Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2013, 18:18
ravie
ravie is offline
Hallo iedereen,

Ik weet dat ik sinds kort dus Bi ben, maar ik vroeg mij af waar je jongens kan leren kennen die serieus zijn. Mijn insteek is serieus en als ik afspreek met een jongen lijken ze serieus, maar er is nog nooit iets uit gekomen.
Het lijkt alsof het alleen maar dat het om seks gaat, hoe weet je dat iemand het meent?
Ik geef ook altijd van te voren aan dat ik opzoek ben naar een vaste relatie en geen losse contacten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2013, 18:22
Verwijderd
Aangezien je toch bi bent kan je het dan wellicht een keer bij de meer emotionele meisjes proberen. Die zijn doorgaans sneller in voor relaties.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 18:24
ravie
ravie is offline
ja maar ik voel mij iets meer aangetrokken door jongens, alleen zijn zei degene die juist niet serieus willen zijn
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 18:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Voor dat je met deze personen afspreekt, heb je dan al langere tijd (maanden) contact met hen gehad en met hen gesproken (bijv. via de mail of via skype)? Of spreek je af als je ze pas kort "kent"?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 18:32
ravie
ravie is offline
@ Elin, ja ik spreek ze via Skype voor een paar weken, dan lijkt het nog serieus en dan spreek ik met ze af. En heb vaker meegemaakt als er iets is gebeurd, dat ze kort daarna geen contact meer opnemen of ze zijn kortaf. Ik dacht van als ik pas na paar weken afspreek dan weet je wel zeker hoe iemand is, maar dat valt dus mee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 18:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
@ Elin, ja ik spreek ze via Skype voor een paar weken, dan lijkt het nog serieus en dan spreek ik met ze af. En heb vaker meegemaakt als er iets is gebeurd, dat ze kort daarna geen contact meer opnemen of ze zijn kortaf. Ik dacht van als ik pas na paar weken afspreek dan weet je wel zeker hoe iemand is, maar dat valt dus mee.
Dat was ook een beetje mijn redenatie, al geldt dat natuurlijk eerder wanneer je over maanden spreekt dan over weken. Na maanden contact bouw je toch enige band op met een persoon, waardoor je het contact niet zomaar verbreekt (tenzij de ontmoeting echt enorm tegenvalt).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 01:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
zal ik hier clichematig een verhaal over "de klik" ophangen...
Nah.

Misschien zijn ze wel serieus en dan is er "iets gebeurt" en willen ze niet meer.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 07:23
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het hele concept van "bi" is dat je het met "twee" geslachten doet, dat sluit volgens mij al mij een monogamie uit. Waarom mannen niet happen weet ik niet, ik ken je niet,
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 08:00
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Het hele concept van "bi" is dat je het met "twee" geslachten doet, dat sluit volgens mij al mij een monogamie uit. Waarom mannen niet happen weet ik niet, ik ken je niet,
Haha wat. Dat is echt onzin. Natuurlijk zijn er mensen die dat doen, maar het hele ''concept'' van biseksueel zijn is dat je je seksueel aangetrokken kan voelen tot zowel mannen als vrouwen. Dat betekent niet dat je dus én een vriendje én een vriendinnetje tegelijk wil hebben of hoort te hebben.

@TS: Ik weet niet hoe oud je bent; maar kan het zijn dat je leeftijdsgenoten nog niet echt zitten te wachten op een vaste relatie? En dus de jongens waar je mee afspreekt ook niet?

Hoe snel spreek jij tegen de jongens waar je mee op date gaat uit dat je een vaste relatie met ze wil? Natuurlijk weten ze dat je daar naar op zoek bent, want dat heb je op je profiel gezet, maar als je tijdens zo'n eerste date al uitgebreid gaat praten over die relatie kan ik me voorstellen dat je ze wat afschrikt. Als ik zou gaan daten met een jongen en we weten allebei dat we op zoek zijn naar een vaste relatie en niet naar wat los gerotzooi, zou ik het alsnog een beetje creepy vinden als hij bij de eerste date als een heel idee heeft over hoe die relatie dan gaat zijn.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 08:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Het hele concept van "bi" is dat je het met "twee" geslachten doet, dat sluit volgens mij al mij een monogamie uit. Waarom mannen niet happen weet ik niet, ik ken je niet,
Huh, wat?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 08:04
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het hele concept van "bi" is dat je het met "twee" geslachten doet, dat sluit volgens mij al mij een monogamie uit. Waarom mannen niet happen weet ik niet, ik ken je niet,
Wtf?

