Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 17:47
Verwijderd
De modeweken zijn weer afgelopen en er zijn weer heftige shows en collecties getoond. Vooral de show van Viktor&Rolf scheen erg bijzonder en origineel te zijn. Maar van andere Nederlandse ontwerpers horen we vaak erg weinig. Mart Visser en Dries van Noten zijn bijvoorbeeld in Nederland wel bekend maar hoe zit dat in het buitenland?

Denk jij dat Nederlandse mode-ontwerpers het ooit gaan maken in de internationale mode-wereld? Of hebben sommigen dat al gedaan? Maar zullen ze ooit zo groot worden als Gucci of D&G?

En welke Nederlandse mode-ontwerpers zijn nou jouw favoriet? En waarom? Is er ook een bepaald kledingstuk van hen dat jij supermooi vindt en dolgraag zou willen hebben (maar misschien ook wel veel te duur is)? Of heb je al een collectorsitem in je kast hangen?

Veel vragen, antwoord degene die jij leuk vindt. Foto's zijn gezellig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 17:48
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
de modeweek in parijs is nog bezig volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 08-10-2004 @ 18:48 :
de modeweek in parijs is nog bezig volgens mij...
Daar gaat het niet om.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:50
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 18:50 :
Daar gaat het niet om.
oh-ooh offtopic
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 08-10-2004 @ 18:50 :
oh-ooh offtopic
Inderdaad, een waarschuwing voor jou

Beantwoord maar wat vragen ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:53
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Oktober Elle
Bladzijde 74
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:55
Poppycock
Poppycock is offline
vera wang is toch ook van nederlandse afkomst
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Alatheia schreef op 08-10-2004 @ 18:55 :
vera wang is toch ook van nederlandse afkomst

Ze is Chinees en komt uit Amerika.
Ik vind Vic&Rolf cool uiteraard, en Bas Kosters gaat het ook maken.
Verder die Percy nogwat, soort Versace achtige jurken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:15
Verwijderd
Ik ben van mening dat Nederlandse ontwerpers nooit zo groot zullen worden als bijvoorbeeld Amerikaanse mode-ontwerpers. Nederland is gewoon een té klein en onbekend landje waar niemand interesse in heeft. Om echt bekend te worden moet je Amerikaans zijn omdat je dan al in de beginfase (nationaal niveau) een groot en belangrijk vlak van de mode-wereld beslaat. Ook leeft de mode-wereld veel minder in Nederland. In Amerika zijn zoveel 'belangrijke' mensen en sterren die naar al die awardshows komen in kleren die elke keer weer met grote zorgvuldigheid gekozen moeten worden. Ze zullen niet zo snel voor een Nederlandse ontwerper kiezen maar gewoon bij het oude vertrouwde (maar helaas ook vaak minder originele) ontwerpers blijven.

Helaas voor Nederland maar wel realistisch.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:25
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Speciaal voor emma


Denk jij dat Nederlandse mode-ontwerpers het ooit gaan maken in de internationale mode-wereld? als ze zich wat meer gaan onderscheiden en niet alleen op willeke alberti meer richten (mart visser )

Of hebben sommigen dat al gedaan? Viktor en rolf dan inderdaad en ja zooo bijzonder vind ik t niet allemaal hoor verder..en ja bas koster maar die valt nog n beetje onder de beginners
Maar zullen ze ooit zo groot worden als Gucci of D&G?
misschien
En welke Nederlandse mode-ontwerpers zijn nou jouw favoriet? En waarom?viktor en rolf omdat ze toffe kragen hebben
Is er ook een bepaald kledingstuk van hen dat jij supermooi vindt en dolgraag zou willen hebben (maar misschien ook wel veel te duur is)?een viktor en rolf bloesje met viktor en rolf kraag
Of heb je al een collectorsitem in je kast hangen?neeeeeee grr









Bas Kosters


viktor en rolf

de kraag !!






en nu heb ik geen zin meer
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:35
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
nee, niet echt. ik denk niet dat ze het zullen maken.

is cora kemperman nou nederlands ?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:37
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Dries van Noten een Nederlander

mja in België hebben we niet te klagen over een gebrek aan aandacht voor onze mode-ontwerpers
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 19:15 :
Ik ben van mening dat Nederlandse ontwerpers nooit zo groot zullen worden als bijvoorbeeld Amerikaanse mode-ontwerpers. Nederland is gewoon een té klein en onbekend landje waar niemand interesse in heeft. Om echt bekend te worden moet je Amerikaans zijn omdat je dan al in de beginfase (nationaal niveau) een groot en belangrijk vlak van de mode-wereld beslaat. Ook leeft de mode-wereld veel minder in Nederland. In Amerika zijn zoveel 'belangrijke' mensen en sterren die naar al die awardshows komen in kleren die elke keer weer met grote zorgvuldigheid gekozen moeten worden. Ze zullen niet zo snel voor een Nederlandse ontwerper kiezen maar gewoon bij het oude vertrouwde (maar helaas ook vaak minder originele) ontwerpers blijven.

Helaas voor Nederland maar wel realistisch.

