaf en ook vind ik haar heel mooi . We praten regelmatig, hebben vaak samen lessen, zit soms naast haar, en fiets regelmatig haar op. Ik weet vrij zeker dat zij vorig jaar (net voor de zomervakantie) verliefd op mij was, in ieder geval vond ze mij wel leuk. Volgens mij is dat nu nog steeds zo, al weet ik het niet 100% zeker (erg vervelend, die onzekerheid). Soms als ik met haar opfiets, of gewoon even alleen met haar ben, en er valt een stilte, wil ik haar het liefst vertellen hoe leuk ze eigenlijk wel niet is... Dat ik haar mooi vind... Maar is dat voor haar niet heel ongemakkelijk? Kan een jongen dat zomaar zeggen tegen een meisje?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2013, 15:07
Verwijderd
ehm ja why not.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 15:17
Nikolai
Nikolai is offline
Citaat:
ehm ja why not.
Ok, misschien heb ik de vraag wat raar geformuleerd, maar om op jouw vraag in te gaan: Misschien omdat het 'awkward' kan zijn? Misschien vindt zij het wel raar dat ik dat tegen haar zeg, en gooi ik er mijn eigen ruiten mee in...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 15:34
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
vraag haar anders mee op een date. aks ze ja zegt zal dat al een stap in de goede richting zijn.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 15:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik snap de vraag wel; "Ik vind je mooi" is natuurlijk vleiend maar de huidige slimme meid gaat meteen verder denken: "ja dat weet ik zelf ook wel, ondanks dat ik dat zelf elke dag ontken, maar die jongen gaat hopelijk niet alleen op m'n uiterlijk af".
"Ik vind je leuk" is misschien wat algemener (je sluit het uiterlijk niet uit), hoewel schoonheid best genoemd mag worden. Misschien "mooi en leuk en ik wil een keertje met je uit?"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 16:52
Nikolai
Nikolai is offline
Citaat:
Ik snap de vraag wel; "Ik vind je mooi" is natuurlijk vleiend maar de huidige slimme meid gaat meteen verder denken: "ja dat weet ik zelf ook wel, ondanks dat ik dat zelf elke dag ontken, maar die jongen gaat hopelijk niet alleen op m'n uiterlijk af".
"Ik vind je leuk" is misschien wat algemener (je sluit het uiterlijk niet uit), hoewel schoonheid best genoemd mag worden. Misschien "mooi en leuk en ik wil een keertje met je uit?"
Zo denk ik er ook ongeveer over. Persoonlijk vind ik het "Ik vind je leuk" eigenlijk meteen al een soort 'aanzoek' tot een relatie, een soort andere verwoording van "Wil je verkering?. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd. Het klinkt misschien raar, maar "mooi en leuk en ik wil een keertje met je uit?" vind ik dan eigenlijk wel een iets subtielere manier het om te brengen. Alleen het mee uit vragen, om ook op bierkoning in te gaan, vind ik toch wel een grote stap om in een keer te nemen. Daarbij vind ik dat ook nog wel een beetje eng om eerlijk te zijn, ik heb dit allemaal nog nooit eerder gedaan...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 17:56
Verwijderd
Als je zoveel nadenkt over de formulering, wordt het snel zo gekunsteld. Vertel haar gewoon een keer als jullie met z'n tweeën zijn dat ze er goed uitziet, of dat je vindt dat ze leuk lacht als ze lacht ofzo, weet ik veel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 18:51
Nikolai
Nikolai is offline
Citaat:
Als je zoveel nadenkt over de formulering, wordt het snel zo gekunsteld. Vertel haar gewoon een keer als jullie met z'n tweeën zijn dat ze er goed uitziet, of dat je vindt dat ze leuk lacht als ze lacht ofzo, weet ik veel.
Ik begrijp wat je bedoelt, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om zinnetjes te gaan instuderen ofzo . Ik vraag me gewoon af of je zoiets kan zeggen, of dat dat misschien raar is.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 20:46
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Ik zou het echt geweldig vinden als een jongen gewoon eerlijk tegen mij zou zeggen dat hij me leuk vindt. Ik zou het echt zeggen tegen haar, anders krijg je er misschien nog spijt van later. YOLO
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:17
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Alsjeblieft...

ontopic:
Gewoon zeggen, je kent elkaar ondertussen lang genoeg
__________________
Video killed the radio star...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 00:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
dan vind ze je vast nog steeds leuk

Citaat:
'awkward' kan zijn? Misschien vindt zij het wel raar dat ik dat tegen haar zeg, en gooi ik er mijn eigen ruiten mee in...
waarom? het is immers de waarheid maar als je het een beetje mooi kan verwoorden helpt dat wel natuurlijk, dat is een talent wat je kan leren of kan hebben (op hopelozen na), wees oprecht waardeert ze vast hoe dan ook.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 06:16
Nikolai
Nikolai is offline
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal,
Ik denk dat ik het haar maar gewoon zeg. Ik wil er later geen spijt van krijgen dat ik het nooit gezegd heb. Worst case scenario verteld ze het iedereen en dat ik een hopeloze sukkel ben, maar goed als dat zo is dan was het waarschijnlijk toch een 'bitch' en mis ik toch niks. Nogmaals bedankt allemaal.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
lijkt me sterk, niet dat ze het aan iedereen verteld vast wel maar niet dat het je een hopeloze sukkel maakt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Heb ik grote kans dat ik zwanger ben? :(
Lightmyfire
8 25-04-2016 19:18
Psychologie Wat ik niet kan, dat doe ik niet.
Verwijderd
4 23-10-2011 16:01
Psychologie stemming zomaar omslaan, hoe kan dat?
~~dolce~~
4 31-08-2003 21:51
Algemene schoolzaken De maatschappijprofielen zijn veel simpeler, iedereen kan dat en het stelt niks voor.
alpha
92 29-01-2003 20:18
Software & Hardware WAV naar MP3, HOE? kan dat met Winamp??
Orion16
11 06-12-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.