Waarom zou je monogamie uitsluiten als je op beide geslachten valt? Dat betekent niet dat je met beide geslachten een relatie moet hebben op hetzelfde moment.

Jij hebt toch ook geen relatie met alle mensen (vrouwen?) op wie je zou vallen? Waarom zou dat wel zo moeten zijn voor biseksuele mensen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 11:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wtf?

Waarom zou je monogamie uitsluiten als je op beide geslachten valt? Dat betekent niet dat je met beide geslachten een relatie moet hebben op hetzelfde moment.

Jij hebt toch ook geen relatie met alle mensen (vrouwen?) op wie je zou vallen? Waarom zou dat wel zo moeten zijn voor biseksuele mensen?
Da's waar, ik was wat voorbarig. Toch kan ik me voorstellen dat dat als bi moeilijker is, de keuze in een vaste relatie met een man of vrouw is wat ruimer dan een man of vrouw alleen.
Hoewel uiteraard iedere hetero met het probleem loopt wèlke man/vrouw.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 11:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ik ben niet zo geschokt door hookee's opmerking; als je echt bi bent (waar ik niet zo veel in geloof maar ala) dan zal je binnen je relatie toch altijd wat extra missen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 11:46
ravie
ravie is offline
He bedankt voor alle reacties.

@ Oezem, ik zeg al snel dat ik opzoek ben naar iets serieus, dus geen losse contacten. Nee ik beeld mij niet al een hele relatie uit, het is meer van weten of de ander ook serieus wilt zijn. Ik heb dat niet alleen met jongere mannen gehad, maar ook bv een man van 29 waarmee ik afsprak, hij was ook niet serieus in het leven.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 14:09
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
He bedankt voor alle reacties.

@ Oezem, ik zeg al snel dat ik opzoek ben naar iets serieus, dus geen losse contacten. Nee ik beeld mij niet al een hele relatie uit, het is meer van weten of de ander ook serieus wilt zijn. Ik heb dat niet alleen met jongere mannen gehad, maar ook bv een man van 29 waarmee ik afsprak, hij was ook niet serieus in het leven.
Ja, maar dat staat al op je profiel, dus hoef je het er op je date niet over te hebben toch? Tenzij die ander direct met je probeert te vozen, hoef je het niet te noemen. Of als er expliciet om gevraagd wordt. Probeer gewoon een leuke date met iemand te hebben ipv er te veel verwachtingen aan te hangen of te laten doorschemeren. Als je met de insteek ''ik moet een vaste relatie zien te krijgen'' een date gaat hebben, lijkt het net een sollicitatiegesprek en daar heeft die ander natuurlijk geen zin in. Als je met de insteek ''ik heb zin in een leuke date we zien wel hoe het loopt'' een date gaat hebben komt het al veel minder geforceerd over en heb je misschien meer geluk. Een vaste relatie krijg je na verloop van tijd, niet na één date.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 14:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het zou desondanks wel een stuk eenvoudiger worden als je dat soort zaken gewoon contractueel kon afspreken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 16:01
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Dat deden we vroeger, maar nu is dat mens onterend en zo. Nu moet iedereen zelf kiezen van wie hij/zij houdt en dan samen overleggen of ze willen trouwen/samenwonen of niet. Toch veel makkelijker als je ouders dat voor je regelen.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 23:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Wie had het over ouders, gewoon dat je iemand tegen komt en dan zegt: concluderend zijn we allebei vrijgezel, regelmatig eenzaam, vinden we elkaar niet al te lelijk en kunnen we het best verder vinden... zullen we naast ons eigen leven gewoon afspreken een relatie te hebben.

Zeg maar zonder al dat verlengde voorspel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.