Amerika is toch nog steeds niet dé plek voor mode hoor.
Dat is nog steeds Parijs, Londen, Milaan en dat soort steden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:01
Verwijderd
ik vind v&r wel leuke kleding maken, en tsja bij mij op school lopen er natuurlijk genoeg rond die misschien wel potentiele topdesigners zijn (op de hka in arnhem).
de eindshows van hun zijn altijd heel gaaf, zit veel leuks tussen (en veel wat dubbel niks is)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:01
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
En tokyoooooo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:12
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Gelul dat Nederland te klein of te onbekend is, of te kampen heeft met een totaal gebrek van interesse,...

In A'pen, wat kwa mentaliteit en grootte nog eens moet onderdoen voor een aantal Nederlandse steden, hebben ze laten zien hoe het wel moet. Antwerpse ontwerpers zijn zeker geen wereldtop maar ze beteken wel iets in de modewereld (dankzij het feit dat er nu al enkele jaren een structureel modebeleid gevoerd wordt, zo kan het best ook in Nederland maar het ontbreekt er gewoon aan).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:13
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
klopt Antwerpen is hip

ik vind dat de Sheila De Vries-en van deze wereld met pensioen mogen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 19:21
Verwijderd
Van nederlandse mode-ontwerpers weet ik erg weinig, meeste dingen van ontwerpers zijn (iig op de catwalk) niet echt mijn smaak.

BTW: Dries van Noten is volgens mij een belgische ontwerper en geen nederlander
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2004, 20:22
Verwijderd
Dries van Noten is inderdaad een vlaming...

Van mij mag er wel een nieuwe generatie ontwerpers komen, mart visser en frans molenaar zijn suf we hebben wel gsus, braez, g-star en wat ontwerpers bij diesel, daarnaast "confectie"-ketens zoals laundry indrustries, sissy boy etc... maar echte ontwerpers met faam hebben we helaas niet! Dat hoef natuurlijk ook niet, want het gaat tenslotte om de kleding zelf... maar grootheden zoals Karl Lagerfeld, JP Gaultier, Tom Ford hebben wij niet
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:26
Verwijderd
hans ubbink
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:53
Verwijderd
Ik vind ze allemaal kut
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-10-2004 @ 21:26 :
hans ubbink
mwah meeste kleding van hans ubbink ziet er niet uit.


V&R zijn wel weer kewl
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:05
Sjezzie
Avatar van Sjezzie
Sjezzie is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-10-2004 @ 19:15 :
Ik ben van mening dat Nederlandse ontwerpers nooit zo groot zullen worden als bijvoorbeeld Amerikaanse mode-ontwerpers. Nederland is gewoon een té klein en onbekend landje waar niemand interesse in heeft. Om echt bekend te worden moet je Amerikaans zijn omdat je dan al in de beginfase (nationaal niveau) een groot en belangrijk vlak van de mode-wereld beslaat. Ook leeft de mode-wereld veel minder in Nederland. In Amerika zijn zoveel 'belangrijke' mensen en sterren die naar al die awardshows komen in kleren die elke keer weer met grote zorgvuldigheid gekozen moeten worden. Ze zullen niet zo snel voor een Nederlandse ontwerper kiezen maar gewoon bij het oude vertrouwde (maar helaas ook vaak minder originele) ontwerpers blijven.

Helaas voor Nederland maar wel realistisch.
De VS zijn helemaal niet toonaangevend wat mode betreft, omdat ze niet vernieuwend zijn. Daarvoor moet je in Europa en Japan zijn.

En België is toch ook klein, en wij hebben Dries van Noten, AF Vandevorst, Bikkembergs, An Demeulemeester, Veronique Branquinho, W v Beirendonck, Martin Margiela, Olivier Theyskens, enzovoort...

Dus heeft zeker niets met grootte of onbeduidendheid van een land te maken.
__________________
ik heb al spijt van m'n nickname
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:48
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
alexander van slobbe heeft toch ook al wel een redelijke status opgebouwd dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
battlestar schreef op 09-10-2004 @ 23:48 :
alexander van slobbe heeft toch ook al wel een redelijke status opgebouwd dacht ik.
hij is een collega van mijn vader, wat heet, hij maakte ook geile puma's
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 15:42
Billy_bob
Billy_bob is offline
even tussendoor, ik kwam Mart-Visser tegen in de Macdonald
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:43
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Sjezzie schreef op 09-10-2004 @ 15:05 :
De VS zijn helemaal niet toonaangevend wat mode betreft, omdat ze niet vernieuwend zijn. Daarvoor moet je in Europa en Japan zijn.

En België is toch ook klein, en wij hebben Dries van Noten, AF Vandevorst, Bikkembergs, An Demeulemeester, Veronique Branquinho, W v Beirendonck, Martin Margiela, Olivier Theyskens, enzovoort...

Dus heeft zeker niets met grootte of onbeduidendheid van een land te maken.
Als je (echt) goed bent zal je er altijd uitpronken en groot worden.
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Lifestyle Stelt Nederland wat voor in de wereld van de mode?
bubbeltjes
21 24-05-2002 